• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Latvijas un Turcijas sadarbību kravu pārvadājumos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 24.05.2011., Nr. 79 https://www.vestnesis.lv/ta/id/230537

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Moldovas aizsardzības ministra vizīti Latvijā

Vēl šajā numurā

24.05.2011., Nr. 79

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par Latvijas un Turcijas sadarbību kravu pārvadājumos

Ja konteinervilciens "Zubr" bez pārkraušanas pārvadātu kravas no Baltijas vai Skandināvijas valstīm līdz Turcijai un perspektīvā pat Indijai, tas varētu būt ļoti pievilcīgs piedāvājums. To tikšanās laikā ar Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāru Anriju Matīsu atzina Turcijas transporta un komunikācijas ministrijas valsts sekretāra vietnieks Suats Hairi Aka, aicinot SM vadību veicināt šādu pārvadājumu attīstīšanu iespējami drīz.

Kravu pārvadājumi bez pārkraušanas būtu iespējami, satiksmei pa Melno jūru izmantojot dzelzceļa prāmjus "Zubr", aizbrauktu līdz Odesas ostai, tālāk pār Melno jūru tiktu pārvests ar speciālu prāmi, tad Samsunas ostā Turcijā tam tiktu nomainīti riteņpāri vai rasts kāds cits tehnisks risinājums tālākiem pārvadājumiem pa Turcijas šauro sliežu dzelzceļu, un tad tas varētu turpināt ceļu pa sauszemi valsts iekšienē. S.H.Aka piebilda, ka Turcija šajā ziņā jau ļoti veiksmīgi sadarbojas ar Krieviju, kam, tāpat kā Latvijai, ir 1520 mm platuma sliedes.

Tā kā Turcijas kravu pārvadājumu sektorā ir liels autopārvadājumu īpatsvars, turkiem varētu šķist pievilcīga arī iespēja kravas auto pārvadājumos izmantot vilcienu – automašīna ar kravu uzbrauktu uz speciālas vilciena platformas, kas to tālāk nogādātu līdz pat Baltijas vai Skandināvijas ostām un otrādi.

Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis aicināja Turciju izvērtēt iespējas savu kravu transportēšanai izmantot Latvijas, Baltkrievijas, Ukrainas un Igaunijas dzelzceļa uzņēmumu aptuveni pirms diviem gadiem kopīgi izveidoto konteinervilcienu "Zubr". Taču, kā atzina S.H.Aka, līdz šim Turcijas puse ir saskārusies ar vairākām juridiskām un administratīvām nepilnībām Ukrainas teritorijā, kas palēnina konteinervilcienu apkalpošanu.

"Zubr" nodrošina konteinerkravu plūsmu no Melnās jūras uz Baltijas jūras reģionu, šobrīd fokusējoties uz Baltkrievijas kravu pārvadājumiem. Tā maršruts ir Tallina–Rīga–Minska–Iļjičevska vai Odesa. Pārvadājumu apjoms ar "Zubr" pastāvīgi pieaug. "Ņemot vērā, ka galvenā Turcijas importa un eksporta partnere ir Eiropas Savienība (ES), Latvija labprāt piedalītos Turcijas preču transportēšanā uz un no ES un Ziemeļvalstīm. Mēs aktīvi strādājam pie "Zubr" maršruta attīstīšanas," norādīja satiksmes ministrs U.Augulis. Latvijā "Zubr" operators ir VAS "Latvijas dzelzceļš" meitasuzņēmums "LDz Cargo loģistika".

Kā tikšanās laikā uzsvēra SM puse, Latvijā ir labi attīstīta transporta infrastruktūra, notiek pastāvīga tranzīta kravu plūsma ne vien konteinervilciena "Zubr" maršrutā ziemeļu– dienvidu virzienā, bet arī austrumu–rietumu asī, kurā darbojas divi konteinervilcieni – "Baltica Transit", kas ir vienīgais regulārais konteinervilciens starp ES un Centrālāzijas valstīm, un konteinervilciens "Riga Express", pārvadājot kravas starp Rīgu un Maskavu.

No 18. līdz 20.maijam Latvijā viesojās Turcijas transporta un komunikācijas ministrijas valsts sekretāra vietnieks ar delegāciju. Viņš piedalījās arī apaļā galda diskusijā uzņēmumā "Latvijas dzelzceļš", kurā bija pārstāvētas arī citas transporta nozares kompānijas – "LDz Cargo loģistika", "Rīgas Universālais termināls", "Rīgas Tirdzniecības osta", "Man-Tess", "Nord Natie Ventspils Terminals", "Baltic Container Terminal". Diskusijas laikā viesi piedāvāja rīkot "Zubr" vilciena un attiecīgā tranzīta koridora prezentāciju Turcijā.

Turcijas delegācija apmeklēja arī Rīgas brīvostu un Starptautisko lidostu "Rīga". Kā atzina S.H.Aka, viņš ļoti gaidījis viesošanos šajos uzņēmumos, jo Turcija ir ieinteresēta sadarbībā ar Latviju gan ostu, gan aviācijas jomā. SM pārstāvji informēja kolēģus par lidostas "Rīga" un aviokompānijas "airBaltic" straujo attīstību. Turki apliecināja ieinteresētību sadarboties šajā jomā, piebilstot, ka Turcija, iespējams, ir spožākā zvaigzne Eiropas aviācijas sistēmā un strauji augošie Latvijas uzņēmumi tai ir saistoši. S.H.Aka aicināja jau tuvākajā laikā tikties abu valstu uzņēmējiem, lai pārrunātu konkrētas sadarbības iespējas. Puses vienojās sākt darbu pie Latvijas un Turcijas nolīguma sagatavošanas, kurā būtu atrunāta abu ministriju sadarbība dažādās transporta jomās.

 

Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!