• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Informācija. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 12.04.1995., Nr. 57 https://www.vestnesis.lv/ta/id/34671

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ir pavasaris. Arī literatūrā un mākslā

Vēl šajā numurā

12.04.1995., Nr. 57

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Komisijas informācija

Dokuments nr.406

Par Saeimas Izmeklēšanas komisijas

"Par finansu krīzi komercbankās un

valsts finansu sistēmas stabilitāti" darbu

(no 1995. gada 23. februāra līdz 1995. gada 4. aprīlim)

 

Laikā no 1995. gada 23. februāra līdz 1995. gada 4. aprīlim komisija ir noturējusi 9 sēdes, kurās tika apspriests rīcības plāns problēmas apzināšanai, kā arī uzsākta vairāku komercbanku krīzē iesaistīto institūciju amatpersonu noklausīšanās.

Komisija ir uzklausījusi Latvijas Bankas (E.Repše, S.Lejniece), Iekšlietu ministrijas (J.Ādamsons, J.Apelis, J.Zalpēteris, D.Šmitiņš) un Prokuratūras (J. Skrastiņš) viedokļus par vairāku komercbanku maksātnespēju izraisījušiem cēloņiem un šo institūciju darbību.

Komisija nosūtījusi arī rakstiskus pieprasījumus vairākām citām ar šiem notikumiem saistītām organizācijām: sabiedriskajam fondam "Drošība", auditorfirmām "Coopers & Lybrand", "Prince Waterhouse", "Arthur Andersson", Uzņēmumu raģistram, Tieslietu ministrijai.

Pašlaik vēl nav saņemtas atbildes no auditorfirmām, kā arī Izmeklēšanas komisija nav uzsākusi komercbanku un citu kompetentu nevalstisku organizāciju pārstāvju noklausīšanos.

Taču jau iezīmējas vairākas būtiskas nepilnības gan Latvijas likumdošanā, gan esošo likumu un citu normatīvo dokumentu izpildes mehānismos, kas veicinājušas nelabvēlīgās parādības komercbankās un finansu sistēmā kopumā.

1991. - 1994. gadā, pārejot uz tirgus ekonomikas principiem saimniecībā, Latvijas ekonomiskā likumdošana un attiecīgās regulējošās institūcijas bija veidošanās procesā, savukārt daudziem uzņēmējiem trūka gan pieredzes, gan zināšanu, bet atsevišķos gadījumos - arī godaprāta un atbildības sajūtas, veidojās labvēlīga vide ne tikai uzņēmējdarbības attīstībai, bet arī krāpniecībai, apšaubāmiem darījumiem un finansu mahinācijām.

Jau kopš 1994. gada, apstākļos, kad ne uzraugošās, ne tiesībsargājošās institūcijas nav spējušas operatīvi un preventīvi reaģēt uz minētajām nelabvēlīgajām parādībām, aizvien plašākā mērogā sākušas izpausties šo parādību sekas.

Zaudējumi, ko iedzīvotājiem radījuši vairāki desmiti noguldījumus pieņemošo firmu, sniedzas desmitos miljonu latu. Latvijas Banka atņēmusi licences vai pārtraukusi darbību 11 komercbankām ar kopējiem aktīviem 45 miljonu latu un depozītiem 17 miljonu latu apmērā.

Nevarētu iebilst, ja šos zaudējumus būtu izraisījusi vienīgi neveiksmīga uzņēmējdarbība. Diemžēl jāsecina, ka gandrīz visos šais gadījumos zaudējumus radījusi dibinātāju vai amatpersonu apzināta un ļaunprātīga rīcība. Tā lielā mērā iedzīvotāju uztverē diskreditē finansu un banku darbību un tirgus ekonomiku kā tādu.

Vienlaicīgi arī daudzi kredītu saņēmēji rīkojušies neapdomīgi vai pat ļaunprātīgi ar tiem aizdoto naudu. Šīs parādības īpaši veicinājusi nekustamo īpašumu gausā reģistrācija, kā arī kustamas mantas ķīlas reģistrācijas neiespējamība un tas, ka nepastāv informācijas sistēma par ļaunprātīgiem nemaksātājiem. Arī pašas komercbankas (īpaši darbības sākumposmā) zināšanu un pieredzes trūkuma rezultātā bieži rīkojušās neapdomīgi un pavirši, gan piesaistot, gan izvietojot naudas līdzekļus.

