• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Saeima
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Saeimas pieņemtos un Valsts prezidenta izsludinātos likumus. Likumi stājas spēkā četrpadsmitajā dienā pēc izsludināšanas, ja likumā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Saeimas pieņemtos vispārējas nozīmes lēmumus. Lēmumi stājas spēkā to pieņemšanas brīdī;
  • Saeimas sēžu stenogrammas un rakstveidā sniegtās atbildes uz deputātu jautājumiem;
  • Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisiju galaziņojumus.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saeimas 2022. gada 3. februāra stenogramma "Latvijas Republikas 13. Saeimas ziemas sesijas astotās (attālinātās ārkārtas) sēdes turpinājums 2022. gada 3. februārī". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 7.02.2022., Nr. 26 https://www.vestnesis.lv/op/2022/26.1

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts prezidenta informācija

Par ģerboņa apraksta parakstīšanu

Vēl šajā numurā

07.02.2022., Nr. 26

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Saeima

Veids: stenogramma

Pieņemts: 03.02.2022.

OP numurs: 2022/26.1

2022/26.1
RĪKI

Saeimas sēdes stenogramma

(Saeimas sēdes pilnais audioieraksts un videoieraksts
pieejams Saeimas mājaslapā)

Latvijas Republikas 13. Saeimas ziemas sesijas astotās (attālinātās ārkārtas) sēdes turpinājums 2022. gada 3. februārī

Sēdi vada Latvijas Republikas 13. Saeimas priekšsēdētāja Ināra Mūrniece.

Sēdes vadītāja. Labrīt, godātie deputāti! Turpināsim izskatīt Latvijas Republikas Saeimas 2022. gada 27. janvāra attālinātās ārkārtas sēdes darba kārtību.

Darba kārtībā – Prezidija ziņojumi par iesniegtajiem patstāvīgajiem priekšlikumiem.

Deputāti Dombrovskis, Tavars, Papule, Valainis, Krauze, Vucāns, Daudze, Šmits, Pucens, Naudiņš un Ģirģens ir iesnieguši patstāvīgo priekšlikumu – lēmuma projektu "Par uzdevumu Saeimas Prezidijam nekavējoties atsākt Saeimas darbu klātienē". Vai deputātiem ir iebildumi pret šī patstāvīgā priekšlikuma izskatīšanu šajā sēdē? Deputātiem ir iebildumi.

Līdz ar to mums jābalso par šī patstāvīgā priekšlikuma – lēmuma projekta – iekļaušanu Saeimas nākamās sēdes darba kārtībā.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projekta "Par uzdevumu Saeimas Prezidijam nekavējoties atsākt Saeimas darbu klātienē" (Nr. 828/Lm13) iekļaušanu Saeimas nākamās sēdes darba kārtībā! Lūdzu, balsosim! Par – 29, pret – 47, atturas – nav. Līdz ar to lēmums par iekļaušanu Saeimas nākamās sēdes darba kārtībā nav pieņemts.

Vai kolēģiem ir priekšlikumi par patstāvīgā priekšlikuma nodošanu kādai no komisijām? Lūdzu ieslēgt procedūras sadaļu, lai deputāti var pieteikties, ja ir priekšlikumi.

Tātad... Lūdzu, ieslēdziet mikrofonu deputātam Vjačeslavam Dombrovskim.

V. Dombrovskis (pie frakcijām nepiederošs deputāts).

Man ir priekšlikums Saeimas lēmuma projektu nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai.

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Balsosim par Saeimas lēmuma projekta – patstāvīgā priekšlikuma – "Par uzdevumu Saeimas Prezidijam nekavējoties atsākt Saeimas darbu klātienē" (Nr. 828/Lm13) nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai! Lūdzu, balsosim! Par – 31, pret – 47, atturas – nav. Līdz ar to patstāvīgais priekšlikums ir noraidīts.

Darba kārtībā ir patstāvīgais priekšlikums – lēmuma projekts "Par uzdevumu Saeimas Prezidijam nekavējoties atsākt Saeimas darbu klātienē" (Nr. 831/Lm13).

Deputāti Dombrovskis, Tavars, Papule, Valainis, Šmits, Ģirģens, Krauze, Vucāns, Daudze un Pucens ir iesnieguši patstāvīgo priekšlikumu – lēmuma projektu "Par uzdevumu Saeimas Prezidijam nekavējoties atsākt Saeimas darbu klātienē".

