Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 18. augusta noteikumi Nr. 667 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.2.2.apakšaktivitāti "Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 17.09.2008., Nr. 144 https://www.vestnesis.lv/ta/id/181140

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.717

Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 1.novembra noteikumos Nr.830 "Noteikumi par Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centra sniegto maksas pakalpojumu cenrādi"

Vēl šajā numurā

17.09.2008., Nr. 144

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 667

Pieņemts: 18.08.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.667

Rīgā 2008.gada 18.augustā (prot. Nr.59 12.§)

Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.2.2.apakšaktivitāti “Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība”

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.prioritātes “Vides infrastruktūras un videi draudzīgas enerģētikas veicināšana” 3.5.1.pasākuma “Vides aizsardzības infrastruktūra” 3.5.1.2.2.apakšaktivitāti “Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība” (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam un atbildīgo iestādi.

2. Aktivitātes mērķis ir izveidot ilgtspējīgu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu, nodrošinot atkritumu apglabāšanu un apstrādi cilvēku veselībai un videi drošā veidā un sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu pieejamību pilsētās 100 procentiem un lauku teritorijās 80 procentiem iedzīvotāju.

3. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda (turpmāk – Kohēzijas fonda) līdzekļiem, komersanta un pašvaldības budžeta līdzekļiem. Aktivitātes ietvaros pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 28 182 440 latu, nacionālais finansējums – 4 973 372 lati.

4. Aktivitātes mērķa grupa ir atkritumu apsaimniekošanas reģiona iedzīvotāji, uzņēmumi un iestādes.

5. Atbildīgā iestāde ir Vides ministrija. Atbildīgā iestāde nodrošina visas starpniekinstitūcijas funkcijas, tai skaitā atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šajos noteikumos noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Kohēzijas fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi.

6. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

 

II. Projekta atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

7. Aktivitātes ietvaros tiek atbalstīta atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras izveide atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošanai atbilstoši reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem – poligonu un poligonu atbalstošās infrastruktūras izveide, lai nodrošinātu normatīvajiem aktiem atbilstošu atkritumu apglabāšanu un samazinātu atkritumu poligonos apglabājamo atkritumu daudzumu.

8. Attiecināmas ir izmaksas, kas tieši saistītas ar Kohēzijas fonda projekta (turpmāk – projekts) ietvaros veiktajām darbībām. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un Regulas (EK) Nr.1164/94 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas:

8.1. izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas sagatavošanu iesniegšanai atbildīgajā iestādē:

8.1.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā divi procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kas ir noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā par projekta īstenošanu (turpmāk – civiltiesiskais līgums);

8.1.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā četri procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kas ir noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā;

8.2. autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

8.3. būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā trīs procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

8.4. būvdarbu izmaksas;

8.5. piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādes, montāžas un ieregulēšanas izmaksas.

9. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:

9.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kas pārsniedz divus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kuras noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā;

9.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kas pārsniedz četrus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kuras noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā;

9.3. autoruzraudzības izmaksas, kas pārsniedz 0,5 procentus no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

9.4. būvuzraudzības izmaksas, kas pārsniedz trīs procentus no būvdarbu attiecināmajām izmaksām.

10. Projekta izmaksās neiekļauj:

10.1. administratīviem vai projekta vadības mērķiem izmantojamo ilglietojamo iekārtu (arī datortehnikas un transportlīdzekļu) izmaksas;

10.2. maksu par grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;

10.3. maksu par juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par projektu tā īstenošanas laikā;

10.4. projekta vadībā iesaistītā personāla atalgojumu un projekta vadības administratīvos izdevumus, kā arī finansējuma saņēmēja kārtējās uzturēšanas izmaksas;

10.5. apgrozāmo un aizņēmuma līdzekļu iegādes izmaksas, samaksu par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksu par finanšu transakcijām, nokavējuma procentus, līgumsodus un tiesvedības izdevumus;

10.6. nekustamā īpašuma pirkuma izmaksas;

10.7. projekta ieviešanai īpaši pirktu vai ražotu ilglietojamu iekārtu (arī iekārtu, kuras tiek izmantotas būvniecības procesā) iegādes izmaksas;

10.8. lietotu iekārtu pirkuma izdevumus;

10.9. izdevumus, kas neparedz tūlītēju iekārtu pirkumu (piemēram, līzingu).

11. Projekta kopējo budžetu veido arī finanšu rezerve, kas var būt līdz pieciem procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šo noteikumu 8.punktā noteikto attiecināmo izmaksu segšanai, pirms finanšu rezerves izmantošanas veicot attiecīgus grozījumus civiltiesiskajā līgumā.

 

III. Prasības projekta iesniedzējam

12. Projekta iesniedzējs ir sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir atbildīgs par poligonu darbības nodrošināšanu.

13. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir noslēdzis līgumus ar visām sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionam piekritīgajām pašvaldībām. Līgumā nosaka:

13.1. pakalpojumu – sadzīves atkritumu apglabāšanu konkrētajā poligonā;

13.2. prasību sadzīves atkritumu apglabāšanas sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam par nepieciešamā tehniskā aprīkojuma uzturēšanu un atjaunošanu, lai minētos pakalpojumus varētu sniegt atbilstoši konkrētajam pakalpojumam noteiktajām prasībām;

13.3. līguma darbības laiku;

13.4. sadzīves atkritumu apglabāšanas sabiedriskā pakalpojuma sniegšanas teritoriju;

13.5. sadzīves atkritumu apglabāšanas sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības;

13.6. iespējas saņemt atlīdzības maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un atlīdzības maksājumu aprēķināšanas, kontroles un pārskatīšanas nosacījumus, kā arī atlīdzības maksājumu pārmaksas novēršanas un atmaksāšanas nosacījumus.

14. Komersants, kas iesniedzis projekta iesniegumu, ir reģistrēts komercreģistrā, lai veiktu sadzīves atkritumu apglabāšanu poligonā un nodrošinātu sadzīves atkritumu poligona darbību pēc poligona nodošanas ekspluatācijā.

15. Projekta iesniedzējs analizē izmaksas un ieguvumus atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam.

16. Uz Kohēzijas fonda finansējumu nevar pretendēt, ja:

16.1. projekta iesniedzējam ir nodokļu parādi uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu;

16.2. projekta iesniedzējs atrodas likvidācijas vai maksātnespējas procesā.

