• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Pēta Latvijas uzņēmumu reputācijas nozīmi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.11.2004., Nr. 179 https://www.vestnesis.lv/ta/id/96302

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Pieaugs ģimenes ārstu ieinteresētība pacientu veselības aprūpē

Vēl šajā numurā

11.11.2004., Nr. 179

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Pēta Latvijas uzņēmumu reputācijas nozīmi

Lielāko Latvijas uzņēmumu vadītāju vidū veikta aptauja par reputācijas lomu viņu darbā un noskaidroti galvenie ieguvumi, kādus viņiem sniedz uzņēmumu labā slava. Pētījuma rezultāti salīdzināti ar citās pasaules valstīs iegūtajiem datiem.

Pētījumu par uzņēmuma reputācijas nozīmi tā darbībā šā gada septembrī Latvijā veica sabiedrisko attiecību kompānija “Hill and Knowlton Latvia” sadarbībā ar sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS. Par respondentiem tika izvēlēti dinamiskāko tautsaimniecības nozaru ietekmīgākie uzņēmumi, kuriem reputācijas vadības un korporatīvās reputācijas jautājumi ir īpaši svarīgi. Vairums respondentu bija uzņēmumu vadītāji, direktori vai īpašnieki. Pētījuma mērķis bija noskaidrot reputācijas kā konkurences faktora nozīmi Latvijā, uzzināt kritērijus, kas veido reputāciju Latvijā, un salīdzināt iegūtās ziņas ar pārējo Baltijas valstu un citu attīstīto tirgu tendencēm. Mūsu valstī iegūtie rezultāti tika salīdzināti ar “Hill and Knowlton” ikgada globālajā pētījumā “Corporate Reputation Watch”izdarītās aptaujas rezultātiem. Šis pētījums tiek veikts, balstoties uz atzinumu, ka reputācija ir faktors, kas būtiski ietekmē uzņēmuma darbības sekmes un iespaido attiecības ar klientiem, konkurences telpu, ieinteresētajām sociālajām grupām un medijiem. Kā atzina aptaujas veicēji, pasaulē uzņēmēji aizvien biežāk saskaras ar raksturīgām problēmām, no kurām galvenās ir pieaugošā skepse pret korporācijām, pieaugošā konkurences cīņa un pastāvēšana vienotā informācijas telpā. Ar tām saskaroties, biznesā aug uzņēmuma reputācijas loma.
Latvijā iegūtie rezultāti liecina, ka uzņēmēji aizvien vairāk sāk novērtēt reputācijas nozīmi darījumos. Šī tendence ir vērojama arī citur pasaulē, tomēr Latvijā tā augusi daudz straujāk. Pirms pieciem gadiem uzņēmuma reputācijā svarīgu preču noieta faktoru saskatīja 24 procenti respondentu. Šobrīd veiktā aptauja liecina, ka to samērs ir divkārt audzis, sasniedzot 51 procentu, turpretim citās pasaules valstīs tas sasniedz tikai 31 procentu. Gan Latvijā, gan arī citur pasaulē uzņēmuma reputācija tiek uzskatīta par otru svarīgāko faktoru aiz produktu un pakalpojumu kvalitātes, kurai klients pievērš uzmanību, iegādājoties preci. Vērtējot faktorus, kuri sabiedrībā veido priekšstatus par uzņēmumu, Latvijas uzņēmēji būtiskāko lomu saskata informācijā par kompāniju masu medijos (32 procenti), kā arī iestādes vadītāja un menedžmenta reputācijā (27 procenti). Uz jautājumu, ko kompānija iegūst, veidojot un uzturot tās korporatīvo reputāciju, aptaujātie Latvijas uzņēmēji pārsvarā snieguši šādas atbildes – iespēja piesaistīt un noturēt labus darbiniekus (63 procenti), iespēja vieglāk veikt darījumus un piesaistīt jaunus partnerus (57 procenti) un iespēja realizēt papildu preču vai pakalpojumu apjomus (45 procenti). Tika noskaidrots, kādas iniciatīvas kompānijas veic savas reputācijas uzlabošanai. Lielākā daļa aptaujāto šajā sadaļā minējuši naudas piešķiršanu labdarībai un iesaistīšanos sabiedriskajā dzīvē. Aptauja arī rāda, ka Latvijā, izvērtējot nefinansiālo elementu nozīmi, lielai daļai respondentu īpaši svarīga šķiet kompānijas zīmola atpazīstamība.
Vērtējot aptaujā iegūtos rezultātus, redzams, ka Latvijas uzņēmēju sniegtās atbildes lielā mērā atbilst citās pasaules valstīs vērojamām tirgus tendencēm. Pētījuma rezultātus “Hill and Knowlton Latvia” direktors Ralfs Vīlands vērtē kā iepriecinošu liecību par progresu mūsu uzņēmēju izpratnē, kas skaidrojams ar Latvijas ekonomikas straujajiem attīstības tempiem.

Jānis Nicmanis

GRAFIKS06.PNG (34084 bytes)

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!