• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par jaunām Eiropas Savienības prasībām televīzijas reklāmām. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.11.2007., Nr. 193 https://www.vestnesis.lv/ta/id/167183

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par līdzekļiem Eiropas Parlamenta vēlēšanu kampaņai

Vēl šajā numurā

30.11.2007., Nr. 193

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par jaunām Eiropas Savienības prasībām televīzijas reklāmām

 

Atbalstot Audiovizuālo plašsaziņas pakalpojumu direktīvu, Eiropas Parlaments 29.novembrī apstiprināja jaunās ES prasības par reklāmu un “produktu izvietošanu” televīzijā. Atšķirībā no direktīvas par televīziju bez robežām, kas ir spēkā pašlaik, jaunā kārtība skars arī interneta televīziju un pakalpojumus, ko skatītāji saņem pēc pieprasījuma. Dalībvalstīm izmaiņas būs jāievieš līdz 2009.gada beigām.

Deputāti direktīvu pieņēma bez balsojuma, jo galīgā likumprojekta redakcija jau bija pilnībā saskaņota gan Parlamentā, gan ar ES dalībvalstīm, t.i., Padomi.

 

Reklāmas pauzes un “produkta izvietošana”

Viens no tiem jauninājumiem ir noteikumi par “produkta izvietošanu” – noteiktas markas preces demonstrāciju reklāmas nolūkā. Tā būs aizliegta bērniem domātos raidījumos, ziņu programmās, informatīvos un informatīvi izglītojošos, kā arī dokumentālos raidījumos. “Produktu izvietošana” tomēr atļauta, rādot filmas, seriālus, sporta un vieglas izklaides raidījumus.

Parlaments panāca: būs skaidri jānorāda, kad sākas un kad beidzas “produkta izvietošanu” saturošs raidījums. Paziņojumam arī jāparādās pēc reklāmas pauzes, kas šādu raidījumu pārtrauc.

Kinofilmas, televīzijas filmas un ziņu raidījumus ar reklāmas pauzēm drīkstēs pārtraukt ne biežāk kā reizi 30 minūtēs, stundā nepārsniedzot 12 minūtes. Reklāmas pauzes nav pieļaujamas bērnu raidījumos, ja vien tie nav ilgāki par pusstundu. Reklāmas ierobežojumi neattiecas uz citiem raidījumiem, piemēram, seriāliem un izklaides programmām.

Dalībvalstis, ja vēlēsies, varēs noteikt stingrākus ierobežojumus.

 

Bērnu aizsardzība

Likumprojekts paredz, ka Eiropas Komisijai un dalībvalstīm jāmudina, lai raidorganizācijas attīstītu labas rīcības kodeksus bērnu aizsardzībai, piemēram, lai novērstu bērnu auditorijai domātas nepilnvērtīgas pārtikas reklāmas.

Parlaments panāca, ka direktīvā iekļauta prasība par to, lai raidorganizācijas pakāpeniski uzlabotu pakalpojumu pieejamību cilvēkiem ar redzes un dzirdes traucējumiem, kā arī to, ka dalībvalstīm jānodrošina, lai direktīvas piemērošanu uzraudzītu neatkarīgas organizācijas.

ES noteikumi par audiovizuālajiem pakalpojumiem tagad būs attiecināmi ne tikai uz tradicionālo televīziju, bet arī uz televīzijai pielīdzināmiem pakalpojumiem, piemēram, pārraidi internetā.

Raidījumiem pēc pieprasījuma tiks piemērotas prasības par bērnu aizsardzību un produktu izvietošanu, taču parastajai televīzijai saistošie reklāmas ierobežojumi uz tiem neattieksies.

Likumprojektu Parlaments pirmajā lasījumā izskatīja 2006.gada decembrī, pēc tam Parlamenta un ES dalībvalstu pārstāvjiem (Padomei) sarunās panākot politisku vienošanos par galīgo redakciju. Formālu apstiprinājumu dalībvalstu ministri direktīvai deva 15.oktobrī.  

 

Eiropas Parlamenta preses dienests

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!