Latvijas Banka 1994. gadu bija pasludinājusi par komercbanku uzraudzības gadu un ir veikusi virkni pasākumu normatīvās bāzes sakārtošanai, kā arī kontroles pastiprināšanai.

Noklausoties Latvijas Bankas un tiesībsargājošo institūciju amatpersonu paskaidrojumus, komisija secina, ka:

1. Šo institūciju iejaukšanās notikumos bieži bijusi novēlota (noguldījumu firmas, Topbanka, Tautas banka).

2. Atšķirīgā pieeja pēc sastāva līdzīgām lietām, kad vienā gadījumā notiek nepiedodama vilcināšanās, bet citā nekavējoša un neadekvāta reakcija, rada pamatu aizdomām par interešu konfliktu (Lainbanka, Topbanka, Tautas banka).

Komisija atzīmē, ka šīs aizdomas pastiprina arī fonda "Drošība" vadības politizācija, sadarbība ar noteiktām uzņēmēju aprindām un vairāku augstu tiesībsargājošo iestāžu amatpersonu saistība ar šo fondu.

3. Vērojama nekoordinēta un nesaskaņota rīcība krīzes situācijās (Lainbanka, Topbanka).

4. Iekšlietu ministrijas un Prokuratūras funkcijas pārklājas, radot pamatu neizlēmībai un nesaskaņotībai.

5. Saimnieciskā tiesa nespēj nodrošināt objektīvu un vispusīgu lietu izskatīšanas procesu.

6. Tiesībsargājošo institūciju rīcībā nav speciālistu, kas spētu kvalificēti strādāt ar lietām finansu jomā, līdz ar to netiek veikti preventīvi pasākumi vai arī veiktās darbības ir neadekvātas un stāvokli pasliktinošas.

7. Iekšlietu ministrija nav sagatavojusies ne tehniski, ne kadru ziņā darbam ar ekonomiskajiem noziegumiem.

Vienlaicīgi jāsecina, ka nepieciešamas arī izmaiņas jau pastāvošajā likumdošanā, precizējot un atsevišķos gadījumos pastiprinot atbildību par pārkāpumiem banku un finansu sfērā.

Pie tam šīs izmaiņas nevar aprobežot vienīgi ar banku darbību, bet jau savlaicīgi jāveic preventīvi pasākumi investoru interešu aizsardzībai vērtspapīru tirgū, apdrošināšanā, pensiju fondos.

Būtu veicināma ar vērtspapīru likumdošanu saistīto likumu izskatīšana Saeimā un nepieciešamo uzraudzības institūciju izveidošana ar pietiekoši plašām pilnvarām.

Valdībai jānostiprina apdrošināšanas uzraudzība un jāsagatavo pensiju fondu darbību regulējošā likumdošana.

Par darbu pie dažādiem papildinājumiem un grozījumiem komercbanku darbību regulējošā likumdošanā paziņojuši Latvijas Bankas, Ministru kabineta, Iekšlietu ministrijas, Valsts ieņēmumu dienesta pārstāvji.

Taču, lai nodrošinātu Latvijas banku un finansu sistēmas stabilitāti un konkurētspēju, izmaiņas likumdošanā nedrīkst izdarīt haotiski un nepārdomāti. Balstoties uz noteiktu koncepciju, jāizstrādā vienota banku likumdošana, kura nodrošinātu:

1) drošumu; 2) pievilcību ārvalstu ieguldītājiem; 3) konfidencialitāti; 4) procedūras noguldītāju interešu aizsardzībai banku maksātnespējas gadījumā.

Šim darbam komisija iesaka izveidot īpašu, augsti kvalificētu speciālistu darba grupu.

1995. gada 7. aprīlī Komisijas priekšsēdētājs V.Krištopans

 

Saeimas komisijas informācija

Dokuments nr.410

Par Iesniegumu birojā saņemtajiem iesniegumiem

(no 1995.gada 1. līdz 31.martam)

 

Personīgā pieņemšanā griezušies 33
t.sk. saņemti iesniegumi 8
Saņemti iesniegumi pavisam 182
t.sk. individuāli 155
kolektīvi 15
anonīmi 12
Iesniegumu izskatīšana:
- atbilde sagatavota iesniegumu birojā 7
- nodoti atsevišķiem deputātiem 97
- nodoti deputātu frakcijām 32
- nodoti deputātu komisijām 54
- nodoti Saeimas struktūrvienībām 6
- pārsūtīti citām iestādēm un organizācijām 7
bez izpildes kontroles
- pārsūtīti citām iestādēm un organizācijām, 1
ņemot izpildes kontrolē
- nodoti lietā (anonīmi un bez konkrēta satura) 6

Komisijas priekšsēdētājs M.Budovskis

Iesniegumu biroja vadītāja I.Dreģe

 

 

Pārskats par Saeimas Mandātu un iesniegumu komisijas

Iesniegumu birojā saņemtajiem iesniegumiem

1995.gada martā

 

1) Priekšlikumi un atsauksmes par politiskajiem un sociāli ekonomiskajiem procesiem.

Kopā - 22 vēstules.

- Iedzīvotāji, pensionāri, represētie, invalīdi u.c. no daudziem republikas rajoniem un pilsētām dod negatīvu vērtējumu Saeimai kopumā, kā arī kritizē atsevišķu deputātu un frakciju darbu -14.

- A.Bojārinovs, A.Miezīte, A.Doktenieks, D.Rudzītis, Jelgavas rajona pensionāri un Viļakas iedzīvotāji izsaka savas domas un priekšlikumus par 6.Saeimas vēlēšanām un par Saeimas darba uzlabošanu - 6.

- Viļānu iedzīvotāji atzinīgi vērtē Saeimas, frakcijas "Latvijas ceļš" un Saeimas priekšsēdētāja A.Gorbunova darbu - 1.

- I.Vilka no Rīgas nosoda Saeimu un pieprasa atbrīvot deputātu A.Rubiku - 1.

2) Priekšlikumi likumu un lēmumu pilnveidošanā.

Kopā - 51.vēstule.

1. Ārlietu jautājumi:

- Ē.Lielais no Rīgas izvirza priekšlikumus K.Ulmaņa pīšļu atrašanai - 1.

2. Juridiskās komisijas jautājumi:

- Vairāki rakstītāji gan no Latvijas, gan no ārzemēm sniedz priekšlikumus vēlešanu likumam - 8;

- I.Vaskis no Rīgas vēlas, lai tiktu pieņemts likums par Otrā Pasaules kara invalīdu un Veterānu statusu - 1.

3. Cilvēktiesību jautājumi:

- I.Kronins no Rīgas, V.Klešniks no Cēsīm, K.Krēmers, L.Langenfelds izsakās par likumprojektu par represētās personas statusu - 4;

- Kalniņa, Naujenes pagasta iedzīvotāji, Rīgas Vecticībnieku draudze raksta par reliģiska rakstura jautājumiem - 3;

- Sčolkins, T.Tkačova no Liepājas prasa deputāta A.Rubika atbrīvošanu - 2.

4. Izglītības, kultūras un zinātnes jautājumi:

- V.Rodziks no Daugavpils, K.Ezerniece, Z.Sokolovska un Latgales iedzīvotāji skar dažādus ar izglītību un kultūru saistītus jautājumus - 4.

5. Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas jautājumi:

- Ā.Šternberga, G.Morozova, G.Černs un A.Zariņa iesnieguši priekšlikumus likumprojektam "Par zemes reformu lauku apvidos" - 4.

6. Budžeta un finansu (nodokļu) jautājumi:

- Jaščenoka no Rīgas ierosina budžeta pārdalīšanu par labu veselības aprūpei - 1;

- T.Borbals no Madonas ierosina mainīt nodokļu likumdošanu - 1;

- K.Mangalis no Rīgas izvirza priekšlikumus likumprojektam "Par dabas resursu nodokli" -1.

7. Aizsardzības un iekšlietu jautājumi:

- Z.Āboliņš no Rīgas piedāvā grozījumus Prokuratūras likumam - 1.

8. Sociālie un darba jautājumi:

- Trīs Preiļu rajona pensionāri, B.Jēkabsone, A.Šņore, E.Naturina, G.Ziemenko, V.Ilgande u.c. (43 paraksti), Iecavas invalīdu biedrība, M.Krivena, J.Grabovskis, Aronas pagasta pensionāri (210 paraksti), I.Mazlazdiņš izvirza priekšlikumus pensiju reformai - 13;

- V.Danbergs no Rīgas norūpējies par daudzbērnu ģimeņu izdzīvošanu - 1;

- A.Klintsons no Cēsīm atsūtījis priekšlikumus 3.grupas kara invalīdu atvieglojumiem - 1.

9. Pilsonības likuma izpildes komisijas jautājumi:

- Par naturalizācijas grūtībām raksta A.Trūps, J.Kubiškina un I.Doveiks - 3;

- J.Gablika iebilst pret naturalizējamo personu loka paplašināšanu - 1;

- LNNK Ogres nodaļa ieteic piešķirt pilsonību ārpus kārtas J.Bezzubovam - 1.

3) Iesniegumi un sūdzības dažādos jautājumos.

Kopā - 109 vēstules, t.sk. anonīmas un bez konkrēta satura - 13 vēstules.

Pavisam saņemti - 182 iesniegumi.

Personīgā pieņemšanā griezušies - 33 cilvēki, saņemti - 8 iesniegumi.

Svarīgākie jautājumi:

- reģistrācijas jautājumi;

- pasu režīma jautājumi;

- maznodrošināto problēmas;

- īpašuma atgūšanas jautājumi;

- ieslodzījumā esošo un no ieslodzījuma vietām atbrīvojušos personu problēmas.

 

Iesniegumu biroja vadītāja I.Dreģe

 

Saeimas 12. aprīļa sēdes darba kārtība

Akceptēta Saeimas Prezidija 7. aprīļa sēdē

 

I. Likumprojektu izskatīšana

1. Likumprojekts "Reliģisko organizāciju likums". (2.lasījums) (z.s.dok. nr.256) Cilvēktiesību komisija

 

II. Prezidija ziņojumi

1. Par saņemtajiem likumprojektiem

2. Likumprojekts "Par dzīvokļu īpašumu". (z.s.dok. nr.383; nr.383a) Ministru kabinets

 

III. Deputātu jautājumi un atbildes

3. 1. LR tieslietu ministra R.Apsīša atbilde uz Saeimas deputātu A.Amerika, J.Urbanoviča, J.Jurkāna, I.Bukovska un L.Staša jautājumu par Notariāta likumu. (z.s.dok. nr.372)

4. 2. LR tieslietu ministra R.Apsīša atbilde uz Saeimas deputātu O.Kostandas, J.Zīgerista, J.Kušneres un A.Pētersona jautājumiem par Uzņēmumu reģistru, ierēdņu atlasi darbam Tieslietu ministrijā. (z.s.dok. nr.400)

5. 3. LR Ministru prezidenta M.Gaiļa un LR tieslietu ministra R.Apsīša atbilde uz Saeimas deputātu A.Rozentāla, M.Ā.Kalniņa, J.Kokina, G.Bērziņa un P.Putniņa jautājumiem par situāciju Latvijas Valsts vēstures arhīvā, Valsts Zemes dienestā, Zemesgrāmatu reģistrā un ar to saistītām problēmām zemes reformas gaitā. (z.s.dok. nr.393)

6. 4. LR Labklājības ministrijas veselības valsts ministra P.Apiņa atbilde uz Saeimas deputātu J.Kušneres, L.Laviņas, D.Stalta, A.Bartaševiča un A.Prēdeles jautājumiem par LR likuma "Par miruša cilvēka ķermeņa aizsardzību un cilvēku audu un orgānu izmantošanu medicīnā" darbību. (z.s.dok. nr.391)

 

IV. Pieprasījumu komisijas atzinums

7. Pieprasījumu komisijas atzinums par Saeimas deputātu A.Prēdeles, A.Grota, U.Lakševica, R.Milberga, J.Sinkas, M.Grīnblata, J.Straumes, V.Puriņas un A.Seiles pieprasījumu Ministru prezidentam M.Gaiļa kungam par valsts pilnvarniekiem. (z.s.dok. nr.395; nr.395a)

V. Par amatpersonu ievēlēšanu un atbrīvošanu no amata

8. 1. Lēmuma projekts "Par dažu rajonu (pilsētu) tiesu tiesnešu iecelšanu". (z.s.dok. nr.396) Juridiskā komisija

9. 2. Lēmuma projekts "Par Satversmes Aizsardzības biroja direktora iecelšanu amatā." (z.s.dok. nr.405) Nacionālās drošības padome

 

VI. Patstāvīgo priekšlikumu izskatīšana

10. 1. Lēmuma projekts "par Unibankas privatizācijas pagaidu apturēšanu". (z.s.dok. nr.245; nr.401) Deputāti I. Kreituse, E.Kide, J.Lucāns, K.Jurkovskis, I.Folkmane, J.Zaščerinskis, V. Bresis, A.Čepānis, O.Dreģe, E.Berklavs

