Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Satiksmes ministrija
Satiksmes ministrija reizi gadā publicē informāciju – rokasgrāmatu par tirgū pieejamo automobiļu degvielas patēriņu un CO2 izplūdi.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrijas 1998. gada 7. janvāra informācija "Par Vienotā tranzīta tarifa grozījumiem un papildinājumiem". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.01.1998., Nr. 15 (1076) https://www.vestnesis.lv/ta/id/31270

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Vēlreiz - par Latvijas valsts ģērboni

Vēl šajā numurā

21.01.1998., Nr. 15 (1076)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Satiksmes ministrija

Veids: informācija

Pieņemts: 07.01.1998.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Satiksmes ministrija

VAS “Latvijas dzelzceļš”

Informācija Rīgā 1998.gada 7.janvārī

Par Vienotā tranzīta tarifa grozījumiem un papildinājumiem

Valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” paziņo, ka saskaņā ar Vienotā tranzīta tarifa, kuram Latvijas Republika pievienojusies ar 1993.gada 19.janvāra LR Ministru padomes lēmumu Nr.30, II nodaļas 3.paragrāfa nosacījumiem Vienotā tranzīta tarifa grozījumi un papildinājumi Latvijas Republikā stājas spēkā 1998.gada 12.februārī.

VAS “Latvijas dzelzceļš”

valdes priekšsēdētājs – ģenerāldirektors A.Zorgevics

Grozījumi un papildinājumi Vienotajā tranzīttarifā (VTT)

1. Sakarā ar VTT Līguma 6. un 7. panta izteikšanu jaunā redakcijā (šīs apspriedes darba kārtības 2. punkts) svītrot II nodaļas 1. un 2. paragrāfu. 3. paragrāfs kļūst par 1. paragrāfu, bet 4. paragrāfs par 2. paragrāfu.

2. Ierakstīt III nodaļā jaunu 4. paragrāfu:

“4. paragrāfs. Ja pārvadājumu noformē ar ekspeditora starpniecību, nosūtītājs iepriekš noslēdz līgumu ar ekspeditoru par kravas nosūtīšanu uz ekspeditora adresi.”

3. IV nodaļu izteikt jaunā redakcijā:

“IV. Kārtība, kādā noformē pārvadāšanas dokumentus, pārvadājot kravas pāri sauszemes robežām, starp valstīm, kuru dzelzceļi ir šī Tarifa dalībnieki, no vienas puses, un valstīm, kuru dzelzceļi nav VSKS dalībnieki un nedarbojas pēc VSKS noteikumiem, no otras puses.

1. paragrāfs. Pārvadājot kravas pāri sauszemes robežām no valstīm, kuru dzelzceļi ir šī Tarifa dalībnieki, uz valstīm, kuru dzelzceļi nav VSKS dalībnieki un nedarbojas pēc VSKS noteikumiem, un pretējā virzienā, var būt šādi gadījumi:

1.1. Kravu pārvadājumus tranzītā caur Rumāniju un Bulgāriju uz valstīm, kuru dzelzceļi nav VSKS dalībnieki un nedarbojas pēc VSKS noteikumiem (izņemot kravu pārvadājumus uz Turciju un Grieķiju), noformē ar VSKS pārvadāšanas dokumentiem līdz Rumānijas vai Bulgārijas nosūtīšanas robežstacijai. VSKS pavadzīmes 8. ailē “Dzelzceļš un galastacija” nosūtītājs ieraksta Rumānijas vai Bulgārijas dzelzceļu, atbilstoši arī robežstaciju, no kuras krava tiks nosūtīta tālāk uz valsti, kuras dzelzceļi nav VSKS dalībnieki. Šajā pašā ailē jaunā rindā nosūtītājs ieraksta:

“Tālāknosūtīšanai ar dzelzceļa līdzekļiem uz .... staciju” (ieraksta dzelzceļu un galastaciju).

Kravas pavadzīmes 5. ailē “Saņēmējs, tā adrese” nosūtītājs norāda: “Stacijas priekšnieks”, bet 4. ailē “Nosūtītāja īpašas atzīmes” — faktisko kravas saņēmēju galastacijā un tā adresi.

