• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta sēdē: 2008.gada 16.decembrī. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.12.2008., Nr. 198 https://www.vestnesis.lv/ta/id/185397

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par jauno Latvijas administratīvi teritoriālo sakārtojumu

Vēl šajā numurā

19.12.2008., Nr. 198

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta sēdē: 2008.gada 16.decembrī

 

EM: Par komersantu nodevas samazināšanu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu

16.decembrī Ministru kabinets apstiprināja Ekonomikas ministrijas sagatavotos grozījumus Ministru kabineta 2004.gada 28.decembra noteikumos Nr.1068 “Noteikumi par valsts nodevas likmi par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu un tās maksāšanas kārtību”.

Noteikumi paredz samazināt valsts nodevas likmi par katru sabiedrisko pakalpojumu veidu valsts regulējamās nozarēs un to pašvaldību regulējamās nozarēs, kas ir noslēgušas līgumu ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju (SPRK) par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu attiecīgās pašvaldības teritorijā. Šobrīd līgumu ar SPRK ir noslēgusi Rīgas dome par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā.

Saskaņā ar grozījumiem un noslēgto līgumu starp Rīgas domi un SPRK valsts nodevas likme par katru sabiedrisko pakalpojumu veidu valsts regulējamās nozarēs būs 0,17 procenti (iepriekš 0,2), bet katram pašvaldības regulējamās nozares sabiedrisko pakalpojumu veidam, ja attiecīgais sabiedriskais pakalpojums tiek sniegts Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, – 0,35 procenti (iepriekš 0,40) no komersanta sniegtā attiecīgā sabiedriskā pakalpojuma veida neto apgrozījuma iepriekšējā kalendārajā gadā.

Samazinot nodevas likmi par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu valsts un pašvaldību regulējamās nozarēs, attiecīgi samazināsies regulējamo komersantu maksājamās nodevas apjoms, kas tieši ietekmē sniegto regulējamo pakalpojumu tarifus un cenas.

Tādējādi tiks samazināts sabiedrisko pakalpojumu komersantu ekonomiski pamatoto izmaksu pieaugums, kas tiek ņemts par pamatu tarifu pieaugumam. Zemāka nodevas likme veicinās jaunu komersantu ienākšanu tirgū, kas veicinās konkurenci un pozitīvi ietekmēs pakalpojumu kvalitāti, cenas, pieejamību un sniegs lielākas izvēles iespējas patērētājiem.

Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

 

VidM: Par Teiču dabas rezervāta konsultatīvās padomes nolikumu

16.decembrī Ministru kabineta sēdē tika akceptēts Vides ministrijas izstrādātais Ministru kabineta noteikumu projekts “Teiču dabas rezervāta konsultatīvās padomes nolikums”.

Ministru kabineta noteikumu projekts definē konsultatīvās padomes mērķi, galvenās funkcijas, tiesības, darba organizāciju, lēmumu pieņemšanas kārtību un nodrošinājumu.

Teiču dabas rezervāta konsultatīvā padome ir koleģiāla konsultatīva institūcija, kas izveidota, lai veicinātu dabas aizsardzības un saimnieciskās darbības interešu saskaņošanu Teiču dabas rezervātā un Krustkalnu dabas rezervātā.

 

VidM: Par attīrīto notekūdeņu izvada rekonstrukciju un krasta aizsargbūves izveidi Baltijas jūrā

16.decembrī Ministru kabineta (MK) sēdē tika akceptēts Vides ministrijas izstrādātais Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par Liepājas pilsētas notekūdeņu attīrīšanas iekārtu attīrīto notekūdeņu izvada rekonstrukciju Baltijas jūrā un krasta aizsargbūves – būnas izveidi Baltijas jūras piekrastes aizsargjoslā un Baltijas jūrā, Liepājā”.

Rīkojuma projekts paredz atļaut būvēt Liepājas pilsētas notekūdeņu attīrīšanas iekārtu attīrīto notekūdeņu izvada rekonstrukciju Liepājā, Lībiešu ielā 33, Baltijas jūras piekrastes aizsargjoslā un Baltijas jūrā un krasta aizsargbūves – būnas izveidi Baltijas jūras piekrastes aizsargjoslā Liepājā, Lībiešu ielā 37a, un Baltijas jūrā.

