• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Informatīvai kampaņai Jāņos maina taktiku. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.06.2005., Nr. 95 https://www.vestnesis.lv/ta/id/110619

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Paraksta līgumu, kas atvieglos mums dzīvi

Vēl šajā numurā

16.06.2005., Nr. 95

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Informatīvai kampaņai Jāņos maina taktiku

Šogad Līgosvētku nedēļā Latvijas iedzīvotājus vairs neuzrunās iepriekšējos gados ierastā akcija “Izglāb draugu, neļauj braukt dzērumā!”, kas bija guvusi vērā ņemamus panākumus. Tā vietā par satiksmes drošību atbildīgās institūcijas izvēlējušās virkni citu aģitācijas pasākumu satiksmes drošības sekmēšanai.

SHMIGA.PNG (147665 bytes)
Foto: Aigars Jansons, A.F.I.

Vairākus iepriekšējos gadus ceļu satiksmes negadījumu skaits Līgosvētku laikā nav pārsniedzis vidēji brīvdienās reģistrēto autoavāriju daudzumu, un tas ir vērā ņemams panākums kopš tā sauktajiem asiņainajiem Jāņiem 2000. gadā, kad svētku brīvdienās uz Latvijas autoceļiem bojā gāja 26 cilvēki. Stāvokļa uzlabošanās lielā mērā saistīta ar turpmākajos gados rīkoto informatīvo kampaņu “Izglāb draugu, neļauj braukt dzērumā!”, kas aicināja sabiedrību atturēt no sēšanās pie stūres iereibušus cilvēkus, atzīst Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sabiedrisko attiecību nodaļas priekšnieks Jānis Aizpors.
Taču šogad atzīts, ka savulaik panākumus guvusī akcija sevi izsmēlusi, un tās vietā speciālisti nolēmuši sabiedrību uzrunāt citādi. “Cilvēki ir dažādi. Vienus labāk iespējams uzrunāt ar asiņainiem skatiem, citus – ar humoru vai kā citādi. Taktika ik pa laikam ir jāmaina,” skaidro CSDD pārstāvis. Tādēļ šogad sabiedrību uzrunāt nolemts ar invalīdu un viņu draugu organizācijas “Apeirons” līdzdalību īstenoto akciju “Dzer. Brauc. Pievienojies”.
Tā kā satiksmes negadījumu skaits, kuros cieš jaunieši, ievērojami pieaug jau izglītības iestāžu izlaidumu laikā, kampaņa iesākta vairākas nedēļas pirms Jāņiem, tās laikā tiek demonstrēti videoklipi, plakāti, brīdinājuma zīmes ar invalīdu ratiņkrēslā izvietotas tirdzniecības vietās pie alkoholisko dzērienu stendiem. Cik rezultatīvi šī akcija ietekmēs auditoriju, J.Aizpors prognozēt atsakās, taču piebilst, ka cilvēki pēdējos gados, iespējams, kļuvuši prātīgāki. Speciālists arī pieļauj, ka, tālākā nākotnē informatīvu kampaņu ar moto “Izglāb draugu, neļauj braukt dzērumā!” varētu izmantot atkal.
23.jūnijā pēdējo piecu gadu laikā gājuši bojā 13, bet traumas guvuši 149 cilvēki. Visbiežāk, dodoties uz svinību vietām, ļaudis avārijās iekļuvuši no plkst.13 līdz plkst.18, kad cietuši 72 cilvēki, liecina Ceļu policijas statistika. Savukārt Jāņu dienā, 24.jūnijā, kopš 2000.gada satiksmes negadījumos bojā gājuši 15 cilvēki. 175 cilvēki guvuši traumas. 24.jūnijā negadījumi ar smagām sekām visbiežāk notikuši pēc plkst.17, kad liela daļa svinētāju dodas mājup.
Šogad Līgosvētku dienās policija pastiprināti veiks reidus uz autoceļiem, sevišķi vietās, kur paredzēti publiski izklaides pasākumi, iesaistot maksimālu darbinieku skaitu. Pastiprināti šajā laikā būs pievērsta uzmanība transportlīdzekļu vadītājiem, kuri sēdušies pie stūres alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu reibumā. Satiksmes drošības kontrolei, īpaši vēršot uzmanību uz iereibušu autovadītāju aizturēšanu, tiks piesaistīti arī iecirkņa inspektori, patruļdienesta un Pašvaldības policijas darbinieki.

Guntars Laganovskis, “LV”

guntars.laganovskis@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!