Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
"Budžeta projektā ir precīzi atspoguļotas valsts darbības prioritātes". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 10.10.2003., Nr. 141 https://www.vestnesis.lv/ta/id/79784

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par budžetā paredzēto finansējumu veselības aprūpei

Vēl šajā numurā

10.10.2003., Nr. 141

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

“Budžeta projektā ir precīzi atspoguļotas valsts darbības prioritātes”

Finanšu ministrs Valdis Dombrovskis Saeimas ārkārtas sēdē 9.oktobrī:

Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godātais Ministru prezidenta kungs! Godātie deputāti un Ministru kabineta locekļi!

Nākamā gada budžeta projektā ir ļoti precīzi atspoguļotas valsts darbības prioritātes, tā ir Latvijas pilnvērtīga integrācija Eiropas Savienībā un NATO, kā arī sociāli atbildīgas politikas īstenošana, lai nodrošinātu Latvijas iedzīvotāju dzīves apstākļu uzlabošanos.

Latvijas sekmīgā ekonomiskā attīstība un nodokļu iekasēšanas uzlabojums šogad ļauj prognozēt kopējos budžeta ieņēmumus 1,92 miljardu latu apjomā, un budžeta izdevumu daļa ir noteikta 2,07 miljardu latu apjomā.

Līdzšinējā augstā ekonomiskā aktivitāte ļauj prognozēt, ka IKP pieaugums 2004. gadā būs 6,1%.

2004. gadā valsts budžeta deficīts ir noteikts 2% no iekšzemes kopprodukta līmeņa. Tas ļauj turpināt konsekventu virzību uz noteikto mērķi sabalansēta budžeta vidēja termiņa perspektīvā. Atklāta un stabila fiskālā politika ir būtisks instruments ekonomiskas attīstības veicināšanai.

2004. gadā paredzēts turpināt nodokļu sloga samazināšanas politiku, kas vērsta uz valsts ilgtermiņa ekonomisko izaugsmi. Tā uzņēmumu ienākuma nodoklis tiks samazināts no līdzšinējiem 19% uz 15%.

Neraugoties uz īstenoto nodokļu sloga samazināšanas politiku, nākamajā gadā budžeta ieņēmumi… nodokļu ieņēmumi pieaugs par 9,5% . To nodrošinās arī nodokļu iekasēšanas uzlabošana. Turpināsies aktīva cīņa pret kontrabandu, pievienotās vērtības nodokļa izkrāpšanas shēmām un aplokšņu algu izmaksām.

Vēlos uzsvērt, ka 2004. gada budžeta sastādīšanā vairākos aspektos ir izmantota jauna pieeja.

Pirmkārt, budžeta projekts ir īpašs ar to, ka tas sastādīts, nevis balstoties uz ministriju iesniegtajiem vēlmju sarakstiem, bet gan uz reāli pieejamiem līdzekļiem. Šāda pieeja nodrošina iekļaušanos plānotajā budžeta deficīta līmenī.

DOMBROVSKIS.JPG (19068 bytes)Otrkārt. Gandrīz visi speciālie budžeti ir reorganizēti un iekļauti valsts pamatbudžetā, izņemot valsts sociālās apdrošināšanas budžetu.

Lielākais ieguvums no speciālo budžetu iekļaušanas pamatbudžetā ir iespēja plānot izdevumus saskaņā ar valdības noteiktajiem prioritārajiem uzdevumiem un nodrošināt spēju sekot līdzi līdzekļu tēriņu lietderībai. Jāatzīst, ka līdz šim izdevumu efektivitātei labāk bija iespējams izsekot valsts pamatbudžetā, jo speciālie budžeti atskaitījās tikai par vispārējām pozīcijām. Šāda pieeja liedza iespēju detalizēti atskaitīties par nodokļu maksātāju naudas izlietojumu.

Runājot par nākamā budžeta prioritātēm, vispirms jāuzsver Latvijas pilnvērtīga integrācija Eiropas Savienībā. Pirmo reizi valsts budžetā ir rezervēti līdzekļi Eiropas Savienības fondu līdzekļu apguvei. Latvijai kā Eiropas Savienības potenciālai dalībvalstij šī budžeta pozīcija ir sevišķi nozīmīga. Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumam un tā piesaistei nepieciešamās administratīvās sistēmas nodrošināšanai 2004.gadā ir paredzēti 50 miljoni latu.

Otrai prioritātei – integrācijai NATO – 2004. gadā plānots atvēlēt 2% no iekšzemes kopprodukta. Līdz ar to programma “Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO” 2004.gadā saņems 121,9 miljonus latu.

Treškārt, par prioritāti atzīstot Latvijas iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanu, šim mērķim 2004. gada budžetā paredzēts ievērojams līdzekļu pieaugums. Trešā daļa nākamā gada budžeta izdevumu paredzēti sociālajai nodrošināšanai. Vairāk nekā 5 miljonus latu ir paredzēts novirzīt valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu un minimālo pensiju palielināšanai. Līdz ar to valsts sociālā nodrošinājuma pabalsts pieaugs no 30 līdz 35 latiem un minimālās pensijas pieaugs vidēji par 6,5 latiem.

Gandrīz 6 miljoni latu ir atvēlēti minimālās algas paaugstināšanai no līdzšinējiem 70 uz 80 latiem ar 2004. gada 1. janvāri. Ievērojami līdzekļi – 2,5 miljoni latu – ir paredzēti Uzturlīdzekļu fondam, kas paredzēts bērnu tiesību aizsardzībai un nodrošināšanai. Nākamā gada budžetā papildus paredzēti līdzekļi jau 2003. gadā veiktajai algu palielināšanas nodrošināšanai. Tātad mediķu algu palielinājums ir plānots jau ar šā gada novembri vidēji līdz 190 latiem, un papildus šim mērķim no nākamā gada ir atvēlēti 25,5 miljoni latu. 14,7 miljoni latu ir paredzēti pedagogu algu palielinājuma nodrošināšanai, kas jau notika ar 1.septembri. 7,9 miljoni latu ir atvēlēti, lai nodrošinātu jau sākto policistu algu palielināšanu. 2,3 miljoni latu ir novirzīti prokuroru, tiesnešu un tiesu darbinieku algu palielinājuma nodrošināšanai, un 2,3 miljoni atvēlēti bērnu invalīdu pabalstu palielinājuma nodrošināšanai, kas tika palielināts jau ar šā gada 1. oktobri.

Nobeigumā vēlos vēlreiz uzsvērt, ka līdz ar 2004.gada budžetu valdība ir skaidri definējusi savu fiskālo politiku. Un tā ir: nodokļu iekasēšanas uzlabošana, budžeta izdevumu caurskatāmības palielināšana, līdzekļu paredzēšana Eiropas Savienības fondu piesaistei un ievērojamu papildu līdzekļu piešķiršana sociālajai jomai.

Paldies par uzmanību!

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!