• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Saldus-Mažeiķu naftas vadu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.02.2003., Nr. 26 https://www.vestnesis.lv/ta/id/71348

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Mūsu valstis vieno kopīgas vērtības

Vēl šajā numurā

18.02.2003., Nr. 26

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par Saldus–Mažeiķu naftas vadu

Uzņēmuma “Kurzemes degviela” prezidents Argods Lūsiņš:

Pērnais gads degvielas tirgū bija kā pozitīviem, tā negatīviem notikumiem bagāts. Kāds tas bija jūsu sabiedrībai?

Mums pērnais gads bija veiksmīgs. Sabiedrības apgrozījums ir nedaudz pieaudzis un sasniedzis 125 miljonus latu. Palielinājušies naftas tranzītpārvadājumi caur mūsu kompāniju. No svarīgākajiem notikumiem es pieminētu to, ka Latvijas tirgus, pateicoties savam ģeogrāfiskajam stāvoklim, un mūsu kompānija, pateicoties tās vietai tirgū, ieinteresējusi Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu un kompāniju JUKOS. Cerēsim, ka mūsu partnerība arī turpmāk attīstīsies. Tādā gadījumā KD noteikti saglabās savu līdera stāvokli un mēs atkal būsim valsts lielāko nodokļu maksātāju desmitniekā.

Daudzas kompānijas grib par stratēģisko partneri iegūt Krievijas gigantu – kompāniju JUKOS, “Kurzemes degviela”, acīmredzot, ir to skaitā. Cik reāli tas ir jūsu gadījumā?

Mēs vedam pārrunas ar kompāniju JUKOS, jo tā mums ir vistuvākais un vislabāk izprotamais partneris. Taču tas neizslēdz arī sarunu variantus ar citām, tajā skaitā Krievijas kompānijām. Jebkurā gadījumā gribam līdz brīdim, kad Latvija iestāsies ES, iegūt drošu stratēģisko partneri. Sadarbība ar JUKOS ir perspektīva, jo liela loma ir mūsu naftas bāzes ģeogrāfiskajai atrašanās vietai – tā atrodas 40 kilometrus no Mažeiķiem un tas dod mums lielas priekšrocības un dažādus projektus sadarbībai ar Mažeiķu NPK. PSRS laikā bija paredzēts izbūvēt divus naftas vadus no Mažeiķiem uz Saldu. Šis izdevīgais naftas produktu transporta maršruts tika projektēts tolaik, kad neviens nespēja lobēt ekonomiski nepamatotus projektus. Investīciju apjoms šajā projektā tiek lēsts ap 2 miljoniem eiro par vienu naftasvadu, ja tiks izlemts būvēt kā benzīna transportēšanas vadu, tā atsevišķu dīzeļdegvielas vadu – tēriņi būs 4 miljoni eiro. Projekta tehnisko pusi izstrādā grupa “Rohele”, kas atbild par visu kompānijas “Shell” pazemes saimniecību. Ja nu tomēr Saldus–Mažeiķu naftasvada projekts netiks apstiprināts, Saldus naftas bāze vienalga aizņems ievērojamu naftas produktu tirgus segmentu.

Ja nu JUKOS nāk jums pretim, kā plānojat sadarboties ar Krievijas naftas transportētājiem?

Sadarbība reāli var būt šāda. Viņi neattīsta savas reģionālās struktūras Latvijā. Ar to nodarbosies KD, jo mums ir visas iespējas. Saldus naftas bāzē varam uzglabāt gandrīz 100 000 kubikmetrus naftas produktu. Pateicoties tam, mēs varētu ar Mažeiķu naftas produktiem apgādāt lielu valsts daļu. Latgales vajadzības jāapmierina vietējām bāzēm, jo ekonomiski tas būtu pareizāk.

“Teļegraf”; pēc A. Vidjakina intervijas “Vai Lietuvu un Latviju savienos naftas vads?”

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!