• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par sadarbību ar Ķīnu un Mongoliju augstākajā izglītībā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.12.2010., Nr. 192 https://www.vestnesis.lv/ta/id/222227

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par sadarbību ar Norvēģiju ekonomikā

Vēl šajā numurā

03.12.2010., Nr. 192

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par sadarbību ar Ķīnu un Mongoliju augstākajā izglītībā

2.decembrī izglītības un zinātnes ministrs Rolands Broks tikās ar Latvijas ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieci Ķīnas Tautas Republikā (ĶTR) un Mongolijā Ingrīdu Levrenci un pārrunāja turpmākās sadarbības iespējas starp Latviju un ĶTR, kā arī starp Latviju un Mongoliju augstākās izglītības eksportspējas un internacionalizācijas veicināšanai.

Ministrs pateicās vēstniecei par atbalstu un ieinteresētību Latvijas augstākās izglītības eksportspējas stiprināšanā, īpaši saistībā ar šā gada 22.oktobrī parakstīto Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) un ĶTR Izglītības ministrijas līgumu par augstākās izglītības kvalifikāciju un studijās iegūto grādu savstarpēju atzīšanu.

Liela uzmanība tika veltīta turpmākajām darbībām, lai sekmētu šā līguma praktisku īstenošanu. Sarunā tika uzsvērts, ka minētais līgums ir stabils pamats un tiesiskā bāze, kas nodrošināta no valsts un IZM puses, sadarbības turpināšanai ar ĶTR un Latvijas augstākās izglītības internacionalizācijas sekmēšanai. Ministrs pastāstīja, ka jau tuvākajā laikā saskaņā ar līgumā noteikto IZM nosūtīs Ķīnai Latvijas puses Pastāvīgās ekspertu komisijas sastāvu, kā arī informāciju par tām augstākās izglītības iestādēm, kurām ir tiesības piešķirt pirmā un otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības diplomus, bakalaura, maģistra un doktora grādus Latvijas Republikā. Saskaņā ar līgumu par augstākās izglītības kvalifikāciju un grādu atzīšanu Pastāvīgās ekspertu komisijas uzdevums ir apspriest jautājumus, kas saistīti ar līguma īstenošanu. Komisiju veido ne vairāk kā seši pārstāvji no katras valsts, tās sēdi sasauc pēc vienas vai abu pušu ierosinājuma.

Līgums ir devis konkrētu pamatu tam, ka Latvijas augstskolas pašas atbilstoši savai autonomijai, kompetencei un publiski atvasinātas personas statusam var intensīvi strādāt pie divpusējo attiecību stiprināšanas ar ĶTR augstākās izglītības mācību iestādēm. Ministrs un vēstniece bija vienisprātis, ka tieši abu valstu augstskolu sadarbība šobrīd ir viens no būtiskiem priekšnoteikumiem šā gada oktobrī noslēgtā starptautiskā līguma iedzīvināšanai.

Sarunas gaitā tika minēts, ka gandrīz vienlaikus šā gada oktobrī līdz ar līgumu par augstākās izglītības kvalifikāciju un studijās iegūto grādu atzīšanu spēkā stājies arī Latvijas Republikas IZM un ĶTR Liaoningas provinces Izglītības departamenta saprašanās memorands par sadarbību izglītības jomā. Tādēļ ministrs un vēstniece pārrunāja potenciālās sadarbības iespējas starp Latviju un Liaoningas provinci un abu valstu augstākās izglītības iestādēm.

R.Broks pastāstīja, ka šobrīd notiek darbs pie augstākās izglītības finansēšanas modeļa pilnveides, uzmanību pievēršot tam, lai šis modelis motivētu augstskolas darboties internacionalizācijas virzienā.

Ievērojot to, ka I.Levrence vienlaikus ir arī Latvijas vēstniece Mongolijā, sarunas nobeigumā tika pārrunātas Latvijas sadarbības iespējas IZM pārziņā esošajās jomās starp Latviju un Mongoliju, īpaši augstākajā izglītībā. Šobrīd spēkā ir 2003.gadā noslēgtais Latvijas Republikas valdības un Mongolijas valdības līgums par sadarbību kultūrā, izglītībā un zinātnē, kas paredz sekmēt tālāko sadarbību kultūrā, izglītībā un zinātnē starp abām valstīm, kā arī veicināt sadarbības attīstību un pieredzes apmaiņu izglītībā un zinātnē.

Agnese Korbe, izglītības un zinātnes
ministra padomniece

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!