• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Liepājas pilsētas dome
Republikas pilsētas domes publicē saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja tajos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.

Pirms republikas pilsētas domes vēlēšanām republikas pilsētu vēlēšanu komisijas publicē reģistrētos deputātu kandidātu sarakstus, pēc vēlēšanām – informāciju par pilsētas domē ievēlētajiem deputātiem.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Liepājas pilsētas domes 2023. gada 20. jūnija saistošie noteikumi Nr. 12 "Grozījums Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2022. gada 10. novembra saistošajos noteikumos Nr. 22 "Par medībām Liepājas valstspilsētā"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 24.07.2023., Nr. 140 https://www.vestnesis.lv/op/2023/140.6

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Cēsu novada domes saistošie noteikumi Nr. 10

Par Cēsu novada pašvaldības pabalstiem

Vēl šajā numurā

24.07.2023., Nr. 140

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Liepājas pilsētas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 12

Pieņemts: 20.06.2023.

OP numurs: 2023/140.6

2023/140.6
RĪKI

Liepājas pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 3 Visi

Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12

Liepājā 2023. gada 20. jūlijā (prot. Nr. 8, 1. §)

Grozījums Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2022. gada 10. novembra saistošajos noteikumos Nr. 22 "Par medībām Liepājas valstspilsētā"

Izdoti saskaņā ar Medību likuma
3. panta 21 daļu

Izdarīt Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2022. gada 10. novembra saistošajos noteikumos Nr. 22 "Par medībām Liepājas valstspilsētā" (Latvijas Vēstnesis, 2022., 231 nr.) šādu grozījumu un izteikt pielikumu jaunā redakcijā saskaņā ar pielikumu.

Liepājas valstspilsētas pašvaldības
domes priekšsēdētājs G. Ansiņš

 

Pielikums
Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes
2023. gada 20. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr.12

 

Saistošo noteikumu "Grozījums Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes 2022. gada 10. novembra saistošajos noteikumos Nr. 22 "Par medībām Liepājas valstspilsētā""
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija 

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saistošo noteikumu mērķis ir precizēt medību platības Liepājas valstspilsētas administratīvajā teritorijā saskaņā ar Valsts meža dienesta (turpmāk – VMD) lēmumu.

Ņemot vērā, ka Liepājas valstspilsētas teritorijā ietilpst mežu platības, kurās mīt medījamie dzīvnieki, kas rada apdraudējumu un postījumus Liepājas valstspilsētas teritorijā ietilpstošajās mežu teritorijās esošo zemju un piegulošo zemju īpašniekiem, 2022. gada 10. novembrī tika apstiprināti saistošie noteikumi "Par medībām Liepājas valstspilsētā" (turpmāk – saistošie noteikumi Nr. 22), nosakot konkrētas pilsētas zonas, kurās, ievērojot medību tiesību jomu reglamentējošos normatīvos aktus, ir atļautas medības, un kuru kopējā platība ir 1635,15 hektāri. VMD savā lēmumā norādījis atsevišķas Liepājas valstspilsētas pašvaldības teritorijas, kas neatbilst normatīvo aktu prasībām un netiek reģistrētas kā medību platības, līdz ar to Pašvaldībai nav citas alternatīvas, kā izdarīt grozījumu iepriekš apstiprinātajos saistošajos noteikumos. Kopējā medību platība pēc precizēšanas ir 1530,51 hektāri.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Pašvaldības budžetā tiek ieskaitīta maksa par medību tiesību nomu, kas tiek noteikta medību tiesību izsoles rezultātā.

2023. gada 27. februārī starp pašvaldību un biedrību "Mednieku klubs "Grīzupe"" tika noslēgts līgums Nr. 72/2.8.11 "Par medību tiesību nodošanu" (turpmāk – Līgums), kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir jāreģistrē VMD. VMD lēmumā "Par medību tiesību nodošanas līgumu reģistrāciju" ir norādījis medību platības, kas netiek reģistrētas, jo neatbilst normatīvo aktu prasībām, proti, četri zemes gabali medību iecirknī neveido vienlaidus platības (pārrāvums lielāks par 100 metriem), bet četriem zemesgabaliem ir neprecīzi kadastra numuri, līdz ar to ir precizējams saistošo noteikumu Nr. 22 pielikums "Medību platības".