Uz minēto atzīmju pamata nosūtīšanas robežstacija kā nosūtītāja pilnvarotā un uz tā atbildību nosūta kravu uz galastaciju ar turpmāk spēkā esošo transporttiesību pārvadāšanas dokumentiem. Nosūtīšanas robežstacija ir atbildīga par precīzu visu datu ierakstīšanu no sākotnējās kravas pavadzīmes jaunajā kravas pavadzīmē. Jaunās kravas pavadzīmes ailē “Nosūtītājs (vārds, adrese)”, stacija, kurā tiek noformēti jaunie pārsūtīšanas dokumenti, norāda kravas nosūtītāju pēc sākotnējās kravas pavadzīmes un tā adresi, kā arī sākotnējo nosūtīšanas staciju un valsti. Sākotnējo VSKS kravas pavadzīmi pievieno jaunajai kravas pavadzīmei. Jaunās kravas pavadzīmes ailē “Kravas pavadzīmes pielikumi” atzīmē: “Pievienota ...........(datums) kravas pavadzīme

Nr. ........”. Jaunās kravas pavadzīmes ailē “Nosūtīšanas stacijas kalendārais zīmogs” pārsūtīšanas stacija uzliek savu kalendāro zīmogu.

Uz kravas nosūtītāja pieprasījumu nosūtīšanas robežstacija nosūta tam kravas pavadzīmes dublikāta oriģinālu.

1.2. Kravu pārvadājumus no valstīm, kuru dzelzceļi nav VSKS dalībnieki un nedarbojas pēc VSKS noteikumiem (izņemot pārvadājumus no Turcijas un Grieķijas), tranzītā caur Bulgāriju vai Rumāniju noformē ar atbilstošas starptautiskās satiksmes pārvadāšanas dokumentiem līdz pieņemšanas robežstacijai Bulgārijā vai Rumānijā.

Kravas pavadzīmē nosūtītājs norāda šo pieņemšanas robežstaciju kā galastaciju, bet kā saņēmēju — šīs stacijas priekšnieku. Bez tam nosūtītājs kravas pavadzīmē norāda kravas faktisko saņēmēju galastacijā un tā adresi.

Pamatojoties uz šīs kravas pavadzīmes norādījumiem, pieņemšanas robežstacija, uz kuru adresēta krava, kā nosūtītāja pilnvarotā un uz tā atbildību, nosūta kravu ar VSKS kravas pavadzīmēm uz galastaciju.

VSKS kravas pavadzīmes 3. ailē “Nosūtīšanas stacija” — stacija, kurā tiek noformēti jaunie pārsūtīšanas dokumenti, ieraksta savu nosaukumu, bet 1. ailē “Nosūtītājs, tā adrese” — sākotnējo nosūtītāju un tā adresi, kā arī sākotnējo nosūtīšanas staciju un valsti. Sākotnējā kravas pavadzīme tiek pievienota jaunajiem pārvadāšanas dokumentiem. Jaunās kravas pavadzīmes un jaunās ceļazīmes virspuses augšējā kreisajā stūrī izdara atzīmi “Pievienota ............... (datums) kravas pavadzīme Nr. .........”.

1.3. Pārvadājot kravas uz Turciju vai Grieķiju kā tranzītsūtījumu caur Bulgāriju un pretējā virzienā, nosūtītājs kravas pavadzīmē kā galastaciju norāda Bulgārijas dzelzceļu (BDZ) stacijas: Sviļengrada..... (pārvadājumos uz Turciju un no Turcijas) vai Sviļengrada.......Kulata (pārvadājumos uz Grieķiju un no Grieķijas), bet kā saņēmēju — ekspeditoru vai attiecīgās stacijas priekšnieku.

Turklāt pārvadājumos uz Turciju vai Grieķiju VSKS kravas pavadzīmes 4. ailē “Nosūtītāja īpašas atzīmes” nosūtītājs norāda faktisko kravas saņēmēju galastacijā un tā adresi.

