• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Valsts sekretāru sanāksmē: 2009.gada 5.februārī. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 10.02.2009., Nr. 22 https://www.vestnesis.lv/ta/id/187554

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Tadžikistānas Republikas prezidenta valstsvizīti Latvijā

Vēl šajā numurā

10.02.2009., Nr. 22

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Valsts sekretāru sanāksmē: 2009.gada 5.februārī

 

FM: Par grozījumiem noteikumos par iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) paziņojumu izsniegšanu

Lai precizētu kārtību par iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) paziņojumu izsniegšanu un tajos iekļaujamajām ziņām, Finanšu ministrija ir izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta noteikumos par IIN paziņojumiem. Ceturtdien, 5.februārī, izmaiņas noteikumos tika izsludinātas valsts sekretāru sanāksmē.

Atbilstoši normatīvajiem aktiem Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (VSAA), tāpat kā citām juridiskajām personām, kas izmaksā ienākumu fiziskai personai, par katru fiziskai personai izmaksātā ienākuma veidu jāizsniedz ienākuma saņēmējam atsevišķs paziņojums “Paziņojums par fiziskai personai izmaksātajām summām”. Gadījumos, kad ienākuma saņēmējam taksācijas gada laikā izmaksāti dažāda veida ienākumi, VSAA ienākuma saņēmējam jāizsniedz arī paziņojums “Paziņojums par fiziskai personai izmaksātajām summām (kopsavilkums)”. Tādējādi VSAA ir jāsūta paziņojumi visām personām, kurām izmaksāti pabalsti, tai skaitā arī tām personām, kurām izmaksāti pabalsti, kas netiek aplikti ar IIN.

Stājoties spēkā jauniem MK noteikumiem, ar šā gada 1.janvāri ievērojami palielinājies to personu skaits, kurām VSAA jānosūta paziņojumi pa pastu. Ja katram ienākuma saņēmējam nosūta tikai vienu paziņojumu (kopsavilkums) par visiem VSAA izmaksātājiem pabalstiem gada laikā, tad šogad varētu būt jāizsūta paziņojumi 995 tūkstošiem personu, līdz ar to ievērojami palielinātos VSAA administratīvie izdevumi.

Ar izmaiņām MK noteikumos plānots samazināt prasības VSAA attiecībā uz paziņojumu par fiziskai personai izmaksātajām summām izsniegšanu, tādējādi radot iespēju ietaupīt uz administratīvo izdevumu rēķina.

 

FM: Par grozījumiem asignējumu piešķiršanas un izpildes kārtībā

Valsts sekretāru sanāksmē 5.februārī tika izsludināti Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos par asignējumu piešķiršanas un izpildes kārtību.

Ar šā gada 1.janvāri stājās spēkā grozījumi likumā par budžetu un finanšu vadību, līdz ar to nepieciešams atbilstīgi precizēt arī Ministru kabineta noteikumus par asignējumu piešķiršanas un izpildes kārtību. Plānots izslēgt tiesību normu, kas paredz FM izdot atsevišķu rīkojumu par Eiropas Savienības politiku instrumenta (Kohēzijas fonda) un Eiropas Savienības pirmsstrukturālā finanšu instrumenta (PHARE) līdzfinansēto projektu līdzekļu sadali projektiem programmu (apakšprogrammu) ietvaros. Tāpat tiks izslēgta norma, kas nosaka budžeta finansētu institūciju rīcību ar kontos esošo līdzekļu atlikumiem gada beigās, jo šis nosacījums jau reglamentēts likumā par budžetu un finanšu vadību.

MK noteikumi papildināti ar precizējumu par gadījumiem, kad budžeta finansētas institūcijas izstrādā grozījumus finansēšanas plānos. Turpmāk grozījumi finansēšanas plānos būs jāizstrādā arī, ja FM pēc valdības un Saeimas Budžeta un finanšu komisijas informēšanas un iebildumu nesaņemšanas izdod rīkojumu par apropriācijas palielināšanu. Tiesību akts arīdzan papildināts ar normu, kas paredz īpašu finansēšanas plānu apstrādes kārtību.

Par izmaiņām MK noteikumos lems valdība.