Vai deputātiem ir iebildumi pret šī lēmuma projekta – patstāvīgā priekšlikuma – izskatīšanu šajā Saeimas sēdē? Deputātiem ir iebildumi. Tātad mums būs... Dombrovska kungs, vai jums arī ir iebildumi?

V. Dombrovskis (pie frakcijām nepiederošs deputāts).

Nē, es vēlētos runāt "par" šo Saeimas lēmuma projektu.

Sēdes vadītāja. Vai jūs runāsiet "par" vai "pret" tā iekļaušanu Saeimas nākamās sēdes darba kārtībā?

V. Dombrovskis. Runāšu "par".

Sēdes vadītāja. Tātad "par" pieteicies runāt deputāts Vjačeslavs Dombrovskis.

V. Dombrovskis. Ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Prezidija locekļi! Godātie kolēģi! Vai mūsu darbs, ko veicam attālināti, ir tikpat labs kā darbs klātienē, kā to paredz Latvijas Republikas Satversme? Vai tiešām mēs nopietni un kvalitatīvi debatējam par sabiedrībai svarīgiem jautājumiem – par dzīves dārdzību, par kovida sakarā noteiktajiem ierobežojumiem, par enerģētisko krīzi, lēno tautsaimniecības izaugsmi, strauji augošo valsts parādu?

Mēs te vienkārši formāli... Vismaz daži no mums vai varbūt pat daudzi vienkārši formāli atsēž aiz videokamerām, klausoties ar vienu ausi, nepiedaloties nekādās debatēs vai ar vienu ausi klausoties vienu sēdi, ar otru – citu...

Kolēģi, mēs šodien pat... pulksten 9.00 nevarējām sākt sēdi, jo daudzi kolēģi nebija pieslēgušies. Bija pāri pulksten 9.00, bet Saeimas attālinātajai sēdei bija pieslēgušies tikai 75 dalībnieki no 100 deputātiem. Vai pārējie joprojām bija gultā? Joprojām atrodas gultā?

Godātie kolēģi! Mūsu parlaments, iespējams, ir vienīgais pasaulē, kurš joprojām strādā attālināti. Lietuvā, Igaunijā, Nīderlandē, Polijā, Vācijā, Zviedrijā (šo sarakstu var turpināt ļoti ilgi) – visās šajās valstīs, varbūt pat gandrīz visās pasaules valstīs, parlamentārieši strādā klātienē.

Latvijā simtiem tūkstoši cilvēku katru dienu no rīta ceļas un ierodas savās darbavietās, lai strādātu, maksātu nodokļus, lai uzturētu arī 100 Saeimas deputātus, kas sēž mājās, bet turpina izņemt no valsts budžeta transporta kompensācijas. Vai tā ir godīga un cieņpilna rīcība no likumdevēja puses?

Godātie kolēģi, vai jums ir zināms, ka pagājušā gada novembrī Igaunijas Augstākā tiesa pieņēma lēmumu aizliegt Igaunijas parlamentam strādāt attālināti? Igaunijas Augstākā tiesa nolēma, ka Igaunijas deputāti – parlaments, kurš pārstāv Igaunijas cilvēkus, – ir pielīdzināmi militārajām personām, policijai un citiem darbiniekiem, kuri strādā, tā teikt, frontes līnijā, kuru darba būtība ir tāda, ka viņiem ir pienākums būt darbā klātienē; ka Igaunijas parlamentam ir svarīga loma, lai izdiskutētu, izdebatētu un risinātu sabiedrībai, valstij svarīgus jautājumus; un ka parlamentārās demokrātijas principi pieprasa to, ka valstij svarīgie jautājumi ir lemjami brīvās parlamentārās debatēs. Kolēģi, vai mūsu parlaments darbojas pēc kādiem citiem principiem nekā Igaunijas parlaments?

Godātie kolēģi! Pirmām kārtām vēršos pie jums, ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Prezidija locekļi! Kolēģi! Es aicinu jūs nekavējoties atjaunot tādu Saeimas darbu, kāds ir paredzēts Latvijas Republikas Satversmē, – klātienē, tiešā veidā, brīvās parlamentārās debatēs diskutējot par valstij svarīgiem jautājumiem.

