• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saulkrastu novada domes 2024. gada 31. janvāra saistošie noteikumi Nr. SN 2/2024 "Par sociālās palīdzības pabalstiem Saulkrastu novadā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 22.02.2024., Nr. 38 https://www.vestnesis.lv/op/2024/38.31

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursu ziņas

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

22.02.2024., Nr. 38

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Saulkrastu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: SN 2/2024

Pieņemts: 31.01.2024.

OP numurs: 2024/38.31

2024/38.31
RĪKI

Saulkrastu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Saulkrastu novada domes saistošie noteikumi Nr. SN 2/2024

Saulkrastos 2024. gada 31. janvārī

Par sociālās palīdzības pabalstiem Saulkrastu novadā

Apstiprināti Saulkrastu novada domes
2024. gada 31. janvāra sēdē (prot. Nr. 2/2024 § 36)

Izdoti saskaņā ar
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
33. panta trešo daļu un 36. panta piekto un sesto daļu,
likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā"
14. panta sesto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka pabalstu veidus, pabalstu apmēru, pabalstu piešķiršanas un izmaksas kārtību mājsaimniecībām, kuras ir tiesīgas saņemt šos pabalstus, kā arī lēmumu par pabalstiem apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtību (turpmāk – Noteikumi).

2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. ienākumus un materiālo stāvokli apliecinošs dokuments – dokuments, kas apliecina klienta ienākumus, īpašumu, uzkrājumu vai likumisko apgādnieku esamību, izsniegtos aizdevumus, kā arī noslēgtie uztura un dāvinājuma līgumi;

2.2. izdevumus apliecinošs dokuments – elektroniskā kases aparāta čeks, kredītiestādes apliecināts maksājuma uzdevums, stingrās uzskaites kvīts vai faktūrrēķina oriģināls, kurā norādīts klienta vārds, uzvārds, personas kods, maksājuma mērķis un samaksas apmērs, un kas ir izsniegts laika periodā, kad klientam ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss;

2.3. klients –persona mājsaimniecībā un tās locekļi, kuri personīgi vai ar likumiskā pārstāvja palīdzību vēršas Saulkrastu novada Sociālajā dienestā (turpmāk – Dienests) un pieprasa sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību;

2.4. līdzdarbības pienākumi – pienākumi patstāvīgu sociālo funkcionēšanas spēju uzlabošanai, kurus veic klients, savstarpēji vienojoties ar sociālo darbinieku;

2.5. maznodrošināta mājsaimniecībamājsaimniecība, kurai piešķirts maznodrošinātas mājsaimniecības statuss, saskaņā ar šo Noteikumu 5., 6. punktā noteikto;

2.6. trūcīga mājsaimniecība – mājsaimniecība, kurai Ministru kabineta noteiktā kārtībā Dienests ir piešķīris trūcīgas mājsaimniecības statusu un par to ir izsniedzis noteikta parauga izziņu;

2.7. pabalsts – naudas vai mantiskais pabalsts, ko piešķir mājsaimniecībai, kurai trūkst līdzekļu pamatvajadzību nodrošināšanai, izvērtējot personas un tās ģimenes locekļu materiālos resursus;

2.8. pamatvajadzības – ēdiens, apģērbs, mājoklis, veselības aprūpe, obligātā izglītība;

2.9. ienākumu mediāna – minimālo ienākumu sliekšņi sociālās palīdzības sniegšanai, ko nosaka procentuālā apmērā noapaļotus līdz veseliem euro no Centrālās statistikas pārvaldes tīmekļvietnē publicētās minimālo ienākumu mediānas uz vienu ekvivalento patērētāju mēnesī.

3. Saistošo noteikumu mērķis ir noteikt Saulkrastu novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) sociālās palīdzības sistēmu, kas nodrošina finansiālu atbalstu Saulkrastu novadā deklarētām trūcīgām un maznodrošinātām mājsaimniecībām, lai apmierinātu viņu pamatvajadzības un veicinātu viņu līdzdarbību savas situācijas uzlabošanā.

4. Vienojoties ar klientu, pabalstu, izņemot garantētā minimālā ienākuma pabalstu (turpmāk – GMI pabalsts), var izmaksāt naudā vai pabalsta summas apmērā apmaksāt pakalpojumus (preces), kas nepieciešami, lai apmierinātu mājsaimniecības personu pamatvajadzības.

5. Maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis ir 70 procenti no ienākumu mediānas, piemērojot koeficientu "1" pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un "0,7" pārējām personām.

6. Trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusu nosaka atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumos Nr. 809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu" noteiktajam.

7. Mājsaimniecības atbilstību trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusam Dienests novērtē pēc iesnieguma saņemšanas, izvērtējot personas ienākumus un materiālos resursus, atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu.

II. Pabalstu veidi

8. Normatīvajos aktos noteiktie pašvaldības obligāti izmaksājamie sociālie pabalsti:

8.1. GMI pabalsts;

8.2. mājokļa pabalsts;

8.3. pabalsts krīzes situācijā.

9. Dienests ir tiesīgs izmaksāt šādus sociālās palīdzības pabalstus:

9.1. pabalsts medicīnas pakalpojumu apmaksai;

9.2. pabalsts bērna izglītībai un audzināšanai.

III. Garantētā minimālā ienākuma pabalsts

10. Pašvaldībā noteiktais garantētais minimālais ienākumu slieksnis vienai personai mājsaimniecībā atbilst Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteiktajam slieksnim.

11. Pabalstu piešķir mājsaimniecībai, kurai piešķirts trūcīgas mājsaimniecības statuss, kurai trūkst līdzekļu pamatvajadzību nodrošināšanai un kura pilda šajos Noteikumos noteiktos līdzdarbības pienākumus.

12. GMI pabalstu aprēķina, piešķir Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

13. GMI pabalstu izmaksā līdz mēneša 15. datumam.

IV. Mājokļa pabalsts

14. Pabalstu piešķir mājsaimniecībai, kura deklarēta Saulkrastu novadā un dzīvo atbilstoši deklarētajai adresei, vai kura ir noslēgusi īres līgumu par dzīvojamās platības īri Saulkrastu novadā un ir deklarējusi dzīvesvietu Saulkrastu novadā.

15. Mājokļa pabalsts ietver šādas izdevumu pozīcijas:

15.1. dzīvojamo telpu īre,

15.2. apsaimniekošana,

15.3. apkure,

15.4. cietais kurināmais (malka, ogles, briketes, granulas u.c.),

15.5. aukstais un karstais ūdens,

15.6. ūdens zudumi,

15.7. gāze,

15.8. elektroenerģija,

15.9. kanalizācija,

15.10. atkritumu izvešana,

15.11. daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas energoefektivitātes pasākumu veikšana,

15.12. zemes nomas maksa,

15.13. nekustamā īpašuma nodokļa samaksa normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, ņemot vērā personai noteiktos nodokļu atvieglojumus,

15.14. izdevumi par mājokļa apdrošināšanu,

15.15. asenizācijas pakalpojumi,

15.16. ūdens skaitītāju uzstādīšana vai pārbaude,

15.17. gāzes balonu iegāde,

15.18. telekomunikācijas,

15.19. internets.

16. Mājokļa pabalsta saņemšanas, aprēķināšanas un piešķiršanas kārtība ir noteikta Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un 2020. gada 17. decembra Ministru kabineta noteikumos Nr. 809 "Par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu".

17. Mājokļa pabalstu pārskaita uz pakalpojuma sniedzēja norādīto bankas kontu vai izmaksā personai, vienā vai vairākās reizēs kalendārā gada laikā, pārskaitot pabalstu uz personas norādīto kredītiestādes maksājumu vai pasta norēķinu sistēmas kontu.

V. Vienreizējs pabalsts krīzes situācijā

18. Pabalstu krīzes situācijā piešķir, neizvērtējot mājsaimniecības ienākumus, bet, novērtējot situāciju, kurā mājsaimniecība katastrofas vai citu no mājsaimniecības gribas neatkarīgu apstākļu dēļ pati saviem spēkiem nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība.

19. Pabalstu piešķir, ja personas iesniegums saņemts ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc krīzes situācijas rašanās.

20. Pabalstu krīzes situācijā, ja persona palikusi bez iztikas līdzekļiem, izmaksā nekavējoties pārtikas talonu veidā (līdz 10 taloniem vienā reizē). Viena pārtikas talona vērtība ir 5 (pieci) euro.