11. 2. Lēmuma projekts "Par lēmuma pieņemšanu valsts garantēto aizdevumu atmaksas termiņu pagarināšanā". (z.s.dok. nr.274) Deputāti G.Bērziņš, J.Kokins, M.Ā.Kalniņš. O.Grīgs, A.Rozentāls. P.Putniņš, U.Lakševics, O.Brūvers, A.Grots, J.Straume

 

VII. Saeimas 16. marta sēdes darba kārtībā iekļautie, neizskatītie jautājumi

12. 1. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par telekomunikācijām"". (2. lasījums) (Steidzams)(1994.g.r.s.dok. nr.1238; z.s.dok. nr.286) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

13. 2. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Kriminālkodeksā". (3. lasījums) (z.s.dok. nr.268) Aizsardzības un iekšlietu komisija

14. 3. Likumprojekts "Par to bijušās PSRS pilsoņu statusu, kuriem nav Latvijas vai citas valsts pilsonības". (3. lasījums) (z.s.dok. nr.283) Juridiskā komisija

15. 4. Likumprojekts "Par valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas kārtību". (3. lasījums) (z.s.dok. nr.41; nr.287; nr.287a; nr.287b) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

16. 5. Ministru kabineta 1994. gada 30. augusta noteikumi nr.177 "Ārstniecības noteikumi". (1. lasījums) (r.s.dok. nr.844; z.s.dok. nr.284) Sociālo un darba lietu komisija

17. 6. Ministru kabineta 1995. gada 7. janvāra noteikumi nr.15 "Par grozījumiem Ministru kabineta 1994. gada 30. augusta noteikumos nr.177 "Ārstniecības noteikumi"". (1. lasījums) (z.s.dok. nr.22; nr.284) Sociālo un darba lietu komisija

18. 7. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā". (1. lasījums) (z.s.dok. nr.175; nr.289) Aizsardzības un iekšlietu komisija

 

VIII. Patstāvīgo priekšlikumu izskatīšana

19. Lēmuma projekts "Par Latvijas Republikas un Uzbekijas Republikas parlamentu atbalsta grupu". (z.s.dok. nr.304) Deputāti J.Urbanovičs, F.Stroganovs, G.Bērziņš, M.Ā.Kalniņš, I.Bukovskis, J.Zaščerinskis, I.Folkmane, U.Lakševics, Ē.Kaža, M.Virsis, A.Liepiņš

 

IX. Saeimas 29. - 30. marta sēdes darba kārtībā iekļautie, neizskatītie jautājumi

20. 1. Likumprojekts "Par zvejniecību". (3. lasījums) (z.s.dok. nr.355; nr.355a) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

21. 2. Likumprojekts "Par Valsts prezidenta standartu, Saeimas priekšsēdētāja karoga un Ministru prezidenta karogu". (2. lasījums) (1994.g. r.s.dok. nr.1342; nr.1342b; z.s.dok. nr.310) Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

22. 3. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts civildienestu"". (2. lasījums) (1994.g. r.s.dok. nr.1322; z.s.dok. nr.87; nr.311) Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

23. 4. Likumprojekts "Grozījums likumā "Par piena pārstrādes uzņēmumu privatizāciju"". (2. lasījums) (z.s.dok. nr.9; nr.314) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

24. 5. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"". (1. lasījums) (1994.g. z.s.dok. 1308; 1995. g. z.s.dok. nr.315) Juridiskā komisija

25. 6. Likumprojekts "Par dabas resursu nodokli". (1. lasījums) (1994. g. r.s.dok. nr.999; 1995. g.z.s.dok. nr.317) Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

26. 7. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts civildienestu"". (1. lasījums) (z.s.dok. nr.231; nr.328) Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

27. 8. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par mežu apsaimniekošanu un izmantošanu"". (1.lasījums) (komisija ierosina atzīt par steidzamu) (z.s.dok. nr.239; nr.338) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

28. 9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par aviāciju"". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.235; nr.339) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

29. 10. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par farmaceitisko darbību"". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.237; nr.337) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

30. 11. Likumprojekts "Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likums". (2.lasījums) (z.s.dok. nr.105; nr.348) Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

31. 12. Ministru kabineta noteikumi nr.11 "Par grozījumiem likumā "Par biržām"". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.21; nr.21c; nr.353) Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