Es jūs aicinu to izdarīt nekavējoties – neatkarīgi no tā, ko jūs tagad izdarīsiet ar šo konkrēto Saeimas lēmuma projektu.

Pateicos par uzmanību.

Sēdes vadītāja. Šuplinskas kundze, jūs runāsiet "pret"?

I. Šuplinska (pie frakcijām nepiederoša deputāte).

Jā, es runāšu "pret".

Sēdes vadītāja. "Pret" pieteikusies runāt deputāte Ilga Šuplinska.

I. Šuplinska. Labdien! Loba dīna! Jõvā pǟva! Es patiešām runāšu "pret", jo – kas notiktu, ja Saeima nobalsotu "par"?

Nu, pirmām kārtām – būtu jāsāk atbildēt par pieņemtajiem lēmumiem.

Otrām kārtām – būtu kauns skatīties acīs tiem skolotājiem, kuri strādā paralēli gan klātienē, gan attālināti, starp citu, nesaņemot par to nedz papildu atalgojumu, nedz arī kādu veselības apdrošināšanu, nedz arī, jāsaka, elementāru cieņas pilnu attieksmi... jautājumā par pedagogu atalgojuma kāpinājumu.

Kas vēl notiktu, ja šajā brīdī balsotu "par"? Būtu beidzot jāsāk skatīties uz citām problēmām, jo, piedodiet, piesegties aiz šī lozunga "Ticēsim zinātnei!"... tas nav viens un tas pats, kā... vienkārši statiski, formāli, birokrātiski un galu galā, kā saka Ivars Zariņš, nekompetenti visu laiku sekot tikai ierakstītajiem burtiem... Ministru kabineta noteikumos ierakstītajam. Kādēļ? Tādēļ, ka tajā brīdī uzreiz nāk priekšā entās problēmas, kur... Šajā brīdī sabiedrība ir novesta līdz izmisumam.

Un zinātne, starp citu, attīstās – atšķirībā no Ministru kabineta noteikumiem, kas bieži vien nemainās 30 un vairāk gadu garumā.

Tāpēc vienīgais, kas šajā brīdī atliek patiešām... visiem, kas šajā brīdī vēl nav sapratuši, ka Latvijas sabiedrība ir tuvu izmisumam, panikai... un, jāsaka, tieši izmisums un panika ir tā, kas visu laiku liek gan pārkāpt, gan ignorēt... gan pakļauties vīrusam... Nu citas izvēles nav.

Tāpēc visi tie, kas šobrīd domā, ka šādā veidā viņi glābj savu ādu, – viņi, protams, balsos "pret".

Paldies.

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Lūdzu, balsosim par patstāvīgā priekšlikuma – lēmuma projekta – iekļaušanu Saeimas nākamās sēdes darba kārtībā! Lūdzu, balsosim! Par – 35, pret – 51, atturas – nav. Līdz ar to šis patstāvīgais priekšlikums nav iekļauts nākamās sēdes darba kārtībā.

Lūdzu ieslēgt procedūras sadaļu!

Vai ir priekšlikumi to nodot kādai no komisijām?

Lūdzu, mikrofonu deputātam Vjačeslavam Dombrovskim.

V. Dombrovskis (pie frakcijām nepiederošs deputāts).

Ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Man ir priekšlikums šo patstāvīgo priekšlikumu nodot mūsu Saeimas visuniversālākajai komisijai – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai.

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projekta – patstāvīgā priekšlikuma – "Par uzdevumu Saeimas Prezidijam nekavējoties atsākt Saeimas darbu klātienē" (Nr. 831/Lm13) nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai! Lūdzu, balsosim! Par – 36, pret – 49, atturas – nav.

Līdz ar to patstāvīgais priekšlikums Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai nav nodots un ir noraidīts.

Darba kārtībā – sadaļa "Amatpersonu ievēlēšana, apstiprināšana, iecelšana, atbrīvošana vai atlaišana no amata, uzticības vai neuzticības izteikšana".

Lēmuma projekts "Par Janas Peinbergas apstiprināšanu par rajona (pilsētas) tiesas tiesnesi".

Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Valērijs Agešins.