 

FM: Par tiesisko regulējumu elektroniskās kontrollentes ieviešanai

Lai nodrošinātu tehniskās prasības un lietošanas kārtību kases aparātiem un kases sistēmām ar elektronisko kontrollenti, Finanšu ministrija ir izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām, kā arī grozījumus MK noteikumos par to lietošanas kārtību. Valsts sekretāru sanāksmē ceturtdien, 5.februārī, tiesību akti tika nodoti saskaņošanai ministrijās.

Latvijā saskaņā ar šobrīd spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem kases aparātu un kases sistēmu konstrukcijai jānodrošina izdrukāto kases čeku, X pārskata un Z pārskata rekvizītu precīza atveide papīra kontrollentē, lai tajā norādītā informācija nezustu visā glabāšanas laikā. Paredzot iespēju nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanai lietot kases aparātus un kases sistēmas ar elektronisko kontrollenti, nodokļu maksātājiem būs iespēja samazināt resursus, kas nepieciešami papīra kontrollentes izmantošanas nodrošināšanai un glabāšanai.

MK noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām tiks papildināti ar jaunu nodaļu “Speciālās tehniskās prasības kases aparātiem un kases sistēmām ar elektronisko kontrollenti”, kurā noteiktas tehniskās prasības kases aparātiem un sistēmām ar elektronisko kontrollenti. Prasības izstrādātas tā, lai kontrollente elektroniskā veidā spētu nodrošināt papīra kontrollentei līdzvērtīgas funkcijas, tai skaitā datu negrozāmību.

Savukārt Ministru kabineta noteikumus par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību plānots papildināt ar elektroniskās kontrollentes lietošanas kārtību, lietotāju un apkalpojošo dienestu pienākumiem.

Tā kā pārnēsājamais kases aparāts ar elektronisko kontrollenti pēc būtības pilda fiskālajai kontrolei nepieciešamās kases aparāta atmiņas funkcijas, plānots precizēt pārnēsājamā kases aparāta ar elektronisko kontrollenti termina lietošanu. Tāpat tiks veikti precizējumi, lai nodrošinātu iespēju nodokļu maksātājiem grāmatiņās brošētas kvītis un biļetes reģistrēt ne tikai personīgi vēršoties Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē, bet arī elektroniski, izmantojot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu.

Lai novērstu aizvien pieaugošos pārkāpumus attiecībā uz tarifu par pasažieru un bagāžas pārvadājumiem ar vieglo taksometru ieprogrammēšanu taksometra skaitītājā, MK noteikumi paredzēs, ka, uzstādot taksometra skaitītāju transportlīdzeklī, apkalpojošā dienesta atbildīgā persona nodrošina tikai tādu tarifu par pasažieru un bagāžas pārvadājumiem ar vieglo taksometru ieprogrammēšanu taksometra skaitītājā, kādus apstiprinājusi attiecīgā pašvaldība, izsniedzot nodokļu maksātājam speciālo atļauju pasažieru pārvadājumiem ar vieglo taksometru.

Pēc saskaņošanas ar ministrijām un citām ieinteresētajām pusēm par abiem grozījumu projektiem vēl lems valdība.

 

FM: Par Eiropas Savienības prasībām apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku darbībā

Valsts sekretāru sanāksmē 5.februārī tika izsludināti Finanšu ministrijas sagatavotie grozījumi apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku darbības likumā.

Grozījumi likumā izstrādāti, lai Latvijas tiesību aktos ieviestu Eiropas Savienības direktīvā par apdrošināšanas starpniecību noteiktās prasības. Direktīva reglamentē apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku civiltiesiskās atbildības minimālā limita pārskatīšanas kārtību, nosakot, ka minimālais limits regulāri jāpārskata, ņemot vērā izmaiņas Eiropas patēriņa cenu indeksā. Pirmā pārskatīšana jāveic piecu gadu laikā pēc šīs direktīvas spēkā stāšanās, bet nākamās pārskatīšanas automātiski ik pēc pieciem gadiem no iepriekšējās pārskatīšanas dienas, koriģējot summas direktīvas noteiktajā kārtībā. Eiropas Apdrošināšanas un pensiju komiteja dalībvalstu pārstāvjiem ir norādījusi, ka no 2003.gada 15.janvāra līdz 2008.gada 15.janvārim Eiropas patēriņa cenu indekss ir palielinājies par 12,02 procentiem, līdz ar to atbilstoši direktīvas prasībām dalībvalstīm jāveic izmaiņas prasībās par apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku civiltiesiskās atbildības minimālo limitu. Līdz ar to apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku darbības likumā jānosaka kārtība, kādā pārskatāms civiltiesiskās atbildības minimālā limita apmērs.

