• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Rēzeknes pilsētas dome
Republikas pilsētas domes publicē saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja tajos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.

Pirms republikas pilsētas domes vēlēšanām republikas pilsētu vēlēšanu komisijas publicē reģistrētos deputātu kandidātu sarakstus, pēc vēlēšanām – informāciju par pilsētas domē ievēlētajiem deputātiem.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Rēzeknes pilsētas domes 2024. gada 7. marta saistošie noteikumi Nr. 2 "Par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžetu 2024. gadam". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 14.03.2024., Nr. 53 https://www.vestnesis.lv/op/2024/53.5

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Cēsu novada domes saistošie noteikumi Nr. 4

Par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā Cēsu novadā

Vēl šajā numurā

14.03.2024., Nr. 53

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Rēzeknes pilsētas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 2

Pieņemts: 07.03.2024.

OP numurs: 2024/53.5

2024/53.5
RĪKI

Rēzeknes pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2

2024. gada 7. martā (prot. Nr. 94, 1. p., lēmums Nr. 1138)

Par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžetu 2024. gadam

Izdoti saskaņā ar
Latvijas Republikas likuma "Pašvaldību likums"
10. panta 1. d. 1. p., 48. panta 1., 2. d.,
likuma "Par pašvaldību budžetiem" 16. un 17. pantu.

1. Saistošie noteikumi nosaka Rēzeknes valstspilsētas domes 2024. gada pamatbudžeta ieņēmumu, izdevumu, ziedojumu, dāvinājumu un aizņēmumu apmēru, kā arī budžeta izpildītāju pienākumus un atbildību.

2. Apstiprināt pilsētas budžetu 2024. gadam ieņēmumos 50 616 751 euro apmērā saskaņā ar 1., 2., 3., 4. pielikumu.

3. Apstiprināt pilsētas budžetu 2024. gadam izdevumos 54 501 247 euro apmērā saskaņā ar 1., 2., 3., 4. pielikumu.

4. Apstiprināt finansēšanas daļu 3 884 496 euro saskaņā ar 1. pielikumu.

5. Apstiprināt 5. pielikumu "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības 2024. gada valsts budžeta transferti".

6. Apstiprināt 6. pielikumu "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistību segšanai nepieciešamais aizņēmums".

7. Apstiprināt 7. pielikumu "Rēzeknes valstspilsētas kapitālinvestīciju programmu projekti 2024. gadam".

8. Apstiprināt Rēzeknes pilsētas domes administrācijas, Finanšu pārvaldes, nozaru pārvalžu "Izglītības pārvalde", "Sociālais dienests", "Pilsētvides un attīstības pārvalde", "Sporta pārvalde", pašvaldības iestādes "Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centrs", pašvaldības aģentūras "Rēzeknes Kultūras un Tūrisma centrs", pašvaldību iestādes "Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvalde" pamatbudžeta un speciālā budžeta kopsavilkuma tāmes (pēc valdības funkciju klasifikācijas).

9. Noteikt, ka līdzekļi no attīstības fonda tiek piešķirti ar Rēzeknes valstspilsētas domes lēmumu, visus piešķīrumus iekļaujot kārtējos attiecīgā gada budžeta grozījumos, kurus apstiprina Rēzeknes dome.

10. Noteikt, ka Izglītības pārvalde sagatavo līgumus ar to pilsētu un pagastu pašvaldībām, kuru skolēni mācās pilsētas izglītības iestādēs, saskaņā ar tāmēs apstiprinātiem izglītības iestāžu uzturēšanas normatīviem vienam skolēnam (audzēknim) un LR Ministru kabineta 2016. gada 28. jūnija noteikumiem Nr. 418 "Kārtība, kādā veicami pašvaldību savstarpējie norēķini par izglītības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem". Ieņēmumi ieskaitāmi Izglītības pārvaldes pamatbudžeta kontā. Informācija par savstarpējiem norēķiniem ar citām pašvaldībām tiek iesniegta Rēzeknes domes finanšu pārvaldei kopā ar mēneša pārskatu par budžeta izpildi.

11. Noteikt, ka Sociālās aprūpes pārvalde sagatavo līgumus par citu novadu iedzīvotāju uzturēšanās apmaksu pilsētas sociālās aizsardzības iestādēs saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu. Norēķini par savstarpējiem norēķiniem tiek ieskaitīti Sociālās aprūpes pārvaldes pamatbudžeta kontā.

12. Noteikt, ka Rēzeknes valstspilsētas domes Finanšu pārvaldei ir tiesības atvērt pamatbudžeta asignējumus proporcionāli Rēzeknes valstspilsētas pamatbudžeta ieņēmumu izpildei, nepārsniedzot gada budžetā paredzētās summas, kā prioritāte nosakāma atlīdzības izmaksa. Šis nosacījums nav attiecināms uz aizdevuma līgumos paredzēto saistību izpildi. Finanšu pārvaldes vadītājs ar rīkojumu atver asignējumus pašvaldības budžeta izpildītājiem atbilstoši apstiprinātajam pašvaldības budžetam.

13. Noteikt, ka Rēzeknes valstspilsētas domes finanšu pārvaldei saskaņā ar noslēgtajiem kredītlīgumiem un kredītsaistībām 2024. gadā jānodrošina kredītu pamatsummas atmaksa un kredītu procentu samaksa.

14. Noteikt, ka Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības 2023. gada budžetā apstiprinātie un uzsāktie, bet nepabeigtie kapitālinvestīciju programmas investīciju projekti, kuru izdevumu apmaksa paredzēta no aizņēmuma līdzekļiem, 2024. gadā finansējami līdz objekta pabeigšanai, veicot samaksu attiecīgajam objektam paredzētajā apjomā.

15. Pilnvarot galvenos budžeta izpildītājus līdz 12.03.2024. apstiprināt to pakļautībā un pārraudzībā esošo iestāžu detalizētas ieņēmumu un izdevumu tāmes.

16. Budžeta izpildītāji drīkst izdarīt grozījumus tāmēs 3. un 5. pielikumā apstiprināto budžeta līdzekļu ietvaros, iesniedzot izmaiņas apstiprināšanai Rēzeknes domes Finanšu un budžeta komitejā, kā arī Finanšu pārvaldei – izziņu par tāmes izmaiņām. Gadījumos, kad grozījumi tiek veikti izdevumu ekonomiskās zemākajā līmenī (izdevumu ekonomiskās klasifikācijas četrzīmju koda pēdējie divi cipari, bet izdevumu ekonomiskās klasifikācijas pieczīmju koda pēdējie trīs cipari) tos apstiprina attiecīgās iestādes vadītājs un izziņu par tāmes izmaiņām iesniedz Finanšu pārvaldē. Šādu grozījumu rezultātā nedrīkst mainīt apstiprināto budžeta gada kopējo finansējumu, kā arī atalgojumu (darba samaksa) un kapitālos izdevumus (pamatkapitāla veidošana) un izdevumus kodā 7230 "Pašvaldības un tās iestāžu savstarpējie transferti".

17. Budžeta izpildītāji ir atbildīgi par to, lai izdevumi pēc naudas plūsmas nepārsniedz attiecīgajai programmai tāmē apstiprinātos, plānotos izdevumus atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.

18. Budžeta izpildītāji pamatbudžeta ieņēmumus par sniegtajiem maksas pakalpojumiem, kā arī speciālā budžeta ieņēmumus, kas pārsniedz budžetā noteikto apjomu, ar attiecīgo Rēzeknes domes komiteju atļauju var novirzīt budžetā paredzēto izdevumu papildu finansēšanai pēc budžeta grozījumu apstiprināšanas Rēzeknes valstspilsētas domē.

19. Noteikt, ka laika posmā starp Rēzeknes valstspilsētas budžeta grozījumiem Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Finanšu komiteja var pieņemt lēmumus par Rēzeknes domes rezerves fonda līdzekļu piešķiršanu, ja pieprasītais finansējums nepieciešams pašvaldības iestāžu uzturēšanai un līdzekļu apmērs vienam budžeta izpildītājam nepārsniedz 1500 euro, visus piešķīrumus iekļaujot kārtējos attiecīgā gada budžeta grozījumos, kurus apstiprina Rēzeknes valstspilsētas dome.

20. Noteikt, ka pašvaldības budžeta finansējums dotācijas veidā Rēzeknes pašvaldības sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Austrumlatvijas koncertzāle" un Rēzeknes pašvaldības sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Olimpiskais centrs Rēzekne" tiek piešķirts saskaņā ar noslēgto Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības funkcijās ietilpstošo valsts pārvaldes uzdevumu izpildes deleģēšanas līgumu.

21. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to parakstīšanas un tie publicējami pašvaldības mājaslapā internetā.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes
priekšsēdētāja vietnieks A. Stecs

 

1. pielikums

2. pielikums

3. pielikums

4. pielikums

5. pielikums

6. pielikums

7. pielikums

 

Paskaidrojuma raksts
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības 2024. gada budžetam

Ziņojums par sociāli ekonomisko situāciju Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībā

Rēzeknes pilsēta atrodas Eiropas Savienībā, Latvijā, Latgales plānošanas reģiona centrālajā daļā1, līdz ar to ir labi sasniedzama no dažādām šī reģiona vietām, kļūstot par nacionālās nozīmes ekonomiskās attīstības un pakalpojumu centru ar integrētu infrastruktūru un kultūrvēsturisku mantojumu, nodrošinot Latgales materiālās un nemateriālās kultūras saglabāšanu, tradīciju pārmantojamību un popularizēšanu.2

Rēzeknes pilsētas pašvaldība koncentrējas uz ekonomikas izaugsmi un radošo industriju, izglītības, pētniecības un sporta jomu attīstību. Šis nozīmīgais Austrumlatvijas centrs veido pakalpojumu tīklu, kur publisko pakalpojumu saņēmēji ir ne tikai Latgales, bet arī citu Latvijas reģionu iedzīvotāji. Rēzeknes pilsētas ilgtspējīgās attīstības stratēģijā līdz 2030. gadam noteiktā pilsētas specializācija ir metālapstrāde un mašīnbūve, kokapstrāde, tūrisma industrija, pārtikas ražošana, mājražošana, loģistika, aparātu un iekārtu ražošana un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju ražošana un komplektācija, "zaļā" pilsēta, t.sk. eko – būvniecība, atjaunojamās enerģijas izmantošana, energoefektivitāte, kā arī radošas industrijas, sporta un izglītības pakalpojumi.3

Ziņojumā par sociāli ekonomisko situāciju Rēzeknes pilsētas pašvaldībā paskaidrojuma rakstam pie Rēzeknes pilsētas pašvaldības 2023. gada budžeta iekļauta informācija par:

1. Pastāvīgo iedzīvotāju skaitu Rēzeknē;

2. Strādājošo mēneša vidējo darba samaksu Rēzeknē;

3. Uzņēmējdarbību Rēzeknē;

4. Izglītību, kultūru un sporta jomu Rēzeknē;

5. Attīstību veicinošiem projektiem Rēzeknē.

1. Pastāvīgo iedzīvotāju skaits Rēzeknē

Pēdējo gadu laikā Rēzeknē iedzīvotāju skaita izmaiņām ir ilgstoša negatīva tendence (1. attēls). Pēc Oficiālā statistikas portāla datubāzes informācijas, 2023 gada sākumā Rēzeknes pilsētā bija 26 378 iedzīvotāji (pēc faktiskās dzīvesvietas adreses). Tas ir par 103 iedzīvotājiem mazāk nekā 2022. gada sākumā un par 1442 iedzīvotājiem mazāk nekā 2019. gada sākumā.

1. attēls. Pastāvīgo iedzīvotāju skaits Rēzeknē gada sākumā no 2019. līdz 2023. gadam4

Apskatot 2023. gada sākuma statistikas datus tuvāk, izkristalizējas, ka 15 099 iedzīvotāji jeb 57,24% no visiem iedzīvotājiem Rēzeknes pilsētā , kas apkopoti pēc faktiskās dzīvesvietas adreses, ir bijušas sievietes, bet 11 706 jeb 44,38% no visiem iedzīvotājiem, kas reģistrēti Rēzeknes pilsētā pēc faktiskās dzīvesvietas adreses, ir bijuši vīrieši.5

Vidējais iedzīvotāju vecums 2023. gada sākumā Rēzeknes iedzīvotājiem bija 43 gadi. Vidēji valstī – 42 gadi.6

2. Strādājošo mēneša vidējā darba samaksa Rēzeknē

Pēc Oficiālās statistikas portāla datubāzē pieejamajiem datiem, pēdējie statistikas rādītāji apkopoti par 2023. gadu 3. kvartālu, kad strādājošo mēneša vidējā darba samaksa sabiedriskajā sektorā Rēzeknē bruto bijusi 1245 euro, kas ir par 127 euro jeb 9,26% (bruto) zemāka samaksa nekā 2022. gadā. Salīdzinot Rēzeknē strādājošo vidējo darba samaksu ar Latvijas vidējās darba samaksas rādītājiem (1564 euro bruto), secināms, ka Rēzeknē vidējā strādājošo darba samaksa bijusi par 319 euro (bruto) zemāka nekā vidēji Latvijā strādājošo mēneša darba samaksa.7

Bezdarba līmenis Rēzeknes pilsētā, pēc Nodarbinātības valsts aģentūras pieejamās informācijas uz 2024. gada 1. janvāri bija 7,2% no kopējā ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaita. Salīdzinot ar 2023. gada publicēto informāciju, secināms, ka bezdarba līmenis gada laikā Rēzeknē paaugstinājies par 0,1% .

5. attēls. Bezdarba līmenis Rēzeknē 2020.–2024. gada sākumā (% no ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaita)8

3. Uzņēmējdarbība Rēzeknē

Spēcīgas rūpnieciskās ražošanas tradīcijas, atpazīstami uzņēmumi, konkurētspējīgas ražošanas izmaksas, vietējo resursu tuvums (kokmateriāli, lauksaimniecības produkcija, derīgie izrakteņi u.c.) ir potenciāls Rēzeknes pašvaldības attīstības resurss. Tieši tāpēc, viena no galvenajām pilsētas ilgtermiņa un vidējā termiņa attīstības prioritātēm ir uzņēmējdarbības attīstības veicināšana, ko panākt plānots piesaistot investīcijas projektiem, veicinot uzņēmējdarbību, atbalstot investīcijas degradēto teritoriju sakārtošanā un publiskās infrastruktūras attīstīšanā, tādējādi sekmējot jaunu uzņēmumu veicināšanu un esošo uzņēmumu attīstību.

Pēc Oficiālā statistikas portāla datiem, kas apkopoti par 2022. gadu, secināms, ka kopumā Rēzeknē bijuši reģistrēti 1888 ekonomiski aktīvi uzņēmumi, no kuriem komercsabiedrības tirgus sektors sastāda 856 vienības .

Pēc 2022. gada pārskata datiem, pēc apgrozījuma lielākie uzņēmumi Rēzeknē bijuši:

1. SIA "Rēzeknes gaļas kombināts" (gaļas pārstrāde un konservēšana);

2. SIA "ACBR" (būvniecība);

3. SIA "LEKON" (mazumtirdzniecība);

4. SIA "Rēzeknes slimnīca" (slimnīcu darbība);

5. SIA "SAHO" (kravu pārvadājumi);

6. AS "Rēzeknes siltumtīkli" (tvaika piegāde, gaisa kondicionēšana);

7. SIA "LARTA 1"( Lauksaimniecības un mežsaimniecības mašīnu ražošana).

8. SIA "VTI Avoti";

9. SIA "Energy Resourses CPH"

10. SIA "ALBA LTD";9

Sagrupējot datus pa nozarēm, pēc 2022. gada pārskata datiem, pēc apgrozījuma lielākie uzņēmumi Rēzeknē bijuši :

Ražošanā:

1. SIA "LARTA 1" (Lauksaimniecības un mežsaimniecības mašīnu ražošana).

2. SIA "VTI Avoti";

3. SIA "Energy Resourses CPH".

Būvniecībā:

1. SIA "ACBR" (būvniecība);

2. SIA "V.J.M. Būve" (būvniecība).

Tirdzniecībā:

1. SIA "LEKON" (mazumtirdzniecība);

2. SIA "ALBA-LTD" (mazumtirdzniecība);

3. SIA "RUVAR" (metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecība specializētajos veikalos);

Kravu pārvadājumos:

1. SIA "SAHO" (kravu pārvadājumi);

2. SIA " P UN K" (kravu pārvadājumi);

3. SIA "UNIK" (kravu pārvadājumi);

Mežizstrādē:

1. SIA "Latgales energoceltnieks" (mežizstrāde);

2. SIA "Forest prim" (mežizstrāde);

3. SIA "Austrumu mežsaimnieks" (mežizstrāde).

Ēdināšanas pakalpojumu sniegšanā:

1. SIA "Ausmeņa" (cita veida ēdināšanas pakalpojumi);

2. SIA "Malaga 2LV" (Restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi);

3. SIA "LTV" (cita veida ēdināšanas pakalpojumi).

Pēc Lursoft apkopotajiem datiem uz 2022. gada 1. janvāri, lielākie darba devēji Rēzeknē ir tādi uzņēmumi kā:

1. SIA "Rēzeknes slimnīca" (slimnīcu darbība) – 693 darbinieki;

2. SIA "Rēzeknes gaļas kombināts" (gaļas pārstrāde un konservēšana) – 546 darbinieki;

3. SIA "LEKON" (mazumtirdzniecība) – 432 darbinieki;

4. SIA "ACBR" (ceļu un maģistrāļu būvniecība) – 383 darbinieki

5. SIA "OptoElektronika LV" (citu elektronisko un elektrisko vadu un kabeļu ražošana) – 361 darbinieki;

6. SIA "SAHO" (kravu pārvadājumi pa autoceļiem) – 283 darbinieki;

7. SIA "Rēzeknes namsaimnieks" (nekustamā īpašuma pārvaldīšana) – 137 darbinieki;

8. SIA "Vecā maiznīca" – 94 darbinieki;

9. SIA "Austrumlatvijas koncertzāle"– 93 darbinieki;10

Ne mazāk svarīgs pašvaldības attīstības resurss ir uzņēmējdarbības atbalsta institūcijas. Pilsētas teritorijā darbojās vairākas biznesa atbalsta institūcijas – Rēzeknes Speciālā ekonomiskā zona (RSEZ), Latvijas Darba devēju konfederācija, Rēzeknes Uzņēmēju biedrība, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras Rēzeknes nodaļa, LIAA Biznesa inkubators u.c. Pie pašvaldības attīstības resursiem sevišķi jāuzsver RSEZ darbības nozīmīgums. Tā izveidota 1997. gadā, pamatojoties uz Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumu, un nodokļu atvieglojumi tajā būs piemērojami līdz 2035. gada beigām. Tās mērķis ir veicināt tirdzniecību, attīstīt rūpniecību un satiksmi, kā arī preču eksportu un importu caur Latviju, piesaistot ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darba vietu radīšanai. Kopējā RSEZ platība ir 1 155,28 ha – Rēzeknes pilsētas administratīvajā teritorijā ir izvietoti 36% no kopējās platības. RSEZ darbības priekšrocības ir stabilas sadarbības tradīcijas un konkurētspējīgas ražošanas izmaksas Eiropas kontekstā. Ļoti būtiska priekšrocība ir cilvēkresursu pieejamība un kvalitāte, ko nodrošina veiksmīga sadarbība ar izglītības iestādēm gan Rēzeknes pilsētā, gan Latgales reģionā.11