V. Agešins (SASKAŅA).

Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie kolēģi! Juridiskās komisijas šā gada 18. janvāra sēdē tika skatīts lēmuma projekts "Par Janas Peinbergas apstiprināšanu par rajona (pilsētas) tiesas tiesnesi". Komisijas locekļi ir vienbalsīgi atbalstījuši minēto lēmuma projektu.

Juridiskās komisijas vārdā aicinu apstiprināt Janu Peinbergu par rajona (pilsētas) tiesas tiesnesi bez pilnvaru termiņa ierobežojuma.

Paldies par uzmanību.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu "Par Janas Peinbergas apstiprināšanu par rajona (pilsētas) tiesas tiesnesi"! Lūdzu, balsosim! Par – 81, pret – 2, atturas – nav. Lēmums pieņemts.

Tālāk – deputātu pieprasījumu izskatīšana. Par saņemtajiem deputātu pieprasījumiem.

Deputāti Valainis, Tavars, Augulis, Vucāns, Daudze, Dūklavs, Kučinskis, Bergmanis, Jalinska un Krauze ir iesnieguši pieprasījumu vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram Artūram Tomam Plešam "Par Ķekavas iedzīvotāju absolūtā vairākuma vēlmi aizliegt azartspēļu organizēšanu".

Vārds motivācijai deputātam Viktoram Valainim.

V. Valainis (ZZS).

Ļoti cienītā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie kolēģi! Pirms kāda laika medijos tika ziņots, ka novembra sākumā Ķekavas novadā stājās spēkā saistošie noteikumi, kas novada teritorijā paredz turpmāku azartspēļu organizēšanas aizliegumu.

Lai noskaidrotu iedzīvotāju viedokli – vai sabiedrība atbalsta spēļu zāles darbības turpināšanu –, Ķekavas novadā no 2021. gada 27. augusta līdz 3. septembrim notika iedzīvotāju aptauja. Kopumā tā bija gana reprezentatīva, tika saņemtas vairāk nekā 1360 atbildes, kurās 88,4 procenti aptaujas dalībnieku atbalstīja spēļu zāļu slēgšanu, bet 11 procenti norādīja, ka tās tomēr ir saglabājamas.

Ministrs pauda secinājumu, ka vispārēja aizlieguma noteikšana norāda uz pašvaldības vēlēšanos aizliegt azartspēļu organizēšanu visā pašvaldības teritorijā, neveicot nedz izpēti, nedz citu apstākļu novērtēšanu.

Mēs pieprasām ministram paskaidrot, kādu tieši izpēti viņš gaidīja no pašvaldības, ja ņem vērā to, ka pašvaldība bija veikusi jau gana daudz un, iepazīstoties ar pašvaldības lēmuma pamatojumu, izpēte bija – un ne tikai tā, kas prasīta normatīvajos aktos, bet tika veiktas arī iedzīvotāju aptaujas. Mūs tiešām interesē, kā ministrs interpretē Saeimas pieņemto likumu – savādāk, nekā Saeima to ir ļoti skaidri paudusi, dodot pašvaldībām šādu pilnvarojumu.

Mūsu ieskatā, ministrs ir pārkāpis savas pilnvaras, un mēs no savas puses prasām ministram skaidrot savas rīcības pamatojumu, tai skaitā skaidrot konkrēti, ko tad viņš īsti gaidīja no šīs pašvaldības, jo šis jautājums būs kā precedents citām pašvaldībām, kuras jau šobrīd vēršas pie mūsu, Zaļo un Zemnieku savienības, frakcijas, uzdodot jautājumus, kādai tad būtu jābūt dokumentu kopai, lai varētu šādu lēmumu pieņemt, jo Ķekava nav nedz... Ķekava ir pirmā, bet noteikti nav pēdējā pašvaldība, kas pieņems šādus lēmumus. Šobrīd jau ir virkne citu pašvaldību, kas ir gatavas iet šajā virzienā. Iedzīvotāji pieprasa šādus lēmumus. Būtu tikai pašsaprotami, ja būtu skaidrība par to, ko tad mūsu godātais ministrs gaida no šīm pašvaldībām, lai nesanāk tā, kā sanāca Ikšķiles gadījumā, kad Satversmes tiesa pēc tam mainīja ministrijas lēmumu attiecībā uz aptauju ierobežošanu.