21. Dabas katastrofas vai cilvēku izraisītās (antropogēnās) katastrofas gadījumā, pamatojoties uz faktu apliecinošiem dokumentiem (izziņa, lēmums u.c.) pabalstu piešķir divu valstī noteikto minimālo mēnešalgu apmērā, ņemot vērā iepriekš neparedzamo apstākļu radīto zaudējumu sekas, un tikai tajos gadījumos, ja klientam nepienākas cits valsts noteiktais pabalsts, apdrošināšanas atlīdzība vai tas ir nepietiekams minimālo nepieciešamo izdevumu segšanai.

22. Citos no personas gribas neatkarīgu apstākļu radītos krīzes gadījumos, Dienests pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu. Pabalsta apmēru nosaka atbilstoši valstī noteiktajam trūcīgas mājsaimniecības statusa līmenim, nepārsniedzot faktiskos izdevumus. Pabalstu izmaksā pārskaitījuma veidā pabalsta saņēmējam vai pārskaita pakalpojuma sniedzējam, pamatojoties uz krīzes situāciju apliecinošiem dokumentiem (piemēram, izziņas, rēķini u.c.).

23. Pabalsts personas sociālās funkcionēšanas spēju saglabāšanai ietver tehniskā palīglīdzekļa iegādi, ja tehniskais palīglīdzeklis nav iekļauts valsts apmaksāto tehnisko palīglīdzekļu sarakstā. Pabalstu piešķir valstī noteiktās minimālās darba algas apmērā, bet nepārsniedzot faktiskos izdevumus. Pabalstu izmaksā pārskaitījuma veidā pabalsta saņēmējam vai pārskaita pakalpojuma sniedzējam, pamatojoties uz krīzes situāciju apliecinošiem dokumentiem (piemēram, izziņas, rēķini u.c.).

VI. Pabalsts medicīnas pakalpojumu samaksai

24. Pabalstu medicīnas pakalpojumu samaksai piešķir kopsummā līdz 200 euro gadā vienai personai mājsaimniecībā. Pabalstu piešķir par: ārstēšanās izdevumiem, medikamentiem, optiskajām brillēm, zobu protezēšanu, zobārstniecības pakalpojumiem (tikai pilngadību sasniegušām personām).

25. Pabalstu medicīnas pakalpojumu samaksai par endoprotezēšanas operācijas izdevumiem piešķir ne biežāk kā vienu reizi divos gados, nepārsniedzot 700,00 euro apmēru vienai personai mājsaimniecībā. Šajā punktā noteiktais pabalsts netiek summēts ar 24. un 26. punktā noteiktajiem pabalstiem.

26. Pabalstu medicīnas pakalpojumu samaksai par ārstēšanos no alkohola, narkotisko vielu vai azartspēļu atkarības piešķir, nepārsniedzot 250,00 euro gadā vienai personai mājsaimniecībā. Šajā punktā noteiktais pabalsts netiek summēts ar 24. un 25. punktā noteiktajiem pabalstiem.

27. Lai saņemtu pabalstu medicīnas pakalpojumu samaksai, personai vai tās likumiskajam pārstāvim jāiesniedz šādi dokumenti:

27.1. iesniegums;

27.2. ārstniecības iestādes pēdējo sešu mēnešu laikā izsniegts rēķins vai stingrās uzskaites maksājuma kvīts kopija, kurā ir norādīts personas vārds, uzvārds, personas kods;

27.3. aptiekas pēdējo sešu mēnešu laikā izsniegts izdevumus apliecinošs dokuments, kurā norādīts personas vārds, uzvārds, personas kods.

