• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta sēdē: 2009.gada 28.jūlijā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 29.07.2009., Nr. 119 https://www.vestnesis.lv/ta/id/195439

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts sekretāru sanāksmē: 2009.gada 23.jūlijā

Vēl šajā numurā

29.07.2009., Nr. 119

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta sēdē: 2009.gada 28.jūlijā


 

IZM: Par kārtību, kādā sadalīs valsts budžeta mērķdotācijas pedagogu algām

Lai sekmētu kvalitatīvu, pieejamu un resursefektīvu visu pakāpju izglītību, kā arī valsts budžeta finansējuma sadales un izlietojuma caurskatāmību, no 2009./2010.mācību gada pamata un vispārējās vidējās izglītības pedagogu atalgojumam paredzētos finanšu līdzekļus sadalīs atbilstoši finansēšanas principam “nauda seko skolēnam”.

Tāpēc atbilstoši grozījumiem Vispārējās izglītības likumā Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) izstrādājusi Ministru kabineta (MK) noteikumu projektu “Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pašvaldību vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”. Šis Ministru kabineta noteikumu projekts 28.jūlijā apstiprināts valdībā.

Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā tiek aprēķināta un sadalīta valsts budžeta mērķdotācija pašvaldību vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, kā arī kārtību jaunā pedagogu darba samaksas modeļa “nauda seko skolēnam” ieviešanai. Jaunā kārtība īpaši akcentē tieši pedagoģisko procesu un izglītības kvalitāti, administratīvajam darbam (piemēram, direktoriem un direktoru vietniekiem) paredzot 15% no kopējā finansējuma.

Noteikumu projektā iekļauti arī koeficienti, kas sadarbībā ar sociālajiem partneriem un izglītībā iesaistītajām institūcijām izstrādāti atbilstīgi apmaksājamo stundu skaitam vispārējās izglītības programmās.

Lai situācijā, kad būtiski samazināts finansējums pedagogu atalgojumam, nodrošinātu pedagogu darba samaksas noteikumos paredzēto 250 latu par likmi, veicinātu skolotāju konkurētspēju un izglītības kvalitāti, no 1.septembra tiek paaugstināta arī skolēnu un skolotāju skaita attiecība: novados astoņi skolēni uz vienu pedagoģisko likmi, bet republikas pilsētās 10,2 skolēni uz vienu pedagoģisko likmi, vienlaikus paredzot pakāpenisku proporcijas palielināšanu līdz 2012.gadam. Pašlaik vispārējās izglītības iestādēs vidēji valstī ir seši skolēni uz vienu pedagoģiskā darba likmi, bet Lietuvā un Igaunijā – tā ir aptuveni divas reizes lielāka.

Noteikumu īstenošana sekmēs izglītības iestāžu tīkla sakārtošanu, īpaši vidusskolu koncentrāciju, jo, lai nodrošinātu optimālu skolēnu un skolotāju skaita attiecību, pašvaldības veidos racionālāku skolu tīklu, vienlaikus rūpējoties par izglītības kvalitāti.

Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar sociālajiem partneriem un pašvaldību izglītības pārvaldēm ir veikusi virtuālu finansēšanas modeļa “nauda seko skolēnam” modelēšanu, tāpat pašvaldībām zināms arī 2009./2010.gada 1.semestrī pedagogu atalgojumam paredzētā finansējuma apmērs.

Jūlijā Izglītības un zinātnes ministrijas vadība un speciālisti tiekas ar jaunievēlēto novadu pašvaldību vadītājiem, lai sniegtu konsultācijas un pārrunātu iespējamos risinājumus skolu tīkla sakārtošanā strukturālo reformu un jaunās finansiālās situācijas kontekstā.

Izglītības un zinātnes ministrijas Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!