• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija publicē:
  • lēmumus par tarifu aprēķināšanas metodiku un lēmumus, ar kuriem noteikts tarifs;
  • noteikumus par Regulatoram regulāri iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem;
  • vispārējās atļaujas noteikumus;
  • ziņojumus par izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodikas ievērošanu un ziņojumus, kuros informē par universālā pakalpojuma saistību tīrajām izmaksām.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2023. gada 6. aprīļa lēmums Nr. 1/5 "Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2022. gada 27. septembra lēmumā Nr. 1/33 "Nacionālais numerācijas plāns"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 12.04.2023., Nr. 71 https://www.vestnesis.lv/op/2023/71.13

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Rīgas domes saistošie noteikumi Nr. RD-23-192-sn

Par pašvaldības atbalstu sabiedrības integrācijas un līdzdalības aktivitāšu īstenošanai Rīgā

Vēl šajā numurā

12.04.2023., Nr. 71

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 1/5

Pieņemts: 06.04.2023.

OP numurs: 2023/71.13

2023/71.13
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 1/5

Rīgā 2023. gada 6. aprīlī (prot. Nr. 14, 2. p.)

Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2022. gada 27. septembra lēmumā Nr. 1/33 "Nacionālais numerācijas plāns"

Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 60. pantu

1. Izdarīt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2022.gada 27.septembra lēmumā Nr.1/33 "Nacionālais numerācijas plāns" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 190.nr.) šādus grozījumus:

1.1. papildināt 28.punktu aiz vārda "tīkla" ar vārdiem "lietotāja identifikācijas";

1.2. izteikt 1.pielikuma 3.tabulu šādā redakcijā:

"3.tabula

Īsie numuri diapazonā 116XXX, ko lieto, lai sniegtu Eiropas Savienības elektronisko sakaru saskaņotos pakalpojumus ar sociālo vērtību

Nr.
p.k.
Numurs Pakalpojuma nosaukums un apraksts Ar tiesībām izmantot šo numuru saistītie nosacījumi
1. 116 000 Palīdzības dienests pazudušu bērnu meklēšanai:

a) pieņem zvanus par pazudušiem bērniem un nodod šo informāciju policijai;

b) sniedz padomu un atbalstu personām, kas atbildīgas par pazudušo bērnu;

c) sniedz atbalstu izmeklēšanā.

Pakalpojums pieejams nepārtraukti (t.i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā)
2. 116 006 Palīdzības dienests noziegumu upuriem

Dienests sniedz emocionālu atbalstu noziegumu upuriem, kā arī sniedz viņiem informāciju par viņu tiesībām un iespējām tās izmantot, kā arī vērsties attiecīgajās organizācijās. Dienests sniedz informāciju:

a) par vietējo policiju un kriminālprocesiem;

b) par iespējām saņemt kompensāciju un apdrošināšanas jautājumiem.

Palīdzības līnija sniedz atbalstu noziegumu upuriem citu atbilstošu palīdzības avotu meklēšanā.

Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t.i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējs nodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību sabiedrībai ir viegli atrodama. Laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts par to, kad pakalpojums atkal būs pieejams.
3. 116 016 Palīdzības tālruņa numurs, kas paredzēts sievietēm, kas cietušas no vardarbības sniedz iespēju sievietēm, kas cietušas no vardarbības, saņemt palīdzību un atbalstu, informāciju par viņu tiesībām un iespējām tās izmantot un vērsties attiecīgajās organizācijās. Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t.i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējs nodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību ir sabiedrībai viegli atrodama. Laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts, kad tas atkal būs pieejams.
4. 116 111 Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis sniedz psiholoģisku palīdzību bērniem un pusaudžiem, kam vajadzīgs atbalsts un palīdzība krīzes situācijās, un, ja nepieciešams, sniedz informāciju par turpmākās palīdzības saņemšanas iespējām. Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t.i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējs nodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību sabiedrībai ir viegli atrodama. Laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts par to, kad pakalpojums atkal būs pieejams.
5. 116 117 Nesteidzamās medicīniskās palīdzības dienests

Dienests steidzamos, bet ne dzīvību apdraudošos gadījumos sniedz zvanītājam medicīniskas konsultācijas (it īpaši nedēļas nogalē un svētku dienās, kā arī ārpus ierastā ģimenes ārstu darba laika). Zvanītājs tiek savienots ar kvalificētu un apmācītu zvanu operatoru vai tieši savienots ar ārstu vai ārsta palīgu.

Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t.i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējs nodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību sabiedrībai ir viegli atrodama. Laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts par to, kad pakalpojums atkal būs pieejams.
6. 116 123 Emocionālā atbalsta dienests sniedz psiholoģisku palīdzību zvanītājiem, kuri jūtas vientuļi, kuriem ir psiholoģiska krīze vai kuri domā par pašnāvību. Dienests zvanītāju bez nosodījuma uzklausa un sniedz emocionālu atbalstu. Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t.i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējs nodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību sabiedrībai ir viegli atrodama. Laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts par to, kad pakalpojums atkal būs pieejams.

1.3. aizstāt 2.pielikuma 9.punktā burtu "O" ar ciparu "0".

2. Lēmums stājas spēkā 2023.gada 30.aprīlī.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētāja A. Ozola

 

1. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2022. gada 27. septembra lēmumam Nr. 1/33

Numuru un identifikācijas kodu sadalījums

1. tabula

Numuri

Nr.
p.k.
Numerācijas indekss Lietošanas mērķis
1. 6XXXXXXX Galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā fiksētajā elektronisko sakaru tīklā.
Tehniskām vajadzībām publiskajā fiksētajā elektronisko sakaru tīklā
2. 2XXXXXXX Galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā.
Tehniskām vajadzībām publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā
3. 80XXXXXX Bezmaksas izsaukuma pakalpojumiem
4. 81XXXXXX Dalītās samaksas pakalpojumiem
5. 90XXXXXX Papildu samaksas pakalpojumiem
6. 78XXXXXX Citu veidu pakalpojumiem
7. 300 00X XXX XXX Eksteritoriāli, IoT/M2M pakalpojumiem
8. 70 XXX XXX Valsts robežās mobilajā elektronisko sakaru tīklā, IoT/M2M pakalpojumiem
9. 71 XXX XXX Valsts robežās mobilajā elektronisko sakaru tīklā, IoT/M2M pakalpojumiem
10. 72 XXX XXX Valsts robežās, IoT/M2M pakalpojumiem
11. 73 XXX XXX Valsts robežās fiksētajā elektronisko sakaru tīklā, IoT/M2M pakalpojumiem
12. 74 XXX XXX Valsts robežās fiksētajā elektronisko sakaru tīklā, IoT/M2M pakalpojumiem

2. tabula

Īsie kodi

Nr.
p.k.
Kods Lietošanas mērķis
1. 00 Starptautisko izsaukumu prefikss
2. 0X Ārkārtas palīdzības dienestu (01, 02, 03 un 04) darbības nodrošināšanai
3. 101X Operatora izvēles pakalpojuma sniegšanai
4. 102X Operatora izvēles pakalpojuma sniegšanai
5. 103X Operatora izvēles pakalpojuma sniegšanai
6. 10Y Operatora izvēles pakalpojuma sniegšanai
7. 11X, izņemot 110, 112, 113, 114 un 115 Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
8. 110 Ārkārtas palīdzības dienestu darbības nodrošināšanai
9. 112 Ārkārtas palīdzības dienestu darbības nodrošināšanai
10. 113 Ārkārtas palīdzības dienestu darbības nodrošināšanai
11. 114 Ārkārtas palīdzības dienestu darbības nodrošināšanai
12. 115 Ārkārtas palīdzības dienestu darbības nodrošināšanai
13. 116XXX Saskaņoto pakalpojumu ar sociālo vērtību sniegšanai
14. 118X Uzziņu dienesta pakalpojuma sniegšanai
15. 1184X Uzziņu dienesta pakalpojuma sniegšanai
16. 12X Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
17. 13X Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
18. 14X Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
19. 15X Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
20. 16XX Operatoru pakalpojumiem
21. 17X Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
22. 18XX Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
23. 19X Operatora izvēles pakalpojuma sniegšanai
24. 82XXX Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
25. 83XX Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
26. 84XX Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
27. 85XX Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
28. 86XX Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
29. 87XX Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
30. 88XX Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā
31. 89XX Operatoru pakalpojumiem, galalietotāju pieslēguma punktam publiskajā elektronisko sakaru tīklā

3. tabula

Īsie numuri diapazonā 116XXX, ko lieto, lai sniegtu Eiropas Savienības elektronisko sakaru saskaņotos pakalpojumus ar sociālo vērtību

Nr.
p.k.
Numurs Pakalpojuma nosaukums un apraksts Ar tiesībām izmantot šo numuru saistītie nosacījumi
1. 116 000 Palīdzības dienests pazudušu bērnu meklēšanai:

a) pieņem zvanus par pazudušiem bērniem un nodod šo informāciju policijai;

b) sniedz padomu un atbalstu personām, kas atbildīgas par pazudušo bērnu;

c) sniedz atbalstu izmeklēšanā.