 

IV. Uzaicinājums iesniegt projekta iesniegumu

17. Projektu iesniegumu atlasi izsludina divās projektu iesniegumu atlases kārtās. Pirmo projektu iesniegumu atlasi izsludina triju gadu periodam, otro – divu gadu periodam:

17.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais finansējums no Kohēzijas fonda ir 18 182 440 latu;

17.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais finansējums no Kohēzijas fonda ir vismaz 10 000 000 latu;

17.3. ja pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda finansējums netiek izlietots, to novirza otrās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai.

18. Atbildīgā iestāde nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu šo noteikumu 12. un 14.punktā minētajiem komersantiem. Uzaicinājumu nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu):

18.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne vēlāk kā divus mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā;

18.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2010.gada 15.decembrim.

19. Projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē iesniedz divu mēnešu laikā pēc uzaicinājuma nosūtīšanas šo noteikumu 12. un 14.punktā minētajiem komersantiem.

20. Ja pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā uzaicinātais potenciālais projekta iesniedzējs neiesniedz projekta iesniegumu noteiktajā termiņā, atbildīgā iestāde nosūta uzaicinājumu 2010.gadā.

 

V. Projekta iesnieguma iesniegšanas nosacījumi un vērtēšanas kritēriji

21. Maksimālā Kohēzijas fonda atbalsta intensitāte nepārsniedz 85 procentus no lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu noteiktajām kopējām attiecināmajām projekta izmaksām.

22. Minimālais finansējuma apjoms aktivitātes ietvaros vienam projektam nav noteikts. Viena projekta kopējās izmaksas nedrīkst pārsniegt 17 570 000 la­tu. Projekta iesniedzējs aktivitātes ietvaros var īstenot vienu projektu, ja Kohēzijas fonda līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 2.pielikumā norādītās summas.

23. Projekta kopējās neattiecināmās izmaksas nedrīkst būt lielākas par 50 procentiem no kopējām projekta izmaksām.

24. Projekta iesniedzējs norādītajā termiņā iesniedz atbildīgajā iestādē iesniegumu, sagatavotu datorrakstā latviešu valodā. Projekta iesniegumu var iesniegt:

24.1. papīra formā – aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu (3.pielikums). Projekta iesniegumu paraksta attiecīgās projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona. Projekta iesniedzējs iesniedz vienu caurauklotu projekta oriģinālu un vienu caurauklotu tā kopiju (bez pielikumiem), kā arī projekta iesnieguma elektronisko versiju. Pievienoto dokumentu lapas numurē;

24.2. elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu). Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski:

24.2.1. tam jābūt izstrādātam DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;

24.2.2. papildus iesniedzamajiem dokumentiem ir jābūt izstrādātiem un noformētiem atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām.

25. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapai pielikumā pievieno šādus dokumentus:

25.1. atkritumu apsaimniekošanas projekta tehniski ekonomisko pamatojumu (tai skaitā papildu dokumentāciju, kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomiskajā pamatojumā sniegto projekta pamatojumu, ja tāda nepieciešama);

25.2. projekta kartogrāfisko materiālu atbilstošā mērogā, kas sniedz informāciju par projekta aktivitāšu izvietojumu projekta teritorijā un to ietekmi uz vidi;

25.3. būvdarbu tāmi, kas pamatota atbilstoši normatīvajiem aktiem par paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību publiskajos iepirkumos;

25.4. pašvaldības apliecinājumu, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam vai detālplānojumam;

25.5. Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmumu par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu;

25.6. sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionam piekritīgo pašvaldību līgumus ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju par atkritumu apsaimniekošanas sabiedriskā pakalpojuma – sadzīves atkritumu apglabāšana konkrētajā poligonā – sniegšanu sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā (kopijas);

25.7. licenci par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu (kopiju);

25.8. noslēgtā kredītlīguma kopiju vai kredītinstitūcijas izsniegtā dokumenta kopiju, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma;

25.9. pašvaldības lēmumu:

25.9.1. par galvojumu, ja projektā paredzēts pašvaldības galvojums;

25.9.2. par to, ka pašvaldība saskaņo finansējuma saņēmēja sagatavoto projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu;

25.10. projekta naudas plūsmas prognozi, kas atspoguļo projekta finanšu līdzekļu kustību projekta īstenošanas laikā;

25.11. projekta plānoto indikatīvo iepirkumu plānu atbilstoši tiesību aktiem plānošanas dokumentu sagatavošanas jomā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā.

26. Projektu iesniegumu vērtē pēc administratīvajiem, atbilstības, kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem.

27. Projektu iesniegumu vērtēšanas administratīvie kritēriji ir šādi:

27.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu;

27.2. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā;

27.3. projekta iesniegums noformēts atbilstoši šo noteikumu 24.1. un 24.2.apakš­punktā noteiktajām prasībām;

27.4. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts (3.pielikums);

27.5. projekta iesniegumam pievienoti visi norādītie pielikumi atbilstoši šo noteikumu 25.punktam.

28. Projektu iesniegumu vērtēšanas atbilstības kritēriji ir šādi:

28.1. projektā paredzētās darbības atbilst apstiprinātajam reģionālajam atkritumu apsaimniekošanas plānam;

28.2. īstenojot projektu, plānots atrisināt tehniski ekonomiskajā pamatojumā identificētās būtiskākās problēmas;

28.3. projektā paredzētās darbības atbilst poligona infrastruktūras izveides pasākumiem;

28.4. projekta iesniegums atbilst aktivitātes:

28.4.1. mērķim atbilstoši šo noteikumu 2.punktam;

28.4.2. atbalstāmajām darbībām atbilstoši šo noteikumu 7.punktam;

28.4.3. attiecināmajām izmaksām atbilstoši šo noteikumu 8.punktam;

28.4.4. neattiecināmajām izmaksām atbilstoši šo noteikumu 9.punktam;

28.5. projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām;

28.6. projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm;

28.7. projekta iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību;

28.8. projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu;

28.9. projekta izmaksu un ieguvumu analīze veikta atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam;

28.10. projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti;

