Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par mazumtirdzniecību janvārī. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.03.2012., Nr. 44 https://www.vestnesis.lv/ta/id/245411

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par meža zinātnes potenciāla izmantošanu

Vēl šajā numurā

16.03.2012., Nr. 44

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par mazumtirdzniecību janvārī

Ekonomikas ministrija:

2012.gada sākumā mazumtirdzniecības apgrozījums turpināja pieaugt, pārsniedzot pagājušā gada decembra rādītāju par 6,4% (pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās). Salīdzinot ar 2011.gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums ir pieaudzis par 17,4% (pēc sezonāli neizlīdzinātiem datiem).

Mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums bija vērojams praktiski visu veidu mazumtirdzniecības uzņēmumos, tomēr pieauguma temps dažādu veidu uzņēmumos bija atšķirīgs.

Līdzīgi kā 2011.gadā, arī 2012.gada sākumā nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms veidoja lielāko daļu no visa mazumtirdzniecības apjoma pieauguma. Mēneša laikā gandrīz uz pusi pieauga tirdzniecības apjoms datoru, programmatūras un telekomunikāciju iekārtu mazumtirdzniecībā. Sakarā ar ziemas sezonas iestāšanos ievērojams tirdzniecības apjoma pieaugums bija vērojams arī sporta preču mazumtirdzniecībā (par 16,9%). Jāatzīmē, ka janvārī būtiski pieauga arī apģērbu un apavu mazumtirdzniecības apgrozījums. Savukārt grāmatu un laikrakstu mazumtirdzniecības apjoms janvārī ievērojami saruka.

Turpretim pēc 2011.gada laikā vērojamā auto degvielas mazumtirdzniecības apjoma samazinājuma, šā gada janvārī mazumtirdzniecībā realizētās degvielas apjoms pieauga par vairāk nekā 4% un par gandrīz 9% pārsniedza 2011.gada janvāra līmeni.

Sagaidāms, ka turpmākajos mēnešos mazumtirdzniecības pieaugums nebūs tik straujš, tajā pašā laikā mazumtirdzniecības apgrozījums turpinās pakāpeniski palielināties. To noteiks sagaidāmās pozitīvās tendences darba tirgū, kā rezultātā turpinās palielināties privātais patēriņš.

Ministrijas Tautsaimniecības struktūrpolitikas departaments

 

Finanšu ministrija:

2012.gada pirmie statistikas dati par mazumtirdzniecības apgrozījumu patīkami pārsteidz, jo kontrastē ar 2011.gada nogales datiem, kad svētkiem raksturīgā pircēju aktivitāte veikalos bija salīdzinoši zema. Sezonāli izlīdzinātais mazumtirdzniecības apjoma pieaugums 2012.gada janvārī, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, pieauga par 6,4%.

Pārtikas preču apgrozījums janvārī nemainījās, degvielas apgrozījums pieauga par 4,2%, bet lielāko pārsteigumu radīja nepārtikas preču (neieskaitot degvielu) apgrozījums, kas pieauga pat par 11,1%.

Galvenais iemesls tik labam pieauguma tempam ir zemais decembra sniegums, tomēr pastāv arī vairāki citi faktori, piemēram, komunālie rēķini par decembri, ko apmaksāja janvārī, bija salīdzinoši zemi, un tas ļāva nedaudz palielināt tēriņus. Iespējams, uzlabojoties ekonomiskajai situācijai, uzņēmumi uz gada beigām darbiniekiem ir izmaksājuši prēmijas, kuras savukārt tika novirzītas kādu sen atliktu pirkumu veikšanai.

2012.gada janvārī, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu, mazumtirdzniecības apgrozījums ir pieaudzis par 16,6%. Pārtikas preču apgrozījums pieauga par 4,6%, nepārtikas preču (neieskaitot degvielu) apgrozījums pieauga par 28,1%, bet degvielas mazumtirdzniecības apgrozījums ir pieaudzis par 7%.

Jāatzīmē, ka privātais patēriņš vēl nav sasniedzis vēsturiski augstāko līmeni, kas, piemēram, novērojams rūpniecības vai eksporta rādītājos, tomēr tas seko galveno ekonomikas dzinējspēku tendencēm. Uzlabojas arī nodarbinātības rādītāji, pieaug kopējā aktivitāte ekonomikā, kas kopumā sekmē mazumtirdzniecības nozares turpmāku attīstību. Kā liecina Eiropas Komisijas publicētie konfidences rādītāji – gan patērētāju, gan arī tirgotāju redzējums par nozares attīstību nākotnē turpina uzlaboties.

Ministrijas Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!