• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Daugavpils pilsētas domes 2002. gada 14. marta saistošie noteikumi Nr. 1 "Par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Daugavpils pilsētā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.04.2002., Nr. 55 https://www.vestnesis.lv/ta/id/61090

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Daugavpils pilsētas domes saistošie noteikumi Nr.2

Grozījumi Daugavpils pilsētas domes 2000.gada 21.decembra saistošajos noteikumos Nr.5 "Par pašvaldības nodevām Daugavpils pilsētā"

Vēl šajā numurā

11.04.2002., Nr. 55

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Daugavpils pilsētas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 1

Pieņemts: 14.03.2002.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Daugavpils pilsētas domes

saistošie noteikumi Nr.1

(protokols Nr.6, 23.§) Daugavpilī 2002.gada 14.martā

Par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Daugavpils pilsētā

Izdoti saskaņā ar likuma

“Par pašvaldībām” 43.pantu

Noteikumos lietotie termini

Reklāma šo noteikumu (turpmāk tekstā — Noteikumi) izpratnē ir ar uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību saistīta jebkuras formas vai jebkura veida vizuāla informācija, kuras mērķis ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti un pieprasījumu pēc tiem, ja tas notiek publiskās vietās Daugavpils pilsētā.

 

Reklāmas izvietotājs ir fiziska vai juridiska persona, tai skaitā ārzemju, kura izvieto un kurai pieder attiecīgā reklāma vai reklāmas nesējs.

 

Reklāmas nesējs ir objekts, uz kura izvieto reklāmu, sludinājumus un citus informatīvos materiālus. Ir divējādi reklāmas nesēji:

— jebkura veida speciāli šim nolūkam veidoti reklāmas nesēji — stendi, reklāmas vairogi, transparenti, brīvi stāvošas vitrīnas, konstrukcijas u.c. dizaina objekti — kā stacionāri, tā pagaidu, ar gaismas izmantošanu vai bez tās;

— jebkura veida reklāmai piemērojams reklāmas nesējs — ēku sienas un fasādes, jumti, žogi, ietves, ēku logi un vitrīnas (skatlogi), estakādes, ceļu pārvadi, stabi (apgaismes, elektrības vadu turētāji u.c.), pagaidu būves, transporta līdzekļi (ja informācija nav saistīta ar transporta līdzekļu funkciju), gaisa baloni un aerostati, citi līdzīgi objekti.

 

Izkārtne ir juridisko vai fizisko personu izvietota vizuālā informācija, kas informē par šo personu veikto uzņēmējdarbību, par iestādes vai uzņēmuma nosaukumu, darbības veidu, darba laiku, pārdodamās produkcijas sortimentu un citiem uzņēmējdarbības veikšanai nepieciešamajiem informatīvajiem datiem, ja minētā informācija izvietota tieši pie attiecīgās juridiskās vai fiziskās personas uzņēmējdarbības veikšanas vai atrašanās vietās.

Izkārtni izvieto tiešā konstruktīvā saistībā ar attiecīgā objekta fasādi, vitrīnā vai attiecīgajai juridiskajai vai fiziskajai personai piederošajā, iznomātajā vai lietošanā nodotajā teritorijā.

 

Izkārtnes izvietotājs ir fiziska vai juridiska persona, tai skaitā ārzemju, par kuru informē un kurai pieder attiecīgā izkārtne.

 

Sludinājumi un citi informatīvie materiāli ir dažāda veida īslaicīgi izvietota vizuāla informācija — afišas, paziņojumi, aicinājumi, uzsaukumi, reklāmziņojumi, plakāti u.tml., ko izliek tiem speciāli paredzētās, atļautās vietās (stendi, afišu stabi u.c.).

Informācija uzskatāma par īslaicīgu, ja tās eksponēšanas laiks nav ilgāks par vienu mēnesi.

 

Publiska vieta ir ceļi (jebkura satiksmei izbūvēta teritorija, kas sastāv no braucamās daļas, ietves, nomales, sadalošās joslas, saliņas), tuneļi, laukumi, gājēju apakšzemes pārejas, dzelzceļa staciju, autoostu zāles, gaiteņi un satiksmes ejas, kā arī parki, citas speciāli iekārtotas brīvdabas atpūtas vietas un neiznomāta, neapbūvēta vai citādi neiekārtota valsts vai pašvaldības zeme.

Reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvu materiālu izvietošana šo saistošo noteikumu izpratnē ir iepriekš uzskaitīto objektu fiziska izvietošana un eksponēšana publiskā vietā Daugavpils pilsētā, vai iepriekš minēto objektu eksponēšana, kas vērsta tieši uz publisku vietu Daugavpils pilsētā.

 

Galvenā informācija — informācija, kas lietota izkārtnē un kas raksturo objekta nosaukumu un uzņēmējdarbības veidu (izkārtnes īpašnieka logotipi, firmas zīmes un to kombinācijas, preču un pakalpojumu zīmes, u.c.).

 

Vitrīna ir skatlogs un tā iekšējā daļa viena metra dziļumā no loga rūts.

 

 

1. nodaļa. Vispārējie noteikumi

1.1. Saistošie noteikumi reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošanai Daugavpils pilsētā reglamentē reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un apsaimniekošanas kārtību Daugavpils pilsētā neatkarīgi no zemes, ēkas vai objekta piederības.

1.2. Visām juridiskām personām un fiziskām personām, tai skaita ārzemju, (kuras veic uzņēmējdarbību) jāizvieto sava uzņēmuma, uzņēmējsabiedrības, organizācijas, iestādes vai individuālās prakses vietas izkārtne, ievērojot šos Noteikumus.

1.3. Izvietojot reklāmu, izkārtnes, sludinājumus un citus informatīvos materiālus, jāievēro šie Noteikumi, Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas noteikumi reklāmas nesēju uzstādīšanai tieši ceļa tuvumā, Daugavpils pilsētas apbūves noteikumi, Latvijas Republikas likums par kultūras pieminekļu aizsardzību, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas norādījumi, Valsts valodas likums, Reklāmas likums un citi Latvijas Republikas normatīvie akti.

1.4. Daugavpils pilsētā aizliegta alkoholisko dzērienu (izņemot alu), tabakas izstrādājumu, narkotiku, pornogrāfijas reklāma. Reklāmai jābūt likumīgai, patiesai un objektīvai, tā nedrīkst mazināt sabiedrības uzticēšanos reklāmai. Reklāmā atļauts iekļaut tikai tādus paziņojumus vai vizuālos attēlus, kas nepārkāpj ētikas, humānisma, morāles, tikumības un pieklājības normas. Reklāmā nav pieļaujama vardarbības un kara propaganda.

1.5. Reklāmu nedrīkst novietot tuvāk par 20 m no sabiedriski nozīmīgām kultūrvēsturiskām vietām (baznīcām, pieminekļiem un citiem objektiem). Aizliegums neattiecas uz konkrētā sabiedriski nozīmīgā objekta pašreklāmu.

Reklāmas un izkārtnes nedrīkst aizsegt ēku arhitektūras raksturīgās detaļas, vērtīgus apbūves fragmentus, nozīmīgas un skaistas dabas ainavas vai citādi bojāt vizuālo tēlu.

Reklāmām un izkārtnēm jāievēro materiālu grafiskās kompozīcijas, plastiskā risinājuma un kolorīta atbilstība apbūves raksturam un stilistikai.

1.6. Ja kā izkārtnes sastāvdaļa tiek izvietota reklāma un informācija par pārdodamo produkciju, pakalpojuma veidu, tālruni u. tml., šo informāciju objekta kopējā noformējumā kompozicionāli jāpakārto galvenajai informācijai — par objekta nosaukumu un uzņēmējdarbības veidu. Šo Noteikumu izpratnē galvenā informācija uzskatāma par dominējošu, ja izkārtnē tiek saglabāta galvenā informācijas attiecība pret pārējo informāciju attiecībā 2:1.

