• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par mūsdienīgām tehnoloģijām pārrobežu pakalpojumos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.06.2009., Nr. 100 https://www.vestnesis.lv/ta/id/194111

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par vienotu lādētāju mobilajiem telefoniem

Vēl šajā numurā

30.06.2009., Nr. 100

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par mūsdienīgām tehnoloģijām pārrobežu pakalpojumos


 

Eiropas Komisija nodrošinās līdzfinansējumu projektam, ko īsteno Austrija, Francija, Grieķija, Itālija, Nīderlande, Polija un Vācija un kas palīdzēs valsts pārvaldes iestādēm pilnveidot pakalpojumu nozarei domātas tiešsaistes funkcijas. Līdz 2009.gada beigām visās ES dalībvalstīs būs izveidoti vienotie kontaktpunkti, kuros uzņēmumi varēs elektroniski veikt administratīvās procedūras. Tā, piemēram, Beļģijas pakalpojumu sniedzējs varēs tiešsaistē nokārtot visas formalitātes, lai atvērtu kafejnīcu Nīderlandē; tomēr tas vēl nav viss – izmēģinājuma projekta uzdevums ir vēl vairāk uzlabot elektronisko procedūru kvalitāti. Šajā izmēģinājuma projektā triju gadu laikā ieguldīs vairāk nekā 14 miljonus eiro, un pusi no šīs summas piešķirs no ES Konkurētspējas un jauninājumu programmas līdzekļiem.

 “Ieguldījumi jaunākajās informācijas tehnoloģijās ir pareizais solis, lai palīdzētu valsts pārvaldes iestādēm sadarboties un uzņēmumiem atvieglot piekļuvi citu dalībvalstu tirgiem,” sacīja informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu komisāre Viviena Redinga. “Tiešsaistes pakalpojumi bez liekas birokrātijas dos Eiropas uzņēmumiem iespēju apgūt jaunus tirgus, kas kāpinās iekšējo tirdzniecību ES. Tas sekmēs izaugsmi un nodarbinātību vienotajā tirgū.”

Pakalpojumu nozare ir galvenais izaugsmes un nodarbinātības avots Eiropā – tā rada 70% no ES IKP. Pēdējos gados tieši pakalpojumu nozarē radītas 95% no visām jaunajām darba vietām. Eiropas Savienībā brīva preču tirdzniecība ir realitāte, savukārt pakalpojumu iekšējais tirgus vēl nav sasniedzis pilnbriedu. Juridisko un administratīvo šķēršļu dēļ pakalpojumu sniedzējiem ir grūti sākt darbu citās valstīs vai nodarboties ar pārrobežu tirdzniecību.

Izmēģinājuma projektā, ko Eiropas Komisija uzsākusi kopā ar Austriju, Franciju, Grieķiju, Itāliju, Nīderlandi, Poliju un Vāciju, tiks izstrādāti jauni tehniski risinājumi, lai uzlabotu valsts pārvaldes iestāžu sniegtos elektroniskos pārrobežu pakalpojumus. Līdz 2009.gada beigām visās dalībvalstīs izveidos kontaktpunktus, kur uzņēmumi varēs vienuviet nokārtot visas procedūras un formalitātes. Kontaktpunkti kļūs par bāzi izmēģinājuma projektam, kura ietvaros centīsies saskaņot dažādās ES valstu pieejas. Projekts sekmēs elektronisko pakalpojumu izmantošanu un kopīgu prasību izstrādi, tā gaitā noteiks kopīgus standartus drošiem darījumiem visā ES un izmantos labāko praksi, atklātas specifikācijas un lietotājdraudzīgus risinājumus.

 

Priekšvēsture

Izmēģinājuma projekts “Vienkāršas tiešsaistes procedūras pārrobežu pakalpojumiem” (SPOCS) ir plaša mēroga izmēģinājuma projekts, kam līdzfinansējums piešķirts no Eiropas Komisijas Informācijas un sakaru tehnoloģiju politikas atbalsta programmas, kuras uzdevums ir stimulēt inovācijas un konkurētspēju, panākot, ka iedzīvotāji, uzņēmumi un valsts pārvalde plašāk ievieš un lietderīgāk izmanto sakaru tehnoloģijas. Šī programma ir daļa no ES Konkurētspējas un jauninājumu programmas, kuras mērķis ir vairot Eiropas uzņēmumu konkurētspēju un kuras budžets 2007.–2013.gadam ir vairāk nekā 3,6 miljardi eiro.

Saskaņā ar ES Pakalpojumu direktīvu līdz 2009.gada beigām visās ES dalībvalstīs ir jāizveido vienotie kontaktpunkti, ar kuru starpniecību visi pakalpojumu sniedzēji var bez grūtībām iegūt vajadzīgo informāciju un elektroniski nokārtot visas procedūras tā vietā, lai sazinātos ar vairākām administratīvām iestādēm vai nozares organizācijām.

Plaša mēroga izmēģinājuma projektus vada projektā iesaistītās valstis; galvenais uzdevums ir rast tehnoloģiskus risinājumus, ko varētu izmantot pārrobežu pakalpojumiem valstu, reģionālā un vietējā mērogā. Projektus īsteno, lai apzinātu, kādas kopīgas specifikācijas varētu pilnveidot un izplatīt, lai iedibinātu saziņu un mijiedarbību starp dažādās valstīs izstrādātiem risinājumiem un lai iedzīvotāji un uzņēmumi tādējādi varētu pilnībā izmantot vienotā tirgus sniegtās priekšrocības.

Projekts ir balstīts uz citos plaša mēroga projektos paveikto, kas ļauj Eiropas iedzīvotājiem izmantot elektronisko identitāti un piekļūt sabiedriskajiem pakalpojumiem it visur ES, un uz projektu, kas paver uzņēmumiem iespēju tiešsaistē piedalīties konkursos par publiskā iepirkuma līgumiem visā Eiropā. 2008.gadā Komisija arīdzan sāka projektu “Smart Open Services”, kura mērķis ir medicīniskās informācijas pārrobežu izmantošana.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!