Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariāts 2000. gadā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 12.01.2001., Nr. 7 https://www.vestnesis.lv/ta/id/1599

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Kad gads aizvadīts, bet darāmā vēl daudz

Vēl šajā numurā

12.01.2001., Nr. 7

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariāts 2000. gadā

Latvijas valsts pārvaldei ir nepieciešams sagatavoties dalībai ES administratīvajā sistēmā. 2000. gads ir bijis nozīmīgs Latvijas kā topošās ES dalībvalsts atklātas, caurskatāmas un efektīvas publiskās valsts stiprināšanā.

2000. gadā ir sperti vairāki nozīmīgi soļi šī mērķa sasniegšanai:

1. 2000.gada 7.septembrī galīgajā lasījumā pieņemts Valsts civildienesta likums un uzsākts darbs pie sekundārās likumdošanas — instrukciju un noteikumu izstrādāšanas, kas noteiks likuma ieviešanu.

2. 2000.gada februārī Ministru kabinetā akceptēts likumprojekts "Par Valsts pārvaldes iekārtu" (25.maijā pieņemts 1.lasījumā) un likumprojekts "Par Valsts aģentūrām" (21.decembrī pieņemts 2.lasījumā), kas veido pamatu caurskatāmai, efektīvai un atbildīgai valsts pārvaldei.

Likumi nosaka valsts pārvaldes iestāžu darbības ietvaru, funkcijas, atbildību un savstarpēju koordināciju. Līdz ar publiskās pārvaldes sistēmu veidojošo likumu izstrādi 2000. gadā ir paveikts nozīmīgs darbs, kuram nepieciešams turpinājums — likumu pieņemšana un ieviešana.

3. Ieguldīts ievērojams darbs "Publiskās pārvaldes reformas stratēģijas" projekta sagatavošanā. Tajā izvirzīti galvenie publiskās pārvaldes reformas virzieni. Saskaņā ar Ministru prezidenta uzdevumu stratēģiju nepieciešams papildināt ar sasniedzamajiem rezultātiem un izstrādāt stratēģijas ieviešanas rīcības plānu.

4. 2000.gadā tika izstrādāta, pieņemta un sākta "Valsts inspekciju darba uzlabošanas programmas" realizācija, kuras mērķis ir palielināt inspekciju darbības atklātību un caurskatāmību, uzlabot atskaites sistēmu par darbību un uzlabot uzņēmējdarbības vidi.

2000. gadā veikti vairāki pasākumi mērķu sasniegšanai, piemēram, inspekciju darbības reglamentu sagatavošana, kas sniedz informāciju par inspekcijas pilnvaru robežām, pienākumiem un atbildību, un tai sekojošo reglamentu ieviešana. Veiksmīgi darbojas izveidotā Inspekciju koordinācijas padome, kas uzrauga programmas īstenošanu un izskata ar inspekciju darbu saistītos jautājumus.

Programmas ietvaros tiek īstenota inspekciju vadītāju un inspektoru apmācības programma. Veiksmīgi bijuši stratēģiskās plānošanas semināri 7 inspekcijās: Valsts darba inspekcijā, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā, Valsts būvinspekcijā, Medicīnas kvalitātes un kontroles dienestā, Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, Proves uzraudzības inspekcijā, Valsts sanitārajā inspekcijā.

Notikušas arī inspektoru apmācības saskarsmes psiholoģijā, inspekciju iekšējās kontroles vides izveidošanā un risku noteikšanā, informatīvo materiālu sagatavošanā inspekciju klientiem, inspekcijas informācijas sistēmas izveidošanā u.c.

5. 2000.gada novembrī Ministru kabinetā akceptēta "Valsts pārvaldes funkciju un institucionālās sistēmas analīzes metodika" valsts pārvaldes sistēmas sakārtošanai. Ministrijas, veicot funkciju un institucionālās sistēmas vertikālo analīzi, izmanto akceptēto metodiku.

Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariāts ar Pasaules bankas atbalstu pēc apstiprinātās metodikas 2000.gadā organizēja funkciju un institucionālās sistēmas analīzi Tieslietu ministrijā un Ekonomikas ministrijā. Abas ministrijas ir izstrādājušas reorganizācijas plānus, lai optimizētu ministriju organizatorisko struktūru. Darbs pie reorganizācijas plānu ieviešanas turpināsies 2001.gadā.

6. Kā svarīgs valsts pārvaldes uzlabojums 2000. gadā uzskatāma strauja iekšējā audita sistēmas attīstība ministrijās un pārraudzības iestādēs, ieviešot iekšējā audita vienības visās ministrijās. Finansu ministrija ar "Phare" atbalstu ir izveidojusi audita sistēmu, kas kalpos par iekšējo mehānismu valsts pārvaldes iestāžu darba uzlabošanai. Iekšējais audits nodrošinās valsts un starptautisko programmu līdzekļu lietderīgu izlietošanu.

7. Publiskās pārvaldes institūciju darbības kvalitātes uzlabošanai tiek izstrādāti ieteikumi "Par kvalitātes sistēmas ieviešanu publiskās pārvaldes institūcijās", kuru mērķis ir sniegt metodisku atbalstu publiskās pārvaldes iestādēm kvalitātes vadības sistēmas ieviešanai. Lai palīdzētu valsts pārvaldes iestādēm ieviest kvalitātes vadības sistēmu, sekretariāts gatavo vadības sistēmas novērtēšanas metodiku. Metodika palīdzēs iestādēm veikt iestādes organizācijas un vadības sistēmas pašnovērtējumu un uz tā pamata plānot iestādes attīstību.

8. Lai pakāpeniski reģionalizētu un optimizētu valsts pārvaldi atbilstoši plānošanas reģioniem, ir izstrādāta koncepcija "Par valsts institūciju teritoriālo sistēmu" un iesniegta Ministru prezidenta birojam.

9. Valsts administrācijas skola ar "Phare" atbalstu īsteno projektu "Korupcijas novēršana Latvijā", kura ietvaros notiek darbs pie jauna Korupcijas novēršanas likuma, ierēdņu apmācības un tiek strādāts pie informatīvo materiālu sagatavošanas sabiedrības informēšanai.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!