4. Izglītība, kultūra, sports

4.1. Izglītība

Iedzīvotāju izglītības līmenis un izglītības iespējas ir nozīmīgs teritorijas konkurētspējas un attīstības rādītājs. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības izglītības sistēmu veido 10 pirmsskolas izglītības iestādes un 9 vispārējās izglītības iestādes – Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzija, Rēzeknes valsts poļu ģimnāzija, Rēzeknes 2. vidusskola, Rēzeknes 3. pamatskola, Rēzeknes 4. vidusskola, Rēzeknes 5. pamatskola, Rēzeknes 6. pamatskola, Rēzeknes sākumskola, Rēzeknes pamatskola – attīstības centrs, kuras ir pašvaldības dibinātas iestādes, kā arī Rēzeknes Katoļu vidusskola, kuras dibinātājs ir Rēzeknes – Aglonas diecēze, 2 profesionālās izglītības iestādes (Rēzeknes tehnikums, Jāņa Ivanova Rēzeknes Mūzikas vidusskola, Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskola (šīs abas skolas ir apvienotas) – Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola) un 3 profesionālās ievirzes izglītības iestādes, interešu izglītības iestādes, augstākās izglītības iestāde (Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija), kā arī augstāko izglītības iestāžu filiāles. Rēzeknē un tās apkaimē ir iespēja apgūt augstāko un profesionālo izglītību Baltijas Starptautiskās Akadēmijas Rēzeknes filiālē (tādas laikam vairāk nav), Latvijas Mākslas akadēmijas Latgales filiālē, Latvijas Universitātes P. Stradiņa Medicīnas koledžas filiālē, Rēzeknes Valsts robežsardzes koledžā.

Rēzeknes pašvaldības dibinātajās vispārizglītojošajās izglītības iestādēs 2023./2024. mācību gadu uzsāka 3935 izglītojamie, t.sk. 39 Ukrainas civiliedzīvotāju izglītojamie. Pirmsskolas izglītības iestādēs 2023./2024. mācību gadu uzsāka 1523 audzēknis t.sk. 29 Ukrainas civiliedzīvotāju izglītojamie.

Rēzeknes tehnikums nodrošina profesionālo izglītību 12 dažādās profesionālajās izglītības jomās, 31 programmā (administratīvie un sekretāra pakalpojumi, autotransports, būvdarbi, datorsistēmas, enerģētika un elektrotehnika, ēdināšanas pakalpojumi, interjera dizains, kokizstrādājumu izgatavošana, komerczinības, pārtikas produktu tehnoloģija, programmēšana, viesnīcas pakalpojumi u.c.) un šobrīd mācību process tiek organizēts vairākās vietās – Rēzeknes pilsētā, Rēzeknes novadā, Viļānu un Zilupes novados.[2]

Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija nodrošina studijas 3 fakultātēs : izglītības, valodu un dizaina, inženieru un ekonomikas un pārvaldības fakultātēs, 14 studiju virzienos, 41 studiju programmā, kas ietver, 9 koledžas līmeņa programmas, 2 akadēmiskā bakalaura studiju programmas, 14 profesionālā bakalaura studiju programmas, 4 akadēmiskā maģistra studiju programmas, 1 2. līmeņa profesionālā programma, 9 profesionālā maģistra programmas un 2 doktora studiju programmas. Uz 2020. gada 1. oktobri kopējais studējošo skaits, pēc pieejamās informācijas akadēmijas mājaslapā, bija 1394 studējošie pilna laika studiju programmās un 256 – nepilna laika.[3]

4.2. Kultūra

Rēzekne ir nozīmīgs kultūras centrs – pilsētā ir pārstāvētas un attīstītas visas kultūras un mākslas nozares – profesionālā un tradicionālā kultūra, amatiermāksla, mūzika un deja, teātris, latgaliešu rakstu valodas rakstniecība un izdevējdarbība, vizuālā māksla, bibliotēkas, muzeji un Latgales novadam raksturīgais materiālais un nemateriālais kultūras mantojums. Koordinē kultūras norises Rēzeknes pilsētā, nodrošinot iedzīvotājiem kultūras līdzdalības un brīvā laika pavadīšanas iespējas, pašvaldības aģentūra "Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs", kuras sastāvā ietilpst arī citas par kultūru un tūrismu atbildības iestādes: Latgales Kultūrvēstures muzejs, Rēzeknes pilsētas Centrālā bibliotēka, Tūrisma attīstības centrs un Rēzeknes Nacionālo biedrību kultūras nams. Mijiedarbojoties kopā tās rūpēties par kultūrvēsturisko vērtību saglabāšanu un to izmantošanu sabiedrības izglītošanai, tādējādi veicinot kultūras un tūrisma nozares attīstību Rēzeknes pilsētā.

2023. gadā ar pašvaldības aģentūru un tās iestādēm tika organizēti 73 publiskie pasākumi. Pēc Tūrisma attīstības centra apkopotiem datiem 2023. gadā Rēzeknē nakšņoja 25 084 tūristi, no kuriem 8 834 bija ārvalstu viesi. Kultūras, vēstures un mākslas objektus un pasākumus gada laikā ir apmeklējuši 167 447 iedzīvotāji un pilsētas viesi.

Pie funkcionālajām saitēm ar apkārtējām teritorijām noteikti jāpiemin arī Austrumlatvijas reģionālais daudzfunkcionālais centrs jeb "Latgales vēstniecība GORS" (GORS). GORS mērķa reģiona teritorija aptver visu Austrumlatvijas teritoriju, un tas ar savu darbību pozitīvi ietekmē kultūras pakalpojumu pieejamību reģionā un, mijiedarbībā ar citiem tautsaimniecības sektoriem, sekmē tā sociālo un ekonomisko attīstību, kā arī veicina tūristu piesaisti. Pēdējo gadu laikā ir ievērojami pieaudzis tūristu skaits, kas apmeklē šo reģionu. Rēzeknes vērtības un priekšrocības tūrisma attīstībā ir bagāts kultūrvēsturiskais mantojums, pievilcīga vide, dabas objektu tuvums, laba vides kvalitāte, viesmīlīgie cilvēki, kultūras notikumi, kā arī aktīva darbība izglītības, pētniecības un inovāciju jomā.

Lai popularizētu Rēzeknes pilsētu un Latgales reģionu kopumā, kopš 2023. gada jūnija ir izveidota un darbojas jauna Rēzeknes tūrisma tīmekļvietne https://visit.rezekne.lv/, kas ir pieejama 7 valodās. Turklāt ik gadu tiek veidoti tūrisma informatīvie materiāli un pasākumu kalendārs, kas Rēzeknes pilsētas iedzīvotājiem un viesiem ļauj apmeklēt Latgales vēstniecības GORS un citus pilsētas publiskus pasākumus, kas ieņem stabilu vietu Latvijas kultūras kartē, par ko raksta un interesējas, un piedalās kultūras jomas profesionāļi, veicinot Rēzeknes pilsētas atpazīstamību, novērtējumu, publikas interesi, sadarbību un atpazīstamību.

4.3. Sports

Rēzeknes pilsētā darbojas Rēzeknes bērnu – jaunatnes sporta skola (BJSS) un vairāk nekā 20 sporta klubi (biedrības un sabiedrības ar ierobežotu atbildību). 2024. gadā Rēzeknes BJSS profesionālās ievirzes mācību – treniņu grupās kopā sporto 1333 audzēkņi.12

Sporta dzīves tradīciju saglabāšanai, paplašināšanai un popularizēšanai, Rēzeknē 2023. gadā tika pabeigti darbi pie ēkas Atbrīvošanas alejā 166A, Rēzeknē (Sporta centrs "Celtnieks") pārbūve. Jaunajā sporta centrā rēzekniešu rīcībā ir 1. kategorijas šautuve, divas nodarbību zāles, cīņu zāle. Sporta zāle vairāk būs paredzēta florbolam, tenisam un telpu futbolam. Tāpat sporta centrā ir pieejamas ērtas un plašas ģērbtuves, dušas, treneru telpas, saimniecības telpas un telpas inventāram.

5. Pilsētas attīstība

Rēzeknes pašvaldība aktīvi piesaista ES struktūrfondu līdzekļus, kā arī izmanto pašvaldības budžeta ietvaros pieejamus līdzekļus un papildus finansējumu, lai nodrošinātu kvalitatīvu infrastruktūru uzņēmējdarbības attīstībai, kā arī uzlabotu pilsētas sasniedzamību, infrastruktūru un attīstītu iekšējo mobilitāti.

2023. gadā turpinājās un tika īstenoti šādi , iepriekš ziņojumā nepieminēti, projekti:

- Rēzeknes rekreācijas centra izveide tūrisma attīstībai;

- Ēkas Atbrīvošanas alejā 166A, Rēzeknē (Sporta centrs "Celtnieks") pārbūve;

- Rīgas ielas rekonstrukcija;

- Energoefektivitātes paaugstināšana un atjaunojamo enerģijas avotu izmantošana ēkā Zemnieku ielā 16A;

- Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plānu īstenošanai Rēzeknes pilsētas pašvaldībā;

- Stacijas ielas posma pārbūve;

- Noliktavas ēkas būvniecība Viļakas iela 5c;

- A.Pumpura ielas rekonstrukcija;

- V.Seiles ielas rekonstrukcija.

