Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 19. jūlija rīkojums Nr. 445 "Par atteikumu nodot privatizācijai nekustamo īpašumu Rīgā, Lielvārdes ielā 36/38". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 24.07.2007., Nr. 118 (3694) https://www.vestnesis.lv/ta/id/160760

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.446

Par atteikumu nodot privatizācijai nekustamo īpašumu Dobelē, Brīvības ielā 15B

Vēl šajā numurā

24.07.2007., Nr. 118 (3694)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 445

Pieņemts: 19.07.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.445

Rīgā 2007.gada 19.jūlijā (prot. Nr.40 38.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai nekustamo īpašumu Rīgā, Lielvārdes ielā 36/38

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis Aleksandra Brandava (adrese – Liedes iela 24, Rīga, LV-1029) 2006.gada 25.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 28.augustā ar Nr.1.319).

2. Aleksandrs Brandavs ierosina privatizēt valsts īpašumā esošo nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 092 2097) Rīgā, Lielvārdes ielā 36/38.

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 092 2097) Rīgā, Lielvārdes ielā 36/38, sastāv no zemesgabala 6302 m2 platībā un trim būvēm – administratīvās ēkas ar piebūvi-galeriju, garāžas un 2001.gadā uzbūvētās siltumnīcas, kas kopā veido nekustamā īpašuma kompleksu (turpmāk – valsts īpašuma objekts). Valsts īpašuma objekts 2000.gada 12.jūnijā ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodalījumā Nr.26191 uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā;

3.2. valsts īpašuma objekts atrodas Zemkopības ministrijas Valsts augu aizsardzības dienesta (turpmāk – dienests) lietošanā un to izmanto šādi:

3.2.1. administratīvajā ēkā (būves kadastra apzīmējums 0100 092 2097 001) izvietots dienesta Augu karantīnas departaments, Augu aizsardzības departaments, nacionālā fitosanitārā laboratorija un saimniecības daļa;

3.2.2. siltumnīcu (būves kadastra apzīmējums 0100 092 2097 010) izmanto kaitīgo organismu diagnosticēšanai;

3.2.3. garāžu (būves kadastra apzīmējums 0100 092 2097 004) izmanto dienesta automašīnu novietošanai;

3.2.4. saskaņā ar dienesta un valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Augu aizsardzības pētniecības centrs” 2004.gada 1.oktobrī noslēgto līgumu valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Latvijas Augu aizsardzības pētniecības centrs” iznomātas telpas administratīvajā ēkā 460,3 m2 platībā;

3.3. saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 16.novembra noteikumu Nr.944 “Valsts augu aizsardzības dienesta nolikums” 1. un 2.punktu dienests ir tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts politiku augu aizsardzības, sēklu aprites, mēslošanas līdzekļu aprites un selekcionāru tiesību aizsardzības jomā un darbojas visas Latvijas sabiedrības interesēs. Dienesta funkcijas un uzdevumi ir noteikti Augu aizsardzības likumā, Sēklu aprites likumā, Mēslošanas līdzekļu aprites likumā un Augu šķirņu aizsardzības likumā.

Dienests savu deleģēto uzdevumu ietvaros atbild par dienestam noteikto uzdevumu izpildi un veic valsts kontroli un uzraudzību augu aizsardzības līdzekļu un mēslošanas līdzekļu aprites jomā, lai nepieļautu augiem un augu produktiem kaitīgo organismu ievešanu un izplatīšanos valsts teritorijā;

3.4. dienesta Augu aizsardzības departaments novērtē un reģistrē augu aizsardzības līdzekļus, kārto augu aizsardzības līdzekļu reģistru, ieviešot Eiropas Kopienā reģistrēto dabīgo vielu sarakstu, veic valsts uzraudzību un kontroli pār augu aizsardzības līdzekļu apriti saskaņā ar Augu aizsardzības likuma 4.panta ceturtās daļas 1.punktu, kā arī uzrauga un kontrolē mēslošanas līdzekļu apriti saskaņā ar Mēslošanas līdzekļu aprites likuma 9.pantu;

