• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007.gada 12.novembra ārkārtas sēdē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.11.2007., Nr. 182 https://www.vestnesis.lv/ta/id/166170

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta komitejas 2007.gada 12.novembra sēdē

Vēl šajā numurā

13.11.2007., Nr. 182

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta 2007.gada 12.novembra ārkārtas sēdē

 

FM: Par Latvijas pozīciju Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes sanāksmē

Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē Briselē 13.novembrī tiek apspriesti vairāki būtiski jautājumi nodokļu jomā, kas ir nozīmīgi arī Latvijai – pievienotās vērtības nodokļa jautājumi, automobiļu nodokļa jautājumi. Latvijas nostāju, kas apstiprināta Ministru kabineta ārkārtas sēdē 12.novembrī, ECOFIN sanāksmē pauž Latvijas finanšu ministrs Oskars Spurdziņš.

 

Par pievienotās vērtības nodokli

Ministri apspriež Eiropas Komisijas (EK) izstrādāto priekšlikumu grozījumiem direktīvā par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu. Tas paredz pagarināt dalībvalstīm piešķirtos īpašos izņēmumus no nosacījumiem PVN likmju piemērošanā, kuri pašlaik ir spēkā līdz 2007.gada 31.decembrim, kad beigsies termiņš atļaujai dalībvalstīm piemērot samazinātās PVN likmes dažiem darbietilpīgiem pakalpojumiem un pārtraukt tādus nodokļu izņēmumus, kas traucē iekšējā tirgus darbībai. Plānots, ka jāturpina piemērot īpašos izņēmumus jomās, par kurām Padomē notiek galvenās diskusijas, piemēram, samazinātās likmes restorānu un mājokļu nozarei vai nulles procentu likmes piemērošana pārtikai vai medikamentiem. Šīs izlases veida īpašo izņēmumu termiņa pagarināšanas mērķis ir izvairīties no situācijas, kad dalībvalstīm, uz kurām pašlaik attiecas šie izņēmumi, šogad būtu jāmaina piemērojamās likmes apmērs, bet pēc tam atkal jāpiemēro pašlaik spēkā esošā likme. Tas ļautu iestādēm līdz 2010.gada beigām izstrādāt saskaņotu rīcības pieeju PVN likmju jomā.

Latvijas pozīcija

Latvija kopumā neiebilst pret Komisijas izstrādāto priekšlikumu grozījumiem direktīvā 2006/112/EK par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu.

 

Par zaļajiem nodokļiem: nodokļi, ar kuriem apliek vieglos automobiļus

Sanāksmē plānotas diskusijas par prezidentūras priekšlikumiem par Padomes direktīvas projektu par nodokļiem, ar kuriem apliek vieglos automobiļus.

Vairāku darba grupu ietvaros ES tika diskutēts un panākta vienošanās par šādiem jautājumiem:

• nevajadzētu būt nosacījumiem, kas atceltu reģistrācijas nodokli;

• gan reģistrācijas nodokļa, gan ikgadējo transportlīdzekļu nodevu atmaksāšanas mehānisma izveidošana būtu atbalstāma.

Daudzas dalībvalstis neatbalsta CO2 elementa iekļaušanu reģistrācijas nodokļa bāzē, uzskatot, ka šis jautājums ir jāatstāj dalībvalstu kompetencē. Par CO2 emisiju ES ir uzņēmusies saistības, ievērojot Kioto protokolā noteikto, tādēļ Komisija vēlas saņemt politiskās vadlīnijas, kas ļautu Direktīvas projekta tekstu apstiprināt ECOFIN šāgada decembra sanāksmē.

Latvijas pozīcija

Latvija uzskata, ka ES līmenī nav jāregulē nodokļu piemērošana vieglajiem automobiļiem.

Latvija neatbalsta šobrīd piedāvāto kompromisu attiecībā uz transportlīdzekļu reģistrācijas un ikgadējo nodokļu aprēķināšanu, kas balstīta uz tādu ar CO2 emisijām saistītu elementu, kā, piemēram, CO2 g/km.

Latvija var atbalstīt nodokļu piemērošanu, kas balstīta uz dažādiem dokumentāri fiksētiem parametriem, kas tieši vai netieši ir saistīti ar CO2 emisiju daudzumu (piemēram, automobiļu motoru tilpums, automobiļu vecums, pašmasa vai pilna masa), un katra dalībvalsts pati var izvēlēties, kādu parametru vai to kopumu izmantot nodokļu piemērošanā vieglajiem automobiļiem.

