• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par nepieciešamo palīdzību saviem Latvijas ceļiem. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.04.2002., Nr. 52 https://www.vestnesis.lv/ta/id/60964

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par pensiju izmaksu strādājošiem pensionāriem

Vēl šajā numurā

05.04.2002., Nr. 52

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par nepieciešamo palīdzību saviem Latvijas ceļiem

Vakar, 4.aprīlī, satiksmes ministrs Anatolijs Gorbunovs Latvijas Autoceļu direkcijā rīkoja informatīvu apspriedi, kurā bija aicināti piedalīties arī žurnālisti. Atbildīgas amatpersonas no Satiksmes ministrijas, Latvijas Autoceļu direkcijas un ceļu uzturētāju pārstāvji no Latvijas reģioniem galvenokārt sprieda par reālo situāciju uz Latvijas ceļiem un prioritāri veicamajiem darbiem, sākoties vasaras sezonai. Tika runāts arī par ceļu uzturētāju gatavību sākt remontdarbus un par finansu resursiem, kas pašlaik ir ceļinieku rīcībā.

Visi runātāji galvenokārt pievērsās valsts galveno un 1.šķiras ceļu stāvoklim. Ar melno segumu klāto valsts autoceļu kopgarums valstī ir 8052 kilometri. Teicamā un labā stāvoklī no tiem ir tikai 2487 kilometri, teju tūkstotis kilometru ir neapmierinošā jeb sabrukuma stāvoklī, atlikušajos kilometros ceļu stāvoklis tiek raksturots kā apmierinošs vai gandrīz apmierinošs. Atlikto darbu izmaksas melno segumu atjaunošanā vien šobrīd sasniegušas 93,5 miljonus latu, pavisam uz valsts autoceļiem atlikti nepieciešamie darbi 327 miljonu latu vērtībā, rēķinot pagājušā gada cenās.

Kritiskā situācijā ir arī liela daļa tiltu. Lai izvairītos no ievērojamiem satiksmes ierobežojumiem, kas varētu rasties tiltu nestspējas zuduma dēļ, jau tuvākajos gados būtu nopietni jārekonstruē vismaz 170 no 928 uz autoceļiem esošajiem tiltiem. Vēl 700 tiltiem būtu nepieciešami mazāki remontdarbi.

Ar pašlaik Latvijas ceļu uzturētāju rīcībā esošo finansējumu nav iespējams apturēt Latvijas ceļu straujo sabrukumu – vienprātīgi atzina visi satiksmes speciālisti. Pašlaik Valsts autoceļu fondā, no kura tiek finansētas autoceļu tīkla administrēšanas, uzturēšanas un attīstības programmas, tiek ieskaitīti 60 procenti no akcīzes nodokļa par naftas produktiem un transportlīdzekļu ikgadējā nodeva. Šogad plānotā ieņēmumu daļa Latvijas autoceļu fondā ir 71 652 000 latu, no kuriem valsts autoceļu finansēšanai kopā ar lauku ceļu finansēšanu paredzēti 35 575 000 latu. Taču, pēc Valsts autoceļu direkcijas aprēķiniem, valsts ceļu tīklā, lai tos uzturētu publiski akceptētā stāvoklī, ik gadu būtu jāveic darbi 110 miljonu latu vērtībā, rēķinot pērnā gada cenās. Ceļinieki lēš, ka, ņemot vērā neapskaužamo situāciju uz Latvijas ceļiem, ik gadu būtu jāatjauno aptuveni 800 kilometri ceļu ar asfalta klājumu, bet pašreizējās finanses ļauj to darīt tikai 117 kilometru garumā (tādas ir faktiskās ikgadējās melnā seguma atjaunošanas programmas iespējas 2002.gadā).

Lai kaut daļēji novērstu plaisu starp vajadzībām un iespējām un aizkavētu katastrofālo valsts autoceļu sabrukumu, Satiksmes ministrija ir izstrādājusi un vakar iesniegusi valdībā valsts autoceļu melnā seguma un tiltu atjaunošanas programmu. Tās ietvaros tiek prasīts palielināt akcīzes nodokļa ieskaitījumus autoceļu fondā līdz 85 procentiem, kas ļautu valsts autoceļu finansēšanai ik gadu papildus iegūt aptuveni 20 miljonus latu. Pēc šīs programmas valsts autoceļi laikā no 2003. līdz 2007.gadam tiktu atjaunoti 1999.gada līmenī. Tādējādi tiktu apturēts ceļu straujais sabrukums, taču nopietnam stāvokļa uzlabojumam būtu vajadzīgi vēl lielāki līdzekļi.

 

(Plašāk par satiksmes ministra rīkotajā apspriedē runāto un atbildīgu amatpersonu viedokļu izklāsts par valsts autoceļu problēmām un iespējamajiem risinājumiem – kādā no nākamajiem “LV” laidieniem.)

Liena Pilsētniece, “LV” iekšlietu redaktore

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!