VII. Pabalsts bērna izglītībai un audzināšanai

28. Saulkrastu novadā deklarēto trūcīgo un maznodrošināto mājsaimniecībām piešķir pabalstu bērna izglītībai un audzināšanai:

28.1. uzsākot mācību gadu līdz 50,00 euro apmēram vienam bērnam. Pabalstu izmaksā vienu reizi gadā, pamatojoties uz personas iesniegumu, kas iesniegts Dienestā ne vēlāk kā līdz katra gada 30. septembrim. Iesniegumam pievieno skolas piederumu un apģērba iegādes izdevumu apliecinošu dokumentu, kas ir izsniegts pēdējo trīs mēnešu laikā, un kurā ir norādīts personas vārds, uzvārds un personas kods;

28.2. brīvpusdienām vispārizglītojošā skolā. Brīvpusdienas ar Dienesta lēmumu piešķir uz vienu mācību gadu. Lēmums stājas spēkā ar nākamo dienu pēc Dienesta sēdes. Apmaksa tiek veikta katru mēnesi saskaņā ar ēdināšanas pakalpojuma sniedzēja rēķinu;

28.3. ēdināšanas izdevumiem bērnam pirmskolas izglītības iestādē 100 % apmērā, laika periodam, kurā personai ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss.

VIII. Pabalstu piešķiršanas kārtība

29. Pabalstu piešķir, pamatojoties uz klienta iesniegumu, kuru parakstot, pilngadīgā persona mājsaimniecībā atļauj Dienestam izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par sevi un mājsaimniecības locekļiem.

30. Mutvārdos izteiktu iesniegumu darbinieks privātpersonas klātbūtnē noformē rakstveidā, un klients to paraksta. Iesniegumā norāda vēlamās palīdzības vai pabalsta veidu. Klients kopā ar sociālo darbinieku aizpilda iztikas līdzekļu deklarāciju un iesniedz visu mājsaimniecības personu ienākumu un materiālo stāvokli apliecinošus dokumentus, ja Dienestam šīs ziņas nav pieejamas.

31. Dienests pārbauda sniegtās ziņas izlases kārtībā, izskatot iesniegtos dokumentus, novērtējot klienta dzīves apstākļus, pieprasot ziņas no valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī citām juridiskām vai fiziskām personām.

32. Dienests 10 (desmit) darba dienu laikā pieņem lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu. Ja pieņem lēmumu par atteikumu piešķirt pabalstu, Dienests par pieņemto lēmumu rakstiski informē klientu.

IX. Klienta pienākumi, atbildība un līdzdarbība

33. Klientam ir pienākums aktīvi iesaistīties savas problēmas risināšanā.

34. Dienests, noslēdzot vienošanos ar klientu, var noteikt šādus līdzdarbības pienākumus:

34.1. ziņot par apstākļu, kuri nosaka sociālās palīdzības pabalstu saņemšanu vai par kuriem iepriekš sniegtas ziņas, maiņu;

34.2. uzrādīt pieprasītos dokumentus īpašuma, naudas uzkrājumu un ienākumu esamības novērtēšanai;

34.3. personīgi ierasties Dienestā, lai vienotos par pasākumiem, kas nepieciešami lēmuma pieņemšanai par sociālās palīdzības sniegšanu;

34.4. apmeklēt ārstu, lai veiktu medicīnisko izmeklēšanu, ja tas nepieciešams lēmuma pieņemšanai;

34.5. piekrist ārstēšanai un atveseļošanās pasākumiem, ja persona vēlas saņemt sociālo palīdzību sakarā ar slimību vai invaliditāti, un, ja paredzams, ka tas uzlabos minētās personas veselības stāvokli vai novērsīs tā pasliktināšanos;

34.6. iesaistīties individuālā sociālā rehabilitācijas plāna izpildē;

35. Ja klients ir sniedzis nepatiesas ziņas par savu materiālo stāvokli vai atsakās veikt līdzdarbības pasākumus, klientam var tikt atteikta sociālās palīdzības pabalsta piešķiršana.

X. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība

36. Dienesta pieņemto lēmumu var apstrīdēt Saulkrastu novada domē.

37. Saulkrastu novada domes pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

XI. Noslēguma jautājumi

38. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Saulkrastu novada domes 2021. gada 28. jūlija saistošie noteikumi Nr. SN 5/2021 "Par sociālās palīdzības pabalstiem Saulkrastu novadā".

Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis

 

Saulkrastu novada domes saistošo noteikumu "Par sociālās palīdzības pabalstiem Saulkrastu novadā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas Norādāmā informācija
Mērķis, nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi Saistošie noteikumi izstrādāti, lai noteiktu sociālās palīdzības pabalstu veidus, pabalstu apmēru, pabalstu piešķiršanas un izmaksas kārtību mājsaimniecībām, kuras ir tiesīgas saņemt šos pabalstus, kā arī lēmumu par pabalstiem apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtību.

