• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par interneta balsojumu par labāko ES sociālo reklāmu izpratnes veicināšanai par HIV/AIDS. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 17.11.2006., Nr. 185 https://www.vestnesis.lv/ta/id/148178

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par maksājumiem cukura virsnormas krājumu nenovēršanas dēļ

Vēl šajā numurā

17.11.2006., Nr. 185

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par interneta balsojumu par labāko ES sociālo reklāmu izpratnes veicināšanai par HIV/AIDS

 

15.novembrī Eiropas Komisija atklāja “AIDS – Remember Me?” kampaņas tīmekļa vietni, lai Briselē 30.novembrī “Kinepolis” kinoteātrī starptautiskās AIDS dienas priekšvakarā sarīkotu “HIV/AIDS televīzijas sociālo reklāmu nakti”. Apskatīties un nobalsot par labāko izpratnes veicināšanas par HIV/AIDS sociālās reklāmas videoklipu, kas uzņemts ES dalībvalstīs, var tīmekļa vietnē www.aids-remember-me.eu. Komisijas izpratnes veicināšanas kampaņā arī norisināsies konkurss par labāko HIV/AIDS televīzijas sociālās reklāmas scenāriju; Eiropas Komisija finansēs uzvarējušā videoklipa producēšanas izmaksas; tīkla lietotāji varēs komentēt, izmantojot video emuārus.

“HIV/AIDS televīzijas sociālo reklāmu nakts” būs kampaņas kulminācija, kad ES Veselības un patērētāju aizsardzības komisārs Markoss Kiprianu (Markos Kyprianou) nosauks ES labākā HIV/AIDS izpratnes veicināšanas videoklipa autoru. Komisija sadarbībā ar MTV, “La Nuit des Publivores” un kinoteātri “Kinepolis” aicina jaunatni, plašsaziņas līdzekļus un nevalstisko organizāciju pārstāvjus piedalīties šajā notikumā, kas veicina izpratni par HIV/AIDS, un, sūtot īsziņu, balsot par labāko no atlasītajiem videoklipiem, kurus demonstrēs šajā naktī. Komisijas kampaņas mērķis ir mudināt jaunatni neaizmirst, ka HIV/AIDS problēma skar ikvienu no mums, un sevi aizsargāt. Devīze aicina neaizmirst visus tos, kuri ir gājuši bojā no šīs slimības. Nesenā “Eurobarometer” aptauja atklāja, ka sabiedrība ir slikti informēta par galvenajiem faktiem saistībā ar HIV/AIDS. Eiropā HIV/AIDS infekcija izplatās aizvien straujāk, 50% no jauniem inficēšanās gadījumiem konstatēti jauniešiem no 15 līdz 25 gadiem, un izplatītākais inficēšanās veids – heteroseksuāli dzimumsakari.

 

Konkurss par labāko HIV/AIDS izpratnes veicināšanas sociālo reklāmu

Jaunākie statistikas dati (arī “Eurobarometer” dati) liecina, ka līdztekus HIV/AIDS epidēmijas izplatībai ES un inficēšanās faktiskam pieaugumam daudzās ES dalībvalstīs un kaimiņvalstīs, piemēram, Krievijas Federācijā un Ukrainā, Eiropas jaunatne aizvien mazāk apzinās, ka ir šāda problēma, un kļūst bezrūpīgāki.

Komisijas paziņojumā par cīņu pret HIV/AIDS Eiropas Savienībā un kaimiņvalstīs par vienu no prioritārajām rīcības jomām nosaukta profilakse, veicinot izpratni un izglītību. Kampaņa “AIDS – Remember Me?” izveidojās pēc sarunām ar ieinteresētajām personām, plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem un jauniešu organizācijām pagājušajā gadā pēc tam, kad tika pieņemts Komisijas paziņojums. Šīs diskusijas apstiprināja, ka HIV/AIDS profilakses un seksuālās izglītības, atbalsta un konsultēšanas stratēģijā liela nozīme ir televīzijas kampaņām. Komisija ir nodomājusi veicināt dalībvalstu un ieinteresēto personu diskusiju un labas prakses apmaiņu par HIV/AIDS profilaksi un izpratnes veicināšanu.