Lai novērstu situāciju, ka praksē rodas neskaidrības, kādas darbības tiek uzskatītas par apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas starpniecību, kā arī lai pārrobežu gadījumos atvieglotu starpnieka pienākumu nodrošināt citā dalībvalstī tieši iesaistītā darbinieka atbilstību likuma prasībām, likumā ir jāprecizē terminu “apdrošināšanas starpniecība” un “pārapdrošināšanas starpniecība” skaidrojums. Tāpat jāprecizē, kādām prasībām jāatbilst apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas starpnieka tieši iesaistītajiem darbiniekiem, kas nodarbojas ar apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas starpniecību citā dalībvalstī, ievērojot pakalpojumu sniegšanas vai dibināšanas brīvības principu. Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpniekam jānosaka arī pienākums informēt Finanšu un kapitāla tirgus komisiju par izmaiņām sniegtajā informācijā, lai reģistrētos apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku reģistrā.

Pēc saskaņošanas ar ministrijām par grozījumiem likumā lems vēl Ministru kabinetā un Saeimā.

Finanšu ministrijas Komunikācijas departaments

 

SM: Par Latvijas Jūras administrācijas lēmumiem, kuru pārsūdzēšana neapturēs to darbību

Plānots, ka VAS “Latvijas Jūras administrācija” (LJA) lēmumu par kuģošanas drošību, kuģu un ostu aizsardzību, kā arī vides piesārņošanas novēršanu apstrīdēšana un pārsūdzēšana neapturēs to izpildi.

Tas paredzēts likumprojektā “Grozījums Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā,” kas tika izsludināts šā gada 5.februārī valsts sekretāru sanāksmē.

Līdz ar to ir iecerēts noteikt LJA lēmumus, kurus apstrīdot vai pārsūdzot netiek apturēta to darbība, turklāt lēmumi ir jāizpilda ar to spēkā stāšanās dienu.

Savukārt pretenziju gadījumā pret pārējiem iestādes kompetences, piemēram, ar kuģu reģistru saistītiem u.c. lēmumiem (kas nav saistīti ar kuģošanas drošību), to pārstrīdēšanas gadījumā darbība tiek apturēta.

Pašlaik lielākā daļa LJA lēmumu tiek izpildīti ar to spēkā stāšanās dienu, un to apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas rezultātā darbība netiek apturēta. Lēmuma nekavējoša izpilde nav attiecināma, piemēram, gadījumos, kad iesniegumu devis labvēlīga administratīvā akta adresāts, lai panāktu vēl labvēlīgāka administratīvā akta izdošanu, vai gadījumos, kad pieņemtais lēmums nav vērsts uz darbību, ko būtu iespējams apturēt.

Grozījumi paredz, ka turpmāk nekavējoties tiks izpildīti tikai tie lēmumi, kas attiecas uz kuģošanas drošību, kuģu un ostu aizsardzību, kā arī vides piesārņošanas novēršanu.

Lai likumprojekts stātos spēkā, tas jāapstiprina Ministru kabinetā.

Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

 

VesM: Par bērnu vakcinācijas kalendāra uzlabošanu

Lai nodrošinātu labāku infekcijas slimību profilaksi bērniem, 5.februārī valsts sekretāru sanāksmē tālākai apstiprināšanai virzīti Veselības ministrijas izstrādātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos, kas paredz uzlabot bērnu vakcinācijas kalendāru un papildināt to ar vairākām bezmaksas vakcīnām.

Pēc Valsts imunizācijas padomes un profesionālo asociāciju ieteikuma no 2010.gada 1.janvāra kalendārā plānots noteiktām pacientu grupām iekļaut vakcināciju pret pneimokoka infekciju, kas izraisa gan plaušu saslimšanu, gan arī akūtu vidusauss iekaisumu ar biežām komplikācijām.