Šajā gadījumā izskatās, ka ministrs vienkārši izmanto savas pilnvaras absolūti ne savas kompetences jautājumos, ierobežojot pašvaldības tiesības lemt par to, kādas darbības var tikt veiktas attiecībā uz azartspēlēm attiecīgajā novadā un kādas ne.

Tāpēc mēs aicinām kolēģus arī iesaistīties šajā jautājumā un radīt izpratni... un saprast to, vai ministrs ir pārkāpis savas pilnvaras vai nav.

Paldies.

Sēdes vadītāja. Paldies. Tātad pieprasījumu nododam Pieprasījumu komisijai.

Darba kārtībā – likumprojektu izskatīšana.

Likumprojekts "Par nekustamā īpašuma "Dzeņi" Piedrujas pagastā, Krāslavas novadā, daļas atsavināšanu sabiedrības vajadzībām – pierobežas ceļa pie Pāternieku robežkontroles punkta zemes nodalījuma joslai", trešais lasījums.

Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Jānis Butāns.

J. Butāns (JK).

Labdien, kolēģi! Juridiskās komisijas šā gada 18. janvāra sēdē tika izskatīts likumprojekts "Par nekustamā īpašuma "Dzeņi" Piedrujas pagastā, Krāslavas novadā, daļas atsavināšanu sabiedrības vajadzībām – pierobežas ceļa pie Pāternieku robežkontroles punkta zemes nodalījuma joslai" (Nr. 466/Lp13).

Likumprojekts paredz no zemes īpašnieka atsavināt nekustamo īpašumu, kas atrodas zem valstij piederoša pierobežas ceļa pie Pāternieku robežkontroles punkta zemes nodalījuma joslā, lai nodrošinātu operatīvu Valsts robežsardzes funkciju pildīšanu.

Izskatīts viens Juridiskās komisijas redakcionāla rakstura priekšlikums, kas paredz likumprojekta nosaukuma precizēšanu. Komisijā ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J. Butāns. Juridiskā komisija likumprojektu trešajam lasījumam ir atbalstījusi.

Aicinu kolēģus arī atbalstīt.

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu "Par nekustamā īpašuma "Dzeņi" Piedrujas pagastā, Krāslavas novadā, daļas atsavināšanu sabiedrības vajadzībām – pierobežas ceļa pie Pāternieku robežkontroles punkta zemes nodalījuma joslai" trešajā lasījumā! Lūdzu, balsosim! Par – 81, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts "Grozījumi Civillikumā", trešais lasījums.

Juridiskās komisijas vārdā – deputāte Inese Lībiņa-Egnere.

I. Lībiņa-Egnere (JV).

Cienījamās kolēģes! Godātie kolēģi! Juridiskā komisija ir izskatījusi likumprojektu "Grozījumi Civillikumā" pirms trešā lasījuma. Tas tika izskatīts divās Juridiskās komisijas sēdēs – 12. un 19. janvārī –, kurās visi priekšlikumi tika plaši izdiskutēti.

1. – tieslietu ministra Jāņa Bordāna priekšlikums. Paredz nodrošināt vienotas terminoloģijas lietošanu. Komisijā ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I. Lībiņa-Egnere. 2. – deputāta Viktora Valaiņa priekšlikums. Komisijā nav atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

I. Lībiņa-Egnere. 3. – atbildīgās komisijas, Juridiskās komisijas, priekšlikums. Redakcionāla rakstura, lai novērstu liekvārdību un precizētu terminoloģiju. Komisijā ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I. Lībiņa-Egnere. 4. – deputāta Viktora Valaiņa priekšlikums. Komisijā nav atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

