Saeimas Prezidija lēmums
Par atbilžu sniegšanu uz deputātu jautājumiem
2001. gada 20.septembrī pulksten 17
Saeimas Prezidijs nolemj:
Izziņot jautājumus, uz kuriem tiks sniegtas atbildes 2001. gada 20. septembrī pulksten 17.
1. Dokuments, reģ. Nr.122
Deputātu L.Bojāra, O.Zvejsalnieka, E.Baldzēna, H.Soldatjonokas, I.Burvja un P.Salkazanova jautājums
Ministru prezidentam Andrim Bērziņam:
Par dabas stihiju nodarītajiem zaudējumiem Zemgales novadā
Sakarā ar jūnijā radītajiem dabas stihiju postījumiem Zemgales novadā lūdzam sniegt atbildi uz šādiem jautājumiem:
1. Cik lielas zemes platības cietušas no plūdiem?
2. Cik lieli zaudējumi nodarīti zemnieku saimniecībām un iedzīvotāju piemājas dārziem?
3. Vai iedzīvotājiem tiks atlīdzināti plūdu rezultātā radušies zaudējumi?
4. Kuras institūcijas pārziņā ir meliorācijas un hidrosistēmu uzturēšana?
2. Dokuments, reģ. Nr. 124
Deputātu J.Jurkāna, J.Sokolovska, J.Urbanoviča, B.Rastopirkina, A.Golubova, M.Bekasova, P.Maksimova, O.Tolmačova, J.Plinera un A.Klementjeva jautājums
ekonomikas ministram Aigaram Kalvītim:
Par a/s "Jēkabpils cukurs" darbinieku problēmu risināšanu sakarā ar darba samaksas un sociālās apdrošināšanas maksājumiem
A.god. Kalvīša kungs!
Politisko organizāciju apvienības "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" Saeimas deputātu frakcijā vairākkārt ir griezušies maksātnespējīgās privatizējamās a/s "Jēkabpils cukurs" bijušie darbinieki ar pretenzijām, ka viņi nevar saņemt sev pienākošos darba samaksu.
Lūdzam Jūs paskaidrot, kāpēc netiek risināts jautājums par darba algas izmaksu un sociālās apdrošināšanas maksājumu veikšanu par minētajiem darbiniekiem no Privatizācijas fonda līdzekļiem?
3. Dokuments, reģ. Nr.125
Deputātu J.Jurkāna, J.Urbanoviča, J.Sokolovska, A.Golubova, B.Rastopirkina, M.Bekasova, P.Maksimova, O.Tolmačova, J.Plinera un M.Mitrofanova jautājums
ekonomikas ministram Aigaram Kalvītim:
Par likumprojektu "Par darījumiem ar zemi"
A.god. Kalvīša kungs!
Jūs šā gada 19. aprīļa vēstulē Nr. 1–452 sniedzāt informāciju, ka līdz 2001. gada 1. jūlijam valdībai tiks iesniegts Eiropas Savienības likumdošanas prasībām atbilstošs likumprojekts "Par darījumiem ar zemi".
Lūdzam informēt Saeimas deputātus, vai šis likumprojekts ir iesniegts un kad gaidāma tā izskatīšana Ministru kabinetā.
4. Dokuments, reģ. Nr.126
Deputātu L.Bojāra, A.Barčas, P.Salkazanova, J.Lejas un V.Lauska jautājums
Ministru prezidentam A.Bērziņam:
Par tankkuģu iegādi
Latvijas iedzīvotāji nemitīgi uzdod jautājumus par tankkuģu pirkšanas likumību. Tādēļ lūdzam sniegt atbildi uz šādiem jautājumiem:
1. Vai bija veikta cenu izpēte pasaules kuģu būvētavās par analoģisku kuģu būvi?
2. Vai tika izsludināts konkurss par šo tankkuģu iegādi?
3. Kura amatpersona bija informēta par šo darījumu?
4. Kas deva akceptu 12 miljonu USD drošības naudas pārskaitīšanai?
5. Kura amatpersona atbildēs par nesamērīgi augstajām pirkuma cenām?
5. Dokuments, reģ. Nr.128
Deputātu E.Baldzēna, V.Lāzo, A.Barčas, P.Salkazanova un G.Freimaņa jautājums
Ministru prezidentam Andrim Bērziņam:
Par tankkuģu iegādi
Likums "Par valsts un pašvaldību finansu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu" noteic, ka to uzņēmējsabiedrību, kurās valsts daļa pamatkapitālā pārsniedz 50 procentus, rīcībai jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finansu līdzekļu un mantas izlietojumu un mantu iegūtu īpašumā vai lietošanā par iespējami zemāku cenu.
Darījums par 125 miljoniem ASV dolāru, kas pārsniedz MK noteikto LK privatizācijas minimālo cenu, ir būtisks ne tikai pašam uzņēmumam un PA, bet arī valdībai, visai Latvijas sabiedrībai, būtisks pat starptautiskā mērogā.
Clarkson Research mājaslapā atrodama informācija, ka jauni 68 000 tonnu kravnesības Panamax tipa tankkuģi 1996. un 1997. gadā maksājuši 37 miljonus ASV dolāru, 1999. gadā — 32 miljonus, bet 2001. gada aprīlī — 36 miljonus dolāru.
Šajā sakarībā lūdzam sniegt atbildi uz šādiem jautājumiem:
1. Ar ko pamatots kuģu pasūtījuma cenas izdevīgums?
Vai darbu tankkuģu tirgus izpētē ar nolūku atjaunot tankkuģu floti var uzskatīt par paveiktu pietiekami korekti?
2. Lūdzam Jūsu komentāru par to, vai šī tankkuģu iegāde (par 41,7 miljoniem dolāru par katru) ir saimniecisks darījums un atbilst likuma "Par valsts un pašvaldību finansu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu" prasībām.
3. Vai, virzot tankkuģu pirkšanas projektu, ir ievērotas visas nepieciešamās procedūras, Latvijas stratēģija un intereses?
4. Kas atbildēs par zaudējumiem, kuri radušies, nerealizējot iepriekšējo kuģu iepirkšanas projektu 1999. gadā, kad LK vadība mēģināja pasūtīt 6 tankkuģus par kopējo summu 200 miljoni dolāru?
5. Kā Jūs izskaidrojat to, ka par visas "Latvijas kuģniecības" (ar tai piederošiem 54 kuģiem, no kuriem lielākā daļa ir tankkuģi) akciju kontrolpaketi (68%) valdība prasīja tikai 115 miljonus dolāru, kas ir lētāk nekā 3 jaunie tankkuģi, kuri maksās 125 miljonus dolāru?
Rīgā 2001. gada 17. septembrī
Saeimas priekšsēdētājs J.Straume