- Rekonstruēti ielu posmu pieslēgumi satiksmes pārvadam Atbrīvošanas alejā

- Uzsākti darbi PII "Rotaļa" energoefektivitātes projekta realizācijai.

Ziņojums par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžetu 2024. gadam

Rēzeknes pilsētas budžeta projekts 2024. gadam sagatavots ievērojot likumos "Par pašvaldību budžetiem", "Par pašvaldībām", "Par budžetu un finanšu vadību", kā arī nodokļu likumos, Ministru kabineta noteikumos un citos likumdošanas aktos paredzētās prasības. Rēzeknes valstspilsētas domes priekšsēdētāja 2023. gada 17. oktobra rīkojumā Nr. 84/vp "Par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžeta projekta sagatavošanu 2024.gadam" tika noteikti pamatprincipi kā pašvaldības iestādēm jāsagatavo budžeta izdevumu tāmes 2024. gadam.

Atbilstoši Rēzeknes pilsētas domes noteikumiem "Par pašvaldības budžeta un kapitālinvestīciju programmas procesu Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībā" (apstiprināti 21.12.2023.) pašvaldības institūciju iesniegtie finanšu līdzekļu pieprasījumi tika skatīti Rēzeknes domes Kapitālinvestīciju programmas un budžeta procesa vadības grupas apspriedē, uz kuru tika uzaicināti arī attiecīgo pašvaldības institūciju vadītāji un Rēzeknes domes deputāti.

Konsolidētais Rēzeknes domes budžets ir sagatavots euro, un tas sastāv no:

- pamatbudžeta, kas veidojas no nodokļu, nodevu, nenodokļu ieņēmumiem un saņemtajiem maksājumiem, t.sk. ieņēmumiem no pašvaldības iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem, ieņēmumiem pašvaldības budžetā Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto projektu īstenošanai un valsts budžeta transfertiem.

- ziedojumiem un dāvinājumiem.

Skaitliskā informācija par budžeta ieņēmumiem atbilstoši ieņēmumu avotiem un budžeta ieņēmumu klasifikācijai ir Rēzeknes domes saistošo noteikumu "Par Rēzeknes valstpilsētas budžetu 2024. gadam" 1.,2.,4. pielikumā. Informācija par budžeta izdevumiem ir Rēzeknes valstspilsētas domes saistošo noteikumu "Par Rēzeknes valstspilsētas budžetu 2024. gadam" 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. pielikumā. Ziedojumu un dāvinājumu ieņēmumu un izdevumu detalizēts atšifrējums ir 4. pielikumā.

Budžeta projekta izskatīšanas laikā tika veikta visu izdevumu pozīciju optimizācija atbilstoši Rēzeknes valstspilsētas domes 29.02.2024. lēmumam Nr. 1137 "Par budžeta izdevumu optimizāciju un brīvprātīgo funkciju pārskatīšanu". Brīvprātīgo iniciatīvu un izdevumu optimizācijas pasākumu kopsumma sastāda – 3,5 milj. euro, kas ļauj sabalansēt pašvaldības budžetu, līdzsvarojot pašvaldības budžeta ieņēmumu un izdevumu daļu.

Rēzeknes valstspilsētas konsolidētā budžeta ieņēmumu kopējais apjoms 2024. gadā tiek prognozēts 50,6 milj. euro. Konsolidētā budžeta izdevumu kopējais apjoms 2024. gadā plānots 54,5 milj. euro (skat. 6. att.). Budžeta finansēšanas daļa – 3,9 milj. euro, t.sk. līdzekļu atlikums gada sākumā – 3 124 885 euro, starpība starp plānotiem un atmaksājamiem aizņēmumiem – 759 611 euro.

6. attēls

Budžeta ieņēmumi

Pamatbudžeta ieņēmumi plānoti 50,6 miljoni euro apmērā (skat. 7. att.).

Būtiskākais pašvaldības budžeta ieņēmumu avots – iedzīvotāju ienākuma nodoklis (turpmāk – IIN) šogad tiek prognozēts 18,7 milj. euro, kas ir par 1,4 milj. euro vairāk nekā 2023. gada faktiskie ieņēmumi (17,3 milj. euro). Ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa pašvaldības budžetā sastāda 37% no pamatbudžeta kopējiem ieņēmumiem. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognozi nosaka Finanšu ministrija. Pašvaldības budžetā ieskaitāmo nodokļa ieņēmumu daļu nosaka, pamatojoties uz katras pašvaldības īpatsvara koeficientu kopējos valstī iekasētajos nodokļa ieņēmumos no nodokļa maksātāju taksācijas gada ienākumiem pirms diviem gadiem.

7. attēls

Nodokļu ieņēmumi no nekustamā īpašuma (NĪN par zemi, ēkām, būvēm un mājokļiem) 2024. gadā prognozēti 1196 tūkst. euro apmērā (2% no kopējiem pamatbudžeta ieņēmumiem). NĪN prognozei tiek piemērots iekasējamības koeficients 0,8. Šī nodokļa ieņēmumu prognozi ietekmē īpašuma objektu kadastrālo vērtību izmaiņas. Nodokļa ieņēmumu palielinājums 2023. gadā ir iespējams iepriekšējo gadu nodokļa parādu samaksas, kā arī augstākas iekasējamības – nodokļa parādu piedziņas rezultātā.

Pārējie pašu ieņēmumi, kuru īpatsvars sastāda 3 % no kopējā ieņēmumu apjoma, plānoti – 1428 tūkst. euro, tajā skaitā: ieņēmumi no dividendēm - 537 tūkst. euro, dabas resursu nodoklis – 29 tūkst. euro, azartspēļu nodoklis – 40 tūkst. euro, nodevas, soda naudas, pārējie nenodokļu ieņēmumi – 65 tūkst. euro, ieņēmumi no pašvaldības nekustamā īpašuma atsavināšanas – 757 tūkst. euro.

Saņemtie transferti no citām pašvaldībām1,6 milj. euro (3% no kopējiem pamatbudžeta ieņēmumiem).

Budžeta iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem, kuru īpatsvars sastāda 5% no kopējā ieņēmumu apjoma, plānoti – 2,7 milj. euro

Pamatbudžeta ieņēmumos valsts budžeta transferti25 milj. euro, t.i. 49% no kopējiem ieņēmumiem, t.sk.:

o mērķdotācijas un dotācijas no valsts budžeta plānoti 15835 tūkst. euro (skat. 5. pielikumu);

o pašvaldību saņemtie transferti no valsts budžeta (Ukrainas civiliedzīvotāju atbalstam) 401 tūkst. euro;

o dotācija no pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda un speciālā dotācija no valsts budžeta – 7879 tūkst. euro;

o no valsts budžeta iestādēm saņemtie transferti Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzfinansētajiem projektiem prognozēti 804 tūkst. euro;

o saņemtie transferti no valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un no budžeta nefinansētām iestādēm – 31 tūkst. euro.

Budžeta izdevumi

Sagatavojot Rēzeknes pilsētas 2024. gada budžetu, tā prognozējamie izdevumi tika piesaistīti pašvaldības plānošanas un attīstības dokumentos norādītajām aktivitātēm, kas veicina šajos dokumentos paredzēto uzdevumu izpildi. Rēzeknes pilsētas pamatbudžeta ieņēmumi tiek novirzīti pašvaldības funkciju izpildes nodrošināšanai – izdevumiem no pašvaldības budžeta finansējamo institūciju uzturēšanai, pilsētas infrastruktūras uzturēšanai, pabalstiem maznodrošinātajiem iedzīvotājiem, pilsētas pasākumu finansēšanai, atbalstam sabiedriskajām organizācijām, investīciju finansēšanai un citiem izdevumiem, kas iekļauti Rēzeknes domes noteikumu 2., 3. pielikumā pa nozarēm atbilstoši funkcionālajām kategorijām.

Pamatbudžeta izdevumi plānoti 54 milj. euro. Pamatbudžeta izdevumu sadaļā lielākais izdevumu apjoms ir izglītībai, sociālajai jomai, pilsētas infrastruktūras attīstībai. Prioritārie virzieni ir saglabāt izglītības, kultūras un sporta iestāžu tīklu un to sniegtos pakalpojumus; saglabāt sociālo drošību un atbalstu maznodrošinātajai sabiedrības daļai un izpildīt pašvaldības funkcijas.

Rēzeknes pilsētas pamatbudžeta kopējie uzturēšanas izdevumi 2024. gadam plānoti 48,2 milj. euro, no tiem atlīdzībai – 28 milj. euro.

Pamatbudžeta izdevumi kapitālajām iegādēm, kapitālajam remontam un investīcijām plānoti 6,2 milj. euro.

Rēzeknes pilsētas pašvaldības izdevumu sadalījums nozarēm

Rēzeknes pilsētas domes saistošo noteikumu "Par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžetu 2024. gadam" 2. pielikumā ir izdevumu sadalījums nozarēm atbilstoši normatīvajiem aktiem par budžeta izdevumu klasifikāciju.

Izglītības nozarei izdevumu apjoms tiek plānots – 24,7 milj. euro (t.sk. mērķdotācija – 11,1 milj. euro), kas ir 45% no pamatbudžeta kopējiem izdevumiem.

Izdevumos izglītības nozarei ietilpst:

- projekts "PII "Rotaļa" V. Seiles iela 17" – 287 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi pirmsskolas izglītības iestāžu uzturēšanai un remontdarbiem – 6114 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi pamatizglītības, vispārējās izglītības iestāžu uzturēšanai un remontdarbiem – 13068 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi interešu izglītības iestāžu darbības nodrošināšanai (Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības izglītības pārvalde, Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centrs, Sporta pārvaldes Bērnu-jaunatnes sporta skola) 1818 tūkst. euro,

- plānotie izdevumi norēķiniem par citu pašvaldību izglītības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem – 440 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi izglītojamo ēdināšanas pakalpojumu apmaksai 2289 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi izglītojamo izmitināšanas pakalpojumu apmaksai 166 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi Izglītības pārvaldes darbības nodrošinājumam – 517 tūkst. euro.