Saistošo noteikumu izdošanas nepieciešamība pamatota ar Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punktu, kas uzliek par pienākumu domei izvērtēt uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.

No Pašvaldību likuma neizriet citas alternatīvas, kā pašvaldība var īstenot autonomo funkciju – nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus. Pilnvarojums izdot saistošos noteikumus ir ietverts Pašvaldību likuma 44. panta otrā daļa noteic, ka Dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību.

Fiskālo ietekmi uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus (izņemot saistošo noteikumu projektu par pašvaldības nodevām, kam nenorāda plānoto ietekmi uz pašvaldības budžetu) Plānojot pašvaldības budžetu 2024. gadam sociālās palīdzības pabalstiem ir paredzēts finansējums 247 900,00 euro apmērā. 2023. gadā izdevumi sociālās palīdzības pabalstu izmaksai ir sastādījuši 208 800,00 euro. Prognozējams, ka mājsaimniecību skaits, kurām tiks noteikts maznodrošinātas mājsaimniecības statuss, paaugstinot maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni, 2024. gadā nedaudz pieaugs, ņemot vērā, ka maznodrošināto mājsaimniecību ienākumu slieksnis tiks paaugstināts no 65 % no ienākumu mediānas uz 70 % no ienākumu mediānas (2024. gadā tie ir 480,00 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un 336,00 euro pārējām personām mājsaimniecībā).

Saulkrastu novada Sociālā dienestā reģistrētas:

– 2021. gadā 74 maznodrošinātas personas;

– 2022. gadā 104 maznodrošinātas personas;

– 2023. gadā 107 maznodrošinātas personas.

Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Sociālā ietekme – plānots, ka noteikumi pozitīvi ietekmēs mērķgrupu, uz kuru attiecināms Noteikumu tiesiskais regulējums, proti, Saulkrastu novada pašvaldībā deklarētās personas, kuras atbilst noteikumos noteiktajām kategorijām. Noteikumu tiesiskais regulējums neietekmēs uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, neradīs ietekmi uz vidi un uzņēmējdarbības vidi, kā arī konkurenci.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām – gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām Institūcija, kurā fiziska persona var vērsties Noteikumu piemērošanā, ir Saulkrastu novada Sociālais dienests. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz Noteikumi, ir šādi – lai saņemtu pabalstu, privātpersona iesniedz Sociālajam dienestam iesniegumu. Sociālais dienests lēmumu pieņem 10 (desmit) darba dienu laikā no iesnieguma saņemšanas. Visu sociālās palīdzības pabalstu apmērs ir noteikts saistošajos noteikumos, vai ietverot atsauci uz augstāka spēka normatīvu aktu, kā piemēram GMI vai mājokļa pabalsta gadījumā.

Pabalstus izmaksā uz pakalpojuma sniedzēja vai iesniedzēja norādīto kredītiestādes kontu. Sociālā dienesta pieņemtos lēmumus var apstrīdēt Saulkrastu novada pašvaldībā. Saulkrastu novada pašvaldības pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas. 

Ietekmi uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.
Izpildes nodrošināšana Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti noteikumu īstenošanā, ir Saulkrastu novada Sociālā dienesta darbinieki (pieņemot iesniegumus un izvērtējot iesniegumu atbilstību un pieņemot lēmumu) un Finanšu un grāmatvedības nodaļas darbinieki (izmaksājot pabalstus).
Prasību un izmaksu samērīgumu pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai – sniegt lielāku atbalstu personām ar zemiem ienākumiem, maznodrošinātām mājsaimniecībām Saulkrastu novadā. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem.
Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām (tostarp saistošo noteikumu projekta publiskās izvērtēšanas laikā saņemtos sabiedrības viedokļus) Saistošo noteikumu projekts 2024. gada 17. janvārī ievietots Saulkrastu novada pašvaldības tīmekļa vietnē sadaļā Saistošo noteikumu projekti.

Izstrādājot saistošos noteikumus pašvaldība ir ņēmusi vērā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 18.12.2023. atzinumu Nr. 1-18/7413.

Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!