• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par ierosinājumu aizliegt politiskās reklāmas medijos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.02.2011., Nr. 19 https://www.vestnesis.lv/ta/id/225312

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par piedāvātajiem risinājumiem autopārvadātāju sodīšanai

Vēl šajā numurā

03.02.2011., Nr. 19

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par ierosinājumu aizliegt politiskās reklāmas medijos

Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputāti 1.februārī, diskutējot par sabiedriskās politikas centra “Providus” ieteikumiem partiju finanšu un priekšvēlēšanu aģitācijas regulējuma uzlabošanai, skeptiski vērtēja vienu no ierosinājumiem, kas paredz aizliegt politiskās reklāmas.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētājs Vitauts Staņa uzsvēra, ka jebkurš aizliegums rada tikai problēmas, un rosināja domāt par to, kā sakārtot un uzlabot pašreizējo aģitācijas regulējumu, nevis to sarežģīt, aizliedzot reklāmu medijos vispār. “Visiem iesaistītajiem medijiem, arī internetam, jābūt vienādiem, godīgiem un taisnīgiem spēles nosacījumiem,” sacīja V.Staņa.

Komisijas sekretāre Lolita Čigāne sēdē uzsvēra, ka “nevar visus medijus sajaukt kopā, jo, piemēram, interneta vide ir atšķirīga un grūti kontrolējama salīdzinājumā ar raidorganizācijām, kas par maksu izmanto frekvences un kurām ir plašāka auditorija”.

Sēdē deputāti pauda viedokli, ka reklāmas aizliegums neko nedos un ka tādējādi, iespējams, palielinātos slēptās reklāmas apjoms, ko neviens nevarēs ne izkontrolēt, ne pierādīt.

Apspriežot ierosinājumu, komisijas sēdē arī Latvijas Preses izdevēju asociācijas izpilddirektors Guntars Līcis un Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka norādīja, ka politisko reklāmu aizliegums savu mērķi – ierobežot naudas plūsmu reklāmās – nesasniegs. Rezultātā plašsaziņas līdzekļi izlems reģistrēties ārvalstīs, pieaugs slēptā reklāma un tiks kropļots reklāmas tirgus, kas ir būtisks mediju peļņas avots.

Arī Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes jurists Andris Ķēniņš deputātiem uzsvēra, ka ir jārunā par priekšvēlēšanu aģitācijas sistēmas sakārtošanu kopumā, ierobežojumus attiecinot ne tikai uz medijiem, bet arī uz citiem tirgus dalībniekiem, piemēram, interneta vidi.

Saeimas preses dienests

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!