8. attēls

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Izglītības pārvaldes un tā pakļautībā esošo iestāžu (9 vispārējās izglītības iestādes, 10 pirmsskolas izglītības iestādes, Rēzeknes pilsētas reģionālais datorcentrs un Rēzeknes pilsētas dienesta viesnīca) budžeta kopējie izdevumi (bez iestāžu savstarpējiem transfertiem) 2024. gadam plānoti 22619 tūkst. euro apmērā.

Rēzeknes valstspilsētas vispārizglītojošajās izglītības iestādēs 2023./2024. mācību gadu uzsāka 3949 skolēni. Pirmsskolas izglītības programmas 2023./2024. mācību gadā uzsāka 1523 audzēkņi.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības izglītības pārvaldes 2024. gada pamatbudžeta ieņēmumu plāns sastāda 22 579 339 eiro, izdevumu daļa 22 966 484 eiro, atlikums uz gada sākumu 387 145 eiro (t.sk. pašvaldības līdzekļi 22 917 eiro).

2024.gada budžeta ieņēmumu daļu veido:

1. Valsts budžeta transferti 11 120 750 eiro, t.sk.:

1.1. valsts budžeta transferti noteiktam mērķim 11 120 750 eiro:

1.1.1. pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 7 743 275 eiro;

1.1.2. interešu izglītības programmu pedagogu daļējai darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 575 400 eiro;

1.1.3. bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksām 1 240 837 eiro;

1.1.4. izglītības iestāžu speciālajām pirmsskolas izglītības grupām un Rēzeknes pamatskolai–attīstības centram 1 116 772 eiro;

1.1.5. dotācija pašvaldības izglītības iestāžu skolēnu ēdināšanas nodrošināšanai 249 466 eiro;

1.1.6. finansējums asistenta pakalpojuma nodrošināšanai 20 000 eiro.

1.1.7. finansējums valsts mācību līdzekļu iegādei 100 000;

1.1.8. finansējums programmā Skolas soma 60 000;

1.1.9. finansējums metodiskā darba atbalstam 15000;

2. Pašvaldības budžeta transferti 10 751 139 eiro, t.sk.:

2.1. pašvaldības dotācija 9 145 493 eiro;

2.2. transferti no citām pašvaldībām 1 571 146 eiro;

2.3. transferti starp iestādēm 34 500 eiro:

2.3.1. ar Sociālās aprūpes pārvaldi 30 000;

2.3.2. ar Sporta pārvaldi 3500 eiro.

2.3.3. Ar RKTC 1000 eiro.

3. Iestāžu ieņēmumi, t.sk. maksas pakalpojumi 707 450 eiro:

3.1. ieņēmumi no vecāku maksām 390 000 eiro;

3.2. ieņēmumi par nedzīvojamā nekustamā īpašuma, telpu nomu 25 450 eiro;

3.3. ieņēmumi par viesnīcu pakalpojumiem 52 000 eiro;

3.4. citi ieņēmumi par maksas pakalpojumiem 240 000 eiro.

Pašvaldības budžeta dotācija plānota saskaņā ar Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības 2023. gada 17. oktobra rīkojumu Nr. 84/vp, Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības izpilddirektora 2024. gada 27. februāra vēstuli Nr. 3.1.17/247 "Par sabalansēta 2024. gada budžeta izdevumu tāmju iesniegšanu".

2023. gada apstiprinātā pašvaldības dotācija sastādīja 9 024 312 eiro.

2024. gada budžeta projekta sākotnējais pašvaldības dotācijas pieprasījums sastādīja 10 426 992 eiro, kas pārsniedza 2023. gada pašvaldības dotāciju par 1 402 680 eiro pozīcijās:

atlīdzības izdevumu palielinājums par 1 325 660 eiro;

uzturēšanas izdevumu palielinājums par 77 020 eiro.

Pēc Kapitālinvestīciju programmas un budžeta procesa vadības grupas apspriedēm un izpilddirektora vēstules izpildes dotācijas pieprasījums uz 2024. gada 8. martu sastāda 9 145 493 eiro, kas pārsniedza 2023. gada pašvaldības dotāciju par 121 181 eiro pozīcijās:

atlīdzības izdevumu palielinājums par 828 978 eiro;

uzturēšanas izdevumu samazinājums par 707 797 eiro.

Salīdzinot ar sākotnējo pieprasījumu, pašvaldības dotācijas samazinājums sastāda 1 281 499 eiro.

Vispārizglītojošo un pirmsskolas izglītības iestāžu pedagoģiskā personāla darba samaksa ieplānota saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 445 (ar grozījumiem 2023. gada 28. decembrī), kas stājās spēkā 2024. gada 1. janvārī un nosaka pedagogu darba samaksas noteikšanas kārtību, darba samaksas apmēru un pedagogu darba slodzes lielumu no 2024. gada 1. janvāra.

Valsts budžeta dotācijai pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, kā arī Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra uzturēšanas izdevumiem tāmē ieplānoti izdevumi 12 mēnešiem, ministrija apstiprinājusi izdevumus 8 mēnešiem.

Pašreizējā 2024. gada budžeta projektā nav ieplānots un normatīvie dokumenti pagaidām nenosaka vispārizglītojošo un pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu darba algas pieaugumu no 2024. gada 1. septembra.

Iestāžu uzturēšanas izdevumi 2024. gadam plānoti, pamatojoties uz skolēnu skaitu katrā iestādē un noslēgtiem līgumiem par ēku un telpu uzturēšanu.

Pašvaldības dotācija atalgojumam un komunālo izdevumu segšanai plānota 12 mēnešiem.

Saskaņā ar Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 25. janvāra lēmumu Nr. 1096 "Par Rēzeknes 4. vidusskolas likvidēšanu", tāmē ieplānota prognozētā pašvaldības dotācijas ekonomija 133 355 eiro (33 808 eiro atalgojumam un 99 547 eiro uzturēšanas izdevumiem).

Ir izņemts atvaļinājuma pabalsts 371 455 eiro, ir izņemts plānotais finansējums brīvprātīgajām iniciatīvām 102 545 eiro.

Saskaņā ar Izglītības likuma 59. panta 31. punktu un pašvaldības lēmumiem, papildus valsts finansējumam, plānoti izdevumi brīvpusdienu izmaksām 1.–4. klašu un 5.–7. klašu izglītojamiem.

Tāpat 2024. gadā plānota līdzdalība ESF projektos "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai", "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai‘’, programmā "Latvijas skolas soma", Erasmus+ projektos.

Papildus informācija par faktoriem, kas ietekmēs 2024. gada budžetu:

2023.gadā tika veikti maksājumi no maksas pakalpojumu ieņēmumu plāna pārpildes, nesaņemot pašvaldības dotāciju, kas ietekmēs 2024. gada budžetu:

1) pašvaldības savstarpējie norēķini 95 632 euro;

2) PII vecāku maksas 57 863 (mīnus atlikumā uz gada beigām 22 722) = 35 141 euro,

3) skolēnu un darbinieku ēdināšana 38 480 euro,

Kopā 169 253 euro (bez savstarpējiem norēķiniem 73 621 euro).

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības iestāde "Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centrs" (turpmāk – ARPC).

ARPC ieņēmumu kopsumma 2024. gadā plānota 640 tūkst. euro, t.sk.:

- transferti starp iestādēm (valsts budžeta dotācija interešu izglītības programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām) tāmē tiek plānoti 259188 euro apmērā,

- iestāžu ieņēmumi, t.sk. maksas pakalpojumi 33399 euro apmērā;

- pašvaldības dotācija no vispārējiem ieņēmumiem tiek plānota 340461 euro apmērā.

Pamatbudžeta izdevumu kopsumma 2024. gadā plānota 689 tūkst. euro, t.sk. :

- atlīdzībai izdevumi paredzēti 522 433 euro.

- preču un pakalpojumu apmaksai izdevumi plānoti 157 012 euro;

- pamatkapitāla veidošanai 1800 euro;

- pašvaldību budžeta veiktie maksājumi iedzīvotājiem naudā 7600 euro.

Pamatojoties uz Ministru kabineta 27.12.2011. noteikumu Nr. 1036 "Kārtība, kādā valsts finansē profesionālās ievirzes sporta izglītības programmas" 10. un 11. punktu Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrija katru gadu no valsts budžeta piešķir Rēzeknes BJSS finanšu līdzekļus (2024. gadā – 620 699 euro), lai nodrošinātu profesionālās ievirzes sporta izglītības programmu īstenošanu. Rēzeknes BJSS piešķirtos finanšu līdzekļus izlieto profesionālās ievirzes sporta izglītības programmās paredzētajās stundās (sporta treniņos un sporta sacensībās) nodarbināto pedagogu (sporta treneru) darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām. Šajā mācību gadā skolā darbojas deviņi licencēti un akreditēti sporta veidi. (20V un 30 V programmas basketbolā, grieķu-romiešu cīņā, futbolā, peldēšanā, vieglatlētikā, 20V šahā, volejbolā, florbolā, tenisā). Kā arī interešu izglītības un pašvaldības finansēti sporta veidi – daiļslidošana, hokejs, galda teniss, mākslas vingrošana, volejbols, sporta dejas un no 2022. gada septembra karsējkomanda. No visām sporta skolas mācību-treniņu grupām 79,8% ir finansētas no Izglītības un zinātnes ministrijas finansējuma, lai grupas spētu saņemt šo finansējumu, audzēkņiem ir jāizpilda katras sporta federācijas izvirzītās prasības, kas paredz dalību gan vietējā, gan Latvijas, gan starptautiska mēroga sacensībās – mazākajām grupām šīs prasības ir zemākas, taču vecākajām prasības ir stingri noteiktas un apjomīgas. Sporta pārvaldes Bērnu-jaunatnes sporta skolas plānotie izdevumi ir 1 065 360 euro.

