• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par reģionālo lidostu attīstību un mobilitāti Eiropā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.09.2005., Nr. 144 https://www.vestnesis.lv/ta/id/116218

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par aizsardzību pret optiskā starojuma riskiem

Vēl šajā numurā

09.09.2005., Nr. 144

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par reģionālo lidostu attīstību un mobilitāti Eiropā

Pēc plašām sabiedriskām apspriedēm Eiropas Komisija ir pieņēmusi jaunus noteikumus, kas sekmēs reģionālo lidostu attīstību. Šie noteikumi precizē nosacījumus, pēc kādiem var piešķirt atbalstu aviokompānijām, kuras uzsāk darbību jaunos gaisa satiksmes maršrutos un kuru lidmašīnas izlido no reģionālām lidostām. Reģionālo gaisa ceļu atklāšana veicinās mobilitāti Eiropā un reģionālo attīstību. 7.septembrī pieņemtie skaidrie noteikumi nodrošina vienādu attieksmi pret valsts un privātajām lidostām un novērš iespēju, ka aviokompānijas, kas saņem atbalstu, būtu pārāk labvēlīgā situācijā salīdzinājumā ar citām aviokompānijām. Lidostām un dalībvalstīm šīs vadlīnijas sniedz arī norādes par lidostu finansēšanu no valsts puses.
Žaks Barro, Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks un komisārs transporta jautājumos, teica: “Eiropas Komisija vēlas veicināt reģionālo lidostu attīstību un pilsoņu mobilitāti. Šie jaunie noteikumi reģionālajām lidostām sniedz tiesisko drošību, kas vajadzīga gan to attīstībai, gan arī attiecībām ar aviokompānijām un valsts iestādēm.
Konkurences palielināšanās Eiropas gaisa satiksmes tirgū, ko jo īpaši veicināja lēto aviokompāniju ienākšana tirgū, mudināja daudzas lidostas aktīvi rīkoties, lai rosinātu dažas aviokompānijas atklāt jaunus gaisa satiksmes maršrutus. Šis progress ļauj paplašināt gaisa satiksmes pakalpojumu klāstu un darīt to Eiropas iedzīvotājiem pieejamāku. Tas veicina reģionālās ekonomikas attīstību un mazina sastrēgumus gaisa satiksmes mezglos. Eiropas Komisija veicinās šo kustību, vienlaikus vērīgi uzraugot, kā tiek ievērota vienāda attieksme pret visiem lidostas uzņēmumiem un visām aviokompānijām un cik lietderīgi tiek izmantoti valsts resursi.
Slēdzot līgumus starp lidostām un aviokompānijām, jaunās vadlīnijas minētajiem līgumiem dod drošu tiesisko regulējumu. Šīs vadlīnijas pieņēma pēc plašām apspriedēm ar šīs nozares un dalībvalstu pārstāvjiem. Attiecībā uz atbalstu uzņēmējdarbības sākšanai jaunos gaisa satiksmes maršrutos jaunās vadlīnijas ļaus nodrošināt lielāku pārskatāmību un novērst jebkādu diskrimināciju, slēdzot līgumus starp reģionālajām lidostām un aviokompānijām. Vadlīnijas garantēs pilnīgi vienlīdzīgu attieksmi gan pret valsts, gan privātajām lidostām.
Ja lidosta papildus savām tiešajām komerciālajām interesēm nolemj piešķirt valsts atbalstu kādai aviokompānijai, šo atbalstu var pieņemt, ja tas palīdz segt (nepārsniedzot 30 % līdz 50 %) ar jauna gaisa ceļa atklāšanu saistītās papildu izmaksas, kas ietver tirgvedības izdevumus vai izdevumus saistībā ar uzņēmējdarbības sākšanu attiecīgajās reģionālajās lidostās.
Gaisa ceļam, par kuru saņem atbalstu, ar laiku jākļūst rentablam; tāpēc atbalstam pakāpeniski jāsamazinās, un tas jāpiešķir ne ilgāk kā trīs gadus (vai piecus gadus mazāk labvēlīgos un attālākos reģionos). Ieinteresētas galvenokārt būs lidostas, kuros pārvadāto pasažieru skaits gadā nepārsniedz 5 miljonus. Jaunās vadlīnijas Eiropas Komisija piemēros no to publicēšanas dienas Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī.
Jaunās vadlīnijas sniedz arī skaidrojumus par valsts finansējumu lidostām un jo īpaši par ieguldījumiem lidostu infrastruktūrās. Eiropas lidostas jau vairākus gadus kļūst arvien konkurētspējīgākas, tādēļ Eiropas Kopienu tiesa lidostas pēc būtības nosaukusi par uzņēmējiem. Lidostu infrastruktūras ir lidostu saimnieciskās darbības pamats, bet dažos gadījumos tas ir līdzeklis, kā īstenot reģiona ekonomiskās attīstības mērķus, teritorijas apsaimniekošanu un pieejamību. Vadlīnijas precīzi nosaka, kā konkurences noteikumi jāpiemēro lidostu saimnieciskajā darbībā, ņemot vērā šo lidostu iespējamo lomu vispārēja labuma interesēs.

Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!