• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Pozitīvi vērtē Latvijas izredzes tūrismā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.06.2004., Nr. 89 https://www.vestnesis.lv/ta/id/89456

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Šodien, 3. jūnijā

Vēl šajā numurā

03.06.2004., Nr. 89

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Pozitīvi vērtē Latvijas izredzes tūrismā

“Latvijas Vēstnesis” jau ziņojis par dažādām valsts, sabiedrisko organizāciju un uzņēmumu veiktām aktivitātēm tūrisma nozarē. Šādu pasākumu kļūst aizvien vairāk, kas ir likumsakarīgi, – ne velti tūrisma attīstība pasludināta par vienu no Latvijas ekonomikas attīstības prioritātēm. Vakar Rīgā, viesnīcas “Maritim Park Hotel” telpās, tika atklāta šīs biznesa jomas aktuālajām problēmām un jaunumiem veltīta starptautiska konference.

TURISMAKONF01.PNG (111335 bytes)
Konferences pirmajā dienā tās dalībniekus uzrunāja (no kreisās) ekonomikas ministrs Juris Lujāns, Eiropas Lauku tūrisma federācijas “EuroGites” prezidents Klauss Ērlihs, Pasaules tūrisma organizācijas ģenerālsekretārs Frančesko Frandžjali, kā arī asociācijas “Lauku ceļotājs” prezidente Asnāte Ziemele
Ekonomikas ministrijas foto

Starptautisko tūrisma konferenci organizējusi Latvijas Lauku tūrisma asociācija “Lauku ceļotājs” sadarbībā ar Eiropas lauku tūrisma federāciju “EuroGites”, Pasaules tūrisma organizāciju (PTO) un Latvijas Ekonomikas ministriju.
Pasākumu rīkot pamudinājis fakts, ka “Lauku ceļotājs” šogad noslēgs trīs Eiropas Savienības projektus, kuru rezultāti ir būtiski un interesanti ne tikai Latvijas tūrisma biznesa pārstāvjiem, bet arī ārvalstu speciālistiem. Tā, piemēram, projekta “Kvalitāte lauku tūrismā Eiropā – jauna pieeja attīstībai” uzdevums bija izstrādāt universālu kritēriju sistēmu, kas šā tūrisma sektora piedāvājumu kvalitāti ļautu vērtēt gan pašiem uzņēmējiem, gan kompetentiem inspektoriem. Praksē jau ieviesti projekta “Zaļā sertifikāta kritēriju izstrāde, ieviešana un kontrole tūrisma mītnēm lauku teritorijās un mazpilsētās” rezultāti – 53 Latvijas lauku tūrisma mītnes jau saņēmušas “Zaļo sertifikātu”. Tas nozīmē, ka šīs mītnes pozitīvi novērtētas tādos ekoloģiski svarīgos aspektos kā, piemēram, ūdens un enerģijas resursu ekonomija, dabiskās ainavas saglabāšana un tūristu izglītošana. Savukārt projekta “Vienota informācijas sistēma maziem un vidējiem uzņēmumiem lauku teritorijās – vienota attīstības stratēģija lauku tūrismam Baltijā” īstenošanas nepieciešamību diktē laikmets un Latvijai pieejamā tirgus paplašināšanās. Šā projekta mērķis ir izveidot kopīgu platformu Baltijas lauku tūrisma produktu tirdzniecībai internetā.
Pasākuma ietvaros rīkotajā preses konferencē ekonomikas ministrs Juris Lujāns pauda prieku par uzņēmēju un masu saziņas līdzekļu pārstāvju interesi, kas pievērsta pasākumam, un secināja, ka sabiedrībai tūrisma attīstība ir nozīmīga. Viņš atzīmēja, ka lauku tūrismam mūsu valstī ir milzīgs potenciāls, un solīja arī turpmāku valsts atbalstu šai biznesa nozarei. Ministrs norādīja, ka tūrismam mūsu valstī ir raksturīga pozitīva dinamika, un izteica pārliecību, ka tuvākos četros piecos gados Latvijas viesu skaits pieaugs no pašreizējiem apmēram trim miljoniem – līdz desmit miljoniem cilvēku gadā.
Tūrisma kā uzņēmējdarbības jomas nozīmīgumu akcentēja PTO ģenerālsekretārs Frančesko Frandžalli, atzīmējot, ka pasaules tūrisma biznesa gada apgrozījums apjoma ziņā pielīdzināms naftas eksporta apgrozījumam, bet, piemēram, dabasgāzes eksporta apgrozījumu pat pārspēj. Kā būtisku faktoru F. Frandžalli minēja arī daudzās darba vietas, kuras spēj piedāvāt tūrisma industrija. Jo sevišķi būtiski, norādīja PTO ģenerālsekretārs, ka šajā biznesā paveras labas darba iespējas sievietēm, kā arī reģionu iedzīvotājiem. Viņš pauda uzskatu, ka Latvija tieši lauku tūrisma jomā var piedāvāt to, kas jau sen kļuvis problemātisks vairumam Rietumeiropas valstu iedzīvotāju – atpūtu nesabojātā vidē un saikni ar dabu. “EuroGites” prezidents Klauss Ērlihs uzsvēra nepieciešamību Latvijas lauku tūrisma uzņēmumiem izmantot interneta mārketinga paņēmienus, kā arī pastāstīja par Eiropas lauku tūrisma federācijas veikto darbu. Savukārt PTO pārstāvis Luidži Gabrini atzīmēja, ka Latvijai tūrisma biznesā ir būtiskas priekšrocības: izdevīgs ģeogrāfiskais stāvoklis, augsti servisa standarti, bagāts kultūras mantojums un cilvēkresursi.

Juris Bārtulis, “LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

 

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!