• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Lai mūsu robeža vēl drošāka. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.08.2003., Nr. 111 https://www.vestnesis.lv/ta/id/77864

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursi

Vēl šajā numurā

06.08.2003., Nr. 111

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Lai mūsu robeža vēl drošāka

Robežsardze — tagad ar savu aviācijas vienību

V01.JPG (17660 bytes)
Foto: Andris Kļaviņš
4.jūlijā Valsts robežsardzes priekšnieks ģenerālis Gunārs Dāboliņš pasniedza privātpilota licences pirmajiem Valsts robežsardzes pilotiem: robežsardzes majoram Aleksandram Lārmanim un kapteinim Armandam Ziemelim

Dienesta aviācijas izveide Valsts robežsardzes sastāvā sākās līdz ar Somijas valdības dāvinājumu – helikopteru “Agusta Bell” 2002.gada 25. novembrī. Vienības galvenais uzdevums ir patruļlidojumi gar valsts robežu. Turklāt helikopters ir neaizstājams glābšanas darbos, kā arī policijas un meklēšanas uzdevumos. Vienības bāzēšanās paredzēta Austrumu robežas tiešā tuvumā – Rēzeknes lidlaukā. Līdz šim Valsts robežsardze izmantoja SIA “Baltijas helikopters” pieredzējušo pilotu pakalpojumus. Lai sagatavotu savus pilotus, divi robežsargi, kuri beiguši padomju aviācijas skolas, tika komandēti uz mācībām, lai pārkvalificētos un iegūtu pirmās pakāpes helikoptera pilotēšanas licenci – privātpilota licenci.

Robežsardzes kapteinis Armands Ziemelis beidzis Sasovas aviācijas lidotāju skolu Rjazaņas apgabalā. Pēc tās beigšanas A.Ziemelis lidoja ar AN-2, strādājot lauksaimniecības aviācijā Latvijā. Līdz ar lauksaimniecības aviācijas likvidēšanu lidotājam vairākus gadus vajadzēja sakļaut spārnus, strādājot ne mazāk svarīgos darbos Salacgrīvā. 1994. gadā Armands Ziemelis, pieņemot uzaicinājumu, sāka dienēt robežsardzē Salacgrīvas robežpunktā, tad tika iecelts par Ludzas pārvaldes Aviācijas nodaļas helikopteru posma komandieri. Pusotra mēneša ilga mācību kursi Somijā, praktiskie lidojumi ar helikopteru “Robinsons” R- 22. Savukārt Latvijā viņš apguva “Agusta Bell”. Pilotus apmācīja Somijas uzņēmums “ Helitour OY”. Bija jānoklausās 140 stundu teorētiskās mācības, jānolido 45 stundas.

Robežsardzes majors Aleksandrs Lārmanis 1989. gadā beidzis Armaviras aviācijas komandējošā sastāva augstāko lidotāju skolu Krasnodaras apgabalā. Dienējis dažādās vietās, pēdējā bija Vaiņodē, pretgaisa aizsardzības pulkā. Lidojis ar L- 29, MIG – 21, SU- 27. No 1992. gada — robežsardzē. Bija iecere veidot robežsardzes aviāciju, izmantojot deltaplānus. Mainījās ministri, mainījās domas. Ir strādāts dažādos amatos, bet visu laiku cerot, ka izdosies izveidot aviācijas vienību. Tagad sapnis piepildās, par ko robežsardzes Galvenās pārvaldes Nodrošinājuma pārvaldes Aviācijas dienesta galvenais inspektors Aleksandrs Lārmanis ir gandarīts.

Civilās aviācijas administrācijas ģenerāldirektors Māris Gorodcovs sacīja, ka pirmo reizi Latvijas vēsturē, iegūstot civilā lidotāja licenci, abiem lidotājiem bija jāizpilda Eiropas Savienības augstākās prasības, arī prasības angļu valodā.

Tiek domāts arī par jauno maiņu. Izstrādāta programma “Robežsardzes pilots”. Deltaplānu lidotāju klubā pulkvedis Jānis Kuprinskis, sertificēts civilās aviācijas motodeltaplānu lidaparātu pilots, mācīs robežsardzes kadetus.

Andris Kļaviņš  — “Latvijas Vēstnesim”

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!