• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1996. gada 6. augusta noteikumi Nr. 301 "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.08.1996., Nr. 135 https://www.vestnesis.lv/ta/id/63817

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi nr. 302

Grozījums Latvijas kriminālkodeksā

Vēl šajā numurā

13.08.1996., Nr. 135

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 301

Pieņemts: 06.08.1996.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.301

Rīgā 1996.gada 6.augustā (prot. nr.40 6.§)

 Grozījumi likumā “Par Valsts ieņēmumu dienestu"

Izdoti Satversmes 81.pantā noteiktajā kārtībā

1. Izdarīt likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Latvijas Vēstnesis, 1993, 105.nr.; 1995, 159.nr., 170.nr.) šādus grozījumus: 1.1. 2.pantā:

1.1.1. izteikt panta ievaddaļu šādā redakcijā: "Valsts ieņēmumu dienesta galvenie uzdevumi ir:";

1.1.2. aizstāt 4.punktā vārdus "ierēdņi un citi valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki" ar vārdu "amatpersonas";

1.2. izteikt 3., 4. un 5.pantu šādā redakcijā:

"3.pants. Valsts ieņēmumu dienesta struktūra un amatpersonas

1. Valsts ieņēmumu dienestu vada ģenerāldirektors. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora prombūtnes laikā Valsts ieņēmumu dienestu vada ģenerāldirektora norīkots vietnieks.

2. Valsts ieņēmumu dienestā ir centrālais aparāts un teritoriālās iestādes.

3. Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta sastāvā ir Muitas pārvalde, Finansu policijas pārvalde, kā arī nodokļu administrēšanas struktūrvienības un struktūrvienības, kas nodrošina dienesta vispārējo administrēšanu.

4. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes izveido Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors saskaņā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem.

5. Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonas, kas nodrošina dienesta galveno uzdevumu izpildi, šā likuma izpratne ir Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, ģenerāldirektora vietnieki, direktori, direktoru vietnieki, teritoriālo iestāžu direktori, teritoriālo iestāžu direktoru vietnieki, visu līmeņu struktūrvienību vadītāji, struktūrvienību vadītāju vietnieki, galvenie nodokļu inspektori, vecākie nodokļu inspektori, nodokļu inspektori, finansu policijas vecākie izziņas inspektori, izziņas inspektori un jaunākie izziņas inspektori, kā ari muitas amatpersonas: Muitas pārvaldes direktors (ģenerāldirektora vietnieks), direktori, direktoru vietnieki, visu līmeņu struktūrvienību vadītāji, struktūrvienību vadītāju vietnieki, teritoriālo muitas iestāžu priekšnieki un teritoriālo muitas iestāžu priekšnieku vietnieki, muitas maiņas priekšnieki, visu pakāpju muitas eksperti, muitas virsuzraugi, vecākie muitas uzraugi, muitas uzraugi, jaunākie muitas uzraugi.

4.pants. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors

Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors:

1) ir atbildīgs par Valsts ieņēmumu dienestam noteikto uzdevumu izpildi;

2) nosaka Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vietnieku, centrālā aparāta struktūrvienību vadītāju un teritoriālo iestāžu direktoru kompetenci un atbildību, kā ari visu Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu tiesības saskaņā ar šo likumu;

3) apstiprina Valsts ieņēmumu dienesta struktūru un štatu sarakstu;

4) ieceļ amatā un atbrīvo no amata, pieņem darbā un atlaiž no darba centrālā aparāta amatpersonas un darbiniekus un ieceļ amatā un atbrīvo no amata teritoriālo iestāžu direktorus;

5) apstiprina budžeta izdevumu tāmi;

6) izskata sūdzības par pakļauto struktūrvienību un iestāžu amatpersonu pieņemtajiem lēmumiem un rīkojumiem un atceļ minēto amatpersonu nepamatoti pieņemtos lēmumus un rīkojumus, izņemot lēmumus par administratīvo sodu uzlikšanu, kas likumā noteiktajā kārtībā pārsūdzami tiesā;

7) ir tiesīgs pieprasīt ar jebkuru Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu vai darbinieku noslēgtā darba līguma laušanu, ja nav ievērotas šā likuma 19. vai 19.' panta prasības;

8) pieprasa veikt uzņēmuma, iestādes vai organizācijas nodokļu aprēķinu un nodokļu maksājumu revīziju (auditu);

9) nosaka teritoriālo iestāžu darbības teritorijas.

