• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Paskaidrojumi par Valsts budžetu 1999. gadam. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 2.02.1999., Nr. 28/29 https://www.vestnesis.lv/ta/id/21404

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts prezidents - piektdien, sarunā par Latvijas ārpolitikas prioritātēm

Vēl šajā numurā

02.02.1999., Nr. 28/29

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Par Valsts budžetu 1999.gadam
Paskaidrojumi
Sagatavoti Finansu ministrijā.
Akceptēti Ministru kabineta 1999.gada 18.janvāra sēdē.
Nosūtīti 7. Saeimai izskatīšanai 1999.gada 18.janvārī.
Saturā
1. Makroekonomiskā attīstība
1.1. Pašreizējā ekonomiskā situācija
1.2. Ekonomiskās politikas mērķi
1.3. Makroekonomiskās attīstības scenārijs
1.3.1. IKP no izdevumu viedokļa
1.3.2. Ražošanas struktūra
1.3.3. Demogrāfiskās tendences, nodarbinātība, bezdarbs, ienākumu politika
1.3.4. Maksājumu bilance un ārējā tirdzniecība
1.3.5. Inflācija
1.3.6. Monetārais sektors
1.3.7. Valsts parāds
1.3.8. Scenārija izpildes nozīmīgākie riski
Galvenie makroekonomiskie rādītāji
IKP nozaru griezumā
IKP izlietojums
IKP ienākumu griezumā
Maksājumu bilance, miljonos latu
Maksājumu bilance, % no IKP tekošajās cenās
Valsts parāds 1996. - 2003. g.
Valsts ārējā parāda prognoze 1999 - 2003
Kredītu izmaksājamās summas un ārējā parāda apkalpošanas maksājumi, 1999 - 2003
2. Valsts fiskālā politika
2.1. Pašreizējās fiskālās situācijas apskats
2.2. Krievijas krīzes iespaids uz budžeta ieņēmumiem
2.3. Likumdošanas un strukturālo reformu izmaiņu ietekme uz budžetu
3. Fiskālais apskats sadalījumā pa budžetiem
3.1. Konsolidētais kopbudžets
3.2. Valsts konsolidētais budžets
3.2.1. Valsts pamatbudžets
3.2.2. Valsts speciālie budžeti
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi funkcionālā sadalījumā
(bez tīrajiem aizdevumiem)
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi ekonomiskās klasifikācijas sadalījumā
(bez tīrajiem aizdevumiem)
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi administratīvajā sadalījumā
(bez tīrajiem aizdevumiem)
Valsts pamatbudžeta izdevumi funkcionālā sadalījumā
Valsts pamatbudžeta izdevumi ekonomiskās klasifikācijas sadalījumā
Valsts pamatbudžeta izdevumi administratīvajā sadalījumā
Valsts speciālā budžetaizdevumi funkcionālā sadalījumā
Valsts speciālā budžeta izdevumi ekonomiskās klasifikācijas sadalījumā
Valsts speciālā budžeta izdevumi administratīvajā sadalījumā
4. Nodokļu ieņēmumu analīze
4.1. Netiešie nodokļi
4.2. Tiešie nodokļi
5. Valsts speciālo budžetu ieņēmumi
5.1. Labklājības ministrijas valsts speciālie budžeti
5.2. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts speciālie budžeti
5.3. Satiksmes ministrijas valsts speciālie budžeti
5.4. Zemkopības ministrijas valsts speciālie budžeti
5.5. Finansu ministrijas valsts speciālie budžeti
5.6. Ekonomikas ministrijas valsts speciālie budžeti
5.7. Izglītības un zinātnes ministrijas valsts speciālie budžeti un
Kultūras ministrijas Kultūrkapitāla fonds
5.8. Nacionālā radio un televīzijas padome
6. Pārējo ieņēmumu analīze
6.1. Nenodokļu ieņēmumi
6.2. Pašu ieņēmumi
7. Valsts budžeta likuma struktūra un izdevumi
7.1. Valsts budžeta likuma struktūra
7.2. Valsts bud eta izdevumu 1999. gadam veidoöanas pamatprincipi
7.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta izdevumi
7.3.1. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta izdevumi
administratīvajā sadalījumā
7.4. Valsts investīciju programmas (VIP) finansēšana 1999. gadā
8. Pašvaldību budžeti
8.1. Pašvaldību pamatbudžeti
8.2. Pašvaldību finansu izlīdzināšana
8.3. Pašvaldību speciālie budžeti
9. Grozījumi tiesību aktos, kuri ir iekļauti valsts budžeta likumprojekta paketē
1. pielikums. Valsts pamatbudžeta nenodokļu ieņēmumu analīze
2. pielikums. Pašu ieņēmumi
3. pielikums. Pašvaldību finansu izlīdzināšana aprēķins 1999. gadam
Turpinājums. Sākums -
"LV" 21.01.99., nr.17/18; "LV" 22.01.99., nr.19/20;
"LV" 26.01.99., nr.21/22; "LV" 27.01.99., nr.23/24;
"LV" 28.01.99., nr.25; "LV" 29.01.99., nr.26/27.
7. Valsts budžeta likuma struktūra un izdevumi
7.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta izdevumi
04.04.00 Invaliditātes, maternitātes un slimības speciālais budžets
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 77 480,7 18 201,7 92 682,4
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi 74 480,7 18 201,7 92 682,4
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi
Izdevumi - kopā 78 067,1 14 839,8 92 906,9
Valsts budžeta aizdevumi
Valsts budžeta aizdevumu atmaksas
Fiskālā bilance -358,6 -224,5
Finansēšana: aizņēmums no pamatbudžeta
Valsts speciālā budžeta naudas līdzekļu
atlikumu izmaiņas palielinājums (-)
vai samazinājums (+) 358,6 224,5
Kopējie ieņēmumi ir plānoti 92 682,4 tūkst.latu apmērā, kas ir palielinājums par 18 201,7 milj.latu, ko veido:
- sociālās apdrošināšanas iemaksu apjoma palielinājums par 13 913,6 tūkst.latu, ko veido budžeta izdevumu īpatsvara kopējā finansējuma apjomā palielinājums no 16,47% - 1998.gadā līdz 17,84% - 1999.gadā;
- citi ieņēmumi ir 2 reizes palielināti, ko ietekmē transferts no Nodarbinātības speciālā budžeta 8 000 tūkst.latu apmērā.
Kopējie izdevumi ir plānoti 92 906,9 tūkst.latu apmērā. Pieaugums ir 14 839,8 tūkst.latu, kuru veido:
- transferts uz Nodarbinātības budžetu 3 000 tūkst.latu apmērā (1998.gada aizdevuma atmaksa), kas ir iekļauts 1999.gada iemaksu likmē;
- budžeta administrēšanas izdevumu palielinājums par 373,4 tūkst.latu, kas izskaidrojams ar izdevumu īpatsvara palielinājumu;
- jauns izdevumu veids - iemaksas bezdarba apdrošināšanai 230,4 tūkst.latu;
- pārējo izdevumu palielinājums ir 7 572,9 tūkst.latu, kuru varētu ietekmēt vidējās iemaksu algas pieaugums, invaliditātes pensijas apmēru indeksācijas, pakalpojumu saņēmēja skaita palielinājums, ņemot vērā 1998.gada izpildes tendences., tajā skaitā:
- Invaliditātes pensijas
Kopējo izdevumu pieaugums ir plānots 4 663,6 tūkst.latu, ņemot vērā 1998.gada faktiskās un 1999.gada prognozējamās pensijas apmēru indeksācijas. Gada vidējais pensijas saņēmēju skaits ir ieplānots 93,3 tūkst. personu. Gada vidējie izdevumi vienam pensionāram mēnesī - vidēji 57,86 lati. Indeksāciju rezultātā pensijas apmērs gada laikā var palielināties līdzīgi vecuma pensijas saņēmējiem.
Kopējie gada izdevumi indeksācijām ir ieplānoti 1 280,1 tūkst. latu apmērā, t.sk. maija indeksācijai -873,2 tūkst. latu un novembra -379,0 tūkst. latu.
- Maternitātes pabalsti
Kopējo izdevumu pieaugums ir 779,2 tūkst.latu, ko ietekmē pakalpojumu saņēmēja skaita palielinājums, ņemot vērā 1998.gada izpildes tendences. Gada vidējais pabalstu saņēmēju skaits mēnesī ir ieplānots 710 personas mēnesī Maternitātes pabalsta vidējais apmērs - 602,60 latu apmērā .
- Slimības pabalsti
Kopējo izdevumu pieaugums ir 1 435,8 tūkst.latu, kuru ietekmē pakalpojumu saņēmēja skaita palielinājums, ņemot vērā 1998.gada izpildes tendences. Gada vidējais pabalstu saņēmēju skaits mēnesī ir ieplānots 7666 personas mēnesī. Pabalsta vidējais apmērs (vienam saņēmējam) 74,28 lati, ņemot vērā vidējo iemaksu algu - 133,91 lats.
- Apbedīšanas pabalsti
Kopējie izdevumi par 214,8 tūkst.latu lielāki, kas izskaidrojams ar 1998.gada izmaiņām normatīvajos aktos, kur ir noteikts pabalsta apmēra palielinājums. Plānotais pakalpojumu saņēmēju skaits vidēji mēnesī ir 150 personas (vai 1800 - gadā). Pabalsta apmērs - 251,04 lati.
- Iemaksas pensiju apdrošināšanai
Kopējie izdevumi ir palielināti par 3 877,3 tūkst.latiem , ņemot vērā 1998.gada faktisko izpildi. Plānotais gada vidējais apdrošināmo personu skaits ir 68,4 tūkst. personu vidēji mēnesī. Vidējais iemaksu apmērs ir 13,36 lati.
Budžeta projektā izdevumu pārsniegums pār ieņēmumiem izveidojas 224,5 tūkst. latu apmērā, kura segšanas avots ir līdzekļu atlikums uz 1999.gada sākumu 300 tūkst. latu.
04.05.00 Bezpeļņas organizācija VAS "Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūra" speciālais budžets
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 8 950,1 1 726,9 10 677,0
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi 8 950,1 1 726,9 10 677,0
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi
Izdevumi - kopā 11 950,1 4 004,7 15 954,8
Valsts budžeta aizdevumi
Valsts budžeta aizdevumu atmaksas
Fiskālā bilance -3 000 -5 277,8
Finansēšana: aizņēmums no pamatbudžeta 5 277,8
Valsts speciālā budžeta naudas līdzekļu
atlikumu izmaiņas palielinājums (-)
vai samazinājums (+) -1 500
Kopējie ieņēmumi , salīdzinot ar 1998.gada budžetu, ir par 1726,9 tūkst.latu lielāki, ko veido:
- palielinājums atskaitījumu no speciālajiem budžetiem, kas saistīti ar administrēšanu, 1 552,9 tūkst.latu, tajā skaitā:
- atskaitījumu palielinājums no speciālajiem budžetiem šo budžetu administrēšanai par 1 201,2 tūkst.latu, jo saskaņā ar LR MK 1998.gada 9.septembra sēdes protokolu nr.49 ir paredzēti ieskaitīšanai pamatbudžetā sociālās apdrošināšanas iemaksu administrēšanai. Ņemot vērā likumā ''Par valsts sociālo apdrošināšanu'' noteikto, VSAA atbild par sociālās apdrošināšanas speciālo budžetu administrēšanu. Lai nodrošinātu sociālās apdrošināšanas iemaksu administrēšanu, VSAA plāno noslēgt līgumu ar VID par šo funkciju veikšanu.
- dotācijas sociālās palīdzības administrēšanai palielinājums 351,7 tūkst.latu;
- pārējo pieaugumu veido dotācijas investīcijām palielinājums.
Kopējie izdevumi , salīdzinot ar 1998.gada budžetu, ir palielināti par 4 004,7 tūkst.latu, ko veido:
- izdevumi labklājības sistēmas reformas īstenošanai: 1998.gada neapgūto izdevumu summa 3 500 tūkst.latu ir pārnesta uz 1999.gadu.
- izdevumos ir iekļauti atskaitījumi VID iemaksu administrēšanai un administratīvo izdevumu palielinājums .
VSAA administrēšanas izdevumi, kas saistīti ar sociālās apdrošināšanas speciālo budžetu administrēšanu un sociālās palīdzības administrēšanu, budžeta projektā ir paredzēti 3429.kodā, tai skaitā: dotācija VID iemaksu administrēšanai; izdevumi pensiju un pabalstu piegādes pakalpojumiem.
Izdevumi labklājības sistēmas reformas īstenošanai 5 277,8 tūkst. latu apmērā tiks segti ar aizņēmumu no pamatbudžeta.
 