Mednieku klubs "Grīzupe" saskaņā ar izsoles rezultātu par 1635,15 hektāriem ir samaksājis medību maksu 830,98 euro, ieskaitot PVN. Ņemot vērā, ka kopējā medību platība pēc precizēšanas samazinās, nepieciešams veikt izmaiņas Līgumā, nosakot medību maksu par 1530,51 hektāriem, kas veido 777,80 euro, ieskaitot PVN. Starpība 53,18 euro apjomā tiks atmaksāta mednieku kolektīvam "Grīzupe".

Saistošo noteikumu īstenošanai nav nepieciešama jaunu institūciju izveide.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Nosakot teritorijas Liepājas valstspilsētā, kurās atļauts medīt, ietekme uz vidi un iedzīvotāju veselību ir pozitīva, jo tiek samazinātas situācijas, kad medījamie dzīvnieki apdraud vai rada postījumus norādītajās teritorijās esošo un tām piegulošo zemju īpašniekiem. Saistošo noteikumu grozījumiem ietekme uz vidi un iedzīvotāju veselību nav būtiska, jo pēc medījamo platību precizēšanas kopējā medību platība ir 1530,51 hektāri.

Saistošie noteikumi neskar sociālo jomu, tiem nav ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un tie nerada ietekmi uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un tīmekļa vietnē www.liepaja.lv.

Persona par medību jautājumiem var vērsties Liepājas pilsētas pašvaldības iestādē "Liepājas pilsētas pašvaldības administrācija", Liepājas valstspilsētas pašvaldības Medību koordinācijas komisijā.

Tiks veikti grozījumi ar biedrību "Mednieku klubs "Grīzupe"" noslēgtajā Līgumā, precizējot medību platības un maksu.

Ar saistošajiem noteikumiem netiek paredzētas administratīvo procesu izmaksas saimnieciskās darbības veicējiem, fiziskām personām, nevalstiskā sektora organizācijām un citām budžeta finansētām institūcijām.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punkts paredz pašvaldības tiesības savā administratīvajā teritorijā noteikt teritoriju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu. Savukārt Medību likuma 3. panta 2.1 daļa noteic, ka pašvaldība izdod saistošos noteikumus par medībām pilsētā, nosakot teritorijas (zonas), kurās atļauts medīt, un, ja nepieciešams, papildus medību jomu reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajiem ierobežojumiem, nosakot arī medībās izmantojamos rīkus, līdzekļus, metodes, paņēmienus un drošības nosacījumus. Ar saistošajiem noteikumiem Nr. 22 tika noteiktas teritorijas, kurās atļauts medīt gadījumos, ja medījamie dzīvnieki apdraud sabiedrisko kārtību un drošību vai rada postījumus. Ar grozījumiem saistošajos noteikumos tiek precizētas platības, kurās medības ir pieļaujamas, medījamās platības samazinot.

Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešama jaunu institūciju izveide vai papildu cilvēkresursu piesaiste. Līguma grozījumu sagatavošanu un noslēgšanu nodrošinās Liepājas pilsētas pašvaldības iestāde "Liepājas pilsētas pašvaldības administrācija".

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas – Liepājas pilsētas pašvaldības iestāde "Liepājas pilsētas pašvaldības administrācija" un Liepājas valstspilsētas pašvaldības Medību koordinācijas komisija.

Izpildes nodrošināšanai nav nepieciešami papildu resursi. 

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

Saistošo noteikumu prasības un to izpilde neradīs papildu izmaksas pašvaldībai.

Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša normatīviem aktiem.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē, kā arī informācija izvietota pašvaldības telpās Rožu ielā 6 apmeklētājiem pieejamā vietā.

Izsludinātajā saistošo noteikumu projekta publiskās apspriešanas laikā no 2023. gada 2. jūnija līdz 16. jūnijam tika saņemti septiņi iebildumi/priekšlikumi.

1. Lai sabiedrība saprastu konstatēto medījamo dzīvnieku postījumu apmērus Liepājas valstspilsētas teritorijā ietilpstošajās mežu teritorijās esošo zemju un piegulošo zemju īpašniekiem:

1.1. savvaļas medījamo dzīvnieku ietekmes izvērtēšanai uz konkrēto teritoriju sniegt datus par postījumu apmēriem, kas tikuši nodarīti valstspilsētas teritorijā ietilpstošo meža platību un piegulošo zemju īpašniekiem laika periodā no 2019.–2023. gadam;

1.2. kādu savvaļas sugu medījamie dzīvnieki šos postījumus veikuši un, vai ir radījuši drošības apdraudējumu?

1.3. cik bieži šādi postījumi konstatēti gada laikā?

• Liepājas valstspilsētas mežus apsaimnieko Liepājas pilsētas pašvaldības iestāde "Komunālā pārvalde" (turpmāk – Komunālā pārvalde), kas arī preventīvi rīkojas, lai postījumi mežu platībām netiktu radīti. Laika periodā no 2019. gada līdz 2023. gadam nav saņemti ziņojumi par postījumiem pašvaldībai piederošajos mežos, kā arī nav saņemti ziņojumi no Liepājas pašvaldības iedzīvotājiem par viņu īpašumos nodarītajiem postījumiem.

2. Sniegtajā paskaidrojuma rakstā nav saprotams sekojošais: saistošie noteikumi izstrādāti ar mērķi noteikt teritorijas, kurās atļauts medīt Liepājas valstspilsētā, gadījumos, ja medījamie dzīvnieki apdraud sabiedrisko kārtību un drošību vai rada postījumus. Attiecīgi, noteikumi nosaka teritorijas Liepājas valstspilsētā, kurās atļauts medīt gadījumos, ja medījamie dzīvnieki apdraud sabiedrisko kārtību un drošību vai rada postījumus. Tātad, ja saistošie noteikumi nosaka, ka attiecīgajās piepilsētas teritorijās var atļaut medīt tikai ar nosacījumu, ja medījamie dzīvnieki apdraud sabiedrisko kārtību un drošību vai rada postījumus, tad tie ir izņēmuma gadījumi. Attiecīgi šo teritoriju piegulošo platību lauksaimniecības zemes vai jaunaudžu īpašniekam, kura īpašumā postījumi veikti, katru reizi šie izdarītie postījumi jānofiksē, un jāvēršas pašvaldības Medību koordinācijas komisijā, lai tā veic atbilstošas darbības, izmantojot mednieku formējumu pakalpojumu postījumu novēršanai.

• Saistošie noteikumi nenosaka medības piepilsētas teritorijās, bet tikai un vienīgi Liepājas valstspilsētas teritorijā pašvaldībai piederošajās mežu platībās. Ārpus pilsētas teritorijas atbildība ir Dienvidkurzemes novadam un tā zemesīpašniekiem.

Saskaņā ar Medību likuma 29. panta otro daļu gadījumos, ja medību tiesību īpašnieks medību tiesības nodod citam medību tiesību lietotājam, pušu pienākumus un tiesības nosaka medību tiesību nodošanas līgumā, ciktāl tas nav pretrunā ar šā panta ceturto daļu, kas savukārt noteic, ka, lai samazinātu medījamo dzīvnieku nodarītos postījumus, zemes īpašnieka vai tiesiskā valdītāja pienākums ir savā īpašumā, valdījumā vai lietošanā esošajā zemē nodrošināt aizsardzības pasākumus pret iespējamiem medījamo dzīvnieku nodarītiem postījumiem, ciktāl tas nav pretrunā ar vides un dabas aizsardzības prasībām, un par tiem informēt arī medību tiesību lietotāju, kā arī to, ka zemes īpašnieka (lietotāja), infrastruktūras objektu apsaimniekotāja un medību tiesību lietotāja pienākums ir nekavējoties nodrošināt savstarpēju apmaiņu ar informāciju par konstatētajiem medījamo dzīvnieku nodarītajiem postījumiem.

