• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Spriedīs par ostas nākotni. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.08.2004., Nr. 122 https://www.vestnesis.lv/ta/id/91933

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Šodien, 4.augustā

Vēl šajā numurā

04.08.2004., Nr. 122

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Spriedīs par ostas nākotni

OSTA.PNG (120553 bytes)
Pašvaldības un uzņēmējdarbības pārstāvji uzsver: nav pieļaujama ogļu pārkraušana Rīgas centrā

Foto: Gatis Dieziņš, A.F.I.

Šīs vasaras beigās Latvijas galvaspilsētā jau trešo reizi norisināsies ikgadējais Rīgas forums, kura laikā 19. augustā notiks jauniešu konference “Jaunieši pilsētai, Latvijai, Eiropai”, bet 20. augustā – starptautiskā konference “Moderna ostas pilsēta jaunajā Eiropā”.

Konferencē gan Latvijas, gan citu Eiropas valstu ostu un pilsētvides eksperti dalīsies domās par ostu attīstību atbilstoši mūsdienu ekonomiskajām un ekoloģiskajām prasībām. Paredzēts, ka konferenci ievadīs Rīgas domes priekšsēdētājs Gundars Bojārs, bet par būtiskiem pilsētas un ostas harmoniskiem līdzāspastāvēšanas un attīstības aspektiem runās Hamburgas ostas ekonomikas nodaļas vadītājs Mihaels Heinrihs, Amsterdamas ostas transporta mārketinga direktors Maness Bolens, Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs, Sanktpēterburgas gubernatora padomnieks Boriss Usanovs un citi valsts, pašvaldību un biznesa pārstāvji. Konferenci rīko Rīgas brīvosta, bet atbalsta Rīgas menedžeru skola un Rīgas dome.
Norādot uz konferences tematikas aktualitāti, Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Andris Ameriks atgādināja, ka Rīgas brīvosta aizņem ap 20 procentiem galvaspilsētas administratīvās teritorijas un tās turpmākās attīstības jautājumi nodarbina ne tikai valsts, pašvaldības un uzņēmumu vadītājus, bet arī kultūras pieminekļu un dabas aizsardzības institūciju pārstāvjus. Jo svarīga ostas nākotne ir tāpēc, ka krities kravu apgrozījums Liepājas un Ventspils ostās, taču Rīgas ostai izdevies saglabāt attīstības tempus 10 procentu līmenī, sacīja A.Ameriks. Viņš uzsvēra: galvenais diskusiju un ostas attīstības plānošanas mērķis ir kravu pārkraušanas vietu pārcelšana no pilsētas centra maksimāli tuvu Daugavas grīvai. A.Ameriks norādīja, ka ik gadus 4–5 miljoni latu tiek tērēti kuģu ceļa uzturēšanai Daugavas posmā Rīgas centra tuvumā. Viņš gan arī uzsvēra, ka netiek plānota Rīgas pasažieru ostas pārcelšana: “Pasažieru kuģiem jāpienāk pilsētas centrā. Iespējams, nākotnē tie varēs piestāt arī Andrejsalā.” A.Ameriks paskaidroja, ka pasažieru kuģu iegrime ir 8–9 metri, taču kravas kuģu kustībai nepieciešams lielāks dziļums, tāpēc ostas pārcelšana ļautu ietaupīt prāvus līdzekļus, kurus būtu iespējams investēt dabas un kultūras pieminekļu aizsardzībā. A.Ameriks arī norādīja uz nepieciešamību atbrīvot Andrejsalu, kur tādējādi būtu iespējams būvēt rīdziniekiem tik nepieciešamo koncertzāli. Šobrīd šī vieta galvenokārt noder kokmateriālu pārkraušanai.

Juris Bārtulis, “LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!