Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministre: Pārrunājot ar UNESCO vadību izglītības aktualitātes. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.09.2010., Nr. 145 (4337) https://www.vestnesis.lv/ta/id/217682

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursi

Vēl šajā numurā

14.09.2010., Nr. 145 (4337)

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Izglītības un zinātnes ministre: Pārrunājot ar UNESCO vadību izglītības aktualitātes

UNESCO Nākotnes foruma “Vai dzimumu līdztiesība ir trūkstošais elements, pārdomājot vispasaules attīstības mērķus pēc 2015.gada?” laikā, kas notika Atēnās no 9. līdz 11.septembrim, izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe foruma atklāšanā uzrunāja tā dalībniekus, kā arī tikās ar UNESCO ģenerāldirektori Irinu Bokovu un UNESCO vadošajām amatpersonām un pārrunāja ar izglītību un tās nākotnes attīstību saistītus jautājums.

Tiekoties ar T.Koķi, UNESCO ģenerāldirektore I.Bokova uzsvēra, ka viena no aktualitātēm izglītības jomā kā Eiropā, tā kopumā pasaules attīstītajās valstīs ir skolu tīkla sakārtošana un konsolidācija, jo bērnu skaita samazināšanās, īpaši attīstītajās valstīs, atspoguļojas arī izmaiņās skolu tīklā. Līdztekus tam UNESCO savā darbībā lielu nozīmi un uzmanību pievērš izglītības pieejamības nodrošināšanai un izglītības kvalitātei paaugstināšanai. Ministre apliecināja, ka arī Latvijas izglītības politikā kā valsts līmenī, tā sadarbojoties ar pašvaldībām, ievērojot bērnu skaita tendences, liela vērība tiek veltīta izglītības pieejamībai un kvalitātes uzlabošanai, kā arī efektīvai resursu izmantošanas sekmēšanai.

UNESCO puse uzsvēra, ka viens no organizācijas uzstādījumiem saistīts arī ar izglītības pieejamības un apguves nodrošināšanu neatkarīgi no cilvēku sociālā un materiālā stāvokļa. Proti, līdzekļu trūkums vai zemi ienākumi vecākiem nevar būt aizbildinājums, lai bērns jau mazotnē tiktu izslēgts no izglītības. Ministre uzskata, ka šie uzstādījumi un mērķi kopumā sasaucas arī ar Latvijas izglītības politikas veidošanu un īstenošanu. Piemēram, izglītībai nodrošināts atbalsts Sociālās drošības tīkla stratēģijas ietvaros; stipendijas augstākajā izglītībā tiek piešķirtas, ievērojot gan sociālos, gan sekmības kritērijus u.c.

Vienlaikus T.Koķe pauž nostāju: lai ievērotu sabiedrības un valsts ilgtermiņa attīstības vajadzības, turpmāks līdzekļu samazinājums Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošajām jomām nav nedz iespējams, nedz pieļaujams. Turklāt, īstenojot IZM pārziņā esošo jomu darbības uzlabošanu, efektivitātes un kvalitātes paaugstināšanu, vienlaikus nav iespējams mazināt līdzekļus un nodrošināt atbilstošu sistēmas darbību.

Agnese Korbe, ministres padomniece

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!