 

Par pievienotās vērtības nodokļa priekšlikumu kompleksu

Paredzētas diskusijas par prezidentūras sagatavoto pievienotās vērtības nodokļa priekšlikumu kompleksa (PVN paketes) konsolidēto variantu. PVN paketes konsolidētajā variantā prezidentūra ir iekļāvusi priekšlikumus:

• grozījumiem Padomes 2006.gada 28.novembra direktīvā 2006/112/EK par kopējo PVN sistēmu attiecībā uz pakalpojumu sniegšanas vietas maiņu;

• jaunai Padomes direktīvai par PVN atmaksāšanas kārtību nodokļu maksātājiem, kas nav reģistrēti atmaksas dalībvalstī, bet citā dalībvalstī, kas aizstās līdz šim spēkā esošo Padomes 1979.gada 6.decembra Astoto direktīvu;

• grozījumiem Padomes regulā Nr.1798/2003 par administratīvās sadarbības ieviešanu un informācijas apmaiņu attiecībā uz pakalpojumu sniegšanas vietas noteikšanu, “mini” vienas pieturas punkta shēmas piemērošanu un PVN atmaksāšanas kārtību.

Prezidentūra aicina uz politiskām debatēm, lai vienotos par tiem PVN paketes jautājumiem, par kuriem vienošanās līdz šim nav panākta:

• pakalpojumu sniegšanas vietas maiņa: transportlīdzekļu, tai skaitā, kuģu, ilgtermiņa nomas pakalpojumiem, pakalpojumiem, kas sniegti uz kuģiem, lidmašīnās un vilcienos, telekomunikāciju, televīzijas un radio apraides un elektroniski sniegtajiem pakalpojumiem fiziskām personām;

• kontroles un administratīvās sadarbības uzlabošana.

Latvijas pozīcija

Latvija pēc būtības atbalsta PVN paketes elementus.

Latvija atbalsta:

• priekšlikumu turpināt diskusijas par pakalpojumu sniegšanas vietas noteikšanu transportlīdzekļu ilgtermiņa nomai un priekšlikumu attiecībā uz pakalpojumu sniegšanas vietu pakalpojumiem, kas sniegti uz kuģiem, lidmašīnās un vilcienos;

• Komisijas priekšlikumu atcelt termiņa ierobežojumu “mini” vienas pieturas punkta shēmas piemērošanai;

• priekšlikumus kontroles un administratīvās sadarbības uzlabošanai;

• PVN paketes spēkā stāšanos ar 2010.gada 1.janvāri.

Latvija neatbalsta Luksemburgas priekšlikumu, kas paredz noteikt reģistrācijas dalībvalsti par pakalpojumu sniegšanas vietu telekomunikāciju, televīzijas un radio apraides un elektroniski sniegtajiem pakalpojumiem, jo tas ir pretrunā ar vienlīdzīgas PVN piemērošanas principiem un visām Eiropas Savienības dalībvalstīm vienādas konkurētspējas nodrošināšanas nosacījumiem.

Latvija atbalsta prezidentūras piedāvāto risinājumu attiecībā uz priekšlikuma 58.pantu: telekomunikāciju, televīzijas un radio apraides un elektroniski sniegtajiem pakalpojumiem, kurus apliekamās personas sniedz fiziskajām personām (B2C), piemērot PVN pakalpojuma patēriņa vietā, sākot ar 2010.gada 1.janvāri.

 

Globālās navigācijas satelītu sistēmas (GALILEO): finansēšanas aspekti

Ministri tiks aicināti paust viedokli par GALILEO projekta finansēšanas aspektiem. Šī būs jau otrā finanšu ministru sanāksme par EK ierosinājumu pārskatīt Eiropas Parlamenta un Padomes lēmumu par 2006.gada 17.maija Iestāžu nolīgumu par budžeta disciplīnu un pareizu finanšu pārvaldību, lai rastu GALILEO projektam un Eiropas Tehnoloģiju institūtam papildu nepieciešamos 3,4 miljardus eiro.

Latvijas pozīcija

Līdzīgi kā liela daļa pārējo dalībvalstu, Latvija neatbalsta Komisijas finanšu ietvara 2007.–2013.gadam pārskatīšanas priekšlikumu, kamēr Komisija nav pienācīgi izvērtējusi Eiropas Savienības budžeta izdevumu kategorijas “Konkurētspēja izaugsmei un nodarbinātībai” iespējas (t.i., līdzekļu pārdales iespējas, tostarp 5% fleksibilitātes izmantošanas iespējas koplēmuma programmām, kā arī rezervju izmantošanu).

Latvija varētu piekrist finanšu ietvara pārskatīšanai tikai kā pēdējam risinājumam un kā izņēmumam ārkārtējā situācijā, kā to ir atzīmējusi Komisija par GALILEO projektu, ja ir absolūti skaidrs, ka no tā nevar izvairīties, un pie nosacījuma, ka pārskatīšanas priekšlikums ietver tikai GALILEO projektu (un pēc iespējas mazāku pārvedumu no ES budžeta 2.izdevumu kategorijas “Dabas resursu saglabāšana un apsaimniekošana).

 

Finanšu ministrijas Komunikācijas departaments

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!