Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.
Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumi Nr. 487 "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 9.07.2021., Nr. 130 https://www.vestnesis.lv/op/2021/130.5

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 488

Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 634 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā"

Vēl šajā numurā

09.07.2021., Nr. 130

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 487

Pieņemts: 06.07.2021.

OP numurs: 2021/130.5

2021/130.5
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 21 Pēdējās nedēļas laikā 18 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 487

Rīgā 2021. gada 6. jūlijā (prot. Nr. 51 58. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi"

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
3. panta otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2015, 122. nr.; 2017, 173. nr.; 2018, 172. nr.; 2019, 108. nr.; 2020, 61. nr.; 2021, 91. nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt noteikumus ar 2.5.2 apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.5.2 bezemisiju lielas noslodzes transportlīdzeklis – bezemisiju lielas noslodzes transportlīdzeklis, kā tas definēts Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulas (ES) 2019/1242 par CO2 emisiju standartu noteikšanu jauniem lielas noslodzes transportlīdzekļiem un ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 595/2009 un (ES) 2018/956 un Padomes Direktīvu 96/53/EK, 3. panta 11. punktā;".

2. Papildināt noteikumus ar 194.3 punktu šādā redakcijā:

"194.3 Ar alternatīvu degvielu darbināmi vai bezemisiju transportlīdzekļi atbilst šo noteikumu 2. pielikuma 9., 10. un 11. punktā norādītajām maksimāli pieļaujamajām ass slodzes robežvērtībām. Papildu svaru, kas vajadzīgs ar alternatīvu degvielu darbināmiem vai bezemisiju transportlīdzekļiem, nosaka, pamatojoties uz dokumentāciju, ko sniedz izgatavotājs, kad attiecīgajam transportlīdzeklim tiek piešķirts tipa apstiprinājums. Minēto papildu svaru norāda atbilstības sertifikātā, kas sagatavots saskaņā ar normatīvajiem aktiem par mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu."

3. Izteikt 2. pielikumu šādā redakcijā:

"2. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 2. jūnija
noteikumiem Nr. 279

Pieļaujamie transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti (ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze

1. Garums:
1.1. mehāniskajiem transportlīdzekļiem (izņemot autobusus un trolejbusus)

12 m

1.2. piekabēm

12 m

1.3. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no automobiļa ar puspiekabi

16,50 m

1.4. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no automobiļa ar piekabi

18,75 m

1.5. posmainajiem autobusiem

18,75 m

1.6. divasu autobusiem

13,50 m

1.7. autobusiem, kam ir vairāk nekā divas asis

15,00 m

1.8. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no autobusa ar piekabi

18,75 m

1.9. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no traktortehnikas un divām piekabēm

18,75 m

2. Platums:
2.1. visiem transportlīdzekļiem

2,55 m

2.2. transportlīdzekļiem ar izotermisko virsbūvi, maināmām virsbūvēm vai kuri ved izotermisku konteineru

2,60 m

3. Augstums

4 m

4. Transportlīdzeklim vai transportlīdzekļu sastāvam jāapgriežas riņķveida joslas robežās, kuras ārējais rādiuss ir 12,50 m, bet iekšējais rādiuss – 5,30 m
5. Attālums horizontālā plaknē no puspiekabes atbalsta–sakabes ierīces ass līdz puspiekabes aizmugurei

12 m

6. Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam, atņemot attālumu no automobiļa aizmugures līdz piekabes priekšai

15,65 m

7. Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam

16,40 m

8. Faktiskā masa:
8.1. divasu piekabēm

18 t

8.2. trīsasu piekabēm

24 t

8.3. transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un divasu piekabes

36 t

8.4. transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu darbināma automobiļa un divasu piekabes, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai

37 t

8.5. transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju automobiļa un divasu piekabes, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai

38 t

8.6. transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes

40 t

8.7. transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu darbināma automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu ar alternatīvo degvielu darbināma automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai

41 t

8.8. transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu bezemisiju automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai

42 t

8.9. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes

40 t

8.10. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu ar alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai

41 t

8.11. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu bezemisiju vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai

42 t

8.12. transportlīdzekļu sastāviem, kas sastāv no traktortehnikas un divām divasu vai trīsasu piekabēm

40 t

8.13. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām

42 t

8.13.1. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai

43 t

8.13.2. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai

44 t

8.14. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām

44 t

8.14.1. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu ar alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai

45 t

8.14.2. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu bezemisiju vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai

46 t

8.15. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un divasu puspiekabes:
8.15.1. ja puspiekabes starpasu attālums ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m

36 t

8.15.2. ja puspiekabes starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m

36 t

8.15.3. ja vilcēja faktiskā masa ir 18 t un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m, faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums

38 t

8.16. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu ar alternatīvo degvielu darbināma vilcēja un divasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai:
8.16.1. ja puspiekabes starpasu attālums ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m

37 t

8.16.2. ja puspiekabes starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m

37 t

8.16.3. ja vilcēja faktiskā masa ir 19 t un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m, faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums

39 t

8.17. transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu bezemisiju vilcēja un divasu puspiekabes, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai:
8.17.1. ja puspiekabes starpasu attālums ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m