5.pants. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktors

Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktors:

1) vada teritoriālās iestādes darbu attiecīgajā teritorijā;

2) apstiprina teritoriālās iestādes struktūru un štatu sarakstu;

3) ieceļ amatā un atbrīvo no amata, pieņem darbā un atlaiž no darba teritoriālās iestādes amatpersonas un darbiniekus;

4) pieprasa veikt uzņēmuma, iestādes vai organizācijas nodokļu aprēķinu un nodokļu maksājumu revīziju (auditu);

5) izskata sūdzības par pakļauto struktūrvienību vadītāju pieņemtajiem lēmumiem un rīkojumiem un atceļ minēto amatpersonu nepamatoti pieņemtos lēmumus un rīkojumus, izņemot lēmumus par administratīvo sodu uzlikšanu, kas likumā noteiktajā kārtībā pārsūdzami tiesā;

6) izskata administratīvo pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus par pārkāpumiem, kuru izskatīšana ir piekritīga Valsts ieņēmumu dienestam, to skaitā izskata muitas pārkāpumu lietas un saskaņā ar Latvijas Republikas muitas kodeksu un Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksu uzliek sodus par muitas noteikumu pārkāpumiem.";

1.3. aizstāt 6.panta nosaukumā un tekstā vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "amatpersona" (attiecīgā locījumā);

1.4. svītrot 7.pantu;

1.5. izteikt 2.nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"2.nodaļa. Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi un amatpersonu tiesības nodokļu (nodevu) administrēšanā";

1.6. 8.pantā:

1.6.1. izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā:

"8.pants. Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi nodokļu (nodevu) administrēšanā";

1.6.2. izteikt panta ievaddaļu un 1.punktu šādā redakcijā:

"Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi nodokļu (nodevu) administrēšanā (tālāk tekstā — "nodokļu administrēšana") ir:

1) kontrolēt valsts budžeta un pašvaldību budžetu ieņēmumu veidošanu atbilstoši likumiem, uzskaitīt un reģistrēt nodokļu maksātājus un ar nodokli apliekamos objektus, aprēķināt un iekasēt valsts nodokļus, nodevas un citus valsts noteiktos obligātos maksājumus, veikt šo maksājumu uzskaiti un pārbaudi;";

1.6.3. izteikt 5. un 6.punktu šādā redakcijā:

"5) izstrādāt un apstiprināt nodokļu aprēķināšanas metodiku un reglamentēt uzskaiti nodokļu aprēķināšanas vajadzībām; izstrādāt nodokļu uzskaites metodiku nodokļu pārskatu un deklarāciju sastādīšanai; izstrādāt nodokļu aplikšanas jautājumos noslēgto starpvalstu līgumu piemērošanas metodiku;

6) apmācīt Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonas (darbiniekus) un konsultēt nodokļu maksātājus nodokļu tiesību aktu piemērošanas jautājumos;";

1.6.4. izteikt 11.punktu šādā redakcijā:

"11) pēc Valsts ieņēmumu dienesta iestāžu, valsts pirmstiesas izmeklēšanas iestāžu un tiesas pieprasījuma veikt uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) nodokļu aprēķinu un maksājumu revīziju (auditu).";

1.7. svītrot 9.pantu;

1.8. izteikt 10.pantu šādā redakcijā:

"10.pants. Amatpersonu tiesības nodokļu administrēšanā

l. Visām amatpersonām, pildot dienesta pienākumus nodokļu administrēšanā, ir tiesības:

1) uzrādot dienesta apliecību un augstākas amatpersonas pilnvarojumu, apmeklēt Latvijas Republikas teritorijā izvietotās juridisko un fizisko personu ražošanas telpas, noliktavas, tirdzniecības telpas un citas telpas, ari reģistrācijas dokumentos norādītās dzīvojamās telpas, kas saistītas ar ieņēmumu vai peļņas gūšanu, saimniecisko darbību tajās, pārbaudīt uzņēmējdarbībā izmantojamos materiāltehniskos resursus, izejvielas un izgatavoto produkciju, kā arī brīvi apmeklēt valsts pārvaldes un pašvaldību iestādes;