1.4. Kravu pārvadājumus tranzītā caur Krievijas Federāciju uz Somiju no valstīm, kurām nav nolīguma tiešajai dzelzceļa satiksmei ar Somiju, noformē ar VSKS pārvadāšanas dokumentiem līdz Krievijas dzelzceļu (RŽD) nosūtīšanas stacijai, bet no tās līdz galastacijai — saskaņā ar spēkā esošā Krievijas un Somijas dzelzceļu divpusējā nolīguma pārvadāšanas dokumentiem, kārtībā, kāda paredzēta šī paragrāfa 1.1. p.

1.5. Kravu pārvadājumus tranzītā caur Krievijas Federāciju no Somijas uz valstīm, kurām nav nolīguma tiešajai dzelzceļa satiksmei ar Somiju, noformē saskaņā ar spēkā esošā Krievijas un Somijas dzelzceļu divpusējā nolīguma pārvadāšanas dokumentiem no nosūtīšanas stacijas līdz Krievijas Federācijas dzelzceļu (RŽD) pieņemšanas stacijai, bet no tās līdz galastacijai — ar VSKS pārvadāšanas dokumentiem kārtībā, kāda paredzēta šī paragrāfa 1.2. p.

1.6. Kravas pārvadājumiem tranzītā caur Polijas un Slovākijas republikām uz valstīm, kuru dzelzceļi nav VSKS dalībnieki un nedarbojas pēc VSKS noteikumiem, tiek noformēti atbilstošie VSKS pārvadāšanas dokumenti līdz Polijas vai Slovākijas pieņemšanas robežstacijām.

Kravas pavadzīmes 8. ailē “Dzelzceļš un galastacija” nosūtītājs norāda PKP vai ŽSR dzelzceļu un šī dzelzceļa pieņemšanas robežstaciju, kur notiek kravu pārsūtīšana uz valsti, kuras dzelzceļi nav VSKS dalībnieki. Šīs ailes jaunā rindā nosūtītājs norāda: “Tālākai pārsūtīšanai ar dzelzceļa līdzekļiem uz ............ staciju” (jānorāda faktiskā galastacija un dzelzceļš). Kravas pavadzīmes 5. ailē “Saņēmējs, adrese” nosūtītājs norāda “Stacijas priekšnieks”, bet 4. ailē “Nosūtītāja sevišķas atzīmes” — faktisko kravas saņēmēju galastacijā un tā adresi.

Uz minēto atzīmju pamata pieņemšanas robežstacija kā nosūtītāja pilnvarotā un uz tā atbildību nosūta kravu uz galastaciju ar turpmāk esošo transporttiesību pārvadāšanas dokumentiem.

Pieņemšanas robežstacija ir atbildīga par precīzu visu sākotnējās kravas pavadzīmes datu ierakstīšanu no jauna formējamajā kravas pavadzīmē. Jaunās kravas pavadzīmes ailē “Nosūtītājs (vārds, adrese)” stacija, kur tiek noformēti jaunie pārsūtīšanas dokumenti, norāda kravas nosūtītāju pēc sākotnējās kravas pavadzīmes un tā adresi, kā arī sākotnējo nosūtīšanas staciju un valsti. Sākotnējo VSKS kravas pavadzīmi pievieno jaunajai kravas pavadzīmei. Jaunās kravas pavadzīmes ailē “Kravas pavadzīmes pielikumi” atzīmē: “Pievienota ............. (datums) kravas pavadzīme Nr. .......”, bet ailē “Nosūtīšanas stacijas kalendārais zīmogs” pārsūtīšanas stacija uzliek savu kalendāro zīmogu.

Pēc kravas nosūtītāja pieprasījuma pieņemšanas robežstacija nosūta tam kravas pavadzīmes dublikāta oriģinālu.

1.7. Kravu pārvadājumiem no valstīm, kuru dzelzceļi nav VSKS dalībnieki un nedarbojas pēc VSKS noteikumiem, tranzītā pa Polijas un Slovākijas Republikas dzelzceļiem noformē ar atbilstošās starptautiskās satiksmes pārvadāšanas dokumentiem līdz atbilstošai Polijas vai Slovākijas nosūtīšanas robežstacijai.

Balstoties uz šīs kravas pavadzīmes norādījumiem, nosūtīšanas robežstacija, uz kuru ir adresēta krava, kā nosūtītāja pilnvarotā un uz tā atbildību nosūta kravu ar VSKS kravas pavadzīmēm uz galastaciju.