Izdevumi funkcionālajā kategorijā "Kultūra, atpūta un sports" plānoti 4,1 milj. euro, kas ir 7% no pamatbudžeta kopējā apjoma.

Šajā kategorijā tiek konsolidētas sekojošu pašvaldības iestāžu un SIA tāmes: pašvaldības aģentūras "Rēzeknes Kultūras un Tūrisma Centrs" tāme, Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Sporta pārvaldes tāme, SIA "Austrumlatvijas koncertzāle" tāme, SIA "Olimpiskais centrs "Rēzekne"" tāme, projekta "Sinagogas rekonstrukcija" tāme un Sinagogas uzturēšanas izdevumu tāme.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības aģentūras "Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs" darbības nodrošināšanai 2024. gadā pieprasīta pašvaldības budžeta dotācija ~ 1,6 milj. euro. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības aģentūras "Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs" izdevumi un tā pakļautībā esošo iestāžu (bibliotēkas, Latgales kultūrvēstures muzejs, Rēzeknes Nacionālo biedrību kultūras nams, 28 radošie kolektīvi, kultūras nams, Tūrisma attīstības centrs, Mākslas nams) uzturēšanas izdevumi un izdevumi pilsētas kultūras pasākumiem plānoti 1,75 milj. euro apmērā , t.sk. bibliotēkas uzturēšanai – 448 tūkst. euro, Kultūrvēstures muzejam 261 tūkst. euro, Nacionālo biedrību kultūras namam – 350 tūkst. euro, radošo kolektīvu darbībai un kultūras namam 150 tūkst. euro, Tūrismu attīstības centram – 86 tūkst. euro, 330 tūkst. euro aģentūras darbībai (t.sk. Kultūras un atpūtas parka uzturēšana, atalgojums darbiniekiem), pasākumu nodrošināšanai 96 tūkst. euro (t.sk. visiem pasākumu izdevumiem – 4.maija svinības Rēzeknē, starptautiskais teātra festivāls "Soli pa solim" un ikgadējiem pasākumiem pilsētā). Rēzeknes Mākslas namam 15 tūkst. euro apmērā.

Aģentūrai budžeta pieprasījumu samazināts attiecībā pret 2023. gada apstiprināto budžetu, izslēdzot visus brīvās iniciatīvas pasākumus, t.sk., mazo kultūras projektu konkursu, dotāciju kultūras biedrībām un reliģijām, paredzot finansējumu tikai Aģentūras autonomo funkciju izpildei, kā arī iekļaujot finansējumu papildus izdevumiem salīdzinot ar 2023. gadu (minimālas algas pieaugums).

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības aģentūras "Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs" 2024. gada budžets plānots atbilstoši aģentūras darba plānam, kurš saistīts ar aģentūras nolikumā atrunātajām darbības funkcijām un uzdevumiem, aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, kā arī Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada Ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2035. gadam. Plānotais budžets paredz Pašvaldību likumā atrunāto daudzveidīgu kultūras pakalpojumu klāsta piedāvājumu Rēzeknes pilsētā, nodrošinot iedzīvotājiem kultūras līdzdalību un brīvā laika pavadīšanas iespējas. Budžeta plāns paredz atbalstīt dziesmu un deju svētku nepārtrauktību un veicinātu nemateriālā kultūras mantojuma saglabāšanu un attīstīšanu. Budžeta plāns veidots, lai varētu nodrošināt kultūras infrastruktūras un materiāli tehniskās bāzes uzturēšanu.

Austrumlatvijas reģionālā daudzfunkcionālā centra (SIA "Austrumlatvijas koncertzāle") darbības nodrošināšanai 2024. gadā paredzēta pašvaldības budžeta dotācija – 696 tūkst. euro.

Rēzeknes pilsētas dome noslēgusi deleģēšanas līgumu ar SIA "Olimpiskais centrs "Rēzekne"", saskaņā ar kuru daudzfunkcionālās sporta ēkas uzturēšanai un līgumā noteikto pārvaldes uzdevumu veikšanai 2024. gadā paredzēta dotācija 606 tūkst. euro.

Sinagogas uzturēšanas izdevumu kopsumma 2024. gadā plānota 5,9 tūkst. euro.

Ņemot vērā pašvaldības ekonomisko situāciju, Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Sporta pārvaldes budžeta projekts 2024. gadam sastādīts tā, ka Sporta pārvaldes un tās struktūrvienību Rēzeknes BJSS un Peldbaseins darbībai paredzētie līdzekļi varēs nodrošināt tikai svarīgo Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Sporta pārvaldes funkciju un pakalpojumu izpildi.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Sporta pārvaldes 2024. gada pamatbudžetā ieņēmumu kopējais apjoms plānots 1500948 euro.

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem tiek plānoti saskaņā ar 08.09.2022. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes lēmumu Nr. 560 "Sporta bāzes izmantošanas kārtība un maksas pakalpojumu cenrādis Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības iestādēs". Ieņēmumu apjoms no sniegtajiem maksas pakalpojumiem tiek plānots 89 901 euro, ņemot vērā katram maksas pakalpojuma veidam apstiprināto cenu (ar pievienotās vērtības nodokli) un prognozēto sniegto maksas pakalpojumu apjomu.

Lai izpildītu Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada attīstības programmā 2023.–2029. gadam noteikto vidēja termiņa prioritāšu "Izglītota sabiedrība, radoši iedzīvotāji" rīcības virzienos RV1. "Izglītība" un RV4. "Sports" izvirzītos uzdevumus U2.1. (uzlabot izglītības kvalitāti (t.sk. interešu, profesionālās ievirzes izglītības u.tml.), piedāvājumu, pieejamību un cilvēkresursu kapacitāti), U4.1. (sekmēt sporta un aktīvās atpūtas daudzveidību un uzlabot to kvalitāti) un U4.2. (pilnveidot sporta un aktīvās atpūtas infrastruktūru) budžeta uzturēšanas izdevumi sporta nozarei kopsummā ir plānoti 1543739 euro apmērā, t.sk. atlīdzībai 1125732 euro, izdevumi pamatkapitāla veidošanai 3 419 euro.

Izdevumi funkcionālajā kategorijā "Kultūra, atpūta un sports" plānoti 478 tūkst. euro.

Saskaņā ar sastādīto darba plānu 2024. gadam, izpildot budžetu, Sporta pārvalde turpinās darbu, lai izpildītu sporta jomas attīstībai pilsētā izvirzītos uzdevumus:

uzlabot izglītības kvalitāti (t.sk. interešu, profesionālās ievirzes izglītības u.tml.), piedāvājumu, pieejamību un cilvēkresursu kapacitāti;

sekmēt sporta un aktīvās atpūtas daudzveidību un uzlabot to kvalitāti;

pilnveidot sporta un aktīvās atpūtas infrastruktūru.

Ekonomiskajai darbībai izdevumu apjoms tiek plānots – 8,5 milj. euro, tas ir 16% no pamatbudžeta kopējiem izdevumiem, t.sk:

- Eiropas Savienības līdzfinansēto projektu izdevumi plānoti 1216 tūkst. euro (pašvaldības dotācija) un 3088 tūkst. euro (dotācija no aizņēmuma līdzekļiem),

- Attīstības pārvaldes pasūtītās tehniskās dokumentācijas izstrādes izdevumi – 84,6 tūkst. euro;

- Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējam – 2041 tūkst. euro;

- Pilsētnieku karšu ieviešanas izdevumi – 10 tūkst. euro;

- Izdevumi Tūrisma informācijas centra darbības nodrošināšanai – 79 tūkst. euro;

- Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes izdevumi – 229 tūkst. euro.

Pilsētvides un attīstības pārvaldes 2024. gada kopējais budžets ir 5311661 euro. Kopējo budžetu veido pamatbudžeta līdzekļi. Pamatbudžeta līdzekļus veido pašvaldības dotācija 3004350 euro vērtībā, dotācija no aizņēmuma līdzekļiem 710763 euro vērtībā, mērķdotācija autoceļiem 588839 euro vērtībā, pašvaldības padotības iestāžu savstarpējie transferti 550 euro, banku kontu atlikumi uz gada sākumu 141450 euro, pārējie nenodokļu ieņēmumi 10400 euro, ieņēmumi par sniegtajiem maksas pakalpojumiem 96200 euro, ieņēmumi no pašvaldības nekustamā īpašuma pārdošanas 757425 euro vērtībā, Lauku atbalsta dienesta atbalsts zivju resursu pavairošanai un atražošanai publiskajās ūdenstilpnēs 484 euro un pārējie budžeta iestāžu sniegtie maksas pakalpojumi 1200 euro apmērā.