2) izdarīt nodokļu aprēķinu un maksājumu revīziju (auditu), pārbaudīt juridisko un fizisko personu grāmatvedību un tās pamatdokumentus, citus ar aprēķiniem un budžeta maksājumiem saistītos dokumentus, saņemt nepieciešamos paskaidrojumus un izziņas, aizplombēt tirdzniecības, ražošanas, noliktavas, arhīvu un kasu telpas un kases, lai nodrošinātu dokumentācijas, naudas līdzekļu un materiālo vērtību saglabāšanu nodokļu revīziju laikā;

3) pieprasīt sastādīt un saņemt no juridiskajām personām gada pārskatus, valsts un pašvaldību ieņēmumu un nodokļu aprēķinus, deklarācijas, citus nepieciešamos dokumentus, izskatīt tos, noteikt valsts budžetā un pašvaldību budžetos, kā arī speciālajos valsts un pašvaldību budžetos (ari ārpusbudžeta fondos, ja tādus paredz attiecīgi tiesību akti) iemaksājamo valsts nodokļu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu apmērus, soda naudas summas, kā arī pieprasīt un saņemt attiecīgus paskaidrojumus;

4) noteikt juridiskajām un fiziskajām personām termiņu, līdz kādam novēršami konstatētie likumu un citu normatīvo aktu pārkāpumi attiecībā uz nodokļiem un citiem valsts un pašvaldību ieņēmumiem;

5) pieprasīt dokumentu oriģinālus un saņemt no uzņēmumiem, iestādēm, organizācijām, pašvaldībām, finansu un kredīta iestādēm dokumentu norakstus ar nodokli apliekamā objekta (ienākumu) uzskaitei un reģistrācijai vai nodokļu un nodevu pārbaudei, kā ari saņemt no fiziskajām personām nepieciešamās izziņas un dokumentu norakstus, kas liecina par pārbaudāmās juridiskās vai fiziskās personas nodokļu saistībām un maksājumiem, mantu un ienākumiem, kā ari pieprasīt un saņemt attiecīgus paskaidrojumus;

6) sastādīt aktus, kas apstiprina ienākumu vai citu ar nodokļiem apliekamu objektu slēpšanu no aplikšanas ar nodokļiem, ja tiek pārkāpta kārtība, kādā drīkst veikt uzņēmējdarbību;

7) savas kompetences ietvaros likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un apmēros uzlikt vainīgajām amatpersonām, kā ari fiziskajām personām administratīvos naudas sodus un konfiscēt administratīvo pārkāpumu izdarīšanas rīkus un tiešos objektus;

8) lai nodrošinātu tiesā celtās prasības izpildi, aprakstīt mantu (sastādot aktu), uz kuru vēršama piedziņa;

9) veikt ar administratīvo pārkāpumu saistītās mantas izņemšanu, ja par attiecīgā pārkāpuma izdarīšanu paredzēta konfiskācija.

2. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un viņa vietniekiem, centrālā aparāta nodokļu administrēšanas struktūrvienību vadītājiem un viņu vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoriem un viņu vietniekiem, kā arī nodokļu inspekcijas priekšniekiem un viņu vietniekiem ir tiesības:

1) apstiprināt materiālus pārlikumu un citu normatīvo aktu pārkāpumiem valsts ieņēmumu jomā un par vainīgo personu saukšanu pie likumā noteiktās atbildības;

2) ja nav iespējams veikt bezstrīda piedziņu vai piedziņa vēršama uz mantu, iesniegt tiesā pieteikumus par valsts nodokļu, nodevu, soda naudas un citu valsts noteikto obligāto maksājumu parādu, kā arī juridisko un fizisko personu uzņēmējdarbībā konstatēto nelikumīgi iegūto līdzekļu piedziņu attiecīgo budžetu ieņēmumos;

3) likumā noteiktajā kārtībā iesniegt tiesā pieteikumu par uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) darbības izbeigšanu vai maksātnespēju;

4) saņemt no ministrijām, citām valsts pārvaldes institūcijām, finansu un kredīta iestādēm un pašvaldībām to veikto pārbaužu un revīziju aktus, kā ari jebkuras citas ziņas, kas saistītas ar nodokļu maksātāju uzskaiti un viņu saimniecisko un finansiālo darbību;