I. Lībiņa-Egnere. 5. – tieslietu ministra Jāņa Bordāna priekšlikums. Arīdzan paredz tehniskus precizējumus šā panta pirmās daļas 3. punktā. Komisijā ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I. Lībiņa-Egnere. 6. – Tieslietu ministra Jāņa Bordāna priekšlikums. Arīdzan juridiskās tehnikas priekšlikums. Paredz aizstāt vārdu "māja" ar vārdu "ēka". Komisijā ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I. Lībiņa-Egnere. 7. – atbildīgās komisijas, Juridiskās komisijas, priekšlikums. Juridiskās tehnikas precizējums – par nekustamā īpašuma, kurā ietilpst ēka ar dzīvojamām telpām, sadales veidu, kas prioritāri ir ēkas sadalīšana dzīvokļu īpašumos. Priekšlikuma mērķis ir precizēt, ka norma nav imperatīva, bet gan noteic, ka tiesa, atbilstoši kopīpašnieku interesēm un vērtējot apstākļus, noteic piemērotāko kopīpašuma dalīšanas veidu. Komisijā ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I. Lībiņa-Egnere. 8. – atbildīgās komisijas, Juridiskās komisijas, priekšlikums. Precizē kārtību: ja tiesa nosaka kopīpašuma sadali izsolē un to vēlas iegūt vairāki kopīpašnieki, tā vispirms nosaka slēgtu izsoli, kā arī nostiprina jau iepriekš noteikto regulējumu par rīcību gadījumā, ja slēgtā izsolē īpašumu nav izdevies pārdot. Komisijā ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I. Lībiņa-Egnere. 9. – tieslietu ministra Jāņa Bordāna priekšlikums. Juridiskās tehnikas priekšlikums. Komisijā ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I. Lībiņa-Egnere. 10. – deputāta Viktora Valaiņa priekšlikums. Komisijā nav atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Uzsākam debates.

Vārds deputātam Viktoram Valainim.

V. Valainis (ZZS).

Ļoti cienītā sēdes vadītāja! Godātie kolēģi! Klausoties debates, kas bija par šo likumprojektu uz otro lasījumu, es sapratu mūsu likumprojekta, ja tā var teikt, kritiķu pausto un arī iesniedzu priekšlikumus, jo, manā ieskatā, tā pieeja, kas šobrīd ir iestrādāta šajā likumprojektā, brīdī, kad šīs domājamās daļas tiktu dalītas... es saprotu tās labās domas – lai visas īpašuma tiesības tiktu aizsargātas – un ko ir centušies likumprojekta autori panākt, tomēr var izveidoties situācija, ka šie tirgus principi tomēr netiek ievēroti un kāds no šo domājamo daļu īpašniekiem, tā teikt, nedabū to patieso lietas vērtību.

Gana sarežģīts jautājums... un es saku paldies Juridiskajai komisijai (arī es piedalījos komisijā), kas šo jautājumu vērtēja diezgan detalizēti. Es domāju, ka Saeimai pie šī jautājuma nāksies atgriezties, redzēs, kā tas viss strādās praksē. Es neuzstāju uz sava priekšlikuma atbalstīšanu, bet paldies komisijai par visnotaļ padziļinātu diskusiju šai jautājumā.

Paldies.

Sēdes vadītāja. Paldies. Tātad balsojums netika lūgts. Valaiņa kungs, jūs taču nelūdzat balsojumu par šo priekšlikumu?

V. Valainis. Nē, es nelūdzu balsojumu.

Sēdes vadītāja. Paldies, paldies. Tātad deputāti neiebilst komisijas viedoklim.

I. Lībiņa-Egnere. Visbeidzot 11. – atbildīgās komisijas, Juridiskās komisijas, priekšlikums. Paredz, ka likums stājas spēkā 2022. gada 1. maijā. Komisijā ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I. Lībiņa-Egnere. Cienījamās kolēģes! Godātie kolēģi! Līdz ar to esam izskatījuši visus 11 iesniegtos priekšlikumus.

Juridiskās komisijas vārdā aicinu atbalstīt likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu "Grozījumi Civillikumā" trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu, balsosim! Par – 81, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts "Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā", otrais lasījums.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Evita Zālīte-Grosa.

E. Zālīte-Grosa (JK).

Labrīt, godātie kolēģi! Sociālo un darba lietu komisija ir izskatījusi un atbalstījusi pirms otrā lasījuma likumprojektu "Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā".

Kopumā ir saņemti deviņi priekšlikumi. Iesim secīgi.

1. – tiesībsarga Jura Jansona priekšlikums. Paredz, ka tiesības saņemt šajā likumā minētos pabalstus ir personām, kuras uzturas Latvijas Republikā un kurām piešķirts alternatīvais statuss, tā novēršot nevienlīdzīgo attieksmi starp personām, kurām Latvijā ir piešķirts bēgļa statuss. Komisijā ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Ir lūgts balsojums.