Pakalpojums pieejams nepārtraukti (t.i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā).
2. 116 006 Palīdzības dienests noziegumu upuriem

Dienests sniedz emocionālu atbalstu noziegumu upuriem, kā arī sniedz viņiem informāciju par viņu tiesībām un iespējām tās izmantot un vērsties attiecīgajās organizācijās. Dienests sniedz informāciju:

a) par vietējo policiju un kriminālprocesiem;

b) par iespējām saņemt kompensāciju un apdrošināšanas jautājumiem.

Palīdzības līnija sniedz atbalstu noziegumu upuriem citu atbilstošu palīdzības avotu meklēšanā.

Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t.i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējs nodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību sabiedrībai ir viegli atrodama. Laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts par to, kad pakalpojums atkal būs pieejams.
3. 116 111 Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis sniedz psiholoģisku palīdzību bērniem un pusaudžiem, kam vajadzīgs atbalsts un palīdzība krīzes situācijās, un, ja nepieciešams, sniedz informāciju par turpmākās palīdzības saņemšanas iespējām. Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t.i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējs nodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību sabiedrībai ir viegli atrodama. Laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts par to, kad pakalpojums atkal būs pieejams.
4. 116 117 Nesteidzamās medicīniskās palīdzības dienests

Dienests steidzamos, bet ne dzīvību apdraudošos gadījumos sniedz zvanītājam medicīniskas konsultācijas (it īpaši nedēļas nogalē un svētku dienās, kā arī ārpus ierastā ģimenes ārstu darba laika). Zvanītājs tiek savienots ar kvalificētu un apmācītu zvanu operatoru vai tieši savienots ar ārstu vai ārsta palīgu.

Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t.i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējs nodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību sabiedrībai ir viegli atrodama. Laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts par to, kad pakalpojums atkal būs pieejams.
5. 116 123 Emocionālā atbalsta dienests sniedz psiholoģisku palīdzību zvanītājiem, kuri jūtas vientuļi, kuriem ir psiholoģiska krīze vai kuri domā par pašnāvību. Dienests zvanītāju bez nosodījuma uzklausa un sniedz emocionālu atbalstu. Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t.i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējs nodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību sabiedrībai ir viegli atrodama. Laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts par to, kad pakalpojums atkal būs pieejams.

4. tabula

Starptautiskie signalizācijas punktu kodi

Nr.
p.k.
Starptautisko signalizācijas punktu kodu diapazons Lietošanas mērķis
no līdz
1. 2 096 0 2 096 7 Publiskā telefonu tīkla identifikācijai
2. 3 227 0 3 227 7 Publiskā telefonu tīkla identifikācijai
3. 3 234 0 3 234 7 Publiskā telefonu tīkla identifikācijai
4. 4 237 0 4 237 7 Publiskā telefonu tīkla identifikācijai
5. 5 249 0 5 249 7 Publiskā telefonu tīkla identifikācijai
6. 5 252 0 5 252 7 Publiskā telefonu tīkla identifikācijai
7. 6 248 0 6 248 7 Publiskā telefonu tīkla identifikācijai
8. 7 245 0 7 245 7 Publiskā telefonu tīkla identifikācijai
9. 7 250 0 7 250 7 Publiskā telefonu tīkla identifikācijai

5. tabula

Nacionālie signalizācijas punktu kodi

Nr.
p.k.
Nacionālo signalizācijas punktu kodu diapazons Lietošanas mērķis
no līdz
1. 00 000 16 384 Publiskā telefonu tīkla identifikācijai

6. tabula

Publiskā mobilā telefonu tīkla kodi

Nr.
p.k.
Mobilā telefonu tīkla valsts kods Konkrēta operatora mobilā telefonu tīkla kods Lietošanas mērķis
1. 247 XX Publiskā mobilā telefonu tīkla identifikācijai

7. tabula

Datu pārraides tīkla identifikācijas kodi

Nr.
p.k
Datu pārraides tīkla kodu diapazons Lietošanas mērķis
no līdz
1. 247 1 247 9 Publiskā datu pārraides tīkla identifikācijai

 

2. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2022. gada 27. septembra lēmumam Nr. 1/33

Numuru struktūra un formāti

1. Latvijas Republikas starptautiskais numurs

Valsts kods Nacionālais numurs
(3 cipari) (8 cipari)
(11 cipari)

2. Nacionālais numurs

Nacionālais numurs
(8 cipari)

3. IoT/M2M numurs valsts robežās

IoT/M2M numurs
(8 cipari)

4. IoT/M2M numurs eksteritoriāli

Valsts kods

IoT/M2M numurs

(3 cipari) (12 cipari)
(15 cipari)

5. Starptautiskā signalizācijas punkta kods

Zonas kods Apgabala kods Punkta kods
(3 biti) (8 biti) (3 biti)
(1 cipars) (3 cipari) (1 cipars)

6. Nacionālā signalizācijas punkta kods

Indekss Centrāles numurs
(6 biti) (8 biti)
(2 cipari) (3 cipari)

7. Publiskā mobilā telefonu tīkla lietotāja identifikācijas numurs

Publiskā mobilā telefonu tīkla valsts kods Operatora publiskā mobilā telefonu tīkla kods Mobilā pieslēguma identifikācijas numurs
Publiskā mobilā tīkla kods
(3 cipari) (2 cipari) (9 vai 10 cipari)

8. Datu pārraides identifikācijas kods

Valsts datu pārraides tīkla kods Valsts datu pārraides tīkla numurs
(3 cipari) (1 cipars)

9. Īsie kodi

Formāts Numurs
OX (2 cipari)
1XX(X) (3 cipari ) vai (4 cipari)
116XXX (6 cipari)
82XXX (5 cipari)
83XX–89XX (4 cipari)

 

3. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2022. gada 27. septembra lēmumam Nr. 1/33

Numura sastādīšanas procedūra

I. Vispārējā numura sastādīšanas procedūra

1. Numura sastādīšana, veicot starptautisko izsaukumu publiskajā fiksētajā elektronisko sakaru tīklā vai publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā:

Starptautiskais prefikss (00) Valsts kods Nacionālais numurs

Piezīme. Simbolu "+" (plus) var lietot, sastādot numuru uz mobilās galiekārtas, un tas aizvieto starptautisko prefiksu 00.

2. Numura sastādīšana, veicot iekšzemes izsaukumu publiskajā fiksētajā elektronisko sakaru tīklā vai publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā:

Nacionālais numurs

3. Numura sastādīšana, veicot iekšzemes izsaukumu publiskajā fiksētajā elektronisko sakaru tīklā vai publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā uz triju, četru, piecu vai sešu ciparu īso numuru:

1XX(X)
1XXX(X)
116XXX
82XXX
83XX–89XX

4. Numura sastādīšana, veicot iekšzemes izsaukumu publiskajā fiksētajā elektronisko sakaru tīklā uz divu ciparu īso pakalpojumu numuru:

0X

II. Numura sastādīšanas procedūra, izmantojot publiskā telefonu tīkla operatora izvēles vai publiskā telefonu tīkla operatora iepriekšējās izvēles pakalpojumu

5. Numura sastādīšana, ja operatoru izvēlas, veicot starptautisko izsaukumu publiskajā fiksētajā elektronisko sakaru tīklā vai publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā:

Operatora izvēles kods
(10X(X) vai 19X)
Starptautiskais prefikss (00) Valsts kods Nacionālais numurs

6. Numura sastādīšana, ja operatoru izvēlas, veicot iekšzemes izsaukumu publiskajā fiksētajā elektronisko sakaru tīklā vai publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā:

Operatora izvēles kods (10X(X) vai 19X) Nacionālais numurs

7. Numura sastādīšana, ja operatoru izvēlas pēc noklusējuma vai izmantojot publiskā telefonu tīkla operatora iepriekšējas izvēles pakalpojumu, veicot starptautisko izsaukumu publiskajā fiksētajā elektronisko sakaru tīklā vai publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā:

Starptautiskais prefikss (00) Valsts kods Nacionālais numurs

8. Numura sastādīšana, ja operatoru izvēlas pēc noklusējuma vai izmantojot publiskā telefonu tīkla operatora iepriekšējas izvēles pakalpojumu, veicot iekšzemes izsaukumu publiskajā fiksētajā elektronisko sakaru tīklā vai publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā:

Nacionālais numurs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!