• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006. gada 27. jūnija noteikumi Nr. 539 "Noteikumi par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 12.07.2006., Nr. 109 https://www.vestnesis.lv/ta/id/139629

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.560

Grozījums Ministru kabineta 2001.gada 10.jūlija noteikumos Nr.310 "Kārtība, kādā personas šķērso Latvijas Republikas valsts robežu"

Vēl šajā numurā

12.07.2006., Nr. 109

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 539

Pieņemts: 27.06.2006.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.539

Rīgā 2006.gada 27.jūnijā (prot. Nr.34 33.§)

Noteikumi par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali

Izdoti saskaņā ar Dzelzceļa likuma 27.panta divpadsmito daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā tiek sadalīta publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jauda (turpmāk – jauda), un šīs infrastruktūras pārvaldītāja rīcību, ja infrastruktūra ir pārslogota, kā arī pārvadājumu veikšanas iesnieguma saturu, pievienojamos dokumentus, finansiālās un citas garantijas, iesniegumu izskatīšanas kārtību un rīcību pēc jaudas piešķiršanas.

2.Sadalāmo jaudu veido maksimālais kopējais vilcienu skaits, kāds pieļaujams dzelzceļa iecirknī, ņemot vērā iecirkņa tehnisko stāvokli, kustības ātrumu un tā uzturēšanai paredzētos tehnoloģiskos ierobežojumus.

3. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras (turpmāk – infrastruktūra) jaudu, pamatojoties uz jaudas pieprasījuma iesniegumu (pielikums), sadala un jaudas sadales plānu apstiprina jaudas sadalītājs, kas vienlaikus ir arī šīs infrastruktūras pārvaldītājs (turpmāk – pārvaldītājs). Ja pārvaldītājs vienlaikus ir arī pārvadātājs vai ietilpst vienā koncernā ar to, jaudas sadalītājs ir Valsts dzelzceļa administrācija.

4. Pēc jaudas sadales pārvadātājam tiek piešķirtas tiesības izmantot infrastruktūru konkrētā iecirknī.

5. Jauda tiek piešķirta uz divpadsmit mēnešu ilgu laikposmu, kas sākas attiecīgā gada maija pēdējā svētdienā un beidzas nākamā gada maija pēdējā sestdienā.

6. Jaudas sadalītājs, sadalot jaudu, rezervē to pārvaldītāja tehnoloģiskajām vajadzībām un remontdarbiem.

II. Jaudas pieprasījuma iesniegumu iesniegšanas un izskatīšanas kārtība

7. Lai iegūtu pieeju infrastruktūