• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija: Par vienas pieturas aģentūras principa ieviešanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 8.09.2010., Nr. 142 https://www.vestnesis.lv/ta/id/217400

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Zemkopības ministrija: Par Kredītu fonda aizdevumu lauksaimniekiem

Vēl šajā numurā

08.09.2010., Nr. 142

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija: Par vienas pieturas aģentūras principa ieviešanu

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM), turpinot darbu pie vienas pieturas aģentūras principa ieviešanas, veikusi aptauju, kas liecina: vairāk nekā trešdaļa pašvaldību vēlas pakārtot novada darbu vienas pieturas aģentūras principam. Savukārt gandrīz puse pašvaldību jau ir sākušas darbu, lai vienuviet nodrošinātu iedzīvotājiem un uzņēmējiem kvalitatīvus un pieejamus pakalpojumus.

Tāpat RAPLM apkopotā informācija liecina, ka valstī kopumā jau 11 pašvaldības sekmīgi darbojas atbilstoši vienas pieturas aģentūras principam un nodrošina iedzīvotājiem pakalpojumus klātienē vai elektroniski, fiziski nevēršoties institūcijā pie atbildīgās amatpersonas, kas izskata iesniegto pieteikumu, saskaņo to un pieņem lēmumu par pieprasītā pakalpojuma izpildi. Atbilstoši vienas pieturas aģentūras principam darbojas: Rīga, Jūrmala, Tukuma novads, Liepāja, Ventspils, Jelgava, Jēkabpils, Dobeles novads, Rēzekne, Ilūkstes novads un Gulbenes novads.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas piedāvātais risinājums – vienas pieturas aģentūras principa ieviešana pašvaldībās – iedzīvotājiem un uzņēmējiem nodrošinās iespēju pakalpojumus saņemt vienuviet, sākot no pakalpojuma pieteikšanas līdz rezultāta saņemšanai. Pakalpojumi būs ērti pieejami, nodrošinot laika un transporta izmaksu samazinājumu.

Kā būtiskākos ieguvumus vienas pieturas aģentūru tīkla izveidē RAPLM valsts sekretāre Laimdota Straujuma akcentē caurskatāmību valsts pārvaldē, reģionu attīstību un iedzīvotāju apmierinātības pieaugumu ar valsts pārvaldes darbu. “Tas palīdzēs īstenot valsts pārvaldes reformu, optimizējot valsts funkcijas un valsts pārvaldes integrāciju, personu vajadzību apzināšanu to dzīves situāciju kontekstā, ārpus viena resora kompetences jomas,” uzskata L.Straujuma.

Patlaban personu apkalpošana aptver atsevišķu vai konkrētās institūcijas pakalpojumu sniegšanu, vienlaikus pieprasītie pakalpojumi bieži skar vairākas nozares. Pakalpojumu izvietojums iedzīvotājos rada neizpratni un apjukumu par to, kur jāvēršas, lai saņemtu nepieciešamo pakalpojumu, jo personai jāiet uz dažādām institūcijām vai jābrauc uz citu pašvaldību.

Ieviešot vienota vienas pieturas aģentūras tīkla principu, RAPLM uzskata, ka tiktu uzlabota pakalpojumu pieejamība iedzīvotājiem, kā arī ievērojami samazinātu izmaksas, piemēram, izmantojot kopīgas dienestu telpas, sedzot apsaimniekošanas izmaksas, kā arī īstenojot kopīgu saimniecisko pasākumu veikšanu.

RAPLM piedāvā visās pašvaldībās izveidot pakalpojumu centrus, kuros tiktu organizēta pakalpojumu saņemšana gan neklātienē, gan klātienē.

Plānots, ka neklātienē tiktu ieviests zvanu centrs vai, izmantojot portālu www.Latvija.lv, pašvaldību un institūciju interneta vietnes, tiktu saņemti elektroniskie pakalpojumi. Klātienē pakalpojumi būs pieejami visās valsts lielākajās apdzīvotajās vietās – pilsētās, novadu administratīvos centros, kā arī to teritoriālajās vienībās.

Pakalpojumu centros pieejamie pakalpojumi iedzīvotājiem tiks pielāgoti pēc pakalpojuma pieprasījuma un personu skaita, kā arī darba laiks un nodrošinājums katrā centrā tiks pielāgots atsevišķi.

RAPLM piedāvā pakalpojumu piegādi klātienē un neklātienē organizēt vienotā sistēmā pēc vienotiem principiem saskaņā ar valsts administratīvi teritoriālo iedalījumu uz vietējo pašvaldību bāzes.

Ministrijas Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!