32. 13. Ministru kabineta noteikumi nr.12 "Par grozījumiem likumā "Par bezpeļņas organizāciju"". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.20; nr.352) Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

33. 14. Ministru kabineta noteikumi nr.16 "Par grozījumiem likumā "Par akciju sabiedrībām"". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.19; nr.351) Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

34. 15. Ministru kabineta noteikumi nr.10 "Par vērtspapīriem". (1.lasījums) (z.s.dok.nr.18; nr.350) Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

 

X. Patstāvīgo priekšlikumu izskatīšana

35. 1. Lēmuma projekts "Par Roalda Dobrovenska uzņemšanu Latvijas pilsonībā". (z.s.dok. nr.321) Pilsonības likuma izpildes komisija

36. 2. Lēmuma projekts "Par Romualda Ražuka uzņemšanu Latvijas pilsonībā". (z.s.dok. nr.321) Pilsonības likuma izpildes komisija

37. 3. Lēmuma projekts "Par Jevgēnijas Ļisicinas uzņemšanu Latvijas pilsonībā". (z.s.dok. nr.321) Pilsonības likuma izpildes komisija

 

XI. Saeimas 5.-6. aprīļa sēdes darba kārtībā iekļautie, neizskatītie jautājumi

38. 1. Likumprojekts "Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem". (3.lasījums) (z.s.dok. nr.356; nr.356a) Cilvēktiesību komisija

39. 2. Likumprojekts "Par pārtiku". (3.lasījums) (z.s.dok. nr.357; nr.357a) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

40. 3. Likumprojekts "Par grozījumiem likumā "Par kooperatīvajām (kopdarbības) sabiedrībām"". (2.lasījums) (Steidzams) (z.s.dok. nr.99; nr.170; nr.170a) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

41. 4. Likumprojekts "Par līgumu par valsts robežas atjaunošanu starp Latvijas Republiku un Lietuvas Republiku". (2.lasījums) (Steidzams) (z.s.dok. nr.146; nr.209; nr.209a) Ārlietu komisija

42. 5. Likumprojekts "Par Latvijas Republikas Valdības un Amerikas Savienoto Valstu Valdības līgumu par ieguldījumu veicināšanu un savstarpēju aizsardzību". (2.lasījums) (Steidzams) (z.s.dok. nr.79; nr.210; nr.210a) Ārlietu komisija

43. 6. Likumprojekts "Par bāriņtiesām". (1.lasījums) (1994.g.r.s.dok. nr.858; nr.361) Ministru kabinets

44. Alternatīvais likumprojekts. Likumprojekts "Par bāriņtiesām un pagasttiesām". (z.s.dok.nr.361) Juridiskā komisija

45. 7. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Latvijas labības tirgu un valsts labības rezervi"". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.271; nr.369) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

46. 8. Likumprojekts "Elektronisko sabiedrības saziņas līdzekļu likums". (1.lasījums) (1994.g.r.s.dok. nr.863; nr.863a; nr.370; nr.370a) Vides un sabiedrisko lietu komisija

47. 9. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"". (2.lasījums) (1994.g.r.s.dok. nr.1192; nr.375) Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

48. 10. Likumprojekts "Repatriācijas likums". (1.lasījums) (1993.g.r.s.dok. nr.56; 1995.g.z.s.dok. nr.376) Deputāti A.Gorbunovs, I.Daudišs, A.Berķis, A.Krastiņš, Z.Tomiņš

49. Alternatīvais likumprojekts. Likumprojekts "Repatriācijas likums". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.376) Cilvēktiesību komisija

50. 11. Ministru kabineta noteikumi nr.5 "Par grozījumiem likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju un bankrotu"". (1.lasījums) (z.s.dok.nr.11b; nr.377) Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

51. 12. Ministru kabineta noteikumi nr.6 "Par Valsts apdrošināšanas uzraudzības inspekciju". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.12; nr.378) Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

52. 13. Ministru kabineta noteikumi nr.8 "Par grozījumiem likumā "Par apdrošināšanu"". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.14; nr.379) Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

53. 14. Ministru kabineta noteikumi nr.14 "Par zvērinātiem revidentiem". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.17; nr.17b; nr.17c; nr.380) Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

54. 15. Likumprojekts "Par vērtspapīru tirgus komiteju". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.323; nr.381) Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

 

XII. Likumprojektu izskatīšana

55. 1. Likumprojekts "Grozījumi un papildinājumi likumā "Par cukuru"". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.302; nr.398) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