5) dot finansu un kredīta iestādēm obligāti izpildāmus rīkojumus par juridisko un fizisko personu norēķinu operāciju daļēju vai pilnīgu apturēšanu, līdz attiecīgās personas ir pilnīgi norēķinājušās ar budžetu, ja juridiskās un fiziskās personas nav laikā iesniegušas, atsakās iesniegt vai slēpj no nodokļu administrācijas amatpersonām dokumentus par attiecībām ar budžetu, pretojas vai nepakļaujas nodokļu pārbaudes vai revīzijas (audita) veikšanai, noteiktajā termiņā neizpilda nodokļu administrācijas amatpersonu lēmumus, kā ari ja pārbaudes laikā konstatēta ienākumu slēpšana, nepareiza nodokļu aprēķināšana vai nelikumīgu operāciju veikšana;

6) bezstrīda kārtībā piedzīt no juridiskajām un fiziskajām personām ieskaitīšanai budžetos vai speciālajos valsts un pašvaldību budžetos noteiktajā termiņā nenomaksātās valsts un pašvaldību ieņēmumu, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu summas, likumos paredzētās soda naudas (ja konstatēta peļņas (ienākumu) samazināšana vai slēpšana) un citas soda naudas, kā arī ienākumus, kas gūti, veicot uzņēmējdarbību bez reģistrēšanas vai speciālas atļaujas (licences);

7) likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pagarināt nodokļu un citu budžetos ieskaitāmo maksājumu samaksas termiņus;

8) bezstrīda kārtībā atmaksāt valsts budžetā, pašvaldību budžetos un speciālajos valsts un pašvaldību budžetos nepareizi ieskaitīto (piedzīto) valsts nodokļu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu summas;

9) iesniegt ministrijām, pašvaldībām un citām institūcijām obligāti izpildāmu prasību atsaukt nodokļu maksātājam izsniegto speciālo atļauju (licenci) veikt uzņēmējdarbību, ja juridiskā, fiziskā vai cita persona, kas veic uzņēmējdarbību, nereģistrējas kā nodokļu maksātājs vai arī neiesniedz nodokļu likumos paredzētās deklarācijas vai nodokļu aprēķinus, visus saimniecības un grāmatvedības dokumentus, bez kuriem nodokļu administrācijas amatpersonas nevar noteikt nodokļu bāzi, vai nerada iespēju iekasēt nodokļus, vai neatļauj nodokļu administrācijas amatpersonai ieiet nodokļu maksātāja telpās, ja minētajai amatpersonai ir tādas tiesības;

10) pamatojoties uz nodokļu maksātāja motivētu rakstisku iesniegumu, pagarināt Valsts ieņēmumu dienestam iesniedzamo uzņēmuma gada pārskatu un nodokļu deklarācijas iesniegšanas termiņus;

11) likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apturēt nodokļu maksātāja vai tā struktūrvienību darbību;

12) likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā noslēgt ar nodokļu maksātāju vienošanās līgumu par aprēķināto summu samazināšanu.

3. Lietās par nodokļu parāda un citu budžetos ieskaitāmo maksājumu piedziņu Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonām, kuras apraksta parādnieka mantu un piedzen parādu saskaņā ar tiesas spriedumu vai Valsts ieņēmumu dienesta iestādes lēmumu, tiek piešķirtas tiesu izpildītāja tiesības, un viņu darbību, kā arī ar sprieduma izpildīšanu saistītos nepieciešamos izdevumus un atlīdzību viņiem nosaka saskaņā ar Latvijas civilprocesa kodeksu.

4. Ja nodokļu maksātājs nav pārsūdzējis Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu par nodokļu piedziņu un nav samaksājis nodokli 30 kalendāra dienu laikā no maksājuma prasības saņemšanas brīža, Valsts ieņēmumu dienestam ir tiesības iekasēt minēto nodokli un summu kas sedz piedziņas izdevumus, piedzenot tos no maksātājam piederoša īpašuma tāpat, kā tas tiek darīts pēc tiesas nolēmuma.";

l .9. izteikt 3.nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"3.nodaļa. Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi un amatpersonu tiesības muitas politikas īstenošanā";

1.10. izteikt 11.panta nosaukumu šādā redakcijā:

"11.pants. Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi muitas politikas īstenošanā";

1.11. svītrot 12.pantu;

1.12. 13.pantā:

1.12.1. aizstāt panta nosaukumā un tekstā vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "amatpersona" (attiecīgā locījumā);

1.12.2. izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"1. Visām muitas iestāžu amatpersonām, pildot dienesta pienākumus, uzrādot dienesta apliecību un augstākas amatpersonas pilnvarojumu, ir tiesības ieiet uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) un iestāžu, kā ari īpašo un atklāto ekonomisko zonu teritorijā vai telpā, kurā atrodas muitas kontrolei pakļautās preces un citi priekšmeti.";