19 Tieslietu ministrija
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 12 697,7 442,3 1 230,6 13 486,1
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 8 906,9 141,2 1 230,6 9 996,4
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 3 790,7 301,1 3 489,6
Izdevumi - kopā 13 497,7 1 242,2 1 230,6 13 486,1
Fiskālā bilance -800,0
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 800,0
09.00.00 Apgabaltiesas un
10.00.00 Rajonu (pilsētu) tiesas
tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 5 907,4 37,0 1 276,5 7147,0
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 4 660,0 37,0 854,0 5477,0
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 1 247,4 422,6 1670,0
Izdevumi - kopā 6 308,4 438,0 1 276,5 7147,0
Fiskālā bilance -401,0
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 401,0
1. Vienreizējie pasākumi
* 37,0 tūkst.latu - investīciju projektu īstenošanai piešķirtā finansējuma samazinājums;
2. Atalgojumu sistēmas sakārtošana
* Dotācijas apjoms tiek palielināts par 700,0 tūkst.latu tiesnešu atalgojumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) paaugstināšanai, saskaņā ar 15.10.98. Saeimā pieņemtajiem grozījumiem likumā "Par tiesu varu". Tiesnešu atalgojumu paaugstināšanas mērķis ir uzlabot tiesu darbu un veicināt Korupcijas novēršanas likuma prasību ievērošanu. Tiek prognozēts, ka tiesnešu atalgojumu paaugstināšanas rezultātā pieaugs tiesu darbības un tiesās iesniegto lietu izskatīšanas efektivitāte, rezultātā samazināsies tiesās uzkrāto neizskatīto lietu skaits;
3. Regulāri izdevumi
* Par 154,0 tūkst.latu palielinās VNDPT pamatpakalpojumu apmaksa.
4. Jaunas funkcijas
* Par 422,6 tūkst.latu palielinās ieņēmumi no zemesgrāmatu nodaļu iekasētās kancelejas nodevas, šie ieņēmumi tiek paredzēti, saskaņā ar 22.10.98. Saeimā pieņemtajiem grozījumiem Zemesgrāmatu likumā, Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas izveidošanai. Lai izpildītu šo lielo darba apjomu zemesgrāmatu nodaļās tiek paredzētas papildus 76 tiesnešu palīgu un 5 datorspecialistu štata vienības.
15.00.00 Bēgļu lietu apelācijas padome
tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 54,1 54,1
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 54,1 54,1
Izdevumi - kopā 54,1 54,1
1. Jaunas funkcijas
* 50,0 tūkst.latu - finansējums Bēgļu lietu apelācijas padomes darbības nodrošināšanai 1999.gadā, tai skaitā 10 štata vienībām tiek paredzēts atalgojums (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) 27,6 tūkst.latu apmērā.
* 4,1 tūkst latu - VNDPT pamatpakalpojumu apmaksai
Bēgļu lietu apelācijas padome ir Ministru kabineta izveidota iestāde, kas darbojas saskaņā ar likumu "Par patvēruma meklētājiem un bēgļiem Latvijas Republikā". Padome izskata sūdzības par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Bēgļu lietu centra lēmumiem jautājumā par bēgļu statusa piešķiršanu vai atteikumu piešķirt bēgļu statusu. Ar Ministru kabineta lēmumu 1998.gadā Padomes darbības nodrošināšanai tika piešķirts finansējums 9,8 tūkst.latu apmērā no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.
16.00.00 Patentu valde
tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 354,2 54,8 409,0
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 354,2 54,8 409,0
Izdevumi - kopā 354,2 54,8 409,0
Patentu valdes darbības nodrošināšanai pamatā izmanto ieņēmumus no valsts nodevas par rūpnieciskā īpašuma aizsardzību, 1999.gadā ieņēmumi pieaugs par 54,8 tūkst. latu.
Lai 1999.gadā varētu nodrošināt Patentu valdes veicamo ekspertīžu skaita pieaugumu, kā arī pēc EPO ieteikuma uzsākt jaunas automatizētas sistēmas "Common Software" apgūšanu un pielietošanu, ir paredzēts palielināt štata vienību skaitu par 6 vienībām paredzot atalgojumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) 27,6 tūkst.latu apmērā.
18.00.00 Zaudējumu atlīdzībai nepamatoti aizturētajām, arestētajām
un notiesātajām personām un tās administrēšanai
tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 92,8 107,2 200,0
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 92,8 107,2 200,0
Izdevumi - kopā 92,8 107,2 200,0
1. Likuma izpildes nodrošinājums
* 107,2 tūkst.latu - zaudējumu atlīdzībai nepamatoti aizturētajām, arestētajām un notiesātajām personām un tās administrēšanai, lai nodrošinātu likuma "Par izziņas izdarītāja, prokurora vai tiesneša nelikumīgas vai nepamatotas rīcības rezultātā nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu" darbību, t.sk. 62,6 tūkst. latu tiek paredzēti zaudējumu atlīdzības izmaksāšanas administrēšanai, no tiem ārštata atalgojumiem (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) 38,3 tūkst. latu.
01.00.,02.00.,03.00.,04.00.,05.00.,06.00.,
07.00.,08.00.,11.00.,12.00., 13.00.,17.00.
Pārējās programmas
tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 6 343,3 667,3 5676,0
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 4 154,1 104,2 215,3 4265,2
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 2 189,2 778,5 1410,8
Izdevumi - kopā 6 742,3 1066,3 5676,0
Fiskālā bilance -399,0
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 399,0
1.Vienreizējo pasākumu samazinājums par 90,8 tūkst.latu.
* 46,0 tūkst.latu - investīciju projektu īstenošanai piešķirtā finansējuma izmaiņas;
* 23,0 tūkst.latu - finansējums Latvijas Nacionālo kultūras biedrību asociācijas ēkas fasādes remontam (Slokas ielā 37);
* 16,0 tūkst. latu - dotācija Latvijas »igānu nacionālajai kultūras biedrībai;
* 5,8 tūkst latu - citi vienreizējie pasākumi.
2. Programmas turpinājums mazākā apjomā
* Par 13,4 tūkst.latu samazināts finansējums, kas nodrošināja grāmatas "Okupācijas varu politika (1939.-1991.)" manuskripta sagatavošanu;
3. Pašu ieņēmumu samazinājums:
* Valsts arhīvi - 676,0 tūkst.latu, tai skaitā 650 tūkst.latu VAS "Privatizācijas aģentūra" pārskaitījumi par privatizējamo objektu arhīvu fondu pārņemšanu. Par 26 tūkst.latu samazinās ieņēmumi par arhīvu izziņu izsniegšanu.
* Uzņēmumu reģistra ieņēmumi samazinās par 108,2 tūkst.latu, sakarā ar to, ka 1998.gada ieņēmumos ir iekļauts vienreizējais pasākums - ar Valsts ieņēmumu dienestu noslēgtais līgums 139 tūkst.latu apmērā.
4. Jaunas funkcijas
* 30,7 tūkst.latu - Naturalizācijas pārvaldes Informācijas centra darbības nodrošināšanai ES PHARE projekta ietvaros, realizējot Nacionālo programmu integrācijai Eiropas Savienībā.;
5. Atalgojumu sistēmas sakārtošana
* 26,8 tūkst. latu - minimālās algas paaugstināšanai no Ls 42 uz Ls 50;
6. Regulāri izdevumi
* 5,0 tūkst. latu - ministrijas darbinieku braucieniem uz nacionālās likumdošanas atbilstības Eiropas Savienības prasībām izvērtēšanas sanāksmēm Briselē 1999. gadā;
* Par 152,8 tūkst.latu VNDPT pamatpakalpojumu apmaksas palielinājums.
 