28.11. pieprasītā finansējuma atbalsta likme pamatota ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem;

28.12. projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas;

28.13. projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota;

28.14. projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots;

28.15. projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas;

28.16. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu;

28.17. projekta iesniedzējs ir sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir atbildīgs par poligonu darbības nodrošināšanu;

28.18. sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir noslēdzis līgumus ar visām sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionam piekritīgajām pašvaldībām;

28.19. projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu;

28.20. projekta iesniedzējs neatrodas likvidācijas vai maksātnespējas procesā;

28.21. projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka nodrošinās finansējumu no saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas;

28.22. projekta iesniedzēja īpašumā ir visi pamatlīdzekļi sadzīves atkritumu poligona darbības nodrošināšanai;

28.23. projekta iesniedzējs – komersants, kas reģistrēts komercreģistrā, lai veiktu sadzīves atkritumu apglabāšanu poligonā, ir apliecinājis, ka pēc poligona nodošanas ekspluatācijā infrastruktūra būs projekta iesniedzēja īpašumā saskaņā ar aktivitātes nosacījumiem un projekta iesniedzējs sniegs sabiedriskos pakalpojumus plānotajā poligona apkalpes reģionā;

28.24. projekta iesniedzēja finanšu situācijas novērtējums apliecina projekta iesniedzēja finansiālo stabilitāti pēc projekta īstenošanas.

29. Projektu iesniegumu vērtēšanas kvalitātes kritēriji ir šādi:

29.1. projekta gatavības stadija (punktu skaits divi punkti, jāiegūst vismaz viens punkts);

29.2. projekta plānotais īstenošanas laiks (punktu skaits no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

29.3. projekta īstenošanas efektivitāte attiecībā uz tiešu atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras uzlabošanu (punktu skaits  trīs punkti, jāiegūst vismaz viens punkts);

29.4. projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu pieaugums (punktu skaits no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

29.5. projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze (punktu skaits no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

29.6. atkritumu apsaimniekošanas sistēmas izveidojamās infra­struktūras, tai skaitā pievadceļu ilgtspējīgas lietošanas novērtējums (punktu skaits no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

29.7. izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs – infrastruktūras plānotais kalpošanas laiks (gadi) attiecībā pret projekta sākotnējām kopējām izmaksām (latos) (punktu skaits – no viena līdz trim punktiem, kritērijs dod papildu punktus). Vidējo izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju projektu iesniegumu atlases kārtai aprēķina projektu iesniegumiem, kuri atbilst administratīvajiem un atbilstības kritērijiem. Vidējais izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu skaitu;

29.8. šķiroto atkritumu, tai skaitā bioloģiski noārdāmo atkritumu, realizācijas vai pārstrādes nodrošinājums (punktu skaits – no nulles līdz pieciem punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

29.9. nodrošināta atkritumu plūsma, kas nonāk poligonā apglabāšanai un atkritumu apstrādei (punktu skaits – divi punkti, jāiegūst vismaz viens punkts);

29.10. projekta iesniedzēja finansiālais ieguldījums projekta īstenošanā (punktu skaits – no viena līdz trim punktiem, kritērijs dod papildu punktus).

30. Projektu iesniegumu finansējuma piešķiršanas kritēriji ir šādi:

30.1. projekta iesniegums atbilst administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, kā arī kvalitātes vērtēšanas kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz astoņi punkti;

30.2. sarindojot šo noteikumu 30.1.apakš­punktā ar “Jā” novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu, projektu iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma.

 

VI. Projektu iesniegumu vērtēšanas un lēmumu pieņemšanas kārtība

31. Atbildīgās iestādes vadītājs izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu (ietverot komisijas locekļu aizstāšanas kārtību to prombūtnes laikā un ekspertu piesaistes kārtību). Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības un nevalstisko vides organizāciju pārstāvji, kā arī vadošās iestādes pārstāvis novērotāja statusā. Novērotājs sagatavo atzinumu par vērtēšanas komisijas darbu un iesniedz atbildīgās iestādes vadītājam tādos termiņos, kādos vērtēšanas komisija sagatavo atzinumu par projektu iesniegumu vērtēšanas rezultātiem.

32. Atbildīgā iestāde:

32.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku;

32.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto savā mājaslapā internetā (www.vidm.gov.lv) ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (4.pielikums), projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku, projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku, projekta īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus un nosaka iepirkuma procedūras standarta dokumentus;

32.3. reģistrē iesniegtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā projekta iesniedzējam izsniedz, nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) vai pa pastu apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu.

33. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. Ja projekta iesnieguma administratīvais vai atbilstības kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē.

34. Par atbilstību šo noteikumu 29.7. un 29.10.apakšpunktā minētajiem kritērijiem projekta iesniegums var saņemt papildu punktus.

35. Ja projekta iesniegums nav iesniegts atbildīgajā iestādē noteiktajā termiņā atbilstoši šo noteikumu 24.punktam vai nav sagatavots latviešu valodā, atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.

36. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā secībā:

36.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 27. un 28.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir “Nē”, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina. Ja projekta iesniegums šajos kritērijos novērtēts ar “Jā”, projekta iesniegumu vērtē pēc šo noteikumu 29.punktā minētajiem kritērijiem, piešķirot noteiktu punktu skaitu;

36.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 29.punktā minētajiem kritērijiem un kopējais vērtējums ir vismaz astoņi punkti, projekta iesniegumu vērtē pēc šo noteikumu 30.1.apakšpunktā minētā kritērija un iekļauj projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā;

36.3. ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 29.punktā minētajiem kritērijiem un kopējais vērtējums ir mazāks par astoņiem punktiem, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina;

36.4. pēc projektu iesniegumu prioritārā saraksta izveidošanas projekta iesniegumu vērtē pēc šo noteikumu 30.2.apakšpunktā minētā kritērija.

37. Ja divi vai vairāki projektu iesniegumi ir saņēmuši vienādu punktu summu, tos sarindo projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā šādā secībā:

37.1. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 29.1.apakš­punktā minēto kritēriju;

37.2. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 29.2.apakš­punktā minēto kritēriju;

37.3. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 29.3.apakš­punktā minēto kritēriju;

37.4. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 29.7.apakš­punktā minēto kritēriju;

37.5. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 29.8.apakš­punktā minēto kritēriju;

37.6. fonda projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 29.9.apakš­punktā minēto kritēriju.

38. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja tas atbilst šo noteikumu 27., 28., 29. un 30.punktā minētajiem kritērijiem un šo noteikumu 29.punktā minēto kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz astoņi punkti.

39. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai tas varētu noslēgt civiltiesisko līgumu par projekta īstenošanu:

39.1. precizēt informāciju par projekta iesniedzēju (kontaktinformācija un rekvizīti) (3.pielikums);

39.2. precizēt pievienotos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 25.punktam;

39.3. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 8.punktam;

39.4. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 9.punktam;

39.5. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām aktivitātēm saskaņā ar šo noteikumu 28.6.apakšpunktu;

39.6. precizēt projekta naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu 28.13.apakšpunktam;

39.7. precizēt projekta indikatīvo iepirkuma plānu atbilstoši šo noteikumu 28.14.apakšpunktam;

39.8. precizēt projekta iesniegumā atspoguļoto plānoto projekta ieviešanas struktūrshēmu un plānoto cilvēkresursu nodrošinājumu atbilstoši šo noteikumu 28.15.apakšpunktam;

39.9. precizēt informāciju par publicitātes pasākumiem atbilstoši šo noteikumu 28.16.apakšpunktam.

40. Šo noteikumu 39.punktā minētajā lēmumā ietvertos nosacījumus projekta iesniedzējs izpilda atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav ilgāks par diviem mēnešiem no attiecīgā lēmuma saņemšanas dienas. Šajā lēmumā noteikto termiņu nevar pagarināt.

41.  20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 40.punktā minētā termiņa beigām vērtēšanas komisija vērtē, kā izpildīts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumiem, un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi.

42. Ja projekta iesniedzējs lēmumā ietvertos nosacījumus nav izpildījis noteiktajā termiņā vai šo noteikumu 41.punktā minētais atzinums ir negatīvs, projekta iesniegumu uzskata par noraidītu. Atzinuma tiesiskumu kontrolē tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots. Projekta iesniegumā norādīto finansējumu, ja lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti, novirza nākamajai projektu iesniegumu atlases kārtai.

43. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu).

 

VII. Iepirkuma procedūra un iepirkuma līguma slēgšana

44. Iepirkuma procedūru veic Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs).

45. Atbildīgā iestāde mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas Vides ministrijas mājaslapā internetā (www.vidm.gov.lv) publicē iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus.

46. Pirmais iepirkuma konkurss ir jāizsludina ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no projekta iesnieguma apstiprināšanas dienas.

47. Ja finansējuma saņēmējs neievēro iepirkumu regulējošo normatīvo aktu prasības vai šo noteikumu 46.punktā ietverto nosacījumu, izmaksas, kas rodas šādi noslēgto iepirkuma līgumu ietvaros, uzskata par neattiecināmām projekta izmaksām.

 

VIII. Maksājumu veikšanas nosacījumi

48. Finansējuma saņēmējs pamato ar juridiski saistošiem līgumiem un grāmatvedības dokumentiem visus izdevumus, ko tas ir veicis.

49. Atbildīgā iestāde civiltiesiskajā līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā pārskaita finansējuma saņēmējam avansa maksājumu. Avansa maksājuma un starpposma maksājumu saņemšanai, kā arī visiem projekta izdevumu veikšanai nepieciešamajiem līdzekļiem finansējuma saņēmējs atver kontu Valsts kasē. Finansējuma saņēmējs, īstenojot projektu, visus maksājumus veic tikai no minētā konta līdzekļiem.

50. Finansējuma saņēmējs pēc šo noteikumu 49.punktā minētā konta atvēršanas atbilstoši maksājumu izpildes kārtībai Valsts kasē aizpilda parakstu paraugu kartīti, kas apliecina personu pilnvaras rīkoties ar kontā esošajiem finanšu līdzekļiem, un tās kopiju iesniedz atbildīgajai iestādei pirms maksājumu veikšanas no projekta līdzekļiem.

51. Par projekta īstenošanas beigām attiecībā uz maksājuma veikšanu finansējuma saņēmējam tiek uzskatīta diena, kurā visas projekta iepirkuma līgumos paredzētās aktivitātes ir veiktas un ir pieņemtas atbilstoši iepirkuma līguma nosacījumiem un normatīvo aktu prasībām būvniecības jomā (ja paredzēta būvniecība).

 

IX. Projekta īstenošanas nosacījumi

52. Finansējuma saņēmējs visas projekta aktivitātes īsteno četru gadu laikā no civiltiesiskā līguma noslēgšanas.

53. Finansējuma saņēmējs nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu mājaslapā internetā (ja tāda ir) par projekta īstenošanu ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

54. Finansējuma saņēmējs nodrošina visu projekta ietvaros paredzēto maksājumu veikšanu iepirkuma līguma izpildītājiem atbilstoši iepirkuma līgumā noteiktajiem termiņiem, bet ne vēlāk kā 90 dienu laikā pēc noslēguma maksājuma saņemšanas.

55. Civiltiesiskajā līgumā grozījumus neizdara:

55.1. ja faktiskās neattiecināmās izmaksas attiecībā pret projektā sākotnēji noteiktajām neattiecināmajām izmaksām mainās mazāk nekā par 20 procentiem, nesasniedzot 50 procentus no projekta kopējām izmaksām;

55.2. ja projekta aktivitāšu kopējās izmaiņas projekta īstenošanas laikā nepārsniedz piecus procentus no projekta apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē;

55.3. ja izmaiņas projekta iepirkumu plānā nemaina iepirkumu kopējo apjomu.

56. Finansējuma saņēmējs sagatavo pārskatus un iesniedz tos atbildīgajā iestādē civiltiesiskajā līgumā noteiktajā kārtībā.