38 t

8.17.2. ja puspiekabes starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m

38 t

8.17.3. ja vilcēja faktiskā masa ir 20 t un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m, faktiskā masa ir 20 t, un ja dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums

40 t

8.18. divasu mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi

18 t

8.19. divasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai

19 t

8.20. divasu bezemisiju mehāniskajiem transportlīdzekļiem, kas nav autobusi, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai

20 t

8.21. divasu autobusiem

19,5 t

8.22. trīsasu automobiļiem

25 t

  ja trīsasu automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t

26 t

8.23. trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem automobiļiem, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai

26 t

  ja trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināma automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai

27 t

8.24. trīsasu bezemisiju automobiļiem, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai

27 t

  ja trīsasu bezemisiju automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai

28 t

8.25. četrasu automobiļiem ar diviem stūrējamiem tiltiem, ja tā dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t

32 t

8.26. trīsasu posmainajiem autobusiem

28 t

8.27. trīsasu ar alternatīvu degvielu darbināmiem posmainajiem autobusiem, ja papildu svars vajadzīgs alternatīvo degvielu tehnoloģijai

29 t

8.28. trīsasu bezemisiju posmainajiem autobusiem, ja papildu svars vajadzīgs bezemisiju tehnoloģijai

30 t

9. Vienass tilta slodze:
9.1. dzītajam tiltam bez dubultriteņiem

10 t

9.2. dzītajam tiltam ar dubultriteņiem

10 t

9.3. dzenošajam tiltam

11,5 t

10. Divasu tilta asu slodzes summa:
10.1. mehāniskajiem transportlīdzekļiem, ja starpasu attālums ir:
10.1.1. mazāks par 1 m

11,5 t

10.1.2. 1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m

16 t

10.1.3. 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m

18 t

10.1.4. 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m, un ja dzenošajai asij ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai ja abām dzenošajām asīm ir dubultriteņi un katras ass slodze nepārsniedz 9,5 t

19 t

10.2. piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums ir:
10.2.1. mazāks par 1 m

11 t

10.2.2. 1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m

16 t

10.2.3. 1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m

18 t

10.2.4. 1,8 m un lielāks

20 t

11. Trīsasu tilta asu slodzes summa piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums:
11.1. nepārsniedz 1,3 m

21 t

11.2. lielāks par 1,3 m, bet nepārsniedz 1,4 m

24 t

12. Transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) dzenošās(-o) ass(-u) slodze nedrīkst būt mazāka par 25 % no kopējās transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskās masas
13. Transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi attālums starp vilcēja pakaļējo asi un piekabes priekšējo asi nedrīkst būt mazāks par 3,00 m
14. Četrasu mehāniskā transportlīdzekļa maksimāli pieļaujamā masa tonnās nedrīkst būt lielāka par pieciem attālumiem metros starp tā priekšējo un pakaļējo asi
15. Attālums horizontālā plaknē starp puspiekabes atbalsta–sakabes ierīces asi un jebkuru punktu puspiekabes priekšpusē nedrīkst pārsniegt 2,04 m
16. Stāvošam autobusam uz zemes ar svītru atzīmē horizontālu sāna vertikālās pieskarplaknes projekciju, kas atrodas šā pielikuma 4. punkta minētā riņķa ārmalas pusē (posmainam autobusam abām tā daļām jālīdzinās pēc šīs svītras). Kad autobuss, kas sācis braukt taisnā virzienā, iebrauc šā pielikuma 4. punktā minētajā riņķa joslā, neviena tā daļa nedrīkst izvirzīties ārpus minētās vertikālās plaknes projekcijas vairāk par 0,6 m
17. Šā pielikuma 1.1., 1.2., 1.3. un 1.4. apakšpunktā, kā arī 3. punktā minētās prasības uz autovedējiem attiecas, tiem ceļu satiksmē piedaloties bez kravas
18. Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, attiecīgajā gadījumā, ievērojot šo noteikumu 194.1 punktu, un maksimālo attālumu, kas noteikts 5. punktā, var par 15 cm pārsniegt transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, tiem ceļu satiksmē piedaloties ar tukšiem 45 pēdu konteineriem vai 45 pēdu maināmām virsbūvēm, ar nosacījumu, ka attiecīgā konteinera vai noņemamās virsbūves pārvadājums pa autoceļiem ir intermodāla pārvadājuma darbības daļa, kā noteikts Autopārvadājumu likumā
19. Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā, ievērojot, ka netiek radīts transportlīdzekļu vai transportlīdzekļu sastāvu kravietilpības palielinājums, var pārsniegt transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, kuriem ir atbilstoši Komisijas 2012. gada 12. decembra Regulas (ES) Nr. 1230/2012, ar ko īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 661/2009 par tipa apstiprināšanas prasībām attiecībā uz mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju masu un gabarītiem un groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2007/46/EK, I pielikumam izgatavotas kabīnes, kas uzlabo to aerodinamikas rādītājus, energoefektivitāti un drošības rādītājus. Minēto atbilstību apliecina uz transportlīdzekļa izgatavotāja plāksnītes norādīta attiecīga informācija."

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Satiksmes ministrs T. Linkaits

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!