Liepājas pilsētas notekūdeņu attīrīšanas iekārtu attīrīto notekūdeņu izvada rekonstrukcija nepieciešama, jo esošais attīrīto notekūdeņu izvads izbūvēts 1972.gadā un šobrīd ir sliktā tehniskā stāvoklī. Tā ekspluatācijas laikā konstatēti caurules bojājumi, notekūdeņu noplūdes un ievērojams materiāla nodilums. Esošā cauruļvada stāvoklis rada avārijas situācijas draudus, ko pastiprina krasta erozija, izskalojot smiltis zem tā un palielinot caurules bojājumu iespējas.

Krasta aizsargbūves izveide nepieciešama, lai ilgtermiņā pasargātu piekrasti un nepieļautu Liepājas notekūdeņu attīrīšanas iekārtu teritorijas un tehnoloģisko iekārtu ieskalošanu Baltijas jūrā. Esošā situācija, kad krasta līnija atrodas aptuveni 70 metru attālumā no notekūdeņu attīrīšanas tehniskajām būvēm, ir bīstama, jo pastāv draudi, ka lielu vētru laikā var tikt noskalotas kāpas un Baltijas jūra var radīt bojājumus attīrīšanas iekārtu tehniskajām būvēm, ietekmējot attīrīšanas procesu un radot Baltijas jūras piesārņojumu ar neattīrītiem notekūdeņiem.

Vides ministrijas Komunikācijas nodaļa

 

ZM: Par lauksaimniekiem paredzēto konsultāciju pakalpojumu izmantošanu

Valdība 16.decembrī apstiprināja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādātos Ministru kabineta (MK) noteikumus “Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu pasākuma “Lauksaimniekiem un mežsaimniekiem paredzēto konsultāciju pakalpojuma izmantošana” aktivitātē “Lauksaimniekiem paredzēto konsultāciju pakalpojumu izmantošana””.

Noteikumu mērķis ir ar kvalificētu konsultāciju palīdzību stimulēt valsts un Eiropas Savienības atbalsta līdzekļu labāku izmantošanu.

Atbalstu konsultāciju saņemšanai vispirms saņems lauksaimnieki, kas tiešajos maksājumos saņem vairāk nekā 15 000 eiro gadā.

Līdz šim šāda konsultāciju atbalsta iespēja nav bijusi. Projekts paredz vienkāršu pasākuma administrēšanas sistēmu, kuru īstenos Lauku atbalsta dienests (LAD). Noteikumi paredz, ka atzīts konsultāciju pakalpojumu sniedzējs slēdz līgumu ar lauksaimnieku par konkrētu konsultāciju sniegšanu. Lauksaimnieks norēķinās par saņemto konsultāciju un maksājuma dokumentus iesniedz LAD, lai vienu reizi ceturksnī saņemtu kompensāciju par izdevumiem.

Normatīvais akts nosaka, ka pretendents var saņemt kompensāciju 60% apmērā no kopējās izdevumu summas par saņemtajām konsultācijām, savukārt kompensācijas kopsumma vienam atbalsta saņēmējam 2007.–2013.gada programmēšanas periodā nedrīkst pārsniegt 1000 eiro.

Uz atbalstu var pretendēt fiziska vai juridiska persona, kura pēdējā gada laikā saņēmusi tiešos maksājumus un izmantojusi atzīta konsultāciju pakalpojuma sniedzēja konsultācijas par prasību ievērošanu lauksaimnieciskajā darbībā.

Lai saņemtu kompensāciju, ir jāiesniedz pieprasījums divos eksemplāros. To var izdarīt Lauku atbalsta dienestā (LAD) personiski, pa pastu vai elektroniski līdz kārtējā gada 1.janvārim, 1.aprīlim, 1.jūlijam vai 1.oktobrim.

Noteikumi stāsies spēkā pēc to izskatīšanas valdībā un publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

 

ZM: Par izmaiņām traktortehnikas tirdzniecības kārtībā

Valdība 16.decembrī apstiprināja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādātos grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumiem “Noteikumi par traktortehnikas, tās piekabju un numurēto agregātu tirdzniecības vietas reģistrācijas kārtību un tirdzniecības prasībām, kā arī tirdzniecības valsts reģistrācijas numura zīmju izmantošanas kārtību””.

Zemkopības ministrijas izstrādātie grozījumi paredz, ka turpmāk komersants rēķinus–uzziņas aizpildīs Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTUA) informatīvajā sistēmā un traktortehnikas vai tās piekabes ieguvējam izsniegs kā izdruku no informatīvās sistēmas uz stingrās uzskaites veidlapas. Rēķina–uzziņas izdruka no informatīvās sistēmas kalpos par pamatu, lai iegādātā traktortehnika vai tās piekabe tiktu reģistrēta VTUA.

