• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Valsts sekretāru sanāksmē: 2009.gada 2.aprīlī. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.04.2009., Nr. 54 https://www.vestnesis.lv/ta/id/190282

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par valsts pārvaldes optimizēšanas izvērstu plānu

Vēl šajā numurā

07.04.2009., Nr. 54

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Valsts sekretāru sanāksmē: 2009.gada 2.aprīlī

 

FM: Par saimnieciskā gada pārskata sagatavošanas kārtību

Finanšu ministrija ir izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos par saimnieciskā gada pārskata sagatavošanas kārtību. Tiesību akta projekts 2.aprīlī tika izsludināts valsts sekretāru sanāksmē.

Izmaiņas tiesību aktā izstrādātas, lai nodrošinātu ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā noteikto, ka gada pārskats par ilgtermiņa stabilizācijas rezervi un tās ieguldījumiem ir saimnieciskā gada pārskata par valsts budžeta izpildi un par pašvaldību budžetiem (to finansiālo stāvokli) neatņemama sastāvdaļa. Sagatavojot grozījumus MK noteikumos, ņemts vērā arī Valsts kontroles ieteikums, ka informācijas atspoguļošana par nodokļu parādiem saimnieciskajā gadā ir jānodrošina regulāri.

Ministru kabineta noteikumos iestrādāti pārskatu sagatavošanas vispārējie principi, veidlapas un to pielikumi un katra pārskata un tā pielikuma sagatavošanas kārtība. Tiesību akts reglamentēs gada pārskatā uzrādāmās finanšu informācijas un budžeta izpildes informācijas formu, kā arī noteiks, kādi skaidrojumi sniedzami par būtiskajām izmaiņām saimnieciskajā gadā.

Pārskatos jāiekļauj informācija, kas apkopota no valsts budžeta un pašvaldību budžeta iestāžu gada pārskatiem, kurus sagatavo, pamatojoties uz MK noteikumiem par valsts budžeta iestāžu un pašvaldību gada pārskatu sagatavošanas kārtību un Valsts kases valsts budžeta finanšu informācijas uzskaites sistēmas datiem.

Pēc saskaņošanas ar ministrijām un citiem interesentiem par grozījumiem MK noteikumos lems valdība.

 

 

FM: Par iespēju labprātīgi vienoties par struktūrfondu projektos neatbilstoši veiktu izdevumu atmaksu

Valsts sekretāru sanāksmē 2.aprīlī tika izsludināti Finanšu ministrijas sagatavoti MK noteikumi par kārtību, kādā ziņo par struktūrfondu finansēto projektu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām un pieņem lēmumu par piešķirtā finansējuma izlietojumu. Ņemot vērā veicamo grozījumu apjomu līdz šim jomu regulējošajos noteikumos, plānots izdot jaunus MK noteikumus.

Atbilstoši plānotajiem grozījumiem MK noteikumos tiks reglamentēta iespēja par projekta ietvaros neatbilstoši veikto izdevumu atgūšanu otrā līmeņa starpniekinstitūcijai un finansējuma saņēmējam, ja tas nav valsts budžeta iestāde, vienoties par labprātīgu neatbilstoši veikto izdevumu atmaksu, noslēdzot abpusēju vienošanos.

Tāpat arī grantu shēmas apsaimniekotājs un grantu finansējuma saņēmējs, ja tā nav valsts budžeta iestāde, varēs vienoties par labprātīgu neatbilstoši veikto izdevumu atmaksu. Nespējot vienoties, attiecīgā iestāde pieņems lēmumu par finansējuma atgūšanu.

Tāpat izmaiņas noteikumos paredzēs precizējumus, kas saistīti ar informācijas apmaiņu starp struktūrfondu vadībā iesaistītajām institūcijām par ceturkšņa ziņojumos ietvertās informācijas apriti, kā arī paredzētas korekcijas par informācijas apjomu, kas tiek ievadīta struktūrfondu vadības informācijas sistēmā.

Par šo Ministru kabineta noteikumu izdošanu no jauna vēl lems valdība.

 

 

FM: Par revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroles prasību ievērošanas pārbaudi

Valsts sekretāru sanāksmē 2.aprīlī saskaņošanai ministrijās tika nodoti Finanšu ministrijas (FM) sagatavoti MK noteikumi par revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroles prasību ievērošanas pārbaudes kārtību, pārbaudes protokolā ietveramajām ziņām un pārbaužu programmas saturu.