21 Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 8 645,2 1 441,8 1089,0 8 292,4
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 7 763,7 1 332,8 996,9 7 427,8
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 881,5 109,0 92,1 864,6
Izdevumi - kopā 8 677,3 1 473,9 1089,0 8 292,4
Fiskālā bilance -32,1
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 32,1
01.00.00 Nozares vadība
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 874,9 16,0 161,4 1 020,3
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 854,9 161,4 1 016,3
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 20,0 16,0 4,0
Izdevumi - kopā 881,1 22,2 161,4 1 020,3
Fiskālā bilance -6,2
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 6,2
Izdevumu samazinājums sakarā ar ieņēmumu no maksas pakalpojumiem samazināšanu (netiek plānoti ieņēmumi par telpu īri, sakarā ar administratīvas ēkas Pils ielā 17 nodošanu citai juridiskai personai).
1. Funkciju paplašināšana
- Eiropas integrācijas vienības ar 6 štata vietām darbības nodrošināšanai 45,0 tūkst. latu;
2. Administratīvas ēkas Peldu ielā 25 trešā stāva remontam 99,8 tūkst. latu;
3. Komandējumu izdevumiem braucieniem uz nacionālās likumdošanas atbilstības Eiropas Savienības prasībām izvērtēšanas sanāksmēm Briselē 16,6 tūkst. latu.
04.00.00 Reģionālās attīstības plānošana
un administratīvi teritoriālā reforma
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 437,2 100,0 537,2
Izdevumi - kopā 437,2 100,0 537,2
1. Nacionālā plānojuma izstrādāšanai 30,0 tūkst. latu;
2. Administratīvi teritoriālās reformas turpināšanai 70,0 tūkst. latu.
06.00.00 Tūrisma attīstība
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 102,4 0,5 70,2 172,1
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 101,9 70,2 172,1
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 0,5 0,5
Izdevumi - kopā 109,3 7,4 70,2 172,1
Fiskālā bilance -6,9
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 6,9
Lai pakāpeniski nodrošinātu tūrisma nozares attīstību Latvijā atbilstoši 1998.gada 17.septembrī pieņemtajam Tūrisma likumam, programmas "Tūrisma attīstība" ietvaros tika izveidotas divas apakšprogrammas - "Tūrisma politikas izstrāde" un "Tūrisma politikas īstenošana".
1. Vienreizējie izdevumi
- Latvijas piedalīšanos tūrisma izstādē Berlīnē 50,0 tūkst. latu;
2. Tūrisma nacionālās programmas, Ministru kabineta noteikumu "Par kompleksiem tūrisma pakalpojumiem" un "Par naudas drošības garantijas izmaksas kārtību" izstrādei 20,2 tūkst. latu.
08.00.00 Būvniecība
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 210,3 147,6 357,9
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 172,4 98,5 270,9
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 37,9 49,1 87,0
Izdevumi - kopā 215,2 4,9 147,6 357,9
Fiskālā bilance -4,9
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 4,9
1. Jaunu funkciju veikšana
- drošuma normu izstrādei HES hidrotehniskām būvēm 20,0 tūkst. latu;
- HES hidrotehnisko būvju drošuma uzraudzības veikšanai (4 štata vietu grupa Valsts būvinspekcijas sastāvā) 26,5 tūkst. latu;
2. Regulāri izdevumi
- Valsts būvinspekcijas saskaņā ar Būvniecības likumu būvinspekcijai paredzēto funkciju izpildei (papildus 8 štata vietas) 52,0 tūkst. latu;
3. Palielinās izdevumi būvekspertīzes un licencēšanai pakļauto firmu un uzņēmumu darba analīzes un izvērtēšanas veikšanai, kas tiks segti no ieņēmumiem par šo maksas pakalpojumu sniegšanu 49.1 tūkst. latu.
12.00.00 Radioaktīvo vielu un bīstamo atkritumu apsaimniekošana
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 1 266,4 1 200,0 235,4 301,8
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 1 257,7 1 200,0 235,4 293,1
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 8,7 8,7
Izdevumi - kopā 1 266,5 1 200,1 235,4 301,8
Fiskālā bilance -0,1
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 0,1
Strukturālās izmaiņas
- programmai samazināts finansējums par 1 200,0 tūkst. latu sakarā ar to, ka programmas ietvaros 1999.gadā nav plānota valsts investīciju projekta "Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas sistēmas izveide" un "Ziemeļvidzemes reģiona atkritumu saimniecības projekts" finansēšana no dotācijas no budžeta vispārējiem ieņēmumiem.
Jaunu funkciju veikšana
- Izveidotas divas jaunas apakšprogrammas: "Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas izdevumi" un "Salaspils kodolreaktora uzturēšana"(saskaņā ar Ministru kabineta 1998.gada 2.jūnija rīkojumu Nr.293 "Par bezpeļņas organizācijas valsts zinātniskās iestādes "Latvijas Zinātņu akadēmijas kodolpētniecības centrs" reorganizāciju").
"Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas izdevumi"
- pakalpojumu apmaksai akciju sabiedrībai "BAO" par bīstamo atkritumu novietnes "Gardene" un "Kņava" uzturēšanu un apsaimniekošanu 125,2 tūkst. latu;
- pakalpojumu, kas ir saistīti ar bīstamo atkritumu apsaimniekošanas projektu ieviešanu, apmaksai bezpeļņas organizācijai valsts uzņēmums "Vides projekts" 30,0 tūkst. latu.
"Salaspils kodolreaktora uzturēšana"
- dotācijai bezpeļņas organizācijai "Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Reaktors"" Salaspils kodolreaktora uzraudzībai un konservācijas uzsākšanai 79,1 tūkst. latu.
Minimālas algas paaugstināšana
- valsts uzņēmumam "Radons papildus 1,1 tūkst. latu.
02.00, 03.00, 05.00, 07.00, 09.00, 10.00, 11.00
Pārējās programmas
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 5754,0 225,3 374,4 5903,1
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 4939,6 132,8 331,4 5138,2
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 814,4 92,5 43,0 764,9
Dotācija īpašiem mērķiem
Izdevumi - kopā 5768,0 239,3 374,4 5903,1
Valsts budžeta aizdevumi
Valsts budžeta aizdevumu atmaksas
Fiskālā bilance -14,0
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 14,0
Izdevumu samazinājums
1. Investīcijas
- Tiek plānots mazāks apjoms programmas "Vides aizsardzības informatīvais nodrošinājums" valsts investīciju projektiem 80,0 tūkst. latu;
2. Funkcijas izmaiņas
- programmai "Pašvaldību darbības pārraudzība" sakarā ar 3 štata vienību nodošanu Finansu ministrijai 1,7 tūkst. latu;
3. Programmas "Vides politikas līdzekļu attīstība un ieviešana" apakšprogrammai "Dabas aizsardzība" 51,1 tūkst. latu;
4. Tiek samazināti izdevumi, kas ir saistīti ar maksas pakalpojumu veikšanu, sakarā ar pakalpojumu apjoma samazināšanu 92,5 tūkst. latu.
Izdevumu palielinājums
1. Investīcijas
- Plānots lielāks apjoms programmas "Hidrometeoroloģiskais nodrošinājums" valsts investīciju projektiem 261,0 tūkst. latu;
2. Funkciju paplašināšana
- Vides sektora likumdošanas saskaņošanai ar Eiropas Savienības likumdošanu un sagatavošanai darbam ar pirmspievienošanās finansu instrumentu ISPA 32,0 tūkst. latu;
- dotācija programmai "Lībiešu krasts" 5.0 tūkst. latu;
3. Vienreizējie izdevumi
- Maksai Starptautiskajai atomenerģētikas aģentūrai par saņemto tehnisko palīdzību (8% no 1998.gadā saņemtas tehniskās palīdzības apjoma) 10,0 tūkst. latu;
4. Palielinās izdevumi programmai "Vides politikas līdzekļu attīstība un ieviešana" par 43,0 tūkst. latu pakalpojumu sniegšanai par maksu, kas tiks segti no ieņēmumiem par šiem pakalpojumiem;
5. Minimālas algas paaugstināšanai papildus 15,3 tūkst. latu;
6. Iemaksām starptautiskajās organizācijās 4,9 tūkst. latu;
7. Citiem izdevumiem.
Izdevumu pārdalīšanas rezultātā starp programmām 3,2 tūkst latu.
Speciālais budžets
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 9 922,5 364,5 10 287,0
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi 9 922,5 327,5 10 025,0
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 37,0 37,0
Izdevumi - kopā 13 037,3 3 114,8 364,5 10 287,0
Fiskālā bilance -3 114,8
Valsts speciālā budžeta naudas līdzekļu
atlikumu izmaiņas palielinājums (-)
vai samazinājums (+) 3 114,8
01.00.00 Skrundas RLS zemes nomas maksas līdzekļi
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 1 422,5 27,5 1 450,0
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi 1 422,5 27,5 1 450,0
Skrundas RLS zemes nomas maksas līdzekļi 1 422,5 27,5 1 450,0
Izdevumi - kopā 1 515,6 93,1 27,5 1 450,0
Fiskālā bilance -93,1
Valsts speciālā budžeta naudas līdzekļu
atlikumu izmaiņas palielinājums (-)
vai samazinājums (+)
Izdevumu palielinājums sakarā ar valūtas kursa izmaiņām
02.00.00 Vides aizsardzības fonds
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 8 500,0 337,0 8 837,0
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi 8 500,0 300,0 8 800,0
Dabas resursu nodoklis 8 245,0 8 245,0
Pārējie ieņēmumi 255,0 255,0
Akcīzes nodoklis no naftas produktiem 300,0 300,0
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 37,0 37,0
Izdevumi - kopā 11 521,7 3 021,7 337,0 8 837,0
Fiskālā bilance -3 021,7
Valsts speciālā budžeta naudas līdzekļu
atlikumu izmaiņas palielinājums (-)
vai samazinājums (+) 3 021,7
Jauna programma
Izveidota jauna apakšprogramma "Dabas muzejs" 160,0 tūkst. latu, kas nodota Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai no Izglītības un zinātnes ministrijas saskaņā ar Ministru kabineta 1998.gada 26.septembra sēdes protokola Nr.52 1.§ bez finansējuma.
Fonda izdevumu palielinājumam paredzēti jauni fonda ieņēmumu veidi - akcīzes nodokļa maksājumi par kurināmiem naftas produktiem: petroleju, dīzeļdegvielu (gāzeļļu), to aizstājējproduktiem un komponentiem 300,0 tūkst. latu un Dabas muzeja ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem (maksa par muzeja apmeklējumu u.c.) 37,0 tūkst. latu.
 
22 Kultūras ministrija
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 14 575,4 1 362,9 2 891,2 16 103,7
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 13 713,7 1 335,8 2 241,3 14 619,2
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 861,7 27,1 649,9 1 484,5
Izdevumi - kopā 14 615,3 1402,8 2 891,2 16 103,7
Fiskālā bilance -39,9
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 39,9
01.00.00 Kultūra
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 8 781,4 1 089,1 2 311,3 10 003,6
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 8 304,9 1 089,1 1 690,1 8 905,9
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 476,5 621,2 1 097,7
Izdevumi - kopā 8 804,7 1112,4 2 311,3 10 003,6
Fiskālā bilance -23,3
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 23,3
1999. gadā programmā "Kultūra" - izdevumi samazināti: saskaņā ar 1998. gada 19.jūnija un 26. novembra valsts budžeta grozījumos paredzētajiem izdevumiem vienreizējiem pasākumiem - kopā 593,3 tūkst. latu:
* 154 tūkst latu Brīvības pieminekļa restaurācijas darbiem;
* 36 tūkst. latu piešķirtā dotācija Komunistiskā terora upuru pieminekļa celtniecībai;
* 23,5 tūkst latu dotācija 1991.gada barikāžu piemiņas centra ierīkošanai;
* 34, 8 tūkst. latu Liepājas simfoniskā orķestra mūzikas instrumentu iegādei;
* 188,3 tūkst. latu, atbilstoši 1997. gada 2. decembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 400, sociālā nodokļa parādu ieskaitam Latvijas Nacionālajai Operai, Valmieras drāmas teātrim un Rīgas Akadēmiskajam Krievu drāmas teātrim.
* 95,9 tūkst. latu mūzikas instrumentu iegādei Nacionālajam simfoniskajam orķestrim ;
* 26 tūkst. latu izdevumi autobusu iegādei Nacionālajai bibliotēkai;
* 3,6 tūkst. latu Rundāles pils muzeja jumta remontam;
* 22 tūkst.latu Okupācijas muzeja fondam;
* 9,2 tūkst. latu 1991. gada barikāžu piemiņas zīmju izgatavošanai.
- 390 tūkst. latu apmērā 1998. gada izdevumi - XXII Vispārējo latviešu Dziesmu svētku un XII Deju svētku pasākumiem
Strukturuālie pārkārtojumi:
* 28,8 tūkst latu samazināti programmai "Kultūra" un novirzīti citu programmu finansēšanai
 