Tāpat grozījumi paredz, ka komersants iesniegumu traktortehnikas, tās piekabju un numurēto agregātu tirdzniecības vietas reģistrācijai VTUA varēs iesniegt arī ar elektronisko parakstu.

Normatīvā akta grozījumi arī precizē normas, kuras nosaka muitas lietas reglamentējoši normatīvie akti, ievedot traktortehniku vai tās piekabi Latvijā.

Grozījumi stāsies spēkā pēc to publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Zemkopības ministrijas Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa

 

ĪUMEPLS: Par droša e-paraksta pilnīgas ieviešanas iespējām valsts pārvaldē

Ministru kabinets (MK) 16.decembrī izskatīja un pieņēma zināšanai Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par droša elektroniskā paraksta pilnīgas ieviešanas iespējām valsts pārvaldē”.

Latvijā kopš 2006.gada oktobra ir pieejams droša elektroniskā paraksta pakalpojums. Pakalpojuma infrastruktūra veidota atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 13.decembra direktīvā par Kopienas elektronisko parakstu sistēmu noteiktajām prasībām.

Droša e-paraksta ieviešanai valsts pārvaldē sekretariāts ir veicis vienotu droša elektroniskā paraksta radīšanas līdzekļu un to nolasīšanas iekārtu iepirkumu valsts un pašvaldību iestāžu darbinieku vajadzībām. Tā kā atkārtots centralizēts iepirkums netiks veikts, iestādēm pašām jāplāno līdzekļi e-paraksta viedkaršu iegādei pēc to derīguma termiņa beigām.

E-pārvaldes sekretariāts informēja, ka divu gadu laikā ievērojami pieaudzis droša e-paraksta pieprasījums. Pēc sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja VAS “Latvijas pasts” datiem, laikā no 2006.gada līdz 2008.gadam valsts un pašvaldību iestādes iesniegušas pieprasījumus 38 231 droša e-paraksta viedkartes izsniegšanai (2006.gadā – 46 pieprasījumi, 2007. – 13 630, 2008. – 24 555), no tām izņemtas 28 657, iznīcinātas 2165 viedkartes.

Lai arī valsts pārvaldes iestāžu darbinieki ir nodrošināti ar droša e-paraksta radīšanas līdzekļiem un viedkaršu lasītājiem, tomēr plaša elektronisko dokumentu aprite starp valsts iestādēm nav izplatīta, informatīvajā ziņojumā norāda e-pārvaldes sekretariāts.

Lai nodrošinātu e-paraksta pilnīgu ieviešanu valsts pārvaldē, jāveic vairāki pasākumi.

E-pārvaldes sekretariāts ierosina nekavējoties sākt īslaicīgi glabājamo dokumentu apriti starp ministrijām, izmantojot elektroniski parakstītus dokumentus. Lai to realizētu, jārisina jautājums par normatīvā regulējuma elektronisko dokumentu arhivēšanas jomā pilnveidošanu, jāveic nepieciešamie grozījumi normatīvajos aktos.

Ministru kabinets nolēma, ka no 2009.gada 1.februāra īslaicīgi glabājamo dokumentu aprite starp ministrijām jāveic, izmantojot elektroniski parakstītus dokumentus.

E-pārvaldes sekretariātam sadarbībā ar Kultūras ministriju, kuras pārziņā ir arhīvu lietas, jāizvērtē normatīvais regulējums elektronisko dokumentu arhivēšanas jomā un izvērtējums jāiesniedz Ministru kabinetā līdz 2009.gada 1.martam.

Sadarbībā ar Satiksmes ministriju e-pārvaldes sekretariāts izstrādās priekšlikumus par personas deklarētās elektroniskās adreses tiesiskā regulējuma nepieciešamību. Tie jāiesniedz Ministru kabinetā līdz 2009.gada 1.martam.

E-pārvaldes sekretariāts norāda, ka papildu slogu uz valsts budžetu rada tas, ka vairākas valsts pārvaldes iestādes veido individuālus autentifikācijas līdzekļus savu informācijas sistēmu vajadzībām. Lai to novērstu, ir jāveido vienots, valsts atzīts autentifikācijas mehānisms izmantošanai valsts pārvaldes iestāžu informācijas sistēmās.

Sekretariātam līdz 2009.gada 1.aprīlim Ministru kabinetā jāiesniedz priekšlikumi vienota autentifikācijas mehānisma ieviešanai jaunveidojamās valsts informācijas sistēmās.

Valdība nolēma, ka jautājums par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu droša elektroniskā paraksta radīšanas līdzekļu iegādei valsts iestāžu darbiniekiem 2010. un turpmākajos gados izskatāms Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!