Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministrs: Tiekoties ar Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 17.11.2010., Nr. 183 https://www.vestnesis.lv/ta/id/221464

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Tiekoties ar karavīru biedrību un apvienību biedriem

Vēl šajā numurā

17.11.2010., Nr. 183

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Izglītības un zinātnes ministrs: Tiekoties ar Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību

15.novembrī izglītības un zinātnes ministrs Rolands Broks tikās ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadību, paužot vienotu redzējumu par turpmāko sadarbību, lai kopīgi nodrošinātu izglītības un zinātnes interešu aizstāvību.

Ministrs uzsvēra, ka viena no viņa šābrīža darbības prioritātēm saistīta ar 2011.gada valsts budžeta projekta sagatavošanu, un apliecināja savu stingro nostāju par Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārziņā esošo jomu interešu aizstāvību.

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības vadība pauda atbalstu ministra redzējumam par iespējamo pāreju uz 40 stundu darba nedēļu pedagogiem, kam iesākumā jānodrošina atbilstošs finansējums, lai pārejas rezultātā tiktu ievērotas skolotāju intereses un izglītības kvalitāte. Partneri atzinīgi novērtēja arī R.Broka pārdomāto pieeju sešgadīgo bērnu apmācības jautājumu risināšanā.

Sarunas laikā ministrs rosināja LIZDA sniegt savu skatījumu un priekšlikumus saistībā ar to, ka pēc trim četriem gadiem vidusskolēnu skaits demogrāfiskās situācijas dēļ samazināsies par aptuveni vienu ceturto daļu. Tādēļ izglītībā iesaistītajiem ir svarīgi jau šobrīd domāt par šo jautājumu, laikus analizēt izglītības iestāžu piepildījumu, kompleksi domāt par to plašāku izmantošanu un plānot skolu tīklu.

Runājot par skolēnu un pedagogu (likmes) proporciju, R.Broks uzsvēra, ka vispirms ir svarīga aktuālākā informācija un jaunāko datu analīze, lai varētu izdarīt argumentētus secinājumus. Vienlaikus būtiska ir principa “nauda seko skolēnam” analīze un pilnveide, un šim mērķim strādā īpaša darba grupa ar pārstāvjiem no IZM, arodbiedrībām, pašvaldībām u.c.

Tikšanās laikā tika pārrunāti jautājumi par LIZDA iesaisti valdības deklarācijas rīcības plāna izstrādē, kā arī IZM un LIZDA vienošanās aktualizēšana par sadarbību ar izglītību un zinātni saistītu jautājumu risināšanā.

Tāpat ministrs un LIZDA pārstāvji diskutēja par pedagogu karjeras attīstības sistēmu un kvalifikācijas jautājumiem, kam nozīmīgs atbalsta instruments ir Eiropas Sociālā fonda projekts pedagogu konkurētspējas veicināšanai. Runājot par pedagogu darba samaksu, ministrs uzsvēra, ka skolotājam, kurš pilnveidojis profesionalitāti, ieguvis augstāku kvalifikāciju un ir pieredzes bagātāks, jāsaņem augstāks atalgojums. Pedagogu sagatavošanas un augstākās izglītības programmu kontekstā R.Broks minēja, ka akcents liekams uz pēc iespējas universālāku speciālistu sagatavošanu.

Noslēgumā tika pārrunāti jautājumi par reformām profesionālajā izglītībā, kā arī augstākajā izglītībā un zinātnē, paužot kopīgu redzējumu, ka tās ir turpināmas saskaņā ar valdībā apstiprinātajiem dokumentiem un sadarbībā ar partneriem, tajā skaitā ar LIZDA, vienlaikus rūpējoties par atbilstoša finansējuma nodrošināšanu.

Agnese Korbe, izglītības un zinātnes ministra padomniece

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!