Lūdzu zvanu! Balsosim par 1. – tiesībsarga Jura Jansona iesniegto priekšlikumu! Lūdzu, balsosim! Par – 62, pret – 10, atturas – 1. Priekšlikums ir atbalstīts.

E. Zālīte-Grosa. 2. – Labklājības ministrijas parlamentārās sekretāres Evitas Zālītes-Grosas priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 1. – komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti ir lūguši balsojumu.

Lūdzu zvanu! Balsosim par 2. – Labklājības ministrijas parlamentārās sekretāres Evitas Zālītes-Grosas iesniegto priekšlikumu! Lūdzu, balsosim! Par – 40, pret – 11, atturas – 14. Priekšlikums ir atbalstīts.

E. Zālīte-Grosa. 3. – arī Labklājības ministrijas parlamentārās sekretāres Evitas Zālītes-Grosas priekšlikums. Tie ir tehniski grozījumi, kas precizē, kādu pabalstu var saņemt persona, kurai apgrūtināta pārvietošanās. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

E. Zālīte-Grosa. 4. – arī Labklājības ministrijas parlamentārās sekretāres Zālītes-Grosas priekšlikums. Precizē, kam ir tiesības saņemt atlīdzību par audžuģimenes pienākumu pildīšanu. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

E. Zālīte-Grosa. 5. – tiesībsarga Jura Jansona priekšlikums. Paredz, ka tādas pašas tiesības kā laulātajiem ir personām, kuru attiecības ir atzītas par ģimenes attiecībām ar tiesas spriedumu. Komisijā nav atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti lūdz balsojumu.

Lūdzu zvanu! Balsosim par 5. – tiesībsarga Jura Jansona iesniegto priekšlikumu! Lūdzu, balsosim! Par – 32, pret – 36, atturas – 3. Priekšlikums nav atbalstīts.

E. Zālīte-Grosa. 6. – Labklājības ministrijas parlamentārās sekretāres Zālītes-Grosas priekšlikums. Tajā tiek uzskaitīts, kam izmaksā apgādnieka zaudējuma pensiju. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

E. Zālīte-Grosa. 7. – parlamentārās sekretāres Zālītes-Grosas priekšlikums. Papildina nosacījumu, ka ģimenes valsts pabalsta izmaksu pārtrauc, ja laulība tiek šķirta... un ģimenes valsts pabalsta saņēmēja... laulātais, kurš nav bērna vecāks... saņem... ģimenes valsts pabalstu saņemšanu. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

E. Zālīte-Grosa. 8. – parlamentārās sekretāres Zālītes-Grosas priekšlikums. Paredz saskaņot šo likumu ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu". Tehnisks grozījums. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

E. Zālīte-Grosa. 9. – Labklājības ministrijas parlamentārās sekretāres Zālītes-Grosas priekšlikums. Saistīts ar 1. priekšlikumu un 2., ka šie likuma grozījumi stājas spēkā ar 2024. gada 1. janvāri. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

E. Zālīte-Grosa. Paldies.

Aicinu atbalstīt šo likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu "Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā" otrajā lasījumā! Lūdzu, balsosim! Par – 82, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā atbalstīts.

Lūdzu noteikt termiņu priekšlikumiem.

E. Zālīte-Grosa. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – šā gada 17. februāris.

Sēdes vadītāja. Paldies. Termiņš priekšlikumiem – šā gada 17. februāris.

Likumprojekts "Grozījumi Imigrācijas likumā", otrais lasījums.

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā – deputāts Juris Rancāns.

J. Rancāns (JK).

Labrīt, godātie kolēģi! Tātad šajā likumprojektā "Grozījumi Imigrācijas likumā" otrajam lasījumam tika saņemti 10 priekšlikumi. Tie visi ir vairāk redakcionāli... no Juridiskā biroja. Iesim pēc kārtas.