3. Paskaidrojuma raksta sadaļa Nr. 3 – Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci. Nosakot teritorijas Liepājas valstspilsētā, kurās atļauts medīt, ietekme uz vidi un iedzīvotāju veselību ir negatīva. Pašvaldībai, iznomājot Liepājas iedzīvotājiem piederošās rekreācijas zonas – valstspilsētas piegulošās meža teritorijas –, un slēdzot līgumus par medību nomas tiesībām, šīs visai sabiedrībai piederošās teritorijas tiek iznomātas vienas šauras interešu grupas uzņēmējdarbībai – medībām, un tādējādi sabiedrībai piederošas platības tiek apsaimniekotas saskaņā ar medību iecirkņa apsaimniekošanas prasībām. Faktiski šādā veidā šo pašvaldībai piederošo meža teritoriju funkcionālās zonas, to izmantošanas noteikumi tiek mainīti. Šajā gadījumā nav veikts nepieciešamais konkrētās saimnieciskās darbības ietekmes uz vidi izvērtējums. Konkrētās teritorijas tiek atņemtas sabiedrībai kā rekreācijas zonas un tiek apsaimniekotas pēc citiem principiem un noteikumiem ar savvaļas dzīvnieku ieguvi noteiktas juridiskas personas labumam. Ar teritoriju noslodzi un savvaļas dzīvnieku vajāšanu noteiktos medību sezonas termiņos (vai visa gada periodā kā meža cūku medību gadījumā), kā arī ar nemedījamo dzīvnieku traucēšanu valstspilsētai piegulošās teritorijās. [Medības ir darbību kopums vai atsevišķas darbības, kad, izmantojot medību šaujamieročus, rīkus vai paņēmienus, tiek izsekoti vai meklēti, ķerti, sagūstīti, ievainoti vai nonāvēti medījamie dzīvnieki. (Medību likums, 3. p.)] Šāda uzņēmējdarbība nav atbalstāma valstspilsētas teritorijā, kas ir visas sabiedrības rekreācijas zona.

• Tiek jauktas divas lietas – nekustamā īpašuma iznomāšana un medību tiesību iznomāšana. Liepājas valstspilsētas teritorijā tiek iznomātas nevis mežu platības, bet gan medību tiesības mežu platībās, kas nekādā veidā neapgrūtina iedzīvotāju rekreācijas iespējas.

Saskaņā ar Liepājas pilsētas teritorijas plānojumu  dabas teritorijā atļautas izmantošanas, kas saistītas ar mežsaimniecību, pasīvo un aktīvo brīvdabas atpūtu un dabas aizsardzību. Medību organizēšana nemaina Teritorijas plānā noteiktos izmantošanas nosacījumus.

Medības ir vides apsaimniekošanas veids, kas nodrošina medījamo sugu dzīvnieku populāciju stabilitāti ilgtermiņā, sabalansējot to ar sabiedrības drošību, lauksaimniecības un mežsaimniecības attīstību. Mednieka pienākums ir medību resursus izmantot tā, lai nodrošinātu medījamo dzīvnieku sugu populāciju, genofonda un medījamo dzīvnieku apdzīvotās vides aizsardzību un saglabāšanu (https://www.latma.lv/lv/medibas-latvija/). Medības drīkst notikt tikai un vienīgi saskaņā ar tās regulējošiem normatīvajiem aktiem.