Lai samazinātu mazu bērnu saslimšanu ar rotavīrusu infekciju (nopietna kuņģa un zarnu trakta saslimšana, ko raksturo bieža vemšana un caureja, kas parasti jāārstē slimnīcā), kalendārā iekļauta vakcinācija bērniem no 2 mēnešu vecuma, sākot ar 2011.gada 1.janvāri.

No 2010.gada 1.septembra kalendārā plānots iekļaut divpadsmitgadīgo meiteņu vakcināciju pret cilvēka papilomas vīrusa infekciju, lai novērstu saslimšanas risku ar dzemdes kakla vēzi.

Tāpat paredzēts pret ērču encefalītu vakcinēt bāreņus un bez vecāku gādības palikušos bērnus bērnu aprūpes iestādēs un internātskolās visā Latvijas teritorijā.

Grozījumi MK noteikumos paredz turpmāk pret B hepatītu vakcinēt nevis visus jaundzimušos, bet tikai tos, kuri dzimuši hepatīta B pozitīvām mātēm vai mātēm, kuras nav bijušas pārbaudītas uz B hepatītu.

Izvērtējot vakcinācijas kalendāru, it īpaši pirmajos dzīves mēnešos, paredzēts iepirkt jaunas vakcīnas, kas satur vairākas nepieciešamās vakcīnas, lai bērnam būtu jāveic mazāk pošu.

 

VesM: Par higiēnas prasībām solāriju pakalpojumu sniegšanai

Ceturtdien, 5.februārī, valsts sekretāru sanāksmē tālākai apstiprināšanai virzīti Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka prasības uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar solāriju pakalpojumu sniegšanu.

Noteikumu projekts izstrādāts atbilstoši Pasaules veselības organizācijas un citu starptautisko organizāciju rekomendācijām, kā arī Eiropas Komisijas ieteikumiem ar mērķi noteikt minimālās higiēnas prasības solāriju pakalpojumu sniegšanai – telpām, iekārtām, aprīkojumam, kā arī apkalpojošajam personālam, lai nodrošinātu iedzīvotāju veselības aizsardzību. Lai aizsargātu bērnus un jauniešus no iespējamiem veselības traucējumiem, ko izraisa atrašanās tiešā ultravioletā starojuma ietekmē, jauniešiem līdz 18 gadu vecumam sauļošanās solārijā būs iespējama tikai ar vecāku parakstītu atļauju.

Noteikumu projektā noteiktas prasības solārija telpu un iekārtu tīrīšanai un dezinfekcijai. Prasību ievērošanu uzraudzīs Veselības inspekcija.

Noteikumi vēl jāapstiprina Ministru kabinetam. Paredzēts, ka tie stāsies spēkā 2010.gada 1.janvārī.

Veselības ministrijas Komunikācijas departaments

 

VidM: Par kārtību, kādā novēršama, ierobežojama un kontrolējama gaisu piesārņojošo vielu emisija no stacionāriem piesārņojuma avotiem

5.februārī valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts Vides ministrijas sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2002.gada 20.augusta noteikumos Nr.379 “Kārtība, kādā novēršama, ierobežojama un kontrolējama gaisu piesārņojošo vielu emisija no stacionāriem piesārņojuma avotiem” (turpmāk – noteikumu projekts).

Grozījumi Ministru kabineta 2002.gada 20.augusta noteikumos Nr.379 “Kārtība, kādā novēršama, ierobežojama un kontrolējama gaisu piesārņojošo vielu emisija no stacionāriem piesārņojuma avotiem” ir izstrādāti, lai nodrošinātu normas precizēšanu attiecībā uz emisiju robežvērtību nodrošināšanu sadedzināšanas iekārtām ar kopējo ievadīto siltumjaudu virs 50 MW, veicinātu administratīvā sloga samazināšanu operatoram, atstājot operatora ziņā emisiju kontroles mērījumu un iekārtu pārbaudes dokumentēšanu, kā arī lai atjauninātu un precizētu atsauces uz starptautiskajiem standartiem emisiju mērījumu atbilstības nodrošināšanai. Noteikumu projekts ietver arī atsevišķus redakcionālus precizējumus.

Vides ministrijas Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!