• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par jauno tiltu automaģistrālē "VIA Baltica". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 24.10.2000., Nr. 373/374 https://www.vestnesis.lv/ta/id/12077

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Labklājības ministrijas rīkoto interaktīvo akciju

Vēl šajā numurā

24.10.2000., Nr. 373/374

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par jauno tiltu automaģistrālē "VIA Baltica"

Piektdien, 20. oktobrī, svinīgi tika atklāts rekonstruētais tilts pāri Gaujai pie Carnikavas ceļā "VIA Baltica". Iepriekšējais tilts būvēts pirms 45 gadiem, un tam bija pieci vienādi 43 metrus gari laidieni ar vienkāršu atbalstu uz balstiem, kopējais garums — 215 metri. Šo gadu gaitā tilts ievērojami cietis, piemēram, vecās deformācijas šuves ļāva ūdenim no tilta virsmas tecēt uz apakšējām kontrukcijām, bojājot nesošās tilta sijas un balstus. Spraigās satiksmes iespaidā tika grautas korodētās klātnes malas. Būvējot tiltu, netika ņemts vērā satiksmes intensitātes pieaugums, jo vidēji diennaktī tiltu šķērso vairāk nekā 6000 automašīnu.

Tilta rekonstrukcijas projektēšanas darbus veica ZTF "Inženierbūve" kopā ar Dānijas konsultantfirmu "Cowi". Savukārt būvniecības darbus veica konkursa uzvarētājs konsorcijs "Latvijas tilti" un "Rīgas tilti". Kopējās izmaksas sasniedza 1,7 miljonus eiro, no tiem 1,5 miljoni ir "Phare" dāvinājums.

Todien uz neilgu laiku tika slēgta transporta kustība pār tiltu. Satiksmes ministrs Anatolijs Gorbunovs, atklājot tiltu, teica:

— Man ir liels prieks atklāt šo tiltu un sveikt projektētājus, tilta būvētājus, arī pateikties Eiropas Savienības komisijai par līdzdalības naudu tilta projektēšanai un būvēšanai. Man liekas, ka šis tilts šajā ļoti skaistajā ceļā ir kā skaists ornaments. Man ir liels prieks par tiltu, par projektētāju un būvētāju darbu. Tas ir ieguvums mums visiem. Tomēr jāatgādina, ka Latvijā ir ļoti daudz tiltu, kas būvēti vai rekonstruēti pēc kara un gaida remontu. Lai gan valdība un Saeima ļoti labi izprot šo problēmu, praktisks risinājums ar investīcijām nākamgad diemžēl izpaliks. Tāpēc aicinu ceļu speciālistus, būvētājus, projektētājus atgādināt mums visiem — politiķiem un sabiedrībai — par šo problēmu. Atklājot tiltu, gribu vēlēt tikai vienu — lai tas kalpo godam šo mūsu abu pagastu un Latvijas cilvēkiem!

Carnikavas pagasta priekšsēdētāja Elfa Sloceniece Carnikavas pašvaldības un iedzīvotāju vārdā pateicās projekta autoriem, finansētājiem un būvniekiem par to, ka iegūta jauna, mūsdienīga būve.

Uzņēmēju vārdā tiltu būves firmas "Latvijas tilti" padomes priekšsēdētājs Austris Sala teica:

— Šodien esam pulcējušies, lai šīs skaistās upes krastā apskatītu padarīto un atklātu pār uzbūvēto tiltu kustību. Atskatoties uz to laiku, kad tika izsludināts konkurss, jāatzīst, ka akciju sabiedrības "Latvijas tilti" un SIA "Rīgas tilti" bija pareizi izvērtējušas savus spēkus un zināšanas, savu prasmi veikt sarežģīto tilta rekonstrukciju. Tilts rekonstrukcijas laikā tika paplašināts, brauktuve kļuva deviņus metrus plata, savienojot vienā laidumā metāla konstrukcijas, palielinājās tilta nestspēja. Lai nodrošinātu labu kvalitāti, visas metināšanas šuves tika atbilstoši pārbaudītas, un ir pilna garantija, ka tilts varēs kalpot ilgu laiku. Pirmo reizi Latvijā izraudzītas un lietotas pilnīgi jaunas interesantas konstrukcijas ietves, izmantota jauna hidroizolācija. Tilts pēc rekonstrukcijas ir kļuvis ievērojami skaistāks. Mēs, tilta būvnieki, esam gandarīti par padarīto, jo guvām jaunu pieredzi un zināšanas. Tomēr ir vēl viens aspekts. Kā zināms, tilta rekonstrukcija veikta par "Phare" līdzekļiem, maksājot par darbu eiro. Diemžēl šogad straujais eiro kursa kritums radīja situāciju, ka būvnieki neieguva plānotos līdzekļus attīstībai, un tas turpmāk ievērojami iespaidos tiltu būvnieku darbību. Gribu pateikties Satiksmes ministrijas vadībai, Autoceļu un Investīciju departamentu vadībai un Latvijas Autoceļu direkcijai, kas organizēja projektēšanas darbus, finansēja, vadīja projektu un veica tehnisko uzraudzību. Paldies mūsu partneriem SIA "Rīgas tilti", kas labā kvalitātē veica ievērojamu darbu apjomu. Paldies visiem, kas ar mums kopā strādāja, konsultēja, atbalstīja, un visiem satiksmes kustības dalībniekiem novēlu laimīgu braukšanu pa šo tiltu!

Kad lente bija pārgriezta, mašīnas mēroja ceļu pāri Gaujas tiltam pa topošo "VIA Baltica" maģistrāli.

Šis ir tikai viens no projektiem, kas saistīts ar Austrumu – Rietumu autoceļu attīstību un rekonstrukciju. 23. oktobrī tika atklāta satiksme pāri Lorupei, kur veikti tilta rekonstrukcijas darbi. Kā pastāstīja Satiksmes ministrijas Investīciju un tranzīta politikas departamenta direktors Vigo Legzdiņš, Eiropas Savienība transporta nozarē ieguldījusi 20 miljonus eiro pirmsiestāšanās strukturālo fondu līdzekļu, no tiem pusi — dzelzceļa un jūras lietu projektos. 2001. gadā plānots saņemt līdzfinansējumu 2,44 miljonus latu, ko paredzēts izmantot tilta pāri Lielupei Jelgavā rekonstrukcijai, Liepājas ostas pievadceļa būvei, Daugavpils satiksmes viadukta būvei un citur. Savukārt pašvaldību aprūpē esošo ceļu būvei paredzēti 1,9 miljoni latu līdzfinansējums.

T2.JPG (40728 BYTES) T3.JPG (56225 BYTES) T1.JPG (27521 BYTES)
Tilta atklāšanā: satiksmes ministrs Anatolijs Gorbunovs un tiltu būves firmas "Latvijas tilti" padomes priekšsēdētājs Austris Sala

Ingrīda Rumbēna, "LV" nozares redaktore

Foto: Vilnis Klintsons

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!