• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrija: Par autoceļu sakārtošanas plāniem 2011.gadā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.02.2011., Nr. 20 https://www.vestnesis.lv/ta/id/225372

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Tieslietu ministrija: Par laulību bezstrīdus šķiršanu pie notāra

Vēl šajā numurā

04.02.2011., Nr. 20

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Satiksmes ministrija: Par autoceļu sakārtošanas plāniem 2011.gadā

Plānots, ka autoceļiem pieejamais finansējums šogad būs gandrīz divreiz lielāks nekā pērn, sasniedzot 270 miljonus latu, preses konferencē par autoceļu sakārtošanas plāniem gandarījumu pauda satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Pagājušajā gadā valsts un pašvaldību autoceļiem bija pieejami ap 150 miljoni latu: no Eiropas Savienības struktūrfondiem – 56,6 miljoni, no valsts budžeta – 93,6 miljoni latu. Ministrs uzsvēra, ka ceļiem paredzēto resursu palielināšana ir iespējama, galvenokārt pateicoties ES fondu līdzekļu piesaistei Latvijas ceļu infrastruktūras sakārtošanai.

“Mūsu darba plānā ir gan lieli rekonstrukcijas projekti, gan ceļu un ielu seguma atjaunošana, lai uzlabotu braukšanas apstākļu kvalitāti,” uzsvēra satiksmes ministrs Uldis Augulis, piebilstot, ka ir daudz izdarīts, lai varētu palielināt ceļiem pieejamos finanšu resursus, piemēram, pērn vairākos iepirkumos radies ietaupījums, kas ļāvis piesaistīt papildu līdzekļus galveno autoceļu seguma rekonstrukcijai.

Ministrs īpaši akcentēja, ka šogad ir padomāts ne tikai par valsts galvenajiem autoceļiem, bet arī pašvaldību ielām un ceļiem. Ir būtiski plāni satiksmes drošības palielināšanai – Satiksmes ministrija ir apstiprinājusi 54 projektus satiksmes drošības uzlabošanai 40 Latvijas novados un 8 projektus Rīgā. “Es domāju, ka esam spējuši radīt pašreizējiem apstākļiem ļoti labu veicamo darbu plānu,” uzskata U.Augulis.

Kā uzsvēra VAS “Latvijas valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže, svarīgi ir nodrošināt pieejamo resursu kvalitatīvu apgūšanu: “Šogad autoceļu rekonstrukcijai un būvniecībai paredzētie resursi ir ievērojami pieauguši, tādēļ mūsu uzdevums ir ne vien izstrādāt precīzus darba plānus un noteikt prioritātes ceļu remontam, rekonstrukcijai un uzturēšanai, bet arī rūpīgi uzraudzīt iepirkuma procedūras un sekot līdzi darbu kvalitātei, sākot jau ar brīdi, kad potenciālajā objektā tiek veikti pirmie sagatavošanās darbi.”

2011.gadā valsts budžeta apakšprogrammai “Valsts autoceļu pārvaldīšana, uzturēšana un atjaunošana” paredzētais finansējums ir 60,3 miljoni latu. Savukārt valsts autoceļu sakārtošanai, īstenojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētos projektus, šogad paredzēti 32,4 miljoni latu, bet Kohēzijas fonda (KF) projektiem – 108,5 miljoni latu. Līdz ar to kopumā valsts autoceļiem šogad plānots 201,2 miljonu latu finansējums, tas ir par 89,6 miljoniem latu vairāk nekā 2010.gadā.

Vairāk naudas tiks arī pašvaldībām, lai uzlabotu ielu stāvokli un satiksmes drošību uz ceļiem. No valsts autoceļu fonda programmai piešķirtajiem līdzekļiem pašvaldību autoceļu (ielu) finansēšanai 2011.gadā paredzēta 20,36 miljonu latu liela mērķdotācija, kas ir saglabāta iepriekšējā gada līmenī.

Savukārt no ERAF pašvaldību un valsts budžeta līdzekļiem aktivitātē “Tranzītielu sakārtošana pilsētās” šogad plānoti apmēram 30 miljoni latu. Vēl 6 miljoni latu atvēlēti satiksmes drošības uzlabošanai pašvaldībām ārpus Rīgas, savukārt 3 miljoni latu paredzēti satiksmes drošības uzlabošanai galvaspilsētā.

No KF līdzekļiem aktivitātes “Lielo ostu infrastruktūras attīstība “Jūras maģistrāļu” ietvaros” tiks īstenoti divi projekti ielu infrastruktūras uzlabošanai – pievadceļu izbūve Ventspils brīvostā, kā arī ielu rekonstrukcija un Dienvidu pieslēguma izbūve Liepājas ostai. Šim mērķim paredzētais kopējais finansējums – aptuveni 11,1 miljons latu. KF līdzekļus izmantos arī Daugavpils pašvaldība – 2011.gadā tā īstenos projektu “Daugavpils autotransporta mezgls” par 5,5 miljoniem latu.

Valsts īsteno divus lielus KF līdzfinansētus projektus – autoceļa E22 posmu Tīnūži–Koknese un Ludza–Terehova rekonstrukciju. Ludzas–Terehovas posma kopējās izmaksas ir 47,7 miljoni latu (2011.gadā – 10,77 miljoni latu), bet Tīnūžu–Kokneses posmā tās paredzamas 96,7 miljoni latu (2011.gadā plānoti 22,21 miljons latu). Abus posmus iecerēts pabeigt nākamgad.

Kopumā 2011.gadā plānots sākt 12 ERAF līdzfinansētus autoceļu projektus un pabeigt 12 iepriekšējos gados iesāktos objektus. 2011.gada pirmajā ceturksnī paredzēts sākt iepirkuma procedūru vēl 8 projektiem.

Šajā un nākamajā gadā plānots nodot ekspluatācijā vairāk nekā 600 km noasfaltētu ceļu.

Ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!