Izkārtnēs ir jāiekļauj ne tikai firmu un uzņēmumu nosaukumi, bet arī informācija par šo firmu un uzņēmumu uzņēmējdarbības veidu.

1.7. Par reklāmas, izkārtnes, sludinājuma vai cita informatīvā materiāla saturu atbild tā izvietotājs.

1.8. Daugavpils pilsētas galvenais mākslinieks ir tiesīgs dot saistošus norādījumus sabiedriski lietojamo objektu, telpu un teritoriju īpašniekiem, sakārtot vai mainīt to iekārtojumu, sakārtot vitrīnas, sakārtot vai mainīt izkārtnes un reklāmas to izvietotājiem.

1.9. Šie noteikumi neattiecas uz valsts un pilsētas dienestu norādēm (ceļazīmēm, transporta pieturu zīmēm, ielu nosaukumu norādēm u. tml.), kas izgatavotas pēc apstiprināta etalona.

1.10. Pašvaldības nodeva par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Daugavpils pilsētā tiek aprēķināta saskaņā ar Daugavpils pilsētas domes saistošajiem noteikumiem Nr.2 “Grozījumi Daugavpils pilsētas domes 2000.gada 21.decembra saistošajos noteikumos Nr.5 “Par pašvaldības nodevām Daugavpils pilsētā””.

1.11. Reklāmu vai izkārtni drīkst izvietot tikai uz sakoptas ēkas fasādes. Reklāmas nesēja uzstādīšanai un ekspluatācijai atļauja tiek dota tikai tad, ja ir veikti nepieciešamie labiekārtošanas darbi apkārtējā teritorijā.

1.12. Ja objektīvu iemeslu dēļ (fasādes remontam nepiemērota sezona) reklāmu vai izkārtni izvieto uz nesakārtotas fasādes, tad reklāmu vai izkārtni atļauj eksponēt tikai uz 6 mēnešiem, lai būtu laiks novērst trūkumus. Ja trūkumi šajā laikā nav novērsti, turpmāku atļauju galvenais mākslinieks neizsniedz.

 

 

2. nodaļa. Reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtība

2.1. Personai, kura vēlas izvietot reklāmu, reklāmas nesēju vai izkārtni, jāiesniedz Daugavpils pilsētas galvenajam māksliniekam adresēts iesniegums ar ziņām par sevi, reklāmas, reklāmas nesēja vai izkārtnes izvietošanas adresi. Iesniegumam jāpievieno:

— izvietošanas vietas situācijas plāns un izvietošanas vietas fotogrāfijas;

— zemes vai ēkas īpašnieka, valdītāja vai to pilnvarotās personas rakstiska piekrišana reklāmas, reklāmas nesēja vai izkārtnes izvietošanai;

— projekta vai idejas skice;

— citi dokumenti, kas nepieciešami projekta saskaņošanai, ja tos pieprasa Daugavpils pilsētas galvenais mākslinieks.

2.2. Tiesības izvietot izkārtnes un reklāmas Daugavpils teritorijā ir fiziskajām un juridiskajām personām, kuras ir šajos Noteikumos paredzētajā kārtībā saskaņojušas izkārtņu un reklāmu projektus.

2.2.1. Atļauju izvietot izkārtni vai reklāmu dod Daugavpils pilsētas galvenais mākslinieks, saskaņojot izkārtnes vai reklāmas projektu. Atļauja tiek dota, ja projektam jau ir visi nepieciešamie saskaņojumi un projekts atbilst šajos Noteikumos izvirzītajām prasībām.

