• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta komitejas 2007.gada 10.septembra sēdē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.09.2007., Nr. 146 https://www.vestnesis.lv/ta/id/162948

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts sekretāru 2007.gada 6.septembra sanāksmē

Vēl šajā numurā

11.09.2007., Nr. 146

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta komitejas 2007.gada 10.septembra sēdē

 

SM: Par koncepcijas projektu ceļa Rīgas HES – Jēkabpils attīstībai

10.septembrī Ministru kabineta komitejā tika atbalstīts Satiksmes ministrijas izstrādātais projekts “Koncepcija par autoceļa maršruta Rīgas HES – Jaunjelgava – Aizkraukle – Jēkabpils attīstību”.

Maršruta Rīgas HES – Jaunjelgava – Aizkraukle – Jēkabpils pilnvērtīgai funkcionēšanai jāīsteno četri attīstības projekti par 37,8 miljoniem latu un trīs nolietoto asfaltu segu atjaunošanas projekti kopsummā par 10,4 miljoniem latu. Kopumā autoceļu maršruta attīstībai vajadzīgi 48,2 miljoni latu.

Koncepcijā ietverti divi risinājuma varianti, kā attīstīt minēto maršrutu, atbalstīts tika otrais. Tas paredz divu aktuālāko minētā maršruta posmu sakārtošanu, kas izmaksās 30,6 milj. latu. Posmā Aizkraukle – Jēkabpils iecerēta 33,4 km gara ceļa asfaltēšana, rekonstrukciju veicot ERAF Nacionālās programmas valsts 1.šķiras autoceļu sakārtošanai 2007.–2013.gadam ietvaros (23,4 miljonu latu apmērā). Savukārt Jaunjelgavas apvedceļu plānots izbūvēt no valsts budžeta apakšprogrammas “Valsts autoceļu pārvaldīšana, uzturēšana un atjaunošana” finansējuma, būvniecības darbu sākšanu plānojot ne agrāk kā 2009.gadā – agrāk tas nav iespējams, jo finanšu resursi 2007.–2008.gadam jau ir sadalīti.

Arī pirmajā Satiksmes ministrijas piedāvātajā variantā bija iecerēts 23,4 miljonus latu piesaistīt no ERAF, bet 24,8 miljonus rast papildus no valsts budžeta, sākot jau ar nākamo gadu. Par šīs programmas īstenošanai nepieciešamā finansējuma iekļaušanu 2008.gada un turpmāko gadu valsts budžeta projektā katru gadu lemtu Ministru kabinets.

Realizējot otro variantu, maršrutā tiks likvidētas aktuālās problēmu vietas un visā tā garumā būs asfaltbetona segums, kas nodrošinās normālu caurbraucamību visos gadalaikos un līdz ar to veicinās vietējo pašvaldību attīstību. Nozīmīgākais ieguvums šā varianta īstenošanā ir tas, ka nav nepieciešama tūlītēja finanšu līdzekļu piešķiršana no valsts budžeta.

Maršruta Rīgas HES – Jaunjelgava – Aizkraukle – Jēkabpils kopējais garums ir 119,4 km, un tajā ietilpst trīs valsts 1.šķiras autoceļi: Rīgas HES – Jaunjelgava (garums 56,9 km), Bauska – Aizkraukle (16,5 km) un Aizkraukle – Jēkabpils (46 km). Tie nav valsts galvenie autoceļi, tomēr to sakārtošana ir svarīga Sēlijas reģiona attīstībai un valsts galvenā autoceļa Rīga – Daugavpils – Krāslava – Baltkrievijas robeža atslogošanai posmā Rīga – Jēkabpils.

2005.gadā tika veiktas likumdošanas izmaiņas, kas ļāvušas ar 2007.gadu autoceļiem piesaistīt finansējumu no iekasētā akcīzes nodokļa par degvielu, tāpēc autoceļiem piešķirtais finansējums ir ievērojami pieaudzis, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, tomēr kopumā autoceļu stāvoklis uzlabosies krietni lēnāk, nekā to sagaida sabiedrība. Iemesls tam ir pēdējos 15 gados atliktie un laikus nepadarītie darbi autoceļu tīklā, kā arī būvdarbu cenu kāpums.

Satiksmes ministrija katru gadu (sākot ar 2008.) līdz 1.aprīlim Ministru kabinetā iesniegs informatīvu ziņojumu par atbalstītā koncepcijas varianta īstenošanu.

Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!