• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Stūrakmens patērētāju tiesību aizsardzības politikā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.05.2004., Nr. 72 https://www.vestnesis.lv/ta/id/88288

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sveiks sešus mēnešus vecu jaunpilsoni

Vēl šajā numurā

07.05.2004., Nr. 72

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Stūrakmens patērētāju tiesību aizsardzības politikā

Vakar Ekonomikas ministrija starpinstitūciju saskaņošanai valsts sekretāru sanāksmē nodeva “Patērētāju tiesību aizsardzības politikas pamatnostādnes”. Tas ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments turpmākajiem pieciem gadiem.

Dokumenta uzdevums ir noteikt patērētāju politikas pamatprincipus un galvenos rīcības virzienus. Uz tā pamata tiks izstrādātas Patērētāju tiesību aizsardzības programmas 2005.–2007.gadam un 2008.–2010.gadam, liecina Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas sniegtā informācija. Tātad pamatnostādnēm jākļūst par ļoti būtisku stūrakmeni patērētāju tiesību aizsardzības politikā, kas skar ikvienu iedzīvotāju. Atgādinām, ka Latvijā patērētāju tiesību aizsardzības politikas aizmetņi meklējami pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu sākumā, kad tika pieņemts pirmais likums “Par patērētāju tiesību aizsardzību”. Tam sekoja vairāki normatīvie akti, kuri papildus citiem mērķiem arī aizsargā patērētāju tiesības, piemēram, normatīvie akti, kuri nosaka dažādu preču grupu sertifikāciju. Tomēr sistemātiska patērētāju politikas veidošana tika sākta 1995.gadā, kad Latvija iesniedza pieteikumu iestājai Eiropas Savienībā (ES). Proti, līdz ar to mūsu valsts apņēmās arī veicināt un nodrošināt aktīvu patērētāju aizsardzības politiku saskaņā ar ES normatīvajiem aktiem un ANO vadošajiem principiem patērētāju aizsardzībai, kā arī tuvināt patērētāju aizsardzības likumdošanu un pielāgot patērētāju aizsardzību atbilstošajiem ES noteikumiem, nodrošināt efektīvu juridisko aizsardzību patērētājiem, lai uzlabotu patēriņa preču kvalitāti un saglabātu piemērotus drošuma standartus.
Nule izstrādātajās pamatnostādnēs kā patērētāju politikas mērķis ir noteikta augsta līmeņa patērētāju tiesību aizsardzības nodrošināšana, patērētāju aizsardzības jautājumu ietveršana citās politikās, kā arī sabiedrības iesaistīšana patērētāju tiesību aizsardzības jautājumu risināšanā.
To paredzēts sasniegt, īstenojot šādus apakšmērķus:
* nodrošināt patērētāju tiesību ietveršanu normatīvajos aktos, tai skaitā ietverot patērētāju interešu aizsardzību citās politikās;
* nodrošināt efektīvu patērētāju tiesību aizsardzības likumdošanas ievērošanas uzraudzību;
* sasniegt augstu patērētāju un uzņēmēju informētības līmeni par patērētāju tiesībām;
* palielināt patērētāju interešu aizstāvības nevalstisko organizāciju lomu.
Pamatnostādnēs ir formulēti četri galvenie rīcības virzieni. Viens no tiem ir patērētāju aizsardzības normatīvās bāzes pilnveidošana. Kā otrs minama godīgas konkurences nodrošināšana starp uzņēmējiem, veicot adekvātu un efektīvu tirgus uzraudzību. Liela uzmanība tiks pievērsta arī patērētāju un uzņēmēju informēšanai par patērētāju tiesību aizsardzības jautājumiem, kā arī tiks veicināts sabiedrisko patērētāju interešu aizsardzības organizāciju atbalsts.
Pēc pamatnostādņu saskaņošanas un apstiprināšanas Ministru kabinetā Ekonomikas ministrija izstrādās Patērētāju tiesību aizsardzības programmu 2005.–2007.gadam.

“LV” informācija

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!