Likums par zvērinātiem revidentiem paredz, ka FM pilnvarots pārstāvis ne retāk kā reizi gadā pārbauda revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroles prasību ievērošanu un sastāda šīs pārbaudes protokolu. MK noteikumi izstrādāti, lai veicinātu likuma par zvērinātiem revidentiem normu izpildes uzraudzību un kontroli, kā arī lai tiktu precizēta FM pilnvaroto amatpersonu veikto revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroles prasību ievērošanas pārbaužu norise un apjoms.

Par katru kvalitātes kontroles prasību ievērošanas pārbaudi FM pilnvarots pārstāvis iekārtos pārbaudes lietu, kā arī sastādīs pārbaudes protokolu. MK noteikumi paredzēs arī regulējumu pārbaudes protokola saturam un glabāšanas kārtībai.

Tāpat tiesību akts noteiks to, kad un kādā kārtībā tiks veiktas revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroles prasību ievērošanas pārbaudes, pārbaudes veicēja tiesības un pienākumus, pārbaudes lietā ietverto dokumentu, kā arī pārbaužu programmas saturu.

Pēc saskaņošanas ar ministrijām par MK noteikumu projektu lems valdība.

Finanšu ministrijas Komunikācijas departaments

 

TM: Par maksātnespējas procesa administratoru atlases kārtību

2.aprīlī valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināti grozījumi kārtībā, kādā valsts aģentūra “Maksātnespējas administrācija” (MNA) izvēlas un iesaka tiesai kandidatūru maksātnespējas procesa administratora pienākumu pildīšanai. Grozījumu projektu izstrādājuši MNA un Tieslietu ministrijas speciālisti.

Grozījumi nepieciešami, lai nodrošinātu maksātnespējas procesa administratoru objektīvu un neitrālu ieteikšanu tiesām.

Kā teikts projekta paskaidrojuma rakstā, administratora amata kandidāta ieteikšanas process tiesai ir publisko tiesību jautājums, tāpēc šādam procesam ir jābūt atklātam un saprotamam. Pašlaik MNA izvēlas un iesaka tiesai administratora kandidātu pēc nejaušības principa no sertificēto administratoru vidus rindas kārtībā, proti, izveidojot piecus atsevišķus administratora amata pretendentu sarakstus atbilstoši attiecīgās apgabaltiesas darbības teritorijai.

Lai administratoru svītrotu no visiem pieciem pretendentu sarakstiem, viņš nosūta MNA iesniegumu par individuālā koda anulēšanu. Administrators, kurš svītrots no pretendentu sarakstiem, ir tiesīgs pieprasīt jaunu iekļaušanu pretendentu sarakstā, iesniedzot MNA iesniegumu. Pašlaik nav noteikts laika ierobežojums sniegt MNA iesniegumu par jauna individuālā koda piešķiršanu. MNA pieteikumu iesniegšanas secībā minēto personu reģistrē pretendentu saraksta beigās.

Līdz ar to novērojama tendence, ka administratori vienā dienā iesniedz MNA pieteikumu gan par koda anulēšanu, gan jauna koda piešķiršanu, tādējādi panākot iestāšanos pretendentu saraksta beigās, nevis atjaunojoties rindai, bet administratora izvēlētajā brīdī. Tādā veidā netieši tiek ietekmēta pretendentu saraksta rindas kārtība un tiek apdraudēta administratoru objektīva un neitrāla ieteikšana tiesām.

Pēc noteikumu stāšanās spēkā būs precizēta kārtība, kādā MNA izvēlas un iesaka tiesai maksātnespējas procesa administratora kandidātu. Paredzēts noteikt administratoram laika ierobežojumu, pieprasot jauna individuāla koda piešķiršanu, proti, administrators būs tiesīgs pieprasīt jauna individuālā koda piešķiršanu ne agrāk kā trīs mēnešus no dienas, kad viņš svītrots no pretendentu sarakstiem.

Minētais termiņš noteikts, analizējot pretendentu rindas virzību, kā rezultātā secināts, ka pretendentu rinda atjaunojas vidēji pēc trīs mēnešiem. Tā tiks nodrošināts, ka konkrētajam tiesiskās aizsardzības vai maksātnespējas procesam administratora amata kandidātus izvēlēsies pēc nejaušības principa rindas kārtībā.

Projekts nodots saskaņošanai Finanšu ministrijai un Nacionālajai trīspusējās sadarbības padomei.

 Tieslietu ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!