Tīmekļa vietnē sabiedrība varēs balsot par tīkamāko reklāmas videoklipu, piedalīties kinoscenāriju konkursā un izveidot video emuāru. “HIV/AIDS televīzijas sociālās reklāmas naktī” piedalīsies vairāki simti jauniešu un ne tikai ES iestāžu, bet arī sabiedrības, plašsaziņas līdzekļu un ar HIV/AIDS saistīto nevalstisko organizāciju pārstāvji. Trīs galvenie partneri ir mūzikas televīzijas tīkls MTV, kinoteātru tīkls “Kinepolis” un “La Nuit des Publivores” (apvienība, kas dažādās ES valstīs regulāri organizē televīzijas reklāmas demonstrācijas). Notikumu reklamēs ar plakātiem, atklātnēm un milzu reklāmkarogu uz Berlaymont ēkas, lai atzīmētu Starptautisko AIDS dienu. Šajā dienā tiks izdalīti bezmaksas prezervatīvi ar logotipu “AIDS – Remember Me?”.

 

Konkurss: producēsim jūsu filmu

Interesenti tiek aicināti piedalīties kinoscenāriju konkursā. Topošajiem kinoscenāriju autoriem vecumā no 15 līdz 25gadiem, kuri grib izpaust savu attieksmi pret HIV/AIDS uz ekrāna, tīmekļa vietnē varēs pieteikties konkursam un īstenot savu sapni. “AIDS – Remember Me?” tīmekļa vietnē jaunajiem autoriem būs iespēja iesniegt kinoscenāriju 30sekunžu garai novatoriskai videofilmai par HIV/AIDS. Labāko filmu izraudzīsies žūrija, kas sastāv no HIV/AIDS organizāciju augsta līmeņa pārstāvjiem. Filmas producēšanas finansējumam Komisija atvēlējusi 40000 eiro.

Atgādinājums par galvenajiem profilakses pasākumiem, jo HIV infekcija izplatās strauji

Jaunākie “Eurobarometer” dati atklāja, ka gandrīz puse (ap 45%) respondentu domā, ka ir iespējams inficēties ar HIV no kopīgas trauku lietošanas vai apmeklējot tualeti, nododot asinis vai kopjot cilvēkus, kas inficējušies ar HIV vai AIDS. Tomēr lielākā daļa respondentu zina, ka var bez bažām ieturēt maltīti, ko pagatavojušas inficētās personas, sarokoties vai ņemt šo cilvēku sniegtus priekšmetus. Lai gan aptaujātās personas saprot, ka drošs sekss ir svarīgs, un apgalvo, ka ir piesardzīgi, salīdzinājumā ar 2002.gada “Eurobarometer” aptaujas rezultātiem aizvien mazāk ES–15 valstu iedzīvotāju izsargājas.

Saskaņā ar pieejamajiem statistikas datiem, ko 2005.gadā sniedza ES atbalstītais tīkls “EuroHIV”, Eiropas Savienībā tika reģistrēti 23620 jauni diagnosticēti HIV inficēšanās gadījumi. 2005.gadā divas ES valstis reģistrēja vairāk nekā 200jaunus HIV inficēšanās gadījumus uz vienu miljonu iedzīvotāju (Igaunija 467/miljons un Portugāle 251/miljons). 22ES valstīs, kas regulāri ziņo par HIV inficēšanās gadījumiem. Kopš 1998.gada reģistrēto gadījumu skaits ir gandrīz divkāršojies (no 9,264 1998.gadā līdz 17,043 2005.gadā).

Tīmekļa vietnē www.aids-remember-me.eu iedzīvotāji var reģistrēties, lai piedalītos “HIV/AIDS televīzijas sociālās reklāmas naktī”, izraudzīties labāko sociālo reklāmu, piedalīties konkursā par labāko kinoscenāriju saistībā ar HIV/AIDS, kā arī gūt citu informāciju.

EK pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!