VSKS pavadzīmes 3. ailē “Nosūtīšanas stacija” tālāknosūtīšanas stacija norāda savu nosaukumu, bet 1. ailē “Nosūtītājs, adrese” — sākotnējo nosūtītāju un tā adresi, kā arī sākotnējo nosūtīšanas staciju un valsti. Sākotnējo kravas pavadzīmi pievieno jaunajiem pārvadāšanas dokumentiem. Jaunās kravas pavadzīmes un jaunās ceļazīmes virspuses augšējā kreisajā stūrī atzīmē “Pievienota....... (datums) kravas pavadzīme Nr. .......”.

1.8. Veicot kravu tranzītpārvadājumus pa Ungārijas Republikas dzelzceļiem, tos noformē ar VSKS pārvadāšanas dokumentiem līdz MAV pieņemšanas robežstacijai. Nosūtītājs kā saņēmēju norāda ekspeditoru šajā stacijā, kuram krava jāsūta tālāk līdz galastacijai.

Pretējā virzienā kravas pārvadāšanai pa dzelzceļu pēc VSKS noteikumiem pieteic ekspeditors MAV nosūtīšanas robežstacijā. Šī pārvadājumu dokumentu pārformēšanas kārtība neattiecas uz pārvadājumiem uz/no Dienvidslāvijas Savienības Republiku un Maķedoniju, no/uz valstīm, kuras dzelzceļi ir šī nolīguma dalībnieki pa tiešo dzelzceļa kravu satiksmi ar šo valstu dzelzceļiem.

2. paragrāfs. Ja pārvadājumi tiek veikti ar ekspeditora starpniecību, nosūtītājam iepriekš jānoslēdz ar ekspeditoru līgums par kravu nosūtīšanu uz ekspeditora adresi.”

4. VI nodaļas virsrakstu izteikt jaunā redakcijā:

“VI. Tarifu noteikumi, pārvadājuma maksas aprēķināšana un iekasēšana”.

5. VI nodaļas 18. paragrāfa ceturtajā rindkopā pēc vārda “aprēķina” ielikt kolu.

6. VI nodaļas 18. paragrāfa pēdējā rindkopā “.........

15. paragrāfs” vietā ierakstīt “........ 17. paragrāfs”.

7. VI nodaļas 19. paragrāfā vārdu “....par faktisko.....” vietā ierakstīt “..... par aprēķina ......”.

8. VI nodaļā ierakstīt jaunu 28. paragrāfu:

“28. paragrāfs. Pārvadājumu maksas iekasēšana.

1. Ja Tarifā nav noteikts citādi, tad pārvadājuma maksājumus, kuri aprēķināti saskaņā ar šo Tarifu par tranzītpārvadājumiem pa Tarifa dalībdzelzceļiem, iekasē:

* transportējot kravas no valstīm, kuru dzelzceļi piedalās Tarifā, uz valstīm, kuru dzelzceļi arī piedalās Tarifā, — no nosūtītāja nosūtīšanas stacijā vai no saņēmēja galastacijā;

* transportējot kravas no valstīm, kuru dzelzceļi piedalās Tarifā, uz valstīm, kuru dzelzceļi nepiedalās Tarifā, — no nosūtītāja nosūtīšanas stacijā, bet pretējā virzienā — no saņēmēja galastacijā.

2. Samaksa par pārvadājumiem pa tranzītdzelzceļiem — šī Tarifa dalībniekiem tiek pieļauta caur ekspeditoru organizācijām, kurām ir līgums ar attiecīgo tranzītdzelzceļu.

Šajā gadījumā nosūtīšanas stacijā nosūtītājs VSKS pavadzīmes 20. ailē (vai CIM pavadzīmes 24. ailē) atzīmē katra tranzītdzelzceļa, par kuru tiek veikta samaksa, saīsinātu nosaukumu, arī ekspeditoru organizācijas, ar kuras starpniecību tiek veikta samaksa par pārvadājumiem pa šo dzelzceļu, nosaukumu un tai piešķirto maksātāja kodu.”