Ceļu un ielu infrastruktūras uzlabošanai paredzēti 27,18% no Pilsētvides un attīstības pārvaldes kopējā budžeta. Kopējais finansējums 2024. gadā pašvaldības autotransporta programmai sastāda 1 443 780 euro. Visi autotransporta programmas līdzekļi paredzēti šādiem mērķiem:

* Ielu seguma kapitālajam remontam 786787 euro. Lielāko daļu 494504 euro vai 62,85% no visiem pamatkapitāla veidošanas izdevumiem veido 2023. gadā pabeigtā V. Seiles ielas rekonstrukcija, 139005 euro, 2023. gadā pabeigtā Blaumaņa ielas pārbūve, 61800 euro, Strādnieku šķērsielas, Rēzeknē vienkāršotā virsmas atjaunošana, 44790 euro, N. Rancāna ielas posmā no Rīgas ielas līdz V.Seiles ielas remontdarbi, 44268 euro, 2023. gadā pabeigtā A. Pumpura ielas rekonstrukcija un 2420 euro ielu būvuzraudzības pakalpojumi.

* Pilsētas ielu reģistra datu aktualizācijai 2024. gadā ir paredzēti 14204 euro;

* tiltu remontdarbiem saskaņā ar tiltu inspekcijas atzinumu 2024. gadā paredzēti 56265 euro;

* līgumsodiem par kavētiem maksājumiem paredzēti 51453 euro;

* Asfalta seguma remontam, atjaunošanai publiskās vietās un pašvaldības teritorijās paredzēti 489900 euro;

* luksoforu apkalpošanai 38671 euro;

* ceļa zīmju izgatavošanai, uzstādīšanai, apkopei 6500 euro.

Tehniskās dokumentācijas sagatavošanas programmā, sakarā ar plānotajiem projektiem 2024. gadā tehnisko dokumentāciju izstrādei paredzēti 341209 euro.

Vides aizsardzības nozarei izdevumu apjoms tiek plānots – 1,7 milj. euro, t.sk:

Pilsētas sanitārās uzturēšanas programmā 2024. gadā paredzēti 1414018 euro. Finansējums ir paredzēts šādiem mērķiem:

* atkritumu izvešanai no Rēzeknes pilsētas koplietošanas teritorijām paredzēti 72426 euro;

* klaiņojošo dzīvnieku ķeršanai un īslaicīgai uzturēšanai paredzēti 112698 euro;

* pilsētas svētku noformēšanai 39 377 euro;

* koplietošanas teritoriju sanitārai uzturēšanai 1 064 002 euro;

* atkritumu nodošana Lielās talkas laikā un būvgružu izvešana no rekonstruējamām ielā, 4576 euro;

* šķiroto sadzīves atkritumu laukuma uzturēšanai 30 250 euro;

* Rēzeknes upes peldūdeņu monitoringam 6413 euro;

* šķirošanas laukuma ierīkošanai Rīgas ielā 44B, Rēzeknē paredzēti 60500 euro;

* līgumsodiem par kavētiem maksājumiem paredzēti 10571 euro;

* pilsētsaimniecības objektu uzturēšanai, tekošajam remontam, tehniskai apkopei 13205 euro.

Pilsētas apstādījumu uzturēšanas un atjaunošanas programmā zaļumsaimniecības uzturēšanai 2024. gadam paredzēti 219362 euro. Naudas līdzekļi 2024. gadā paredzēti šādiem mērķiem:

* kokaugu kopšanai 64790 euro;

* puķu un dekoratīvo krūmu stādījumu kopšanai, stādu iegādei 151778 euro;

* līgumsodiem par kavētiem maksājumiem paredzēti 2794 euro;

Bioloģiskās daudzveidības un ainavas aizsardzības programmai 2024. gadā paredzēti 605 euro un ir paredzēti Rēzeknes (Kovšu) ezera zivju resursu pavairošanai.

Notekūdeņu apsaimniekošanas programmā pašvaldības finansējums 2024. gadā 67899 euro apmērā ir paredzēts šādiem mērķiem:

* lietus ūdens kanalizācijas uzturēšanai 53515 euro;

* vides piesārņojuma situāciju likvidācijai 2024. gadā paredzēti 14384 euro.

Pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošanas izdevumiem 2024. gadā plānoti 1.1 milj. euro, t.sk:

Ielu apgaismošanas programmā 2024. gadam paredzēti 285028 euro. Finansējums paredzēts izlietot šādiem mērķiem:

* ielu apgaismojuma apkopei paredzēti 51395 euro;

* maksai par izlietoto elektroenerģiju ielu apgaismojumam paredzēti 228 998 euro,

* gaismvadu līnijas pārbūvei par kabeļu līniju Atbrīvošanas alejā 165, Rēzeknē 2024. gadam ir paredzēti 4635 euro,

Mājokļa programmā finansējums kopsummā 1139672 euro vērtībā paredzēts šādiem mērķiem:

* pašvaldības īpašumu pārvaldīšanas nodrošināšanai 299809 euro;

* inventāra, saimniecības materiālu, biroja preču iegādei 800 euro;

* budžeta iestāžu nodokļu maksājumiem 11190 euro;

* pamatkapitāla veidošanai 2024. gadā paredzēti 2500 euro (krāsu kopētāja iegādei);

* pašvaldības līdzfinansējumam piebraucamo ceļu, iekšpagalmu un gājēju celiņu atjaunošanai dzīvojamām mājām 69148 euro.

* pašvaldības uzturēšanas izdevumu transfertiem 2024. gadā paredzēti 756225 euro.

Pašvaldības kapsētu uzturēšanas programmā 2024. gadam paredzēti 72439 euro, kas ir 1,37% no kopējā budžeta. Finansējums ir paredzēts šādiem mērķiem:

* kapsētu uzturēšanai 72439 euro.

Pilsētvides un attīstības pārvaldes uzturēšanas izdevumiem 2024. gadā paredzēti 278512 euro un pārrobežu projektam PROMOTER Nr.01C0143 paredzēti 49137 euro, kopā paredzēti 327649 euro. Izdevumu lielāko daļu 288244 euro t.i. 87,97% veido atlīdzība, 16375 euro vai 5,00% pakalpojumi (pasta, telefonu un citu sakaru pakalpojumi, kartridžu uzpildīšana, semināru apmeklējumi, kursi), 4800 euro vai 1,46% krājumi (biroja preču un inventāra iegāde), 2900 euro vai 0,89 % datorprogrammas iegāde, 15330 euro vai 4,68% komandējuma un dienesta braucieni.

Sociālajai aizsardzībai 2024. gada pamatbudžetā paredzēti izdevumi 8,3 milj. euro, tas ir 15 % no pamatbudžeta kopējā apjoma.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pārvaldes "Sociālais dienests" tāmes projekts 2024. gadam sagatavots Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības un Rēzeknes novada ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2035. gadam noteikto mērķu īstenošanai.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pārvaldes "Sociālais dienests" 2024. gada budžeta ieņēmumu kopējais apjoms plānots 8 017 650 euro apmērā, tas ir par 131 155 euro vai 1.6% mazāk kā 2023. gada ieņēmumi. Procentuāli lielāko ieņēmumu daļu 3 208 390 euro (40%) sastāda pašvaldības dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, kas ir paredzēta pārvaldes pamatfunkciju darbības nodrošināšanai. Ar 2024. gadu DI pakalpojumu nodrošināšana un izveidotās infrastruktūras uzturēšana ir jāveic no pašvaldības līdzekļiem, Latgales plānošanas reģiona kompensācija vairs nav pieejama – šiem mērķiem budžeta projektā ir iekļauts pašvaldības finansējums 322 970 euro apmērā. Salīdzinājumā ar 2023. gadu pašvaldības dotācija tika palielināta par 10.8%, t.i., 313 641 euro apmērā.

Iestāžu ieņēmumi, salīdzinājumā ar 2023. gadu, ir palielinājušies par 198 730 euro (16%). Ir palielināta maksa par aprūpi mājās; apstiprināti jauni ieņēmumu veidi par DAC "Spārīte" sniedzamajiem pakalpojumiem; ieviests klientu līdzmaksājums par dzīvošanu Grupu mājas dzīvokļos. Sakarā ar pensiju indeksāciju 2023. gada rudenī, Pensionāru sociālo pakalpojumu centra ieņēmumi no iemītnieku pensijas 85% ir palielinājušies par 65 829 euro.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pārvaldes "Sociālais dienests" 2024. gada budžeta kopējie izdevumi plānoti 8 153 851 euro apmērā, tas ir par 25 275 euro vairāk nekā 2023. gadā.

Atlīdzības izdevumi paredzēti 5 166 568 euro, tie palielināti par 257 104 euro vai 5%, jo:

• Atlīdzības izmaksai par 2023. gada decembri nepieciešami 159 880 euro (ar darba devēja VSAOI 23.59%), kas dod pieaugumu atlīdzības fondam 2024. gadā.

• Mēnešalga visām struktūrvienībām un visiem amatiem, kuriem pašreizējā alga nesasniedz 700 euro (103.5 slodzes, t.sk. 13.5 slodzes, kas saņem minimālo algu), tā ir palielināta līdz 700 euro, jo pieaug valsts minimālās algas apmērs no 620 euro uz 700 euro. Kopējais pieaugums sastāda 4 277 euro mēnesī (ar darba devēja VSAOI 23.59%) jeb 51 322 euro gadā;

• NAV iekļauts atvaļinājuma pabalsts 50% no mēnešalgas, kas sastāda 100 689 euro ar d/d VSAOI).

• Optimizācijas pasākumi 2023. gada septembrī – samazinātas 13.25 slodzes, kas 2024. gada budžeta atlīdzības izmaksas samazina par 150 902 euro.

• Atlīdzības izdevumi asistentu pakalpojuma nodrošināšanai ir palielinājušies par 313 360 euro, salīdzinājumā ar 2023. gadu, jo pieaug minimālās algas stundas tarifa likme.