- Par 77 tūkst. latiem samazinājušies izdevumi investīcijām.
Programmai "Kultūra" - 1999. gadā salīdzinot ar 1998. gadu papildus plānoti sekojoši izdevumi - kopā: 2 311,3 tūkst. latu , tai skaitā:
* lai finansiāli atbalstītu un veicinātu līdzsvarotu visu kultūras un mākslas nozaru attīstību, izveidota jauna apakšprogramma "Dotācija Kultūrkapitāla fondam" . No valsts budžeta vispārējiem ieņēmumiem tai paredzēta valsts budžeta dotācija 1000 tūkst. latu .
* 69,5 tūkst. latu, saskaņā ar 1998. gada 24. novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.439 "Par minimālo darba algu" - minimālās darba algas palielinājums no Ls 42-50 tām strādājošo kategorijām, kuru mēnešalga zemāka par Ls 50.
* 73 tūkst. lati Nacionālā simfoniskā orķestra un Akadēmiskā kora "Latvija" darbinieku atalgojumiem, (pārrēķinot izdevumus uz gadu, ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, 1998. gada 19.jūnija valsts budžeta grozījumi);
* Ministru kabineta 1998. gada 11. novembra rīkojuma Nr.533 "Par nekustamās mantas Rīgā, Doma laukumā 1, maiņu pret mantu Rīgā, Palasta ielā 2, Palasta ielā 4 un Herdera laukumā 4" 4. punktā noteikts, ka Kultūras ministrijai jākompensē Latvijas evanģēliski luteriskās Baznīcas Konsistorijai īpašuma vērtību starpību 1 094 500 latu apmērā un, tai skaitā līdz 1999. gada 31. decembrim - 547,3 tūkst. latu , šī summa paredzēta apakšprogrammā "Muzeji" .
* Dalības maksai starptautiskajā teātra institūtā 0,3 tūkst. latu .
- Par 621,2 tūkst latiem plānots palielināt ieņēmumus no maksas pakalpojumiem un citus pašu ieņēmumus.
Lai sakārtotu Nacionālās Operas darbību, līdzekļu plānošanu un kontroli no apakšprogrammas "Teātri un filharmonija" tiek izdalīta jauna apakšprogramma "Latvijas Nacionālā 0pera" . Šīs apakšprogrammas ieņēmumi veidojas no valsts budžeta dotācijas 788 tūkst. latu apmērā un no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem 650 tūkst. latu apmērā.
02.00.00 Izglītība
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 4 728,5 110,2 471,8 5 090,1
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 4 407,4 110,2 443,1 4 740,3
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 321,1 28,7 349,8
Izdevumi - kopā 4 743,4 125,1 471,8 5 090,1
Fiskālā bilance -14,9
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 14,9
1999. gadā programmai "Izglītība" samazināti izdevumi saskaņā ar 1998. gada 26. novembra valsts budžeta grozījumos paredzētajiem vienreizējiem pasākumiem - kopā 110, 2 tūkst. latu, tai skaitā:
* 36,2 tūkst. latu paredzētie izdevumi vidējo speciālo mācību iestāžu informatizācijai;
* 12,9 tūkst latu Latvijas Kultūras akadēmijas ēkas Dzirnavu ielā 46, apkures sistēmas uzlabošanai;
* 39,2 tūkst. latu Liepājas, Jelgavas un Rēzeknes mūzikas koledžu remontiem;
* 21,9 tūkst. latu, atbilstoši 1997. gada 2. decembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 400, sociālā nodokļa parādu ieskaits J. Vītola mūzikas akadēmijai.
1999. gadā programmai "Izglītība" paredzēti papildus izdevumi - kopā 471,8 tūkst latu:
* 45,1 tūkst. latu saskaņā ar 1998. gada 24. novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.439 "Par minimālo darba algu" - minimālās darba algas palielinājums no Ls 42 -50 tām strādājošo kategorijām, kuru mēnešalga zemāka par Ls 50;
* par 67,2 tūkst. latiem palielināti izdevumi saistībā ar grozījumiem likumā "Par valsts budžetu 1998.gadam" darba samaksas pieaugumam pedagoģiskiem darbiniekiem.
Strukturālie pārkārtojumi:
* 14.8 tūkst. latu no programmas "Kultūra" novirzīti Kultūras akadēmijas lietošanā nodotās ēkas Dzirnavu ielā 46, apkalpošanai paredzēto papildus 8,5 štata vienību uzturēšanai (pkopējas, dežuranti, sētnieks u.c.) un ekspluatācijas izdevumiem;
* par 28.7 tūkst latiem plānots palielināt ieņēmumus no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem (mācību maksas pieaugums).
* par 316 tūkst. latiem palielinātas investīcijas J.Rozentāla Rīgas mākslas vidusskolai;
03.00.00 Kino tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 680,4 126,1 0,2 554,5
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 616,3 99,0 0,2 517,5
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 64,1 27,1 37,0
Izdevumi - kopā 682,0 127,7 0,2 554,5
Fiskālā bilance -1,6
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 1,6
1999. gadā programmā "Kino" samazināti izdevumi par - 126, 1 tūkst. latiem:
* 99 tūkst. latu - izdevumi pilnmetrāžas spēlfilmu uzņemšanai;
* 27,1 tūkst. latu - pašu ieņēmumi no pilnmetrāžas spēlfilmu izplatīšanas.
Papildus paredzēti :
* 0,2 tūkst latu minimālās darba algas palielināšanai;
04.00.00 Kultūras lietu pārvalde un vadība tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 385,1 -37,5 107,9 455,5
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 385,1 -37,5 107,9 455,5
Izdevumi - kopā 385,1 -37,5 107,9 455,5
Programmai "Kultūras lietu pārvalde un vadība"- samazināti izdevumi saskaņā ar 1998. gada 26. novembra grozījumos likumā "Par valsts budžetu 1998. gadam" paredzētajiem vienreizējiem pasākumiem:
* 37, 5 tūkst. latu - kompensācijas izmaksai bijušajam Rīgas Krievu drāmas teātra namīpašniekam.
Dotāciju no budžeta vispārējiem ieņēmumiem 1999. gadā plānots palielināt par 107,9 tūkst. latiem , tai skaitā:
* lai nodrošinātu Kultūras ministrijas iestāžu pieslēgumu Valsts nozīmes datu pārraides tīklam par 27,4 tūkst. latiem plānots palielināt izdevumus apakšprogrammai "Valsts nozīmes datu pārraides tīkls";
* 2,5 tūkst latu paredzēti komandējuma izdevumiem uz nacionālās likumdošanas atbilstības ES prasībām izvērtēšanas sanāksmēm un citiem komandējumiem uz Briseli;
Strukturālas izmaiņas:
* 14 tūkst. latu no programmas "Kultūra" novirzīti apakšprogrammai "Centrālais aparāts" datoru apkalpošanai un uzturēšanai.
Jauni pasākumi:
* izveidota jauna apakšprogramma "Līdzdalība ES programmā "Leonardo da Vinci", kur 14 tūkst. latu paredzēti līdzdalībai ES profesionālās izglītības programmā;
* 50 tūkst. latu palielinātas investīcijas Kultūrpārvaldības informatīvās sistēmas izveidei;
Speciālais budžets
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 1 270,0 1 130,0 2 400,0
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi 1 270,0 1 130,0 2 400,0
Izdevumi - kopā 1 273,2 3,2 1 130,0 2 400,0
Fiskālā bilance -3,2
Valsts speciālā budžeta naudas līdzekļu
atlikumu izmaiņas palielinājums (-)
vai samazinājums (+) 3,2
05.00.00 Kultūrkapitāla fonds tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 1 270,0 1 130,0 2 400,0
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi 1 270,0 1 130,0 2 400,0
Izdevumi - kopā 1 273,2 3,2 1 130,0 2 400,0
Fiskālā bilance -3,2
Valsts speciālā budžeta naudas līdzekļu
atlikumu izmaiņas palielinājums (-)
vai samazinājums (+) 3,2
Saskaņā ar Ministru kabineta 1998. gada 6. janvāra rīkojumu Nr. 5 tika nodibināta valsts bezpeļņas akciju sabiedrība "Kultūrkapitāla fonds". Fonds izveidots ar mērķi finansiāli atbalstīt un veicināt līdzsvarotu visu kultūras un mākslas nozaru attīstību.
Šī Fonda līdzekļus veido:
- Kultūras ministrijai paredzētie valsts speciālā budžeta ienākumi no izložu un azartspēļu nodevas un nodokļa atbilstoši likumam "Par izlozēm un azartspēlēm". 1999. gada budžeta projektā plānoti 1 400 tūkst.latu apmērā, salīdzinot ar 1998. gadu palielinājums ir 130 tūkst.latu.
- bez tam 1999. gada projektā paredzēti arī valsts budžeta līdzekļi no vispārējiem ieņēmumiem 1 000 tūkst.latu apmērā, kas iepriekšējā gadā nebija.
Pieaugums kopā salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir 1 130 tūkst.latu apmērā.
 