1.12.3. papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

"6. Speciāli pilnvarotām muitas iestāžu amatpersonām ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā veikt operatīvo darbību vispārējā veidā, lai atklātu un novērstu likumpārkāpumus un noziegumus muitas iestāžu kompetencē esošajos jautājumos.";

1.13. izteikt 4.nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"4.nodaļa. Valsts ieņēmumu dienesta finansu policijas uzdevumi un amatpersonu tiesības likumpārkāpumu atklāšanā valsts ieņēmumu jomā";

1.14.izteikt 14.pantu šādā redakcijā:

"14.pants. Valsts ieņēmumu dienesta finansu policijas uzdevumi likumpārkāpumu atklāšanā valsts ieņēmumu jomā

Valsts ieņēmumu dienesta finansu policijas uzdevumi izziņas procesā ir:

1) veikt likumos noteikto operatīvo darbību, lai atklātu un novērstu noziegumus un citus likumpārkāpumus valsts ieņēmumu jomā;

2) veikt likumos noteikto operatīvo darbību, lai atklātu un novērstu noziegumus un citus likumpārkāpumus Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu un darbinieku darbībā;

3) izdarīt izziņu kontrabandas lietās un krimināllietās par pārkāpumiem, kas konstatēti valsts ieņēmumu jomā, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu un darbinieku rīcībā;

4) ja nepieciešams, nodrošināt citu Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu un darbinieku apsardzi sakarā ar viņu veicamajiem pienākumiem.";

1.15. svītrot 15.pantu;

1.16. izteikt 16.pantu šādā redakcijā:

"16.pants. Valsts ieņēmumu dienesta finansu policijas amatpersonu tiesības likumpārkāpumu atklāšanā valsts ieņēmumu jomā

1. Valsts ieņēmumu dienesta finansu policijas amatpersonām ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā veikt operatīvo darbību Valsts ieņēmumu dienesta kompetencē esošajos jautājumos.

īpašā veidā veicamas operatīvas darbības finansu policijas amatpersonas ir tiesīgas veikt likumā noteiktajā kārtībā tikai saskaņā ar attiecīgu Finansu policijas pārvaldes direktora pilnvarojumu.

2. Valsts ieņēmumu dienesta finansu policijai ir Latvijas kriminālprocesa kodeksā noteiktās izziņas iestādes pilnvaras.

3. Lai atklātu un novērstu noziegumus un citus likumpārkāpumus, Valsts ieņēmumu dienesta finansu policijas amatpersonām ir tiesības, kas noteiktas šā likuma 10.panta pirmās daļas L, 2., 3. (izņemot tiesības noteikt maksājumu apmēru un soda naudas summu), 4., 5., 6., 7. un 9.punktā, otrās daļas 1., 3., 4., 5., 9., 11.punktā un 13.panta otrajā daļā, kā arī tiesības:

1) piedalīties Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu veiktajos pasākumos un sastādīt administratīvos protokolus par atklātajiem pārkāpumiem;

2) izsaukt uz attiecīgo Valsts ieņēmumu dienesta iestādi jebkuru personu sakarā ar lietām un materiāliem, kuru izskatīšana ir Valsts ieņēmumu dienesta finansu policijas kompetencē, bet, ja attiecīgā persona bez attaisnojoša iemesla neierodas, atvest to piespiedu kārtā;

3) savas kompetences ietvaros likumā paredzētajos gadījumos un kārtībā nogādāt Valsts ieņēmumu dienestā likumpārkāpējus, izdarīt viņu personas apskati, mantu un dokumentu izņemšanu un apskati, administratīvi aizturēt likumpārkāpējus un veikt citus likumā noteiktos pasākumus administratīvo pārkāpumu lietvedības nodrošināšanai;

4) savas kompetences ietvaros likumā noteiktajā kārtībā aizturēt un konvojēt personas, kuras tiek turētas aizdomās par administratīvo pārkāpumu izdarīšanu vai tiek turētas aizdomās vai ir apsūdzētas par noziegumu izdarīšanu;