56. 2. Likumprojekts "Par grozījumiem likumā "Par lauksaimniecības uzņēmumu un zvejnieku kolhozu privatizāciju"". (2.lasījums) (z.s.dok. nr.15; nr.15b; nr.397) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

57. 3. Likumprojekts "Par valsts un pašvaldības finansu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu". (1.lasījums) (z.s.dok. nr.316; nr.399) Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

58. 4 Likumprojekts "Būvniecības noteikumi". (2.lasījums) (z.s.dok. nr.33; nr.403) Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisija

 

Saeimas ziņas

Joprojām - par "Lattelekom"

 

Pirmdien, 10.aprīlī, akciju sabiedrības "Lattelekom" izveidošanas un darbības izvērtēšanai izveidotās Saeimas izmeklēšanas komisijas sēdē deputāti uzklausīja angļu telekomunikāciju firmas "Cable and Wireless" pārstāvi Dž.Hatu un somu telekomunikāciju firmas "Telecom Finland" pārstāvi K.Naikopu un uzdeva viņiem jautājumus. Dž.Hats pamatoja telekomunikāciju firmas "Cable and Wireless" lēmumu investēt līdzekļus Latvijas telekomunikāciju sistēmā ar to, ka investīcijas Latvijā esot mazāk riskantas nekā daudzās citās valstīs, un uzsvēra, ka, lai investīcijas atmaksātos, būs nepieciešami ne mazāk kā 15 gadi.

Uz deputātes I.Kreituses jautājumu, vai firmu nebaida augstais inflācijas līmenis Latvijā un tas, ka nepiepildās pārāk optimistiskās prognozes par tautsaimniecības attīstību Latvijā, Dž.Hats atbildēja: viņu nesatrauc īstermiņa ekonomiskie rādītāji, kas ir sliktāki, nekā prognozēts, jo projekts ir paredzēts ilgam laika periodam, turklāt firma esot uzkrājusi pieredzi, strādājot valstīs ar lielu inflāciju. Komisijas loceklis P.Tabūns izteica satraukumu, ka stipri palielinās tarifi par pakalpojumiem, bet iedzīvotāju ienākumi ir ļoti niecīgi.

Firmu pārstāvji norādīja, ka tarifu izmaiņas tiek apspriestas un saskaņotas gan ar Telekomunikāciju tarifu padomi, gan ar citām institūcijām un cenai par pakalpojumiem ir aptuveni jāatbilst izmaksām. J.Lucāns izteica šaubas par nepieciešamību izdarīt lielus kredītus un norādīja uz punktiem jumta līgumā, kas Latvijai neesot izdevīgi. Dž.Hats savā atbildē uzsvēra, ka visus kredītus garantē firma "Cable and Wireless", bet bažām par Latvijai nelabvēlīgiem līguma punktiem neesot pamata.

Juris Zalāns , Saeimas ziņu dienests

 

Par Latvijā ražoto preču eksporta iespējām

 

Otrdien, 11.aprīlī, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās un reģionālās politikas komisijas sēdē izskatīja Latvijas eksporta asociācijas iniciatīvas Latvijā ražoto preču eksporta iespēju paplašināšanā.

Sēdē piedalījās Latvijas Eksporta asociācijas viceprezidents Ē.Rozencveigs. Viņš piedāvāja asociācijas izstrādātos priekšlikumus preču eksporta paplašināšanai. Par vienu no piemērotākajām vietām, kur varētu veidot šādu Latvijas ekonomisko rezidentūru, viņš minēja Maskavu. Asociācija norāda, ka nākotnē darbu varētu veikt Krievijā, Viduseiropā (postkomunistiskajā), NVS valstīs un Vidusāzijā, pēc tam - orientēties uz Rietumu valstīm.

Latvijas Eksporta asociācija norādīja arī uz šim projektam nepieciešamo finansējumu un tā avotiem. Tie varētu būt Privatizācijas fonds un jaunizveidojamais Eksporta fonds.

Komisija atbalstīja Latvijas Eksporta asociācijas veikto darbu Latvijas preču mērķtiecīgā popularizēšanā un ieteica izvērtēšanai Ārlietu ministrijā un Ekonomikas ministrijā priekšlikumu par tirdzniecības centra izveidošanas lietderību un finansēšanas iespējām.

Baiba Ģermane, Saeimas ziņu dienests

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!