• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007.gada 3.decembra ārkārtas sēdē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.12.2007., Nr. 194 https://www.vestnesis.lv/ta/id/167324

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta komitejas 2007.gada 3.decembra sēdē

Vēl šajā numurā

04.12.2007., Nr. 194

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta 2007.gada 3.decembra ārkārtas sēdē

 

FM: Par Latvijas nacionālajām interesēm Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes sanāksmē Briselē

Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē Briselē šodien, 4.decembrī, tiks apspriesti vairāki būtiski jautājumi nodokļu jomā, kas ir nozīmīgi arī Latvijai – priekšlikumu komplekss pievienotās vērtības nodokļa (PVN) jomā, jautājums par PVN samazinātajām likmēm, par nodokļu krāpšanas apkarošanu un par direktīvas projektu par netiešajiem nodokļiem, ko uzliek kapitāla piesaistīšanai.

Latvijas nostāju, kas apstiprināta Ministru kabineta ārkārtas sēdē 3.decembrī, ECOFIN sanāksmē paudīs finanšu ministrs Oskars Spurdziņš.

ECOFIN sanāksmes darba kārtībā ir šādi jautājumi:

1) 2007.gada Lisabonas Nacionālo reformu programmu daudzpusējā uzraudzība – Padomes secinājumi;

2) Globalizācija: kapitāla un darbaspēka kustība. Eiropas Komisijas ziņojums par migrāciju. (ECOFIN) Padomes secinājumi;

3) Par Stabilitātes un izaugsmes pakta ieviešanu. Polijas pārmērīga budžeta deficīta situācijas novēršana – Komisijas ziņojums;

4) Priekšlikums Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai par apdrošināšanas un pārapdrošināšanas sabiedrību darbības uzsākšanu un veikšanu (Maksātspēja II) – Maksātspēja II darba grupas progresa ziņojums;

5) Lamfalussy pārskats un Eiropas Savienības (ES) uzraudzības ietvars – Padomes secinājumi;

6) 2007.gada FSC ziņojums par galvenajiem Eiropas riska kapitāla tirgus attīstības šķēršļiem – Padomes secinājumu projekts;

7) Par pievienotās vērtības nodokļa priekšlikumu kompleksu;

8) Par pievienotās vērtības nodokļa likmēm – Padomes secinājumi;

9) Par pievienotās vērtības nodokļa likmēm – priekšlikums Padomes Direktīvai;

10) Par Padomes direktīvas projektu par netiešajiem nodokļiem, ko uzliek kapitāla piesaistīšanai;

11) Par nodokļu krāpšanas apkarošanu;

12) Par Rīcības kodeksu uzņēmējdarbības aplikšanai ar nodokļiem.

Būtiskākie jautājumi un Latvijas pozīcija tajos:

1. Par pievienotās vērtības nodokļa priekšlikumu kompleksu.

Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes sanāksmē turpināsies diskusijas par prezidentūras sagatavoto pievienotās vērtības nodokļa paketes kompromisa variantu. PVN paketes kompromisa variantā prezidentūra ir iekļāvusi šādus priekšlikumus:

• priekšlikums grozījumiem Padomes 2006.gada 28.novembra direktīvā 2006/112/EK par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu attiecībā uz pakalpojumu sniegšanas vietas maiņu;

• priekšlikums jaunai Padomes direktīvai par PVN atmaksāšanas kārtību nodokļu maksātājiem, kas nav reģistrēti atmaksas dalībvalstī, bet citā dalībvalstī, kas aizstās līdz šim spēkā esošo Padomes 1979.gada 6.decembra Astoto direktīvu 79/1072/EEK;

• priekšlikums grozījumiem Padomes Regulā Nr.1798/2003 par administratīvās sadarbības ieviešanu un informācijas apmaiņu attiecībā uz pakalpojumu sniegšanas vietas noteikšanu, “mini” vienas pieturas punkta shēmas piemērošanu un PVN atmaksāšanas kārtību.

Vēl joprojām nav panākta vienošanās par:

• pakalpojumu sniegšanas vietas maiņu:

• transportlīdzekļu, tai skaitā, kuģu, ilgtermiņa nomas pakalpojumiem,

• pakalpojumiem, kas sniegti uz kuģiem, lidmašīnās un vilcienos,

• telekomunikāciju, televīzijas un radio apraides un elektroniski sniegtajiem pakalpojumiem fiziskajām personām.

