• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrs: Par situāciju Latvijas nacionālajā aviokompānijā "airBaltic". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.06.2011., Nr. 94 https://www.vestnesis.lv/ta/id/231750

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par 2010.gada finanšu pārskatu revīziju ministrijās un valsts iestādēs:

Vēl šajā numurā

16.06.2011., Nr. 94

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Satiksmes ministrs: Par situāciju Latvijas nacionālajā aviokompānijā “airBaltic”

Latvijai tik svarīgas nozares kā transports, pasažieru pārvadājumi un aviācija nedrīkst padarīt par kaujas lauku, kurā politiķi populistisku iemeslu dēļ nāk klajā ar nepārdomātiem paziņojumiem, kas var būtiski ietekmēt visu nozares attīstību.

To satiksmes ministrs Uldis Augulis uzsvēra 14.jūnijā, preses konferencē informējot žurnālistus un sabiedrību par situāciju Latvijas nacionālajā aviokompānijā “airBaltic”.

“Satiksmes ministrijas pārziņā esošās nozares nav priekšvēlēšanu poligons,” uzsver satiksmes ministrs, “un tieši tādēļ es aicinātu politiķus atturēties no nepārdomātu un uz faktiem nebalstītu, skaļu paziņojumu izteikšanas publiskajā telpā.” U.Augulis ir pārliecināts, ka šobrīd sabiedrībā sāktā diskusija par aviokompānijas “airBaltic” it kā maksātnespēju var radīt būtisku kaitējumu visai aviopārvadājumu nozarei kopumā. “Es pilnībā piekrītu, ka ministrijai un valdībai ir jārisina sarežģītā situācija aviokompānijā “airBaltic”. Ja ekonomikas ministram ir informācija par to, ka aviokompānija atrodas, kā viņš izteicies, bankrota priekšā vai tiek veiktas kādas pretlikumīgas darbības, tad es tiešām ceru, ka viņš ar to vērsīsies tiesībsargājošajās iestādēs,” ir pārliecināts U.Augulis.

Ministrs uzsver, ka, neraugoties uz 2009.gadā noslēgto un valstij ārkārtīgi neizdevīgo akcionāru līgumu, 2011.gada janvārī darbu sākusi uzņēmuma padome, kurā pārstāvētas valsts intereses. Aviokompānijā notiek kompleksais audits, ko veic starptautiska auditorfirma, kas arī izvērtēs visu uzņēmuma darbību. “Šobrīd Latvija ir izveidojusies par nozīmīgu reģiona aviotranzīta mezglu, kas dod iespēju Latvijas iedzīvotājiem uz daudziem galamērķiem aizlidot bez pārsēšanās. Mums ir izdevies ieņemt šo biznesa nišu, par kuru mūs apskauž kaimiņos, un ir svarīgi politisku ambīciju dēļ nepazaudēt šos ieguvumus,” uzskata U.Augulis, “tādēļ pirms audita pabeigšanas ar publiskiem paziņojumiem graut uzņēmuma reputāciju ir vairāk nekā bezatbildīgi.”

Viņš akcentē, ka “airBaltic” padome strādā ar 2009.gadā noslēgtā un toreizējā ministra parakstītajā akcionāru līgumā paredzētajām pilnvarām, tomēr tiek meklēti juridiski risinājumi, kā palielināt lielākā akcionāra – Latvijas valsts – ietekmi uz uzņēmumu. “Saskaņā ar 2009.gada akcionāru līgumu visa uzņēmuma vadība ir privāto akcionāru rokās, tāpēc privātajiem akcionāriem un faktiski vienpersoniskajam kompānijas vadītājam Flikam ir jāuzņemas pilna atbildība par notiekošo aviokompānijā. Varu droši teikt – ja man būtu jāslēdz jauns akcionāru līgums, tas noteikti būtu absolūti citāds, ar adekvātām tiesībām valstij kā lielākajam akcionāram,” valstij neizdevīgo līgumu komentē satiksmes ministrs. “Ja audits uzrādīs kādas apšaubāmas vai nelikumīgas darbības uzņēmumā, tad, protams, uzņēmuma vadītājam būs par to jāatbild. Savukārt savam kolēģim varu ieteikt – ja ekonomikas ministram ir kāda informācija par kādām nelikumībām kompānija, tad viņam tā pirms publiskiem paziņojumiem būtu jādara zināma tiesībsargājošajām iestādēm.”

Satiksmes ministrs uzskata, ka nav pieļaujama tik nozīmīgas nozares padarīšana par priekšvēlēšanu cīņu lauku, tādēļ politiskajiem oponentiem iesaka nespēlēties ar valstij svarīgiem jautājumiem. “Runa ir par nopietnu un valstij svarīgu ekonomikas nozari, kura nav politisko intrigu vai spēlīšu objekts,” norāda U.Augulis, “un es neizslēdzu iespēju, ka ekonomikas ministrs, iespējams, arī deputāta kandidāts nākamajās Saeimas vēlēšanās, ir uzsācis tik vētrainu komunikāciju par uzņēmumu, kas nav ekonomikas ministra kompetencē, lai novērstu sabiedrības un mediju uzmanību no svarīgiem lēmumiem, kuri ir jāpieņem par viņa paša vadītās Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esošajiem stratēģiskajiem infrastruktūras uzņēmumiem “Latvijas Mobilais telefons” un “Lattelekom”.”

Lai izvairītos no piedalīšanās šādās politiskās spēlēs, satiksmes ministrs ir pieņēmis lēmumu atsaukt savu dalību ekonomikas ministra vadītajā darba grupā, kas lemj par “LMT” un “Lattelekom” privatizāciju. “Man nav pieņemami piedāvātie risinājumi valstij piederošo kompāniju privatizācijā, kas, manuprāt, sadārdzinās iedzīvotājiem šo pakalpojumu pieejamību,” ir pārliecināts U.Augulis. Ministrs 14.jūnijā parakstījis vēstuli premjeram Valdim Dombrovskim, kurā izteikts lūgums atsaukt viņa dalību ekonomikas ministra vadītajā darba grupā.

Ināra Pomere, ministra padomniece

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!