23 Valsts zemes dienests
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 13 353,0 276,0 885,7 13 962,7
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 4 972,0 85,0 885,7 5 772,7
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 8 381,0 191,0 8 190,0
Izdevumi - kopā 13 821,6 744,6 885,7 13 962,7
Valsts budžeta aizdevumu atmaksas 50,0 30,3 19,7
Fiskālā bilance -468,6
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 468,6
1. Vienreizējie pasākumi
* 85,0 tūkst.latu - VNDPT pieslēgumiem paredzētā finansējuma samazinājums.
2. Pašu ieņēmumu samazinājums
* Ieņēmumu samazinājums par 191,0 tūkst.latu galvenokārt ir saistīts ar Valsts zemes dienesta nodaļu rīcībā esošajām jaudām un prognozēto reālo maksātspējīgo iedzīvotāju pieprasījumu.
3. Jaunas funkcijas
* Dotācijas apjoms palielināts par 734,0 tūkst.latu, lai nodrošinātu likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli" paredzēto ar kadastrālo vērtēšanu saistīto uzdevumu izpildi (informācijas ieguve, apstrāde, vērtēšana, nodokļu maksātāju sarakstu sastādīšana par apmēram 773 tūkst. latu no 2,4 milj. būvju);
4. Atalgojumu sistēmas sakārtošanai
* 1,7 tūkst.latu - minimālās algas paaugstināšanai no Ls 42 uz Ls 50.
5. Citi izdevumi
* 150,0 tūkst. latu - investīciju projekta "Valsts kartogrāfijas sistēmas izveide" uzsākšanai;
 
