• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija: Par dokumentu aprites veicināšanu novadu pašvaldībās. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.11.2009., Nr. 175 https://www.vestnesis.lv/ta/id/200076

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Veselības ministrija: Par izmaiņām Publisko iepirkumu likumā

Vēl šajā numurā

04.11.2009., Nr. 175

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija: Par dokumentu aprites veicināšanu novadu pašvaldībās

 

Lai atbalstītu administratīvi teritoriālās reformas ietvaros izveidotos novadus un veicinātu sekmīgu dokumentu apriti novadu pašvaldībās, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (RAPLM) speciālisti plāno tikties ar novadu IT un lietvedības speciālistiem.

RAPLM ir izstrādājusi metodiskos ieteikumus, lai novadu pašvaldībās noteiktu kārtību, kādā tiek organizēta vienota dokumentu aprite novadu pagastu (pilsētu) pārvaldēs, kuras izveidotas kā struktūrvienības vai pašvaldību iestādes.

RAPLM apkopotā informācija liecina, ka patlaban ir vairāki dokumentu aprites varianti novadu pašvaldībās. Piemēram, vairākās pagastu pārvaldēs tiek savākti dokumenti un nogādāti novada pašvaldības administrācijā un iereģistrēti reģistrācijas žurnālā, kuri pēc tam atbilstoši kompetencei nogādāti speciālistiem.

Dokumentu saņemšanas brīdī pagasta pārvaldes lietvede informē novada pašvaldības administrāciju, noskaidro reģistrācijas numuru, iereģistrē un atbilstoši kompetencei nogādā attiecīgajam speciālistam. Tāpat dokumenti pagastu pārvaldēs tiek reģistrēti atsevišķos žurnālos un nogādāti atbilstoši kompetencei.

Savukārt pastāv arī novadu pašvaldības, kurās dokumentu apriti nodrošina vienota elektroniskā vadības sistēma, kur dokumentu aprite notiek divējādi – centralizēti vai decentralizēti.

Vienotās elektroniskās dokumentu aprites sistēmas ieviešana nodrošinātu vienotu un centralizētu dokumentu uzskaiti, apriti un izpildes kontroli novadu pašvaldībās, kā arī radītu iespēju ietaupīt un veicinātu labas pārvaldības principa ieviešanu novadu pašvaldībās, uzskata ministrijā.

Tiekoties ar novadu pašvaldību vadītājiem, lietvedības un IT speciālistiem, Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvji dalīsies pieredzē ar dokumentu vadības sistēmas izvēli un ieviešanu, kā arī iepazīstinās ar labās prakses paraugiem novadu pašvaldībās.

Novadu pašvaldības ar ministrijas izstrādāto kārtību par dokumentu apriti var iepazīties arī RAPLM mājaslapā www.raplm.gov.lv sadaļā “Pašvaldībām”.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas Komunikācijas nodaļa

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!