9. VII nodaļas 1. paragrāfa punktu e) izteikt jaunā redakcijā: “par pārkraušanu:

* piekrauta maztonnāžas konteinera ar svaru bruto līdz 2,5 t ieskaitot — 8,80 CHF par 1 konteineru;

* piekrauta vidējās tonnāžas konteinera ar svaru bruto lielāku par 2,5 t un līdz 10 t ieskaitot — 17,60 CHF par 1 konteineru;

* piekrauta lieltonnāžas konteinera— 68 CHF par 1 konteineru;

* tukša lieltonnāžas konteinera — 34 CHF par 1 konteineru.”

10. VII nodaļas 3. paragrāfu izteikt jaunā redakcijā:

“3. paragrāfs. Izdevumu segšanai dzelzceļiem, kuri ir saistīti ar pārvedamo kravu muitas pārbaudi, katram tranzītdzelzceļam par labu tiek iekasēta (vienu reizi) nodeva šādā apmērā:

* par vagonsūtījumu — 4 CHF;

* par lieltonnāžas konteinera nosūtīšanu — 4 CHF;

* par sīksūtījuma nosūtīšanu — 2,20 CHF.”

11. VII nodaļas 7. paragrāfa G tabulas ailē “Kravu pārvadāšanas attālums, km” jālabo:

“1—50” uz “1—250”;

“752—1000” uz “751—1000”.

12. VII nodaļas 8. paragrāfā vārdus iekavās aizstāt ar:

“...... (IV nodaļas 1. paragrāfa 1.4. p.p. un 1.5. p.p.)”.

13. VII nodaļas 12. paragrāfā vārdus iekavās aizstāt ar:

“...... (V nodaļas 4. paragrāfs)....”.

14. VTT grozījumos un papildinājumos, kuri pievienoti DZSO komitejas 1996.g. 14.10. vēstulei (N IV-2/87/96), lūdzu izdarīt grozījumus:

9.p. — svītrot vārdus “kļuva par 2.¤”;

34.p. — “7. paragrāfa” vietā ierakstīt “3. paragrāfs”;

39.p. — “B; 9. punkta” vietā ierakstīt “B; D punkts”.

VI nodaļas 26. paragrāfa teksts.

Maksa par kravu pārvadāšanu konteineros un uz paliktņiem.

26. paragrāfs. Pārvadājuma maksu par kravu pārvadāšanu maztonnāžas, vidējās tonnāžas konteineros un uz paliktņiem sīksūtījumos un vagonsūtījumos aprēķina pēc šīs nodaļas noteikumiem, turklāt taras svars netiek ierēķināts. Pārvadājuma maksa par tukšu maztonnāžas konteineru, vidējās tonnāžas konteineru un paliktņu pārvadāšanu, kuri pieder dzelzceļiem, netiek iekasēta. Kravas lieltonnāžas konteinerus un tukšos lieltonnāžas konteinerus pārvadā tikai lieltonnāžu konteineru sūtījumos. Uz katru piekrautu vai tukšu lieltonnāžas konteineru nosūtītājs sastāda atsevišķu pavadzīmi. Pārvadāšanas maksu aprēķina atsevišķi par katru lieltonnāžas konteineru. Samaksu par pārvadāšanu aprēķina atkarībā no:

* 20, 30 vai 40—pēdu konteinera kategorijas;

* konteineru tranzītpārvadājuma attāluma.

Maksu par piekrautā 20. kategorijas lieltonnāžas konteinera pārvadāšanu ar mazo ātrumu iekasē pēc pirmās klases par svaru 15 tonnas neatkarīgi no faktiskās kravas svara konteinerā. 30. un 40. kategorijas konteineru pārvadāšanas maksa, kas aprēķināta pēc 20. kategorijas konteinera likmēm, palielinās atbilstoši par 50% un 100%.

Maksu par tukša 20., 30. un 40. kategorijas lieltonnāžas konteinera pārvadāšanu iekasē 50% apmērā no maksas par atbilstošās kategorijas piekrautā konteinera pārvadāšanu.

Transportējot lieltonnāžas konteinerus ar lielo ātrumu, pārvadāšanas maksa, kura aprēķināta pēc mazā ātruma likmju noteikumiem, palielinās par 50%, bet, transportējot ar pasažieru vilcieniem, — par 100%.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!