24 Valsts kontrole
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 1 380,1 315,8 200,8 1 265,1
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 982,1 17,8 200,8 1 165,1
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 398 298 100
Izdevumi - kopā 1 392,4 328,1 200,8 1 265,1
Fiskālā bilance -12,3
Maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu
samazinājums (+), palielinājums (-) 12,3
Dotācijas samazinājums:
1. Vienreizējie pasākumi
* 17,8 tūkst.latu - VNDPT pamatpakalpojumu apmaksas izmaiņas.
Dotācijas palielinājums:
1. Regulāri izdevumi
* 200 tūkst.latu - Valsts kontroles darba pilnveidošana, kas tiek veikta kopējā ar SIGMA projekta ietvaros.
Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu apjoms 1999.gadā plānots 100 tūkst.latu apmērā, t.i. par 75% mazāks nekā 1998.gadā. Divu pēdējo gadu pieredze liecina, ka prognozētie pašu ieņēmumi (20% no Valsts kontroles noteiktajiem uzrēķiniem) nepildījās. Līdz ar to nav iespējams nodrošināt sekmīgu iestādes darbību un minētā projekta veiksmīgu īstenošanu. Gadījumā, ja papildus finansējums netiks piešķirts, nebūs iespējams realizēt programmas mērķi - pilnīgi apzināt valsts un pašvaldību budžetu līdzekļu izlietošanu.
 
28 Augstākā tiesa
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 635,7 25,8 140,1 750
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 635,7 25,8 140,1 750
Izdevumi - kopā 635,7 25,8 140,1 750
Dotācijas samazinājums:
1. Vienreizējie pasākumi
* 25,8 tūkst.latu - Tiesas sēžu zāles iekārtas iegāde.
Dotācijas palielinājums:
1. Darba samaksas sakārtošana
* 140,1 tūkst.latu - 1998.gada atalgojumu fonda un sociālās apdrošināšanas iemaksu apjoma palielinājums saskaņā ar 15.10.98. Saeimas pieņemto likumu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu", lai uzlabotu tiesu darbu un veicinātu Korupcijas novēršanas likuma ievērošanu.
 
30 Satversmes tiesa
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 756,9 479 94,3 372,2
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 756,9 479 78,3 356,2
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 16 16
Izdevumi - kopā 756,9 479 94,3 372,2
Dotācijas samazinājums:
1. Vienreizējie pasākumi - 479 tūkst.latu.
* 348 tūkst.latu - ēkas Rīgā, Alunāna ielā 1 rekonstrukcija.
* 131 tūkst.latu - vienreizējās iegādes.
Dotācijas palielinājums:
1. Darba samaksas sakārtošana
* 77,7 tūkst.latu- tiesnešu darba algu paaugstināšanai (ieskaitot sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) saskaņā ar 15.10.98. Saeimas pieņemto likumu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu", lai uzlabotu Satversmes tiesas darbu un veicinātu Korupcijas novēršanas likuma ievērošanu.
Sakarā ar Satversmes tiesas izvietošanu jaunajās telpās 1999.gadā tiek plānoti pašu ieņēmumi (maksa par telpu nomu) 16 tūkst.latu apmērā, kas tiks izlietoti pakalpojumu apmaksai.
 