4. Sniegt informāciju, kā darbosies regulējums, kā tiks ieviests kontroles un uzraudzības mehānisms, kas fiksēs un noteiks šos izņēmuma gadījumus, kad tiks konstatēts, ka medījamie dzīvnieki apdraudējuši sabiedrisko kārtību un drošību vai radījuši postījumus valstspilsētas teritorijā ietilpstošajās meža platībās. Norādīt, kāda institūcija to veiks. Kā zināms, postījumu novēršanai lauksaimniecības zemēs un teritorijās, kurās medību darbības nenotiek, kā arī dažādu konfliktu novēršanai starp medību formējumiem, katrā pašvaldībā jau ir izveidotas un darbojas Medību koordinācijas komisijas. Ja ir konstatēti un pierādāmi izņēmuma gadījumi un ir izpildījies nosacījums, ka medījamie dzīvnieki apdraud sabiedrisko kārtību un drošību vai radījuši postījumus, saskaņā ar Medību likuma 3. panta 21 daļu, pašvaldība izdod saistošos noteikumus par medībām pilsētā, nosakot teritorijas (zonas), kurās tiek pieļautas medības. Likums arī paredz: ja nepieciešams, papildus medību jomu reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajiem ierobežojumiem var noteikt arī medībās izmantojamos rīkus, līdzekļus, metodes, paņēmienus un drošības nosacījumus. 2022. gada 10. novembra apstiprinātie saistošie noteikumi "Par medībām Liepājas valstspilsētā", medību darbībām šādiem konstatētiem izņēmuma gadījumiem valstspilsētas teritorijā, diemžēl, neparedz nekādus ierobežojumus izmantojamo dzīvnieku nogalināšanas paņēmienos, vai metodēs. Noteikumu 3. punkts paredz vienīgi klusinātāja izmantošanu valstspilsētas teritorijā. Ņemot vērā faktu, ka gadījumi, kad medījamie dzīvnieki apdraud sabiedrisko kārtību un drošību vai radījuši postījumus, būs atsevišķi, nevis sistemātiski, tad dzinējmedības un dzinējmedības ar traucēšanu kā dzīvnieku vajāšanas un gūstīšanas metode (tajā skaitā ar dzinējsuņiem) nekāda gadījumā nav pieļaujamas Liepājas valstspilsētas teritorijā. Valstspilsētas meža teritorijas ir visas Liepājas iedzīvotāju un tūristu rekreācijas zona, kas paredzēta aktīvai izmantošanai visa gada periodā. Neizvērtējot riskus cilvēku drošībai no medību darbībām valstspilsētas teritorijā, pašvaldība saistošajos noteikumos kā vienīgo ierobežojoši līdzekli paredzējusi atļaut šaujamieroču izmantošanu ar klusinātājiem, kas ir nepietiekami. Pārskatīt noteikumu 3. punktu un kā aizliegto metodi noteikt dzinējmedības un dzinējmedības ar traucēšanu (tajā skaitā ar medību suņiem).

• Saskaņā ar 2014. gada 26. maija Ministru kabineta noteikumiem Nr. 269 "Noteikumi par medījamo dzīvnieku nodarīto zaudējumu noteikšanu un medību koordinācijas komisijām" ir noteikta:

– kārtība, kādā nosaka to postījumu apjomu, kurus lauksaimniecībai, mežsaimniecībai, meliorācijas sistēmām un infrastruktūras objektiem nodarījuši medījamie dzīvnieki, postījumu pakāpi, postījumu apjoma un pakāpes noteikšanas kritērijus, kā arī rīcību šādos gadījumos;

– kārtība, kādā nosaka to zaudējumu apmēru, kurus lauksaimniecībai un mežsaimniecībai nodarījuši medījamie dzīvnieki, kā arī

– medību koordinācijas komisijas sastāvu, tās tiesības un pienākumus, kā arī kārtību, kādā nosaka pasākumus postījumu un to seku ierobežošanai vai likvidēšanai.

Liepājas valstspilsētas mežus apsaimnieko un uzrauga Komunālā pārvalde. Tai pat laikā medību tiesību lietotāja pienākums ir nekavējoties sniegt Pašvaldībai informāciju par konstatētajiem medījamo dzīvnieku nodarītajiem postījumiem, kā arī veikt visu iespējamo, lai novērstu medījamo dzīvnieku izdarīto postījumu turpināšanos un aktīvi sadarboties ar Pašvaldības Medību koordinācijas komisiju.

Kas attiecas uz saistošo noteikumu izdošanu, tad Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija savā 2022. gada 5. septembra vēstulē Nr. 1-132/6099 "Par medību tiesību izsoli Liepājas valstspilsētā" pašvaldībai norāda, ka medības pilsētā pieļaujamas tikai pēc saistošo noteikumu izdošanas, nosakot teritorijas (zonas), kurās atļauts medīt, un, ja nepieciešams, papildus medību jomu reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajiem ierobežojumiem, nosakot arī medībās izmantojamos rīkus, līdzekļus, metodes, paņēmienus un drošības nosacījumus. Izvērtējot normatīvajos aktos noteikto, Pašvaldības ieskatā nav nepieciešams noteikt kādus citus papildu nosacījumus, izņemot klusinātāju izmantošanu, kas ievērojami samazina stresu gan dzīvniekiem, gan cilvēkiem.

