• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Eiropas Komisija: Par "eCall" sistēmas ieviešanu visā Eiropā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.09.2009., Nr. 150 https://www.vestnesis.lv/ta/id/198034

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Eiropas Komisija: Par maldinošu reklāmu un negodīgu komercpraksi internetā

Vēl šajā numurā

22.09.2009., Nr. 150

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Eiropas Komisija: Par “eCall” sistēmas ieviešanu visā Eiropā

 

9.septembrī Eiropas automātiskā, transportlīdzekļos uzstādītā neatliekamās palīdzības zvanu sistēma “eCall” saņēma absolūtu Eiropas mobilo sakaru nozares atbalstu. Mobilo sakaru nozares GSM asociācijas pārstāvji apliecināja savu apņemšanos, lai sekmētu šo civilās aizsardzības tehnoloģiju, parakstot ES saprašanās memorandu “eCall” ieviešanai visā Eiropā. Ja automašīnai notiek nopietns negadījums, “eCall” sistēma automātiski sastāda 112 (Eiropas vienoto neatliekamās palīdzības dienesta numuru) un nosūta tās atrašanās vietas koordinātes tuvākajam neatliekamās palīdzības dienestam pat tad, ja pasažieri nezina vai ja tie fiziski nav spējīgi pateikt, kur atrodas. Lai izvērstu “eCall”, ir nepieciešama cieša sabiedriskās pārvaldes iestāžu, autoražotāju un mobilo sakaru operatoru sadarbība, bet, to pilnībā īstenojot, ik gadus ES varētu izglābt līdz pat 2500 dzīvību un samazināt iegūto savainojumu smagumu par 10–15%.

“Pagājušajā mēnesī Eiropas Komisija aicināja Eiropas valdības un telesakaru un autobūves nozari sniegt lielāku ieguldījumu, lai izvērstu “eCall” iniciatīvu uz autoceļiem. Es vēlētos paust atzinību mobilo sakaru nozarei par tik operatīvu atbildi. Sniedzot savu atbalstu automobiļos uzstādītai neatliekamās palīdzības zvanu sistēmai, ko izvērstu visā Eiropā, šī nozare ir apliecinājusi savu atbildīgumu visas sabiedrības priekšā, kā arī atvērtību inovatīviem sakaru tehnoloģiju lietojumiem ikdienas dzīvē,” sacīja ES telesakaru komisāre Viviena Redinga. “Tomēr, lai “eCall” iniciatīvu izvērstu visas Eiropas mērogā, svarīgs ir visu ieguldījums. Mobilo sakaru operatori šodien ir uzskatāmi pierādījuši, ka ir gatavi pildīt savas saistības attiecībā uz “eCall”, tādējādi pievienodamies autobūves nozarei un lielākajai daļai ES valstu. Sešas dalībvalstis – Dānija, Francija, Īrija, Latvija, Malta un Apvienotā Karaliste – joprojām nav parakstījušas “eCall” saprašanās memorandu. Šīm valstīm beidzot vajadzētu pārstāt būt par bremzējošo faktoru un vajadzētu paātrināt šīs sistēmas ieviešanu, jo tā var glābt daudzu cilvēku dzīvību. Pretējā gadījumā Komisijai nākamajā gadā būs jānāk klajā ar jaunām likumdošanas iniciatīvām.”

9.septembrī komisāres V.Redingas rīkotā pasākuma laikā “eCall” saprašanās memorandu visas mobilo sakaru nozares vārdā parakstīja GSM asociācijas “Europe” direktors Martins Vaiteheds.

Šīs asociācijas darbība aptver 219 valstis, apvienodama gandrīz 800 pasaules mobilo sakaru operatorus un vairāk nekā 200 uzņēmumus, tostarp telefonu aparātu ražotājus, lietojumprogrammu ražošanas uzņēmumus, aprīkojuma piegādātājus, interneta pakalpojumu sniedzējus, kā arī plašsaziņas līdzekļu un izklaides organizācijas.

Lai pilnībā izvērstu “eCall”, Eiropas autobūves un telesakaru nozarēm, kā arī valsts administrācijai visās ES dalībvalstīs ir jānodrošina, ka to neatliekamās palīdzības dienesti, jo īpaši zvanu centri, ir aprīkoti tā, lai tie varētu atbildēt uz “eCall” izsaukumiem. Lai gan šī jaunā tehnoloģija ir gatava un nozare, kā arī neatliekamās palīdzības dienesti ir vienojušies par ES mēroga standartiem, Dānija, Francija, Īrija, Latvija, Malta un Apvienotā Karaliste galvenokārt finansiālu apsvērumu dēļ joprojām nav gatavas uzņemties šīs saistības.

15 ES valstis (Austrija, Kipra, Čehija, Igaunija, Somija, Vācija, Grieķija, Itālija, Lietuva, Portugāle, Slovākija, Slovēnija, Spānija, Nīderlande un Zviedrija) un trīs EEZ valstis (Īslande, Norvēģija un Šveice) ir vienojušās par kopējiem pasākumiem “eCall” ieviešanai. Sešas ES valstis (Beļģija, Bulgārija, Ungārija, Luksemburga, Rumānija un Polija) atbalsta “eCall” un vēlas parakstīt nolīgumu. Arī Eiropas Parlaments aktīvi atbalsta “eCall” uzstādīšanu automobiļos visā Eiropā.

Priekšvēsture

Augustā Eiropas Komisija aicināja ES valstis un Eiropas autobūves un telesakaru nozari būt aktīvākām, lai izvērstu “eCall” iniciatīvu Eiropā. Komisija definēja stratēģiju, lai paātrinātu “eCall” ieviešanu visos jaunajos transportlīdzekļos visā Eiropā (neraugoties uz to, kāda ir automašīnas marka vai izcelsmes valsts). Šī tehnoloģija būtu pieejama visiem, un tajā tiktu izmantots Eiropas vienotais neatliekamās palīdzības dienesta numurs 112 , kas tagad darbojas visās ES valstīs.

Komisija finansēja “eCall” projektus, kuri sagatavoti ar nolūku garantēt, ka šī tehnoloģija darbojas visās valstīs, un ir aktīvi sekmējusi “eCall” izvēršanas darbu, “eSafety” iniciatīvas ceļā sadarbojoties ar nozari.

“eCall” ir viena no prioritātēm, kas izvirzīta viedo transportlīdzekļu iniciatīvā un viedo transporta sistēmu rīcības plānā, kuru mērķis ir izmantot informācijas un sakaru tehnoloģijas (IST) tā, lai autotransports kļūtu viedāks, drošāks un tīrāks.

Pēdējo divu gadu laikā ES ir piešķīrusi aptuveni 160 miljonus eiro IST pētījumiem transporta jomā.

Autotransporta negadījumi ES ekonomikai izmaksā vairāk nekā 160 miljardus eiro gadā. ES ir 230 miljoni automobiļu. Ja tos visus aprīkos ar “eCall” sistēmu, ik gadus izdotos ietaupīt 26 miljardus eiro. Pateicoties “eCall” sistēmai, būs arī vienkāršāk pārvaldīt ceļu satiksmes sastrēgumus, kā arī instalēt tāda veida pakalpojumus automobiļos kā, piemēram, satelītu navigācija.

 

Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!