2.2.2. Projekts ir jāsaskaņo ar teritorijas, ēkas vai cita objekta, uz kura tiek uzstādīta izkārtne vai reklāma, īpašnieku. Uz projekta ir jābūt īpašnieka rakstiskai piekrišanai izkārtnes vai reklāmas izvietošanai.

2.3. Ja izvietojamo reklāmas nesēju skaits ir vairāk par pieciem, lielformāta reklāmas, kas būtiski ietekmē pilsētvidi, iesniegumu un pievienotos dokumentus izskata un akceptē Daugavpils pilsētas domes mākslas padome.

2.4. Teritorijās, kurām ir izstrādāta izkārtņu un reklāmu izvietošanas koncepcija, kad jāizvieto reklāmas vai izkārtnes nesējs ar stacionāru piesaisti zemē, vai, ja paredzēts izvietot vairāk par pieciem reklāmas nesējiem, reklāmas, reklāmas nesēja vai izkārtnes projektēšana tiek veikta saskaņā ar projektēšanas uzdevumu. Par projektēšanas uzdevuma sagatavošanu maksā pasūtītājs.

2.5. Projektā jāiekļauj:

2.5.1. vietas situācijas fotogrāfija vai zīmējums ar paredzētās izkārtnes vai reklāmas izvietojumu;

2.5.2. situācijas plāns ar objekta un apkārtējās teritorijas raksturojumu, fasādei – zīmējumus (M 1: 100, M 1: 50);

2.5.3. reklāmas vai izkārtnes kompozīcija (M 1: 10 vai M 1: 20) krāsās vai jānorāda krāsu risinājums;

2.5.4. ja paredzēta apjomīga kompozīcija, jāiesniedz konstruktīvais risinājums;

2.5.5. ja izvietojams objekts ar stacionāru piesaisti zemei, jāiesniedz piesaistes projekts uz topogrāfiska uzmērījuma plāna un visi pieprasītie saskaņojumi;

2.5.6. ja reklāmas nesējs paredzēts vairāk kā piecos eksemplāros, papildus jāiesniedz izvietošanas vietu saraksts un shēma;

2.5.7. projektu paraksta tā autors.

2.6. Pēc Daugavpils pilsētas galvenā mākslinieka pieprasījuma reklāmas vai izkārtnes izvietotājam jāsaņem izvietošanas atļauja no pilsētas inženierdienestiem, Latvijas Autoceļu direkcijas, Valsts valodas centra un citiem dienestiem.

2.7. Reklāmas un izkārtnes projekts, kas paredz izvietot reklāmu vai izkārtni pie ēkām — arhitektūras pieminekļiem vai kultūras pieminekļu aizsardzības zonās, jāsaskaņo ar Daugavpils pilsētas domes kultūras pieminekļu aizsardzības inspektoru.

2.8. Ja izkārtne vai reklāma nav izvietota 6 mēnešu laikā pēc atļaujas saņemšanas, saskaņošana jāveic atkārtoti.

2.9. Ja izkārtne realizēta atbilstoši saskaņotajam projektam, Daugavpils pilsētas galvenais mākslinieks izsniedz izkārtnes likumību apliecinošu dokumentu — izkārtnes pasi.

2.9.1. Izkārtnes pases saņemšanai 5 dienu laika pēc izkārtnes uzstādīšanas Daugavpils pilsētas galvenajam māksliniekam jāiesniedz: saskaņotā projekta apliecināta kopija; izkārtnes krāsu fotogrāfija (izmērs 10 x 15 cm); ziņas par izkārtnes izvietotāju (tai skaitā izvietotāja juridiskā adrese); ziņas par izkārtnes izgatavotāju.

2.9.2. Izkārtnes pase tiek sagatavota 30 dienu laikā. Par izkārtnes pases sagatavošanu jāmaksā saskaņā ar Daugavpils pilsētas domes saistošajiem noteikumiem Nr.2 “Grozījumi Daugavpils pilsētas domes 2000.gada 21.decembra saistošajos noteikumos Nr.5 “Par pašvaldības nodevām Daugavpils pilsētā””.