5) lietot fizisku spēku, speciālos cīņas paņēmienus, roku dzelžus, sasiešanas līdzekļus, stekus, asaras izraisošas vielas, šaujamieročus, ja tas nepieciešams, lai atvairītu uzbrukumu Valsts ieņēmumu dienesta darbiniekiem, kas pilda dienesta pienākumus, aizturēt un nogādāt Valsts ieņēmumu dienesta telpās likumpārkāpējus, konvojēšanas laikā savaldīt aizturētās personas, ja tās nepakļaujas vai pretojas finansu policijas amatpersonām vai ir pamats uzskatīt, ka tās var bēgt vai nodarīt kaitējumu apkārtējiem cilvēkiem vai sev, pārtraukt ļaunprātīgu nepakļaušanos likumīgajām prasībām, kuras izvirza finansu policijas izziņas inspektori, pildot dienesta pienākumus.";

1.17. izteikt 5.nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"5.nodaļa. Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu un darbinieku iecelšana amatā un atbrīvošana no amata, pieņemšana darbā un atlaišana no darba, viņu atbildība un lēmumu pārsūdzēšanas kārtība, Valsts ieņēmumu dienesta materiālais nodrošinājums";

1.18. aizstāt 17.panta nosaukumā un tekstā vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "amatpersona un darbinieks" (attiecīgā locījumā);

1.19. izteikt 18. un 19.pantu šādā redakcijā:

"18.pants. Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu un darbinieku iecelšana amatā un atbrīvošana no amata, pieņemšana darbā un atlaišana no darba

1. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoru ieceļ amatā un atbrīvo no amata Ministru kabinets pēc finansu ministra ieteikuma.

2. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vietniekus un Finansu policijas pārvaldes direktoru ieceļ amatā un atbrīvo no amata Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors.

3. Valsts ieņēmumu dienesta centrāla aparāta struktūrvienību vadītājus, amatpersonas un darbiniekus ieceļ amatā un atbrīvo no amata, pieņem darbā un atlaiž no darba Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors.

4. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu direktorus ieceļ amatā un atbrīvo no amata Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors.

5. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu amatpersonas un darbiniekus ieceļ amatā un atbrīvo no amata, pieņem darbā un atlaiž no darba attiecīgo iestāžu direktori.

19.pants. Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu un darbinieku statuss

1. Uz Valsts ieņēmumu dienestu, kā ari uz tā amatpersonām un darbiniekiem neattiecas likums "Par valsts civildienestu" (Latvijas Vēstnesis, 1994, 52.nr.; 1995, 82.nr.; 1996, 49., 105.nr.). Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu un darbinieku darba tiesiskās attiecības nosaka darba likumdošanas akti, šis likums un citi normatīvie akti.

2. Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu ienākumu gūšanas, amatu savienošanas un darba pildīšanas ierobežojumus, kā arī citus ar tiem saistītos ierobežojumus un pienākumus nosaka Korupcijas novēršanas likums (Latvijas Vēstnesis, 1995, 156., 200.nr.; 1996, 94.nr.).";

1.20. papildināt likumu ar 19.1 pantu šādā redakcijā:

"19.1 pants. Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu (darbinieku) atbrīvošana no amata (atlaišana no darba)

1. Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu (darbinieku) atbrīvo no amata (atlaiž no darba) :

1) pēc paša vēlēšanās;

2) sakarā ar ievēlēšanu vai iecelšanu citā amatā;

3) veselības stāvokļa dēļ, ja tas neļauj turpināt Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonas vai darbinieka darbu;

4) beidzoties amata pienākumu pildīšanas termiņam (darba līgumam).

2. Valsts ieņēmumu dienesta amatpersona (darbinieks) ir jāatbrīvo no amata (jāatlaiž no darba) :

1) ja Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors ir konstatējis faktu, ka nav ievērota kāda no šā likuma 19.panta prasībām;

2) ja amatpersona (darbinieks) ir notiesāta, un tiesas spriedums stājies likumīgā spēkā.

3. Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu (darbinieku) var atbrīvot no amata (atlaist no darba) :

1) par tīšu likumpārkāpumu izdarīšanu vai nolaidību, kas saistīta ar viņa profesionālo darbību un izraisījusi būtiskas sekas;

2) par darba līguma nosacījumu un/vai darba uzdevuma nepildīšanu;

3) par apkaunojošu nodarījumu, kas nav savienojams ar Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonas (darbinieka) statusu;

4) ja tā ir sasniegusi valsts noteikto pensijas vecumu;

5) ja atestācijas komisija konstatē, ka amatpersonas (darbinieka) profesionālās iemaņas ir nepietiekamas.";

1.21. izteikt 20.pantu šādā redakcijā:

"20.pants. Amatpersonu un darbinieku tiesiskā aizsardzība un sociālās garantijas

1. Par Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu kavēšanu realizēt viņu likumīgās tiesības, par viņu goda aizskaršanu, pret viņām vērstiem draudiem vai vardarbību, kā arī par viņu dzīvības apdraudējumu sakarā ar dienesta pienākumu izpildi vainīgās personas tiek sauktas pie likumā noteiktās atbildības.

2. Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonām ir tiesības nēsāt personisko vai dienesta ieroci vai citus speciālos līdzekļus pašaizsardzībai.

3. Par papilduzdevumu izcilu veikšanu vai paaugstinātu darba intensitāti amatpersonām un darbiniekiem var piešķirt prēmijas vai balvas.

4. Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonām un darbiniekiem ir šādas papildu garantijas:

1) amatpersonas (darbinieki) saņem pabalstu mēneša pamatalgas apmērā sakarā ar smagu nelaimes gadījumu, kā ari sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi;

2) amatpersonas (darbinieki) bērna piedzimšanas gadījumā saņem pabalstu sešu mēneša pamatalgu apmērā. Gadījumā, ja abi bērna vecāki ir Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonas (darbinieki), tiesības uz pabalstu ir vienam no viņiem;

3) amatpersonai (darbiniekam) pēc viņa vēlēšanās piešķir atvaļinājumu bērna kopšanai, līdz bērns sasniedzis gada vecumu, izmaksājot par šo laiku valsts sociālās apdrošināšanas pabalstu. Bērna kopšanai piešķirtā atvaļinājuma laiku ieskaita kopējā un nepārtrauktajā izdienas laikā;

4) pārceļot amatpersonu (darbinieku) uz citu apdzīvoto vietu, viņam tiek nodrošināta atlīdzība par ceļa izdevumiem sakarā ar šo pārcelšanu, kā arī pārvietošanās pabalsts mēneša pamatalgas apmērā;

5) amatpersonas (darbinieki), aizejot ikgadējā atvaļinājumā, saņem pabalstu mēneša pamatalgas apmērā;

6) amatpersonu (darbinieku) dzīvību un veselību apdrošina no valsts budžeta līdz attiecīgās amatpersonas (darbinieka) 24 mēneša pamatalgu apmēram.";

l .22. aizstāt 21 .panta nosaukumā un tekstā vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "amatpersona un darbinieks" (attiecīgā locījumā);

1.23. 22.pantā:

1.23.1. aizstāt panta nosaukumā un tekstā vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "amatpersona" (attiecīgā locījumā);

1.23.2. aizstāt otrajā un trešajā daļā vārdu "priekšnieks" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "ģenerāldirektors" (attiecīgā locījumā;

l .23.3. aizstāt trešajā daļā vārdus "rajonu (pilsētu) nodaļu" ar vārdiem "teritoriālo iestāžu";

1.24. 23.pantā:

1.24.1. aizstāt panta nosaukumā un tekstā vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "amatpersona" (attiecīgā locījumā);

l .24.2. svītrot otrajā daļā vārdus "no Valsts ieņēmumu dienesta speciālā budžeta un";

1.25. 24.pantā:

l .25. l. papildināt pirmo daļu ar vārdiem "Ministru kabineta noteiktajā kārtībā";

1.25.2. svītrot otro daļu;

1.25.3. svītrot trešajā daļā vārdu "speciālajā"; 1.26. 25.pantā:

1.26.1. aizstāt panta nosaukumā un tekstā vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "amatpersona" (attiecīgā locījumā);

1.26.2. aizstāt panta tekstā vārdu "priekšnieks" ar vārdu "ģenerāldirektors";

l .27. aizstāt 26.panta otrajā daļa vārdus "rajona (republikas pilsētas) nodaļa" ar vārdiem "teritoriālā iestāde".

Pārejas jautājumi

2. Noteikt, ka šo noteikumu 1.24.2., 1.25.2. un 1.25.3.apakšpunkts stājas spēkā ar likuma par valsts budžetu 1997.gadam spēkā stāšanās dienu.

3. Līdz likuma par valsts budžetu 1997.gadam spēkā stāšanās dienai Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonām un darbiniekiem darba samaksa tiek veikta līdzšinējā kārtībā.

Ministru prezidents A. Šķēle

Finansu ministrs A. G. Kreituss

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!