Pašvaldības teritorijā nekāda veida dzinējmedības netiek organizētas un arī šie noteikumi to nepieļauj. Medību tiesību lietotājs drīkst veikt tikai individuālās medības, no medību torņiem.

Gadījumos, ja medījamie dzīvnieki apdraud sabiedrisko kārtību un drošību vai rada postījumus pilsētas teritorijā ārpus noteiktajām medību platībām, medības drīkst notikt tikai pēc attiecīga Medību koordinācijas komisijas lēmuma pieņemšanas. Bez tam primāri izvērtējama medījamo dzīvnieku atbaidīšana vai pārvietošana un tikai tad, ja tas nav iespējams – likvidēšana.

5. Lai novērtētu postījumu novēršanas pasākumus, sniegt informāciju, cik bieži tiek pārbaudītas medījamo dzīvnieku (īpaši meža cūku) barotavas, to izvietojums konkrēti šim valstspilsētas teritorijām piegulošajās reģistrētajās medību platībās, kuras līdz šim ir tikušas apsaimniekotas kā medību platības?

• Saskaņā ar 2013. gada 17. decembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 1483 "Savvaļā dzīvojošo medījamo dzīvnieku piebarošanas noteikumi", pilsētu teritorijās un tuvāk par 500 metriem no tām barotavas ierīkot aizliegts, līdz ar to Pašvaldībai piederošajās mežu teritorijās barotavas netiek ierīkotas.

6. Priekšlikums – ņemot vērā ĀCM epizotijas izplatību, lai neradītu kaitējumu mežaudzēm, lauksaimniecības zemēm un sabiedrības drošībai no medību platībās piebarotajām un speciāli saaudzētajām meža cūkām, likvidēt medību formējumos izvietotās meža cūku un citu pārnadžu piebarošanas vietas visās Liepājas valstspilsētas mežu teritorijām piegulošajās medību platībās.

• Nav ņemts vērā. Pašvaldība nevar veikt darbības ārpus tai piederošajiem nekustamiem īpašumiem.

7. Pārskatīt pašvaldības noteikto valstspilsētas meža zemju izsoles maksu medību komercdarbībai. Pašvaldība veikusi neadekvāti zemu tās valdījumā esošo visiem Liepājas valstspilsētas iedzīvotājiem piederošo meža zemju nomas maksu mednieku formējumam "Grīzupe" – 0,50 euro par hektāru. Valsts kontrole, veicot revīzijas vairākās pašvaldībās, jau vairākkārt konstatējusi, ka tās nepilda savu pienākumu – racionāli un lietderīgi apsaimniekot pašvaldībai piederošos nekustamos īpašumu. Neņemot vērā likumā "Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu" noteikto, ka pašvaldības nekustamais īpašums nododams citai personai par iespējami augstāku cenu, vairākos gadījumos konstatēts, ka nav izmantotas tiesības koriģēt nomas maksu saskaņā ar gada inflācijas likmi vai zemes kadastrālās vērtības izmaiņām. Revīzijās arī konstatēts, ka pašvaldības organizējot pašvaldības zemesgabalu iznomāšanu, nenodrošina korupcijas risku novēršanu.

• Nav ņemts vērā. Nav šo saistošo noteikumu objekts. Izsolot medību tiesības, ar atsevišķu Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes lēmumu tiek noteikta medību tiesību izsoles sākuma cena, kas noteikta, konsultējoties ar Valsts mežu dienestu, kā arī ņemot vērā citu pašvaldību piemērus. Medības nav komercdarbība, bet gan viens no vides apsaimniekošanas veidiem, bez tam medību tiesību lietotājam ir noteikti vairāki pienākumi, tai skaitā, veikt pasākumus Āfrikas cūku mēra ierobežošanai, savlaicīgi novērst konstatētos medījamo dzīvnieku postījumus, piemēram, bebru radītos bojājumus, novēršot mežaudžu un citu teritoriju appludināšanu, savlaicīgi veikt ikgadējos medību maksājumus Pašvaldības budžetā u.c.

Liepājas valstspilsētas pašvaldības
domes priekšsēdētājs G. Ansiņš

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!