Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2000.gada domstarpību un vienošanās protokols. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.10.1999., Nr. 328/329 https://www.vestnesis.lv/ta/id/16908

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par projektu "Latvijas Republikas valdības politika enerģētikā"

Vēl šajā numurā

06.10.1999., Nr. 328/329

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Latvijas Pašvaldību savienība

Veids: protokols

Pieņemts: 28.09.1999.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2000.gada domstarpību un vienošanās protokols

Rīgā

1999.gada 28.septembrī

 

Saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 86.pantu, likuma "Par pašvaldību budžetiem" 13.pantu un Ministru kabineta 1996.gada 24.decembra noteikumiem Nr.460 Ministru kabinets (MK) un Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) vienojas:

 

I. Pašvaldību pamatbudžets

1. Ieņēmumi

1.1. Nodokļu un nenodokļu ieņēmumi

Ministru kabineta viedoklis:

Garantējot, ar valsts budžeta vispārējiem ieņēmumiem, iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognozes izpildi katrai pašvaldībai, tai nodokļa summai, kura tiek saņemta centralizēti ar Valsts kases starpniecību, un pie noteikuma, ka tiek saglabāts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliekamais ieņēmumu minimums, pašvaldību ieņēmumus no nodokļiem 2000.gadā prognozēt 225,35 milj. latu apmērā, tai skaitā:

iedzīvotāju ienākuma nodoklis - 186,9 milj. latu
nekustamā īpašuma nodoklis - 37,5 milj. latu
nekustamā īpašuma nodoklis par zemi - 23,1 milj. latu
nekustamā īpašuma nodoklis par ēkām un būvēm - 14,4 milj. latu
iekšējie nodokļi par pakalpojumiem un precēm - 0,95 milj. latu
Kopā nodokļu ieņēmumi - 225,35 milj. latu

Nekustamā īpašuma nodokļa prognoze par ēkām un būvēm tiek noteikta 14,4 milj. latu apjomā, pie nosacījuma, ja īpašuma nodokļa likme ir 1,5% no saimnieciskajā darbībā izmantojamo ēku un būvju vērtības.

Valsts ieņēmumu dienests iesniedz Latvijas Pašvaldību savienībai nepieciešamo informāciju (datu bāzes, nodokļa parādnieku sarakstus u.c.), kas saistīta ar nekustamā īpašuma nodokļa administrēšanas funkcijas nodošanu pašvaldībām.

Nenodokļu ieņēmumi pašvaldībās - 18,8 milj. latu
Kopā nodokļu un nenodokļu ieņēmumi - 244,15 milj. latu
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem - 25 milj. latu
Kopā nodokļu un nenodokļu ieņēmumi,
ieskaitot maksas pakalpojumus - 269,15 milj. latu

Tām pašvaldībām, kuras ar Finansu ministriju noslēgušas līgumu par iedzīvotāju ienākuma nodokļa īpašu maksāšanas un uzskaites kārtību savā teritorijā, iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognoze tiek noteikta saskaņā ar šo pašvaldību un Finansu ministrijas vienošanās protokolu (likuma "Par pašvaldību finansu izlīdzināšanu" 7.panta 4.daļa). Finansu ministrija kopīgi ar Latvijas Pašvaldību savienību precizēs iedzīvotāju ienākuma nodokļa sadales koeficientus.

Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis:

Paredzot 2000.gada valsts budžeta likumā garantijas iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognozes izpildei katrai pašvaldībai no valsts budžeta vispārējiem ieņēmumiem, tai nodokļa summai, kura tiek saņemta centralizēti ar Valsts kases starpniecību, un pie noteikuma, ka tiek saglabāts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliekamais ieņēmumu minimums, un veikts iedzīvotāju ienākuma nodokļa saskaņojums ar Rīgas un Ventspils pašvaldībām, iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognozi noteikt - 186,9 milj. latu .

Pamatojoties uz to, ka nosakot nekustamā īpašuma nodokļa par zemi prognozi, nav izpildīts Ministru kabineta 1999.gada 29.jūnija noteikumu Nr.240 16.1. punkts un, ņemot vērā reālo iekasējamību, nekustamā īpašuma nodokļa par zemi prognozi noteikt - 20,7 milj. latu .