Pakalpojumu apmaksas izdevumi plānoti 421 055 euro, tie samazināti par 327 320 euro vai 56%:

• Izdevumi komunālajiem pakalpojumiem (apkure, elektrība, ūdens, atkritumu apsaimniekošana) 2024. gadā ir aprēķināti saskaņā ar spēkā esošajiem tarifiem un aprēķini balstās ņemot vērā 2023. gada faktiski iztērētos apjomus. Samazinājums komunālo pakalpojumu apmaksai sastāda 111 565 euro.

• Izdevumi par profesionālās darbības pakalpojumiem ir samazināti par 224 950 euro, sakarā ar projektu beigām.

• izdevumi kārtējam remontam – 2024. gada budžetā nav iekļauti.

• sociālā rehabilitācija trūcīgo ģimeņu bērniem (nometnes, sporta spēles, rehabilitācijas grupu nodarbības jauniešiem) – 2024. gada budžetā nav iekļautas

• nodarbības dienas centrā "Spārīte" bērniem invalīdiem; pasākumi senioriem Pensionāru dienas centrā; pasākumi invalīdiem – 2024. gada budžetā ir iekļauti minimālā apmērā

Krājumu apmaksas izdevumi plānoti 612 770 euro, tie palielināti par 122 574 euro vai 20%:

• izdevumi mazvērtīgā inventāra iegādei ir palielināti par 20 261 euro, jo 2023. gada budžeta inventārs netika iekļauts, bet tas ir nepieciešams kvalitatīva pakalpojuma nodrošināšanai īpaši Pensionāru sociālo pakalpojumu centrā;

• izdevumi medikamentu iegādei – ir palielināti par 10 487 euro (cenu kāpums atsevišķām medikamentu grupām; medicīnas preparātu iegāde klientu veselības profilakses gadījumiem, lai ierobežotu slimību izplatīšanos);

• izdevumi remontmateriālu, saimniecības materiālu, higiēnas preču iegādei – ir palielināti par 56 122 euro (patēriņa pieaugums un cenu kāpums atsevišķām preču grupām; iekštelpu (t.sk. līdz 25 istabiņām) kosmētiskie remonti Pensionāru sociālo pakalpojumu centrā; higiēnas preču patēriņa normu pārskatīšana un palielināšana).

• izdevumi pārtikas produktu iegādei – ir palielināti par 19 352 euro (cenu kāpums atsevišķām pārtikas grupām vidēji par 15%).

Atbalsts nevalstiskajām organizācijām 2024. gadā nav plānots.

Pamatkapitāla veidošanas izdevumi 2024. gada budžetā ir plānoti Pensionāru sociālo pakalpojumu centrā par kopējo summu 86 361 euro

• dārzeņu mizotājs par 2010 euro;

• profesionālā veļas mazgāšanas mašīna par 5200 euro;

• Funkcionālā gulta ar pulti 30 gab. par kopējo summu 18 900 euro;

• Gaisa kondicionieris virtuves blokā par 4170 euro;

• Būvniecības dokumentācijas izstrāde ēkas Rēznas ielā 41, Rēzeknē, energoefektivitātes paaugstināšanai un vides pieejamības nodrošināšanai – atlikusī daļa 56 081 euro apmērā

Sociālie pabalsti un pašvaldības iestāžu savstarpējie transferti (ēdināšanas pabalsts IZP) kopumā ir plānoti 1 845 551 euro apmērā, t.sk.:

• Brīvprātīgās iniciatīvas pabalsti un kompensācijas (pirts pakalpojumu kompensācija; pabalsts jaundzimušā aprūpei) ir paredzēts atcelt. Plānā ir iekļautas izmaksas vienam ceturksnim – 14 515 euro apmērā; ēdināšanas pabalsts bērnam ar invaliditāti arī turpmāk tiks piešķirts no pašvaldības līdzekļiem – šim mērķim ieplānoti 1509 euro.

• Papildus sociālā palīdzība (pabalsts aizbildnim) ir paredzēts atcelt. Plānā ir iekļautas izmaksas vienam ceturksnim – 9 300 euro apmērā; ēdināšanas pabalsts izglītojamajiem un ēdināšanas pabalsts trūcīgajiem arī turpmāk tiks piešķirti no pašvaldības līdzekļiem – šiem mērķiem ieplānoti 34 913 euro.

• valsts atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem – 348 011 euro, pieaugums plānots par 43 537 euro salīdzinājumā ar 2023. gadu – pieaug GMI līmenis, mājokļa pabalsts iekļauj sevī arī maksu par īres dzīvokli.

Obligātie sociālie pabalsti no pamatbudžeta – 1 437 303 euro apmērā, t.sk.:

• Mājokļa pabalsta izmaksām līdzekļi plānoti 2023.gada līmenī – 941 036 euro;

• GMI pabalsta saņēmēju skaits būtiski nemainīsies, un, neskatoties uz GMI pabalsta līmeņa palielinājumu ar 01.01.2024. no 125 euro uz 137 euro, pabalsta apmērs 2024.gadam plānots iepriekšējā gada līmenī – 389 601 euro;

• Izdevumi audžuģimeņu atbalstam, pabalsti bērniem–bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem – 94 140 euro;

• Pabalsti krīzes situācijā – 12 526 euro

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības iestādes "Rēzeknes valstspilsētas bāriņtiesa" uzturēšanas izdevumu kopsumma plānota 126 tūkst. euro.

Pasākuma "NVA projekts Atbalsts bezdarba gadījumā" plānotie izdevumi 2024.gadā – 75 tūkst. euro, t.sk., bezdarbnieku stipendijas – 70 tūkst. euro.

Plānotie izdevumi atbalsta pasākumu Ukrainas civiliedzīvotājiem nodrošināšanai –– 16 tūkst. euro.

Vispārējo valdības dienestu darbības nodrošināšanai plānots – 5,8 milj. euro.

Šajā funkcionālās kategorijas klasifikācijas kodā iekļauti izdevumi :

- Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Vadības un Centrālās administrācijas darbības nodrošināšanai – 2045 tūkst. euro;

- Eiropas Parlamenta vēlēšanas 71 tūkst. euro;

- Parakstu vākšanai – 14 tūkst. euro;

- Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības iestādes "Rēzeknes valstspilsētas domes Finanšu pārvalde" darbības nodrošināšanai – 231 tūkst. euro,

- izdevumi neparedzētiem gadījumiem (rezerves fonds) – 20 tūkst. euro,

- izdevumi pašvaldības aizņēmumu procentu maksājumiem – 3439 tūkst. euro, sakarā ar procentu likmju paaugstināšanu, izdevumi par maksājumiem par parāda apkalpošanu un izdevumi par budžeta iestāžu procentu maksājumiem Valsts kasei salīdzinot ar 2022. gadu, ir palielinājušies par 3165 tūkst. euro.

Pašvaldības policijas darbības nodrošināšanai plānots – 105 tūkst. euro.

Ieņēmumi no ziedojumiem un dāvinājumiem plānoti 13500 euro, izdevumi – 67949 euro, budžeta līdzekļu atlikums gada sākumā – 54449 euro (skat. saistošo noteikumu 4.pielikumu).

Investīciju programma

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības konsolidētā investīciju programma 2024. gadā plānota 2,2 miljonu euro apmērā (skat. 7. pielikumu).

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistības

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistības veidojas sakarā ar Rēzeknes domes lēmumiem par finansējumu nodrošināšanu Eiropas Savienības līdzfinansētajiem projektiem un pašvaldības sniegtajiem galvojumiem pašvaldības kapitālsabiedrībām (detalizētu informāciju skat. 1. pielikums paskaidrojuma rakstam "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistību grafiks). 2024. gada sākumā Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībai ir noslēgti 39 aizdevuma līgumi un 3 galvojuma līgumi.

Saskaņā ar aizdevumu līgumiem 2024. gadā plānots atmaksāt aizdevumu pamatsummas Valsts kasei – 2 454 496 euro, kā arī veikt procentu maksājumus 3 439 274 euro.

SIA "Rēzeknes siltumtīkli" informēja, ka 2022. gada 24. augustā saņemtais Valsts kases aizdevums 1 500 000 EUR apmērā, kas paredzēts kurināmā iegādei saskaņā ar līgumu Nr. A1/1/22/341, kura galvotājs bija Rēzeknes valstspilsētas pašvaldība, 2024. gada 31.janvārī tika atmaksāts pilnā apmērā.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistību apmērs 2024. gadā tiek prognozēts 21.9% no pamatbudžeta ieņēmumiem (bez mērķdotācijām).

Kopumā Rēzeknes pilsētas pašvaldības 2024. gada budžets ir vērsts, lai nodrošinātu esošajā līmenī pašvaldības funkciju izpildi.


1 Rēzeknes pilsētas ilgtspējīgas attīstības stratēģija 2030.

2 Rēzeknes pilsētas attīstības programma 2014.–2020. gadam.

3 Turpat.

4 Oficiālās statistikas portāls. Iedzīvotāju skaits un tā izmaiņas statistiskajos reģionos, republikas pilsētās, novadu pilsētās un novados.

5 Oficiālās statistikas portāls. Vidējais vecums un iedzīvotāju skaits pēc vecuma un dzimuma statistiskajos reģionos un republikas pilsētās gada sākumā.

6 Oficiālās statistikas portāla dati. Vidējais vecums un iedzīvotāju skaits pēc vecuma un dzimuma statistiskajos reģionos un republikas pilsētās gada sākumā

7 Oficiālās statistikas portāls. Latvijas oficiālais statistikas portāls.

8 NVA dati. Operatīvā informācija par bezdarbu un darba tirgu .

9 Lursoft dati

10 Lursoft dati

11 Rēzeknes pilsētas attīstības programma 2014-2020. gadam.

12 www.rezekne.lv.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes
priekšsēdētāja vietnieks A. Stecs

 

Pielikums paskaidrojuma rakstam

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!