• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
"Spilva": vecais zīmols un jaunas iespējas. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.07.2004., Nr. 116 https://www.vestnesis.lv/ta/id/91465

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sveic Fulbraita stipendijas saņēmējus

Vēl šajā numurā

23.07.2004., Nr. 116

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

“Spilva”: vecais zīmols un jaunas iespējas

SPILVA.PNG (22741 bytes)Šā mēneša sākumā Latvijas sabiedrība tika informēta par būtisku notikumu valsts ekonomikā – Konkurences padome devusi piekrišanu SIA “Spilva” un Zviedrijā reģistrētā uzņēmuma “Orkla AB” apvienošanās procesam. Tādējādi nozīmīgais mūsu valsts augļu dārzeņu pārstrādes uzņēmums iekļaujas vienā no lielākajām Ziemeļeiropas pārtikas rūpniecības grupām. Vakar “Spilvas” un tās stratēģisko investoru “Orkla AB” pārstāvji pastāstīja par izmaiņām, ko uzņēmumam nesusi īpašnieku maiņa, un tālāko darbu skandināvu rūpniecības giganta sastāvā.

“Spilvas” prezidente Lolita Bemhena norādīja uz iemesliem un apstākļiem, kas rosinājuši uzņēmumam piesaistīt investoru kapitālu. Viņa paskaidroja, ka pēc Latvijas pievienošanās Eiropas Savienībai (ES) valstī pieaug importētās produkcijas daudzums. Tā dēvēto veco ES dalībvalstu pieredze rāda, ka šādā situācijā vietējie ražotāji mēdz zaudēt pat pusi savas līdzšinējā tirgus daļas apjoma. “Nav spēka, kas varētu apturēt globalizācijas procesu,” uzsvēra L. Bemhena. Taču mēģinājumi iekļūt ārvalstu tirgū, kurā valda pasaulslaveni zīmoli ar senām tradīcijām, ir ļoti dārgi, un bieži vien tie lemti neveiksmei. Tāpēc optimālais risinājums, meklējot ne vien izdzīvošanas, bet arī tālākas attīstības iespējas, ir apvienošanās.
SIA “Spilva” Latvijas tirgū darbojas kopš 1992. gada, un tās zīmola nostiprināšanā ieguldīti apmēram 600 000 latu, turklāt šo zīmolu pazīst arī kaimiņvalstīs. Tāpēc, uzsvēra L. Bemhena, pārmaiņas uzņēmuma īpašnieku sastāvā nedrīkst ietekmēt gadu gaitā radītās vērtības. “Spilvas” prezidente norādīja, ka viņa paliek savā amatā, darbu turpina arī pašu menedžeri, netiks mainīta produkcijas receptūra, un uzņēmums arī turpmāk iepirks Latvijas zemnieku piegādātos produktus. Taču apvienošanās nozīmē būtiskus ieguvumus: pieeju daudz plašākai nepieciešamās mārketinga informācijas bāzei, iespēju apgūt jaunas tehnoloģiskās prasmes (know – how), kā arī jaunus tirgus.
Arī “Orkla AB” rīkotājdirektors Klāss Gorans Hagstrems apliecināja, ka nekāda revolūcija “Spilvas” darbībā nav paredzēta – investori apzinās spēcīgu vietējo zīmolu nepieciešamību sekmīgai darbībai tirgū. Viņš atzina, ka Baltijas un Ziemeļvalstu tirgus ir neliels, tāpēc sadarbība ir nepieciešama. K. G. Hagstrems norādīja, ka “Spilvas” produkcijai varētu būt labas realizācijas iespējas Skandināvijas tirgū, kā sevišķi konkurētspējīgu produktu minot, piemēram, majonēzi “Baravika”. Savukārt L. Bemhena pastāstīja, ka jau augustā paredzētas pirmās tikšanās, kuru mērķis ir lemt par produkcijas ražošanu Skandināvijas tirgum.
Zviedrijā reģistrētā firma “Orkla AB” ietilpst Norvēģijas uzņēmuma “Orkla Group” tīklā. Šī uzņēmuma vēsture aizsākusies 1654. gadā ar minerālu raktuvju izveidošanu, bet mūsu dienās “Orkla Group” specializējas plaša patēriņa preču – pārtikas un dzērienu ražošanā, kā arī plašsaziņas līdzekļu biznesā, ķīmiskajā rūpniecībā un finanšu investīcijās. Uzņēmuma pērnā gada kopējais apgrozījums bija apmēram 2,5 miljardi latu. Jāpiebilst, ka “Spilva” darbosies “Orkla Group” apakšuzņēmuma “Orkla Foods” sastāvā.

Juris Bārtulis, “LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!