3.5. dienesta Augu karantīnas departamenta uzdevums saskaņā ar Augu aizsardzības likuma 4.panta trešo daļu ir laikus konstatēt augu un augu produktiem kaitīgo organismu parādīšanos, prognozēt to attīstību, noteikt augu karantīnas pasākumus konkrētos gadījumos un vietās;

3.6. dienesta nacionālā fitosanitārā laboratorija un siltumnīca ir valstī vienīgā, kas saskaņā ar Augu aizsardzības likuma 4.panta ceturtās daļas 8. un 9.punktu veic references laboratorijas funkcijas augiem un augu produktiem kaitīgo organismu laboratoriskajā diagnostikā un augiem un augu produktiem kaitīgo organismu riska analīzi, kā arī pēc pieprasījuma sniedz laboratoriskos pakalpojumus;

3.7. dienests valsts īpašuma objektā turpina īstenot 2005.gadā uzsākto valsts investīciju projektu AG 05–65 “Valsts augu aizsardzības dienesta ēku kompleksa remonta un rekonstrukcijas projekts”. Kopējā investīciju summa 2005.–2009.gadam plānota 2470048 lati;

3.8. dienests pilda funkcijas, kas izriet no Eiropas Savienības un Latvijas normatīvajiem aktiem, nodrošina, ka ne tikai Latvija, bet visa Eiropas Savienība tiek pasargāta no karantīnas organismu uzliesmojumiem. Nacionālā fitosanitārā laboratorija ir Igaunijā, Lietuvā un Latvijā vienīgā, kas akreditēta augu karantīnas organismu diagnosticēšanai. Šo funkciju īstenošanai ir nepieciešams minētais valsts īpašuma objekts, un tā rekonstrukcijā ieguldīti ievērojami valsts budžeta līdzekļi;

3.9. saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62.panta otro daļu noskaidrot privatizācijas ierosinātāja viedokli nav nepieciešams.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets, lemjot par valsts īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šī valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkciju veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts nepieciešams.

5. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.pantā ietvertajiem valsts pārvaldes principiem valsts pārvalde darbojas sabiedrības interesēs. Saglabājot valsts īpašuma objektu, valsts arī turpmāk nodrošinās Valsts augu aizsardzības dienestam deleģēto funkciju izpildi, kas īsteno valsts politiku augu aizsardzības, sēklu aprites, mēslošanas līdzekļu aprites un selekcionāru tiesību aizsardzības jomā.

6. Ikvienas personas tiesību ierobežojumu pamatā ir apstākļi un argumenti, kādēļ tas vajadzīgs, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu interešu labā. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, ir jāatbilst samērīguma principam, proti, ja publiska vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, ir jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm.

Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam labums, ko sabiedrība iegūst, noraidot privatizācijas ierosinājumu, ir lielāks nekā tiesisko interešu ierobežojums.

7. No minētajiem apsvērumiem secināms, ka valsts īpašuma objekta privatizācija neatbilstu valsts interesēm, jo būves ir nepieciešamas valsts funkciju īstenošanai Latvijā un visā Eiropas Savienībā, tās ir būvētas un pielāgotas laboratorijas funkciju veikšanai, un to rekonstrukcijā ieguldīti ievērojami valsts budžeta līdzekļi. Saskaņā ar likumu “Par 2007.gada valsts budžetu” dienestam 2007.gadā paredzētas investīcijas 823568 latu apmērā valsts investīciju projekta AG 05–65 “Valsts augu aizsardzības dienesta ēku kompleksa remonta un rekonstrukcijas projekts” turpmākai īstenošanai. Nākamai rekonstrukcijas kārtai 2008.–2009.gadā plānotas investīcijas 1053000 latu apmērā.

8. Ievērojot minēto un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta trešo daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt Aleksandra Brandava privatizācijas ierosinājumus un atteikt nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu.

9. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šī rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Zemkopības ministrs M.Roze

 

 

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!