 

X. Aktivitātes uzraudzība pēc projekta īstenošanas

57. Finansējuma saņēmējs ir tieši atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas. Finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc projekta īstenošanas reizi gadā saskaņā ar 5.pielikumu sniedz informāciju atbildīgajai iestādei par:

57.1. projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību iesniegumā definētajiem mērķiem;

57.2. projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultāta rādītājiem;

57.3. projekta ietvaros sasniedzamo rezultātu atbilstību vides kvalitātes mērķiem un vides normatīvo aktu prasībām;

57.4. atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu pieejamības atbilstību plānotajam;

57.5. projekta īstenošanā uzkrāto pamatlīdzekļu īpašnieku;

57.6. īstenotās pakalpojumu tarifu politikas atbilstību plānotajam;

57.7. ieņēmumiem, kas radušies, īstenojot projektu, un to atbilstību plānotajam;

57.8. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja statusu un izmaiņām;

57.9. sabiedrības informēšanas pasākumiem par projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai.

58. Pirmo reizi šo noteikumu 5.pielikumā noteikto veidlapu iesniedz gada laikā pēc projekta īstenošanas un turpmāk reizi gadā civiltiesiskajā līgumā par projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā.

59. Atbildīgā iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu vismaz piecus gadus pēc visu projektu īstenošanas, ja civiltiesiskajā līgumā par projekta īstenošanu nav noteikts ilgāks laikposms.

Ministru prezidenta vietā – satiksmes ministrs A.Šlesers

Vides ministrs R.Vējonis

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 18.septembri.

1.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 18.augusta noteikumiem Nr.667

Norādījumi Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzei

1. Kohēzijas fonda projektam izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes sadaļas:

1.1. finanšu analīze;

1.2. risku analīze;

1.3. alternatīvu analīze;

1.4. jutīguma analīze.

2. Finanšu analīzi izstrādā, ievērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību reglamentējošos tiesību aktos noteiktos makro­ekonomiskos rādītājus.

3. Finanšu analīze ietver šādas daļas:

3.1. finansējuma likmes aprēķins saskaņā ar Padomes Regulas (EK) Nr.1083/2006 55.pantu (Ministru kabineta 2008.gada 18.augusta noteikumu Nr.667 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.5.1.2.2.apakšaktivitāti “Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība” 3.pielikums);

3.2. tarifu aprēķins, kas atbilst principam “piesārņotājs maksā”;

3.3. darbības izdevumu un ieguvumu analīze. Analīzi sagatavo naudas plūsmas prognozes formā 30 gadu pārskata periodam. Pārskata perioda sākums ir gads, kad visi būvobjekti ir pieņemti ekspluatācijā;

3.4. pamatlīdzekļu nolietojums. Pamatlīdzekļu kalpošanas laiku nosaka, pamatojoties uz alternatīvu analīzi.

4. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver šādus rādītājus:

4.1. ieņēmumi no atkritumu apglabāšanas pakalpojumiem;

4.2. izdevumi, kuri saistīti ar atkritumu apglabāšanas pakalpojumu sniegšanu.

5. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē neiekļauj pamatlīdzekļu nolietojumu, maksājumus par kredītiem un ar kredītiem saistītajiem procentiem. Tos ietver peļņas vai zaudējuma aprēķinā un pievieno darbības izdevumu un ieguvumu analīzei par tādu pašu laikposmu.

6. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē iekļauj vismaz šādas daļas:

6.1. investīciju izmaksas un esošie pamatlīdzekļi;

6.2. saimnieciskās pamatdarbības ieņēmumu un izdevumu izmaiņas faktiskajās cenās, ieskaitot projekta iesniedzēja ieņēmumus no atkritumu apglabāšanas pakalpojumiem par pēdējiem trijiem gadiem;

6.3. finanšu avoti;

6.4. kredītsaistības un to analīze triju gadu periodam;

6.5. darbības tehniskā analīze, pakalpojumu patērētāju grupas. Pakalpojumu apjoms un prognozētās patēriņa izmaiņas;

6.6. iedzīvotāju maksātspēja un debitoru parādu analīze;

6.7. tarifi projekta iesniegšanas dienā, tarifu plāns pārskata periodam;

6.8. projekta naudas plūsma, kas ir pozitīva projekta plānotajā īstenošanas laikā.

7. Analizējot izmaksas un ieguvumus, ievēro šādus nosacījumus:

7.1. patēriņa cenu indeksa inflācija ir piemērojama tādiem projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido darba samaksa;

7.2. iekšzemes kopprodukta deflators piemērojams jaukta tipa izmaksu projektiem dažādās nozarēs. Tas ir piemērots rādītājs, lai diskontētu paredzētās finanšu plūsmas no uzņēmējdarbības;

7.3. kopējā pamatkapitāla veidošanas deflators ir piemērojams projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido investīciju ieguldījumi pamatkapitālā.

8. Sagatavojot prognozi par saražoto un savākto atkritumu apjomu reģionā, ievēro šādus apstākļus:

8.1. demogrāfiskā prognoze projekta periodam;

8.2. atkritumu apjoms uz vienu iedzīvotāju;

8.3. apkalpojamo iedzīvotāju skaits.

9. Sagatavojot atkritumu apjoma pro­gnozi, ievēro šādus pieņēmumus:

9.1. iekšzemes kopprodukta pieaugums izraisa šādu atkritumu apjoma palielināšanos:

9.1.1. sadzīves atkritumu apjoms palielināsies par 1/3 no iekšzemes kopprodukta pieauguma;

9.1.2. celtniecības un rūpniecības atkritumu apjoms palielināsies par 1/6 no iekšzemes kopprodukta pieauguma;

9.2. ielu tīrīšanas, parku un dārzu atkritumu apjoms paliks nemainīgs;

9.3. atbilstoši “Atkritumu apsaimniekošanas valsts plānam, 2006.–2012.” 2013.gadā pilsētās apkalpos 100 procentus un lauku teritorijās – 80 procentus iedzīvotāju.

10. Alternatīvie scenāriji:

10.1. atspoguļo dažādus tehnoloģiskos risinājumus;

10.2. paredz, ka darbi tiek veikti pa posmiem un katrā posmā tiek sasniegts zināms rezultāts.

11. Prognožu aprēķini bez projekta un ar projektu (makroekonomiskie pieņēmumi, iespējamie ienākumi, uzturēšanas izdevumi, naudas plūsma):

11.1. inerces scenārijs (bez projekta īstenošanas);

11.2. investīciju scenārijs.

12. Finanšu novērtējumam izmantojami šādi rādītāji:

12.1. investīciju finanšu ienesīguma norma (FRR/C) un finanšu tīrā pašreizējā vērtība (FNPV/C);

12.2. kapitāla finanšu ienesīguma norma (FRR/K) un finanšu tīrā pašreizējā vērtība (FNPV/K), aprēķinot un pamatojot finansējuma avotus (kredīts, pašu kapitāls, dāvinājums);

12.3. ieguvumu un izmaksu rādītājs (B/C);

12.4. parādu samaksas koeficients (DSCR).

13. Projekta jutīgumu analīzē, ievērojot apstākļus, kas galvenokārt ietekmē projektu īstenošanu (investīciju ieguldījumu apjoms, kārtējās izmaksas, finansējuma apjoms no dažādiem avotiem, ja tāds ir paredzēts, diskonta likme).

14. Izstrādā projekta radīto ienākumu, ietaupījumu, zaudējumu un izmaksu diskontēto naudas plūsmu (atšķirībā no finanšu analīzes norādītie ieguvumi vai izmaksas attiecināmas uz visu Latvijas sabiedrību). Pamatojoties uz šo naudas plūsmu, aprēķina ekonomisko iekšējā ienesīguma normu (EIRR), ekonomisko tīro pašreizējo vērtību (ENPV) un ieguvumu izmaksu attiecību (B/C ratio).

15. Izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātus apraksta Kohēzijas fonda projekta iesnieguma 7.sadaļā.

Vides ministrs R.Vējonis

2.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 18.augusta noteikumiem Nr.667

Projektu iesniegumu atlases kārtas

I.  1.projektu iesniegumu atlases kārta

Nr.

p.k.

Projekta īstenošanas vieta

Kohēzijas fonda

maksimālais finansējums (latos)

1.

Vidusdaugavas sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģions

7 500 280

2.

Liepājas sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģions

2 700 000

3.

Ventspils sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģions

2 810 160

4.

Ziemeļvidzemes sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģions

2 260 000

5.

Rīgas sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģions

2 912 000

Kopā

18 182 440

 

II.  2.projektu iesniegumu atlases kārta

Nr.

p.k.

Projekta īstenošanas vieta

Kohēzijas fonda

maksimālais finansējums (latos)

1.

Austrumlatgales sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģions

1 950 000

2.

Dienvidlatgales sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģions

2 150 000

3.

Malienas sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģions

2 050 000

4.

Piejūras sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģions

1 925 000

5.

Zemgales sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģions

1 925 000

Kopā

10 000 000

Vides ministrs R.Vējonis

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

3.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 18.augusta noteikumiem Nr.667

3.pielikums

ZIP 259 kb

Projekta iesnieguma veidlapa

KN667P3_PAGE_01.JPG (88515 bytes)

KN667P3_PAGE_02.JPG (134428 bytes)

KN667P3_PAGE_03.JPG (83181 bytes)

KN667P3_PAGE_04.JPG (110099 bytes)

KN667P3_PAGE_05.JPG (82440 bytes)

KN667P3_PAGE_06.JPG (102150 bytes)

KN667P3_PAGE_07.JPG (103441 bytes)

KN667P3_PAGE_08.JPG (112096 bytes)

KN667P3_PAGE_09.JPG (108920 bytes)

KN667P3_PAGE_10.JPG (109253 bytes)

KN667P3_PAGE_11.JPG (88887 bytes)

KN667P3_PAGE_12.JPG (94881 bytes)

KN667P3_PAGE_13.JPG (202771 bytes)

KN667P3_PAGE_14.JPG (58353 bytes)

KN667P3_PAGE_15.JPG (21484 bytes)

KN667P3_PAGE_16.JPG (47268 bytes)

KN667P3_PAGE_17.JPG (48175 bytes)

Vides ministrs R.Vējonis 

4.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 18.augusta noteikumiem Nr.667

Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa

Nr.

p.k.

Kritērijs

Vērtējums

1. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtējums punktos

1.

Projekta gatavības stadija:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

1.1.

sagatavota tehniskā specifikācija būvdarbu līgumu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību aktiem

1

1.2.

izstrādāts un tiesību aktos paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts projekta plānotajam būvdarbu līguma iepirkumam

2

2.

Projekta plānotais īstenošanas laiks:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

2.1.

ir lielāks par 4 gadiem

0

2.2.

ir no 3 līdz 4 gadiem

1

2.3.

ir no 2 līdz 3 gadiem (ieskaitot)

2

2.4.

ir mazāks par 2 gadiem

3

3.

Projekta īstenošanas efektivitāte attiecībā uz tiešu atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras uzlabošanu:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

3.1.

autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu summa lielāka par 5 procentiem, bet ne vairāk kā 8 procenti no projekta attiecināmajām izmaksām

1

3.2.

autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu summa no 3 līdz 5 procentiem (ieskaitot) no projekta attiecināmajām izmaksām

2

3.3.

autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu summa ir mazāka par 3 procentiem no projekta attiecināmajām izmaksām

3

4.

Projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu pieaugums:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

4.1.

projekta iesniegumā nav izvērtēti iespējamie riski

0

4.2.

projekta iesniegumā iespējamie riski izvērtēti nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi

1

4.3.

projekta iesniegumā kvalitatīvi izvērtēti iespējamie riski, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi

2

4.4.

projekta iesniegumā kvalitatīvi izvērtēti iespējamie riski, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai

3

5.

Projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

5.1.

nav veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze

0

5.2.

analizēts tikai viens no parametriem (tikai alternatīvu analīze vai tikai ekonomiskā analīze)

1

5.3.

ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli

2

5.4.

ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, un izvēlētā alternatīva ir ar visobjektīvākajām izmaksām

3

6.

Atkritumu apsaimniekošanas sistēmas – izveidojamās infrastruktūras, tai skaitā pievadceļu ilgtspējīgas lietošanas novērtējums:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

6.1.

nav novērtēts plānotais sistēmas kalpošanas laiks

0

6.2.

sistēmas kalpošanas laiks ir īsāks par 7 gadiem

1

6.3.

sistēmas kalpošanas laiks ir no 7 līdz 17 gadiem (ieskaitot)

2

6.4.

sistēmas kalpošanas laiks pārsniedz 17 gadus

3

7.

Izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (infrastruktūras plānotais kalpošanas laiks (gadi) attiecībā pret projekta sākotnējām kopējām izmaksām (lati)). Vidējais projektu iesniegumu atlases kārtas rādītājs, kas ir aprēķināts projektu iesniegumiem, kuri atbilst administratīvajiem un atbilstības kritērijiem (projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu skaitu):

Kritērijs dod papildu punktus

7.1.

mazāks par projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju par 10 procentiem (ieskaitot) un vairāk

1

7.2.

vienāds, par 10 procentiem lielāks vai par 10 procentiem mazāks nekā projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs

2

7.3.

lielāks par projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju par 10 procentiem (ieskaitot) un vairāk

3

1.1. Kritēriji par horizontālām prioritātēm

Vērtējums punktos

8.

Šķiroto atkritumu, t.sk. bioloģiski noārdāmo atkritumu, realizācijas vai pārstrādes nodrošinājums (šķirošanas līnija) (ilgtspējīga attīstība):

Jāiegūst vismaz 1 punkts

8.1.

pārstrādes veicējs nav zināms

0

8.2.

pārstrādes veicējs zināms, panākta rakstiska vienošanās (nodomu protokols)

1

8.3.

noslēgti līgumi par šķiroto atkritumu pārstrādi

2

8.4.

līgumi par realizāciju noslēgti, pārstrādes veicējs zināms, pārstrāde tiek veikta ārpus valsts teritorijas

3

8.5.

līgumi par realizāciju noslēgti, pārstrādes veicējs zināms, pārstrāde tiek veikta valsts teritorijā

5

9.

Nodrošināta atkritumu plūsma, kas nonāk poligonā apglabāšanai un atkritumu apstrādei (ilgtspējīga attīstība):

Jāiegūst vismaz 1 punkts

9.1.

noslēgti līgumi ar atkritumu savācējiem par nešķirotu atkritumu pieņemšanu apglabāšanai poligonā

1

9.2.

noslēgti līgumi ar atkritumu savācējiem par daļēji šķirotu atkritumu pieņemšanu apglabāšanai poligonā

2

10.

Projekta iesniedzēja papildu finansiālais ieguldījums projekta īstenošanā (makroekonomiskā stabilitāte):

Kritērijs dod papildu punktus

10.1.

mazāk nekā 5 procenti no projekta attiecināmajām izmaksām

1

10.2.

no 5 līdz 10 procentiem (ieskaitot) no projekta attiecināmajām izmaksām

2

10.3.

vairāk nekā 10 procenti no projekta attiecināmajām izmaksām

3

2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

2.1. Projekta atbilstības kritēriji

Jā/Nē

11.

Projektā paredzētās darbības atbilst apstiprinātajam reģionālajam atkritumu apsaimniekošanas plānam

N

12.

Projekta īstenošanas rezultātā plānots atrisināt tehniski ekonomiskajā pamatojumā identificētās būtiskākās problēmas

N

13.

Projektā paredzētās darbības atbilst poligona infrastruktūras izveides pasākumiem

N

14.

Projekta iesniegums atbilst aktivitātes:

14.1.

mērķim – izveidot ilgtspējīgu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu, nodrošinot atkritumu apglabāšanu un apstrādi cilvēku veselībai un videi drošā veidā un nodrošinot sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu pieejamību pilsētās 100 procentiem un lauku teritorijās 80 procentiem iedzīvotāju

N

14.2.

atbalstāmajām darbībām – poligonu un poligonu infrastruktūras atsevišķu elementu izveide

N

14.3.

attiecināmajām izmaksām:

P

14.3.1.

tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā 2 procenti no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas

14.3.2.

būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 4 procenti no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas

14.3.3.

autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām

14.3.4.

būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 3 procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām

14.3.5.

būvdarbu izmaksas

14.3.6.

piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā izmaksas tehnoloģisko iekārtu iegādei, montāžai un ieregulēšanai

14.4.

neattiecināmajām izmaksām

P

15.

Projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām:

N

15.1.

sniegts veicamo darbību tehniskais raksturojums

15.2.

plānotie uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti, izmērāmi un atbilst aktivitātes mērķim

15.3.

sniegts veicamo darbību izvietojums projekta teritorijā

15.4.

sniegti veicamo darbību ekonomiskie ieguvumi

15.5.

sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi

15.6.

sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu pamatprasību ieviešanā

15.7.

aprakstīta principa “piesārņotājs maksā” ievērošana, īstenojot projektu

16.

Projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm

P

17.

Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību:

N

17.1.

ir atbilstoša institucionālā struktūra

17.2.

ir atbilstoši plānotas projekta rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksas

17.3.

ir plānota atbilstoša tarifu politika, kas nodrošinās nepieciešamos ekspluatācijas un attīstības izdevumus (aizņēmuma gadījumā – arī aizdevuma atmaksāšanu)

17.4.

ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu projekta īstenošanas rezultātā radīto pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju

18.

Projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu

N

19.

Projekta izmaksu un ieguvumu analīze veikta, piemērojot:

N

19.1.

reālo sociālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi

19.2.

reālo finansiālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi

19.3.

atbilstošus konversijas faktoru rādītājus

19.4.

atbilstošas vidēja termiņa un ilgtermiņa prognozes

20.

Projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti

N

21.

Pieprasītā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte pamatota ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem

N

22.

Projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas:

N

22.1.

ietver visas projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas

22.2.

ir saskaņā ar iesniegto publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtībā izstrādāto būvdarbu tāmi

22.3.

ir samērīgas un pamatotas, norādīti skaidri pieņēmumi

22.4.

ir tieši nepieciešamas projekta īstenošanai

22.5.

noteiktas, ņemot vērā prognozētās tirgus cenas uz projekta īstenošanas laiku, pamatojoties uz Centrālās statistikas pārvaldes datiem projekta iesnieguma iesniegšanas dienā vai projekta iesniedzēja veikto tirgus pētījumu

23.

Projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota:

P

23.1.

parāda gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu prognozi

23.2.

ir atbilstoša plānotajam laika grafikam

23.3.

ir atbilstoša iepirkumu plānam un līguma specifikai

23.4.

ir atbilstoša projekta finanšu plānam

23.5.

ir atbilstoša Eiropas Savienības fondu projektu maksājumu veikšanas nosacījumiem

24.

Projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots:

P

24.1.

aptver visas projekta darbības un pakalpojumus un norāda to izmaksas

24.2.

darbu sadalījums līgumos ir pamatots (atbilstošs darbu apjomam un specifikācijai)

24.3.

līgumu ieviešanas laika grafiks ir pamatots (nepārsniedz projekta īstenošanas maksimālo termiņu – 4 gadi, atbilst tiesību aktu prasībām publiskā iepirkuma jomā attiecībā uz izvēlēto iepirkuma metodi)

24.4.

līgumu izpildes termiņi, tai skaitā iepirkumu procedūra, atbilst normatīvajiem aktiem un projekta laika grafikam

25.

Projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas:

P

25.1.

projekta administratīvajai (piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība) vadībai

25.2.

projekta finanšu (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana) vadībai

25.3.

projekta tehniskajai (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) vadībai

26.

Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu

P

2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji

Jā/Nē/NA

27.

Projekta iesniedzējs ir sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir atbildīgs par poligonu darbības nodrošināšanu

N

28.

Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir noslēdzis līgumus ar visām sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionam piekritīgajām pašvaldībām. Līgumā nosaka:

N

28.1.

pakalpojumu – sadzīves atkritumu apglabāšanu konkrētajā poligonā

28.2.

prasību sadzīves atkritumu apglabāšanas sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam par nepieciešamā tehniskā aprīkojuma uzturēšanu un atjaunošanu, lai minētos pakalpojumus varētu sniegt atbilstoši konkrētajam pakalpojumam noteiktajām prasībām

28.3.

līguma darbības laiku

28.4.

sadzīves atkritumu apglabāšanas sabiedriskā pakalpojuma sniegšanas teritoriju

28.5.

sadzīves atkritumu apglabāšanas sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības

28.6.

iespējas saņemt atlīdzības maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un atlīdzības maksājumu aprēķināšanas, kontroles un pārskatīšanas nosacījumus, kā arī atlīdzības maksājumu pārmaksas novēršanas un atmaksāšanas nosacījumus

29.

Projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu

N

30.

Projekta iesniedzējs neatrodas likvidācijas vai maksātnespējas procesā

N

31.

Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka nodrošinās finansējumu no saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas

N

32.

Projekta iesniedzēja īpašumā ir visi pamatlīdzekļi sadzīves atkritumu poligona darbības nodrošināšanai

N

33.

Projekta iesniedzējs – komersants, kas reģistrēts komercreģistrā, lai veiktu sadzīves atkritumu apglabāšanu poligonā, – ir apliecinājis, ka pēc poligona nodošanas ekspluatācijā infrastruktūra būs projekta iesniedzēja īpašumā saskaņā ar aktivitātes nosacījumiem un projekta iesniedzējs sniegs sabiedriskos pakalpojumus plānotajā poligona apkalpes reģionā

N

34.

Projekta iesniedzēja finanšu situācijas novērtējums apliecina projekta iesniedzēja finansiālo stabilitāti pēc projekta īstenošanas

N

3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Jā/Nē/NA

35.

Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā

N

36.

Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu

N

37.

Projekta iesniegums iesniegts atbilstoši šādām iesnieguma noformēšanas prasībām:

N

37.1.

iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai

37.2.

iesniegums sagatavots latviešu valodā

37.3.

iesniegums sagatavots datorrakstā (ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski)

37.4.

iesniegumu parakstījusi pilnvarota persona

37.5.

iesniegts viens projekta oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā versija bez pielikumiem (ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski)

37.6.

gan projekta oriģināls, gan kopija iesniegta caurauklota, pievienoto dokumentu lapas numurētas (ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski)

37.7.

projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu noteiktajām prasībām (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniski):

37.7.1.

parakstīts ar drošu elektronisko parakstu

37.7.2.

izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā

37.7.3.

papildus iesniedzamie dokumenti ir izstrādāti un noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām

38.

Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts

N

39.

Projekta iesniegumam pievienoti visi norādītie pielikumi:

P

39.1.

atkritumu apsaimniekošanas projekta tehniski ekonomiskais pamatojums (tai skaitā papildu dokumentācija, kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomiskajā pamatojumā sniegto projekta pamatojumu, ja tāda nepieciešama)

39.2.

projekta kartogrāfiskais materiāls atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par projekta aktivitāšu izvietojumu projekta teritorijā un to ietekmi uz vidi

39.3.

būvdarbu tāme, kas pamatota saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību publiskajos iepirkumos

39.4.

pašvaldības apliecinājums, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam vai detālplānojumam

39.5.

Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu

39.6.

sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģionam piekritīgo pašvaldību līgumi ar sabiedriskā pakalpojuma sniedzēju par atkritumu apsaimniekošanas sabiedriskā pakalpojuma – sadzīves atkritumu apglabāšana konkrētajā poligonā – sniegšanu sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā (kopijas)

39.7.

licence par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu (kopija)

39.8.

noslēgtā kredītlīguma kopija vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta kopija, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma

39.9.

pašvaldības lēmums par galvojumu, ja projektā paredzēts pašvaldības galvojums

39.10.

pašvaldības lēmums par to, ka pašvaldība saskaņo finansējuma saņēmēja sagatavoto projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu

39.11.

projekta naudas plūsmas prognoze

39.12.

indikatīvais projekta iepirkumu plāns

4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI

Jā/Nē

40.

Projekta iesniegums atbilst administratīvajiem un atbilstības vērtēšanas kritērijiem, un kvalitātes kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz 8 punkti

N

41.

Sarindojot 40.punktā minētajā kritērijā ar “Jā” novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu), projektu iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma

N

Apzīmējumi:

1.  N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.

2.  P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā).

3.  NA (neattiecas) – ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.

Vides ministrs R.Vējonis

5.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 18.augusta noteikumiem Nr.667

Uzraudzība pēc projekta īstenošanas

03.JPG (62446 bytes)

04.JPG (90047 bytes)

05.JPG (92105 bytes)

06.JPG (17951 bytes)

Vides ministrs R.Vējonis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!