32 Prokuratūra
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 5 327,9 1 300 6 627,8
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 5 312,9 1 304 6 616,5
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 15 4 11,3
Izdevumi - kopā 5 327,9 1 300 6 627,8
01.00.00 Prokuratūras iestāžu uzturēšana
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 5 327,9 3,7 1 053,6 6 377,8
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 5 312,9 1 053,6 6 366,5
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi 15 3,7 11,3
Izdevumi - kopā 5 328 3,7 1 053,6 6 377,8
Dotācijas palielinājums:
1. Darba samaksas sakārtošana
* 814,5 tūkst.latu - 1998.gada atalgojumu fonda un sociālās apdrošināšanas iemaksu apjoma palielinājums saskaņā ar 15.10.98. Saeimas pieņemto likumu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu", lai uzlabotu Prokuratūras iestāžu darbu un veicinātu Korupcijas novēršanas likuma ievērošanu. Kā programmas galvenā tendence nākotnē plānojama prokuroru darba intensifikācija - prokuroram atbilstošas darba vietas un darba vides sakārtošana un racionāla izmantošana, modernākas tehnoloģijas ieviešana (datorizācijas programma), tādā veidā dodot iespēju prokuroriem uzlabot procesa ātrumu un saīsināt laika periodu no nozieguma līdz sodam.
2. Vienreizējie izdevumi
* 127,1 tūkst.latu - dotācijas palielinājums, lai 235 tūkst.latu apmērā veiktu ēkas Dzirnavu ielā 113 remonta darbus. Pašreiz telpas ir avārijas stāvoklī. Līdzekļi ir paredzēti, lai nodrošinātu Prokuratūras iestādes ar piemērotām darba telpām. Ēkā Dzirnavu ielā 113 tiks izvietotas Rīgas pilsētas Centra rajona prokuratūra un Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas prokuratūra (pārvietošanas iemesls - netiek atjaunoti telpu nomas līgumi), Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas prokuratūra, Kara prokuratūra, Ieslodzījuma vietu prokuratūra un Transporta prokuratūra (pārvietošanas iemesls - iestādes izvietotas ēkā, kur nepieciešams kapitālais remonts), Finansu un ekonomisko noziegumu izmeklēšanas prokuratūra (pārvietošanas iemesls - telpu platība nav pietiekoša, lai izvietotu visus iestādes darbiniekus).
3. Regulāri izdevumi - 112 tūkst.latu.
* 102,4 tūkst.latu maksas par VNDPT pakalpojumiem izmaiņu rezultātā.
02.00.00 Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršana
tūkst.Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 250 250
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 250 250
Izdevumi - kopā 250 250
1. Jaunā funkcija
* Saskaņā ar 1997.gada 18.decembrī Saeimas pieņemto likumu "Par noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanu" ar 1998.gada 1.jūniju Prokuratūras pārraudzībā tika izveidota jauna valsts institūcija - Noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanas dienests (Kontroles dienests). 1998.gadā tas tika finansēts no Finansu ministrijai 1998.gadam iedalītajiem līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.
Programmas mērķis - Kontroles dienesta kompetences ietvaros mazināt iespēju izmantot LR finansu sistēmu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijai.
Kontroles dienesta darbinieku algas noteiktas Ministru kabineta 1998.gada 2.jūnija noteikumos Nr.213 "Noteikumi par Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienesta darbinieku darba samaksas sistēmu".
Visi šajā budžeta programmā ietvertie pasākumi un iegādes 1999.gadā ir plānoti atbilstoši starptautiskajās direktīvās iekļautajām prasībām, vienlaicīgi konsultējoties ar speciālistiem un gūstot pieredzi analoģiskajos dienestos Lietuvā, Holandē un Norvēģijā. Turklāt dažu kapitālieguldījumu izmantošana ir paredzēta kopīgi ar citām Kalpaka bulvāra 6 ēkā esošajām Prokuratūras iestādēm, kas ļaus nodrošināt ne tikai kvalitatīvus iekšējos un ārējos savstarpējos sakarus, bet arī izslēgt informācijas noplūdes iespējas.
 
35 Centrālā vēlēšanu komisija
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 1 125 1 047,2 77,8
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 1 125 1 047,2 77,8
Izdevumi - kopā 1 125 1 047,2 77,8
Dotācijas samazinājums:
1. Vienreizējie pasākumi
* 1 047,2 tūkst.latu - 7.Saeimas vēlēšanu izdevumi ( 02.00.00. programma "7.Saeimas vēlēšanas 1998.gadā" )
Programmas 01.00.00. "Vispārējā vadība" mērķis - nodrošināt Saeimas vēlēšanu likuma, Pilsētas domes un pagasta padomes vēlēšanu likuma un likuma "Par tautas nobalsošanu un likuma ierosināšanu" izpildi, kā arī šo likumu vienveidīgu un pareizu piemērošanu un precīzu izpildi.
 
37 Centrālā zemes komisija
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 52,5 52,5
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 52,5 52,5
Izdevumi - kopā 52,5 52,5
Centrālās zemes komisijas budžets 1999.gadā paliek 1998. gada līmenī.
 
44 Satversmes aizsardzības birojs
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 789,6 789,6
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 789,6 789,6
Izdevumi - kopā 789,6 789,6
Satversmes aizsardzības biroja budžets 1999.gadā paliek 1998. gada līmenī.
 
47 Radio un televīzija
Pamatbudžets tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 6 482,7 308,2 377,3 6 551,8
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 6 482,7 308,2 377,3 6 551,8
Izdevumi - kopā 6 482,7 308,2 377,3 6 551,8
Izdevumu strukturālais sadalījums pa programmām 1999. gada valsts budžeta projektā:
- Nozares vadība 149,3 tūkst. latu vai 2,3 %
- Latvijas Radio 2 366,3 tūkst. latu vai 36,1 %
- Latvijas Televīzija 4 036,3 tūkst. latu vai 61,6 %
Programmai "Nozares vadība" , kura nodrošina Nacionālā radio un televīzijas padomes darbību, finansējums, salīdzinājumā ar 1998. gada budžetu, pieaudzis par Ls 208, tas paredzēts minimālās darba algas paaugstināšanai līdz Ls 50.
02.00.00 Radio programmu veidošana un izplatīšana
tūkst. Ls
Finansiālie rādītāji 1998.gada Izmaiņas 1999.gada
plāns - + projekts
Ieņēmumi - kopā 2 417,8 217,1 165,6 2 366,3
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 2 417,8 217,1 165,6 2 366,3
Izdevumi - kopā 2 417,8 217,1 165,6 2 366,3
Programmai "Radio programmu veidošana un izplatīšana" 1998 gada valsts budžeta izdevumu samazinājums attiecībā pret 1999. gadu 217,1 tūkst. latu:
- vienreizējie pasākumi:
* 18 tūkst. latu - finansējums Nagano olimpiskajām spēlēm;
* kā arī investīcijas "Radio infrastruktūras attīstībai" - 200 tūkst. latu . Atšķirībā no 1998. gada, šogad tās tiek plānotas no Valsts īpašuma privatizācijas fonda un atspoguļotas nevis Radio un televīzijas budžetā, bet gan Ekonomikas ministrijas speciālajā budžetā.
1999. gada valsts budžeta projektā atbalstītie papildus līdzekļi 165,6 tūkst. latu :
* 99 tūkst. latu - Latvijas Radio I programmas raidīšanas apjoma palielināšanai par 5 stundām, lai nodrošinātu 24 stundas diennaktī visas valsts apgādi ar informāciju pēkšņu un ekstremālu krīzes situāciju gadījumos. Visam gadam paredzētā summa ir 108 tūkst.latu,, bet, ņemot vērā to, ka šis pasākums tika uzsākts 1998.gada decembrī un finansējums tam - 9 tūkst.latu tika piešķirts saskaņā ar 1998.gada 26.novenbra "Grozījumiem 1998.gada valsts budžetā", faktiskais no budžeta atbalstīto līdzekļu palielinājums ir 99 tūkst.latu.
* 15 tūkst. latu - autortiesību apmaksai, atbilstoši Bernes konvencijai, kurai Latvija ir pievienojusies 1995. gadā.
* 11 tūkst. latu - dalības apmaksai Eiropas raidorganizāciju savienībā.
* 40,6 tūkst.latu - 2000. gada Sidnejas olimpisko spēļu raidtiesību priekšapmaksai.
 
 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!