Paredzot no valsts budžeta vispārējiem ieņēmumiem kompensāciju 7 milj. latu apmērā pašvaldībām nekustamā īpašuma nodokļa par ēkām un būvēm ieņēmumu samazinājuma segšanai, salīdzinot ar 1999.gada ieņēmumiem no īpašuma nodokļa, un paredzot finansējumu pašvaldībām nekustamā īpašuma nodokļa par ēkām un būvēm administrēšanai, nekustamā īpašuma nodokļa par ēkām un būvēm prognozi noteikt 14,4 milj. latu apmērā.

Iedzīvotāju ienākuma nodoklis - 186,9 milj. latu
Nekustamā īpašuma nodoklis kopā - 35,1 milj. latu
Nekustamā īpašuma nodoklis par zemi - 20,7 milj. latu
Nekustamā īpašuma nodoklis par ēkām un būvēm - 14,4 milj. latu
Iekšējie nodokļi par pakalpojumiem un precēm - 0,95 milj. latu
Kopā nodokļu ieņēmumi - 222,95 milj. latu
Nenodokļu ieņēmumi pašvaldībās - 18,8 milj. latu
Kopā nodokļu un nenodokļu ieņēmumi - 241,75 milj. latu
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem - 25 milj. latu
Kopā nodokļu un nenodokļu ieņēmumi,
ieskaitot maksas pakalpojumus - 266,75 milj. latu

 

1.2. Dotācijas un mērķdotācijas no valsts budžeta

1.2.1. Dotācija no valsts budžeta

Ministru kabineta viedoklis:

Paredzēt dotācijas no valsts budžeta:

- pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondā 6,9 milj. latu

- Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei 0,56 milj. latu

- dotācijas no valsts budžeta kopā:

7,46 milj. latu

Latvijas un Pašvaldību savienības viedoklis:

Paredzēt dotāciju no valsts budžeta:

- pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondā 19,3 milj. latu.

 

1.2.2. Mērķdotācijas no valsts budžeta

Ministru kabineta viedoklis:

Paredzēt mērķdotācijas no valsts budžeta pašvaldībām 84,23 milj. latu apjomā, ja darba devēja sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas ir noteiktas 28,09% apjomā,

tai skaitā:

pamata, vispārējai vidējai, speciālajai izglītībai,
arodizglītībai un daļējai ārpusskolas izglītības
iestāžu pedagoģisko darbinieku darba samaksai un
sociālās adrošināšanas obligātajām iemaksām - 67,2 milj. latu
specializētajām izglītības iestādēm - 16,3 milj. latu
kristīgās mācības un ētikas programmai - 0,1 milj. latu
Kopā izglītības pasākumiem - 83,6 milj. latu
tautas mākslas pašdarbības kolektīviem - 0,19 milj. latu
teritoriālplānošanai - 0,44 milj. latu
Kopā - 0,63 milj. latu
Pavisam kopā - 84,23 milj. latu

Pašvaldību kopējie pamatbudžeta ieņēmumi bez mērķdotācijām investīcijām tiek prognozēti - 360,84 milj. latu apjomā.

Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis:

Latvijas Pašvaldību savienība uzskata par nepieciešamu paredzēt mērķdotācijas no valsts budžeta pašvaldībām izglītībai 91,5 milj. latu apjomā, tai skaitā:

pamata, vispārējai vidējai, speciālajai izglītībai,
arodizglītībai un daļējai ārpusskolas izglītības
iestāžu pedagoģisko darbinieku darba samaksai un
sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām - 67,4 milj. latu
specializētajām izglītības iestādēm - 24 milj. latu
kristīgās mācības un ētikas programmai - 0,1 milj. latu
Kopā izglītības pasākumiem - 91,5 milj. latu
tautas mākslas pašdarbības kolektīviem - 1,9 milj. latu
teritoriālplānošanai - 1 milj. latu
Kopā - 2,9 milj. latu
Pavisam kopā - 94,4 milj. latu

 

1.2.3. Mērķdotācijas investīcijām

Ministru kabineta viedoklis:

Paredzēt mērķdotācijas pašvaldībām Valsts investīciju programmas ietvaros 10 milj. latu apjomā.

Pašvaldību savienības viedoklis:

Paredzēt mērķdotācijas pašvaldībām Valsts investīciju programmas ietvaros 12,9 milj. latu apjomā.

 

2. Izdevumi

Ministru kabineta viedoklis:

Pašvaldību finansu izlīdzināšanas aprēķina vajadzībām 2000.gadam kopējo minimālo finansu nepieciešamību noteikt ne mazāku kā 194,9 milj. latu , nodrošinot kopējo minimālo izdevumu pieaugumu plānotās inflācijas (3%) apjomā.

Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis:

Pašvaldību finansu izlīdzināšanas aprēķina vajadzībām 2000.gadam kopējo minimālo finansu nepieciešamību noteikt 218 milj. latu apjomā.

 

II. Pašvaldību speciālais budžets

Puses vienojas:

Prognozēt pašvaldību speciālo budžetu kopējos ieņēmumus 44,3 milj. latu apmērā , tai skaitā:

privatizācijas fondā - 4,8 milj. latu
ieņēmumus no dabas resursu nodokļa - 2,3 milj. latu
autoceļu fondā - 15,5 milj. latu
pārējie ieņēmumi - 16,7 milj. latu
ieņēmumus no ziedojumiem un dāvinājumiem - 5 milj. latu
Kopā - 44,3 milj. latu

Sākot ar 2000.gadu, valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas līdzekļi tiek atspoguļoti budžeta finansēšanas daļā kā izdevumu finansēšanas avots.

 

III. Pašvaldību finansu izlīdzināšana

Puses vienojas:

Saglabāt nemainītu likumā "Par pašvaldību finansu izlīdzināšanu" noteikto pašvaldību finansu izlīdzināšanas kārtību.

 

IV. Pašvaldību aizņēmumi un garantijas

Ministru kabineta viedoklis:

Lai realizētu valsts investīciju programmu pašvaldībās, dotu pašvaldībām iespēju arī pašām investēt finansu līdzekļus infrastruktūras objektu sakārtošanā un garantētu iespēju saņemt īstermiņa aizdevumus saimnieciskās darbības nodrošināšanai, paredzēt ikgadējo pašvaldību aizņēmumu maksimālā apmēra pieaugumu 11,5 milj. latu apmērā , t.sk. 0,5 milj. latu pašvaldību finansu stabilizācijas aizdevumu nodrošināšanai. Paredzēt pašvaldību sniegto garantiju maksimālā apjoma pieaugumu 7 milj. latu apmērā.

Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis:

Paredzēt ikgadējo pašvaldību aizņēmumu un garantiju maksimālā apmēra pieaugumu 30,0 milj. latu apmērā , t.sk. 0,5 milj. latu pašvaldību finansu stabilizācijas aizdevumu nodrošināšanai.

Noteikt pašvaldībām brīvu pieeju kapitāltirgum.

 

V. Nepieciešamais finansējums normatīvo aktu izpildei

Pašvaldību savienības viedoklis:

6.1. Lai nodrošinātu pedagoģisko darbinieku darba samaksas reformas īstenošanu, atbilstoši Izglītības likuma 53.panta 2.daļai, mērķdotācijām izglītībai papildu nepieciešami 24,3 milj. latu .

6.2. Lai nodrošinātu pedagoģisko darbinieku darba samaksas reformas īstenošanu, atbilstoši Izglītības likuma 53.panta 2.daļai mērķdotācijām Kultūras ministrijas izglītības iestādēm papildus nepieciešami 1,92 milj. latu .

6.3. Sakarā ar minimālās algas izmaiņām valstī no Ls 42 uz Ls 50 un to, ka pašreizējā mērķdotācija nenodrošina šo prasību (1999.gada 264 kolektīvu vadītāju vidējā darba alga ir Ls 46,7, Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis ir, ka vidējā darba alga jānosaka Ls 86,5) un papildus nepieciešami 0,16 milj. latu , atbilstoši MK noteikumu 351. attiecīgajām kategorijām, kuras stājas spēkā ar š.g. 1.augustu.

Ministru kabineta viedoklis:

Lai nodrošinātu pedagoģisko darbinieku darba samaksas reformas īstenošanu, paredzēt Izglītības un zinātnes ministrijas budžetā 6,24 milj. latu , nosakot apropriācijas spēkā stāšanos, sākot ar 2000.gada 1.septembri.

Latvijas lauku autoceļu sakārtošanai un attīstībai paredzēt Satiksmes ministrijas budžetā 4,46 milj. latu , nosakot apropriācijas spēkā stāšanos, sākot ar 2000.gada 1.maiju.

 

VI. Finansējums valsts un pašvaldību

kultūras institūcijām

Puses vienojas:

Paredzēt Kultūras ministrijas budžetā līdzekļus Liepājas Simfoniskā orķestra darba samaksai un sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 0,112 milj. latu apjomā .

Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis:

Paredzēt līdzekļus:
- pašvaldību bibliotēku grāmatu iegādei - 0,1 milj. latu ;
- akreditēto muzeju nacionālās nozīmes projektu
atbalsta programmai - 0,1 milj. latu ;
- Valmieras teātra celtniecības pabeigšanai - 0,55 milj. latu ;
- Latvijas publisko bibliotēku vienota informācijas tīkla
izveidei - bibliotēku informatizācijas projekta 2. kārtai - 0,2 milj. latu ;
- kultūras pieminekļu glābšanai un restaurācijai - 0,114 milj. latu .

Atbalstīt Kultūrkapitāla fonda pašreizējos likumā noteiktos finansēšanas avotus.

Ministru kabineta viedoklis:

- līdzekļi pašvaldību bibliotēku grāmatu iegādei 2000.gadam jāparedz no attiecīgās pašvaldības budžeta vispārējiem ieņēmumiem;

- līdzekļi Valmieras teātra celtniecības pabeigšanai, kā arī Latvijas publisko bibliotēku vienota informācijas tīkla izveidei - bibliotēku informatizācijas projekta 2.kārtai bija savlaicīgi jāiekļauj valsts investīciju programmā 2000.gadam;

- kultūras pieminekļu glābšanai un restaurācijai (Brīvības piemineklim un Brāļu kapiem) līdzekļi ir paredzēti Kultūras ministrijas budžetā 0,05 milj. latu apjomā;

- akreditēto muzeju nacionālās nozīmes projektu atbalsta programma netika iekļauta Kultūras ministrijas budžeta pieprasījumā, izskatot valsts budžeta projektu 2000.gadam.

Kultūrkapitāla fonda finansēšanas avots ir 3% no akcīzes nodokļa par alkoholu un tabakas izstrādājumiem, kā arī dotācija no valsts pamatbudžeta.

 

VII. Par Dzelzceļa likuma izpildes nodrošināšanu

Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis:

7.1. par nepieciešamību Dzelzceļa likuma izpildei nodrošināt valsts un pašvaldību dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumu līgumus 2000.gadam VAS "Latvijas Dzelzceļš" par kopējo summu 14,5 milj. latu;

7.2. par to, ka valsts 2. šķiras un pašvaldību autoceļu uzturēšana un remonts ir iespējama Lauku autoceļu sakārtošanas un attīstības programmas ietvaros.

Ministru kabineta vietoklis:

Nodrošināt valsts un pašvaldību dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumu līgumus 2000.gadam VAS "Latvijas Dzelzceļš" par kopējo summu 0,3 milj. latu apjomā.

 

VIII. Sprādzienu bīstamo priekšmetu

meklēšanas un iznīcināšanas programmas finansēšana

Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis:

Latvijas Pašvaldību savienība uzskata, ka 2000.gadam Aizsardzības ministrijas budžetā ir jāparedz papildu finansējums 500 000 latu apmērā no valsts budžeta sprādzienbīstamo priekšmetu meklēšanas un iznīcināšanas programmas finansēšanai.

Ministru kabineta viedoklis:

Sprādzienu bīstamo priekšmetu meklēšanas un iznīcināšanas programmas finansēšanu paredzēt no Aizsardzības ministrijas budžeta līdzekļiem Valsts teritoriālās militārās aizsardzības apakšprogrammas ietvaros.

 

IX. Vienošanās protokola atklātums

Puses vienojas, ka pēc parakstīšanas Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības ikgadējais vienošanās protokols var tikt publicēts.

Ministru prezidents A.Šķēle

Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis A.Jaunsleinis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!