2.9.3. Izkārtnes pases termiņš ir 5 gadi no izdošanas brīža, ja nav speciāli atrunāts cits termiņš un izkārtne ir labā tehniskā un vizuālā kārtībā.

2.10. Ja reklāma realizēta atbilstoši saskaņotajam projektam, Daugavpils pilsētas galvenais mākslinieks izsniedz reklāmas likumību apliecinošu dokumentu — reklāmas pasi.

2.10.1. Reklāmas pases saņemšanai 5 dienu laika pēc reklāmas izvietošanas Daugavpils pilsētas galvenajam māksliniekam jāiesniedz: saskaņotā projekta apliecināta kopija; krāsu fotogrāfijas (izmērs 10 x 15 cm); ziņas par reklāmas izvietotāju (tai skaitā izvietotāja juridiskā adresi), norāda termiņu, uz kuru paredzēts izvietot reklāmu.

2.10.2. Reklāmas pase tiek sagatavota 10 dienu laikā. Par reklāmas pases sagatavošanu jāmaksā saskaņā ar Daugavpils pilsētas domes būvvaldes maksas pakalpojumu izcenojumiem.

2.10.3. Reklāmas pases termiņš ir 1 gads no izdošanas brīža, ja nav speciāli norādīts cits termiņš un reklāma ir labā tehniskā un vizuālā kārtībā.

2.10.4. Izvietotajai reklāmai (reklāmas nesējam) jābūt marķētai ar reklāmas izvietotāja rekvizītiem;

2.11. Persona, kura vēlas izvietot sludinājumu un citus informatīvos materiālus tiem speciāli paredzētās un atļautās vietās, iesniedz Daugavpils pilsētas galvenajam māksliniekam adresētu iesniegumu un sludinājuma vai cita informatīvā materiāla paraugu.

Izvietot sludinājumus vai citus informatīvos materiālus var pēc to paraugu saskaņošanas, nomaksājot attiecīgu pašvaldības nodevu.

2.12. Pēc reklāmas, sludinājumu vai citu informatīvo materiālu eksponēšanas termiņa beigām, to izvietotājam materiāli jānoņem 5 dienu laikā, sakārtojot izvietošanas vietu.

Ja reklāmas, sludinājumu vai citu informatīvo materiālu izvietotājs pēc eksponēšanas termiņa beigām nenoņem tos, tas jāveic zemes vai ēkas īpašniekam (valdītājam), uz kura zemes vai ēkas ir izvietots materiāls.

2.13. Reklāmām, reklāmu nesējiem un izkārtnēm jābūt izvietotām un nostiprinātām drošā veidā, tās jāuztur tehniskā un vizuālā kārtībā, par ko atbildīgs ir reklāmas vai izkārtnes izvietotājs.

 

 

3. nodaļa. Atbildība par Noteikumu neievērošanu

3.1. Par šo Noteikumu pārkāpšanu administratīvi atbildīgs ir reklāmas, reklāmas nesēja, izkārtnes, sludinājuma un citu informatīvo materiālu izvietotājs.

3.2. Par šo Noteikumu pārkāpšanu administratīvi atbildīgs ir zemes, ēkas vai cita objekta īpašnieks, pārvaldītājs, lietotājs vai nomnieks, ja uz viņam piederošā vai viņa pārvaldījumā esošā īpašuma ar viņa atļauju izvietota nesaskaņota vai neatļauta reklāma, reklāmas nesējs, izkārtne, sludinājums un cits informatīvs materiāls.

3.3. Par īslaicīgas informācijas izvietošanu šim nolūkam neatļautās vietās (uz sētām, namu fasādēm, jaunbūvēm, būvžogiem, apgaismošanas stabiem, transformatoru celtnēm u.c.) atbildīgas ir fiziskas vai juridiskas personas, kuru interesēs informācija ir izvietota.