1. – Juridiskā biroja priekšlikums. Redakcionāls. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J. Rancāns. 2. – Juridiskā biroja priekšlikums. Redakcionāls. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J. Rancāns. 3. – arī Juridiskā biroja priekšlikums. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J. Rancāns. 4. – arī Juridiskā biroja priekšlikums. Arī redakcionāls. Arī komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J. Rancāns. 5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Redakcionāls. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J. Rancāns. 6. – Juridiskā biroja priekšlikums. Izslēgt 17.panta trešajā daļā (likumprojekta 3. pants) saīsinājumu... tātad to saīsinājumu. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J. Rancāns. 7. – arī Juridiskā biroja priekšlikums. Arī redakcionāls. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J. Rancāns. 8. – Juridiskā biroja priekšlikums. Redakcionāls. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J. Rancāns. 9. – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J. Rancāns. 10. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī redakcionāls. Arī komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Arī šo deputāti atbalsta.

J. Rancāns. Līdz ar to visi priekšlikumi šajā likumprojektā ir izskatīti.

Aicinu atbalstīt šo likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu "Grozījumi Imigrācijas likumā" otrajā lasījumā! Lūdzu, balsosim! Par – 83, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā ir atbalstīts.

Lūdzu noteikt termiņu priekšlikumiem.

J. Rancāns. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – šā gada 8. februāris.

Sēdes vadītāja. Paldies. Termiņš priekšlikumu iesniegšanai – šā gada 8. februāris.

Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā", pirmais lasījums.

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā – deputāts Juris Rancāns.

J. Rancāns (JK).

Labdien vēlreiz, kolēģi! Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija savā sēdē ir izskatījusi likumprojektu "Grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā".

Likumprojekts ir izstrādāts, lai nodrošinātu Eiropas Savienības regulas, ar ko izveido ieceļošanas, izceļošanas sistēmu Eiropas Savienībā, īstenošanu Latvijā. Tātad likumprojekts paredz, ka tiks izveidota šī ieceļošanas, izceļošanas sistēma, kura Eiropas Savienības dalībvalstu ietvaros ļaus kontrolēt informāciju par laiku, kad trešo valstu pilsoņi šķērso Eiropas Savienības dalībvalstu robežas, un viņu uzturēšanās atļaujas ilgumu konkrētās dalībvalstīs. Informācijas sistēma ļaus atteikties no esošās spiedogu sistēmas.

Tāpat, kaut arī Eiropas Savienības regulas ir tieši piemērojamas, ir nepieciešams noteikt sistēmas pārzini Latvijā, kas šajā gadījumā būs Valsts robežsardze, bet piekļuvi nodrošinās Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs.

Likumprojektā tiek noteiktas arī nacionālā līmeņa iestādes, kuras savas kompetences ietvaros noziedzības apkarošanas nolūkos varēs piekļūt sistēmā iekļautajiem datiem.

Likums stāsies spēkā, kad ieceļošanas, izceļošanas sistēma sāks darbību atbilstoši regulas Nr. 2017/2226 66. pantam. Par to tiks paziņots ar oficiālu publikāciju.

Komisijā likumprojekts tika atbalstīts.

Komisijas vārdā lūdzu atbalstīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Deputāti nav pieteikušies debatēm.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu "Grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā" pirmajā lasījumā! Lūdzu, balsosim! Par – 82, pret – 1, atturas – nav. Likumprojekts atbalstīts pirmajā lasījumā.

Lūdzu noteikt termiņu priekšlikumu iesniegšanai.

J. Rancāns. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam – šā gada 14. februāris.

Sēdes vadītāja. Paldies. Termiņš priekšlikumiem – šā gada 14. februāris.

Godātie kolēģi! Līdz ar to mēs esam izskatījuši šā gada 27. janvāra attālinātās ārkārtas sēdes darba kārtību.

Laiks paziņojumam.

Godātie kolēģi! 28. janvārī ļoti skaistu, pusapaļu jubileju svinēja mūsu kolēģis deputāts Juris Rancāns, un mēs viņu sveicam!

Godātie kolēģi! Darbu ar Saeimas šā gada 3. februāra sēdes darba kārtību mēs atsāksim pulksten 10.00.

Vēl deputātu reģistrācija. Reģistrācija noslēgusies.

Tātad es atgādinu, ka darbu turpināsim pulksten 10.00.

Līdz ar to šā gada 27. janvāra attālināto ārkārtas sēdi slēdzu.


Rakstveidā sniegtās atbildes uz deputātu jautājumiem


Pielikums

Pielikums

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!