• kontroles un administratīvās sadarbības uzlabošanu.

Latvijas pozīcija

Latvija pēc būtības atbalsta PVN paketes elementus. Latvija atbalsta kompromisa variantā izteiktos priekšlikumus, kā arī atbalsta priekšlikumu:

• attiecībā uz pakalpojumu sniegšanas vietu noteikt to uz pakalpojuma patēriņa dalībvalsti, jo tas būtu nozīmīgs solis uz priekšu vienlīdzīgas pieejas nodrošināšanas virzienā;

• atlikt līdz 2015.gada 1.janvārim pakalpojumu sniegšanas vietas maiņu telekomunikāciju, televīzijas un radio apraides un elektroniski sniegtajiem pakalpojumiem, kurus Eiropas Savienības teritorijā reģistrēti nodokļa maksātāji sniedz fiziskajām personām ES teritorijā (B2C) un “mini” vienas pieturas punkta shēmas ieviešanu.

2. Par pievienotās vērtības nodokļa likmēm – priekšlikums Padomes Direktīvai.

Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes sanāksmē ministri tiks aicināti panākt vienošanos par Komisijas izstrādātajiem priekšlikumiem grozījumiem direktīvā par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, Komisija ir izstrādājusi priekšlikumus grozījumiem Padomes direktīvā 2006/112/EK. Ar šo priekšlikumu ir paredzēts pagarināt līdz 2010.gada 31.decembrim dalībvalstīm piešķirtos īpašos izņēmumus no nosacījumiem PVN likmju piemērošanā, kuri pašlaik ir spēkā līdz 2007.gada 31.decembrim, kad beigsies termiņš atļaujai dalībvalstīm piemērot samazinātās PVN likmes dažiem darbietilpīgiem pakalpojumiem un pārtraukt tādus nodokļu izņēmumus, kas traucē iekšējā tirgus darbībai. Jāturpina piemērot īpašos izņēmumus jomās, par kurām Padomē notiek galvenās diskusijas, piemēram, samazinātās likmes restorānu un mājokļu nozarei vai nulles procentu likmes piemērošana pārtikai vai medikamentiem.

Latvijas pozīcija

Latvija kopumā neiebilst pret Komisijas izstrādāto priekšlikumu grozījumiem direktīvā par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu.

3. Par Padomes direktīvas projektu par netiešajiem nodokļiem, ko uzliek kapitāla piesaistīšanai.

ECOFIN sanāksmē tiks skatīts Prezidentūras izstrādātais priekšlikums par Padomes direktīvas projektu par netiešajiem nodokļiem, ko uzliek kapitāla piesaistīšanai, kurš tapis, ņemot vērā dalībvalstu ierunas par Komisijas priekšlikumu, kas iepriekš tika skatīts darba grupu sanāksmēs.

Izskatot Komisijas izstrādāto priekšlikumu, kas paredzēja īpašus noteikumus dalībvalstīm, kas pašlaik uzliek kapitāla nodevu, nosakot, ka kapitāla nodeva, ko uzliek kapitāla ieguldījumiem, atceļama līdz 2010.gadam, dalībvalstis, kuras uzliek kapitāla nodevu, ir izteikušas iebildumu pret minēto Komisijas priekšlikumu. Ņemot vērā dalībvalstu iebildes, Prezidentūra ir izstrādājusi jaunu Direktīvas projekta kompromisu, kurš atkāpjas no Komisijas priekšlikuma no 2008.gada 1.janvāra samazināt maksimālo kapitāla nodevas likmi līdz 0,5% un no 2010.gada 1.janvāra pilnībā atcelt kapitāla nodevu, tādējādi tiek saglabāts pašreizējais spēkā esošās Direktīvas regulējums – 7 dalībvalstīm, kas uzliek kapitāla nodevu, saglabā tiesības bez termiņa ierobežojuma uzlikt kapitāla nodevu pēc likmes, kas nepārsniedz 1%. Ja dalībvalsts ir atcēlusi kapitāla nodevu vai samazinājusi tās likmi zem maksimāli pieļaujamās likmes, tā šo nodevu vairs nevar ieviest no jauna vai paaugstināt tās likmi.

Latvijas pozīcija

Latvija atbalsta Komisijas priekšlikumu, jo tas nepieciešams, lai radītu vienlīdzīgus nosacījumus visiem Eiropas Savienības valstu komersantiem.

Finanšu ministrijas Komunikācijas departaments

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!