3.4. Administratīvā atbildība ir paredzēta:

3.4.1. par reklāmas izvietošanu bez reklāmas pases;

3.4.2. par reklāmas izvietošanu, nesamaksājot pašvaldības nodevu par reklāmu;

3.4.3. par reklāmas pasei neatbilstošas reklāmas izvietošanu;

3.4.4. par reklāmas vai reklāmas nesēja izvietošanu bez reklāmas izvietotāja rekvizītiem;

3.4.5. par reklāmas nenovākšanu 5 dienu laikā pēc reklāmas eksponēšanas termiņa beigām un reklāmas nesēja nesakārtošanu;

3.4.6. par īslaicīgas informācijas izvietošanu šim nolūkam neatļautās vietās;

3.4.7. par īslaicīgas informācijas nenovākšanu 2 dienu laikā pēc attiecīgā pasākuma beigām;

3.4.8. par izkārtnes izvietošanu bez izkārtnes pases;

3.4.9. par izkārtnes, kurā nedominē galvenā informācija, izvietošanu, nesamaksājot pašvaldības nodevu;

3.4.10. par izkārtnes pasei neatbilstošas izkārtnes izvietošanu;

3.4.11. par reklāmas, reklāmas nesēja vai izkārtnes neuzturēšanu atbilstošā tehniskā un vizuālā kārtībā;

3.4.12. par reklāmas, reklāmas nesēja vai izkārtnes nostiprināšanu statiski nedrošā veidā;

3.4.13. par reklāmu vai izkārtņu izvietošanu uz nesakoptas fasādes;

3.4.14. par reklāmas, tās nesēja vai izkārtnes neuzturēšanu atbilstošā tehniskā un vizuālā kārtībā.

3.5. Par šo Noteikumu neievērošanu administratīvo pārkāpumu protokolus sastādīt ir tiesīgi: valsts policijas policisti; Daugavpils pašvaldības policijas inspektori; Daugavpils pilsētas galvenā arhitekte, būvinspektors; Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājs, Daugavpils pilsētas domes deputāti, Daugavpils pilsētas domes izpilddirektors.

3.6. Sastādot administratīvā pārkāpuma protokolu, iepriekšējā punktā minētajām amatpersonām ir tiesības dot rakstveida norādījumus reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietotājiem, kā arī zemes, ēkas vai cita objekta īpašniekam, pārvaldītājam vai lietotājam par reklāmas nesēja un uz tā izvietotās informācijas tehnisko un vizuālo sakārtošanu vai demontēšanu.

3.7. Par šo Noteikumu pārkāpumiem, administratīvo pārkāpumu lietas izskatīt un uzlikt naudas sodu līdz Ls 50 (piecdesmit latiem) ir tiesīga Daugavpils pilsētas domes administratīvā komisija.

3.8. Administratīvā soda uzlikšana neatbrīvo Noteikumu pārkāpējus no šajos Noteikumos paredzēto pienākumu pildīšanas, pārkāpumu radīto seku novēršanas, kā arī nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas.

 

 

4. nodaļa. Pieņemto lēmumu pārsūdzēšanas kārtība un termiņi

4.1. Iepriekšējā nodaļā minēto amatpersonu pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt normatīvajos aktos paredzētajā kartībā.

4.2. Pieņemtais lēmums pārsūdzams viena mēneša laikā kopš brīža, kad adresāts ir uzzinājis vai viņam vajadzēja uzzināt par attiecīgo lēmumu.

 

 

5. nodaļa. Pārejas noteikumi

Ar šo saistošo Noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē Daugavpils pilsētas domes 1995.gada 12.janvāra nolikuma Nr.21 “Par pilsētas mākslinieciskās padomes reorganizēšanu, publiskās reklāmas un informācijas izvietošanu un izmaksām Daugavpils pilsētā” 4., 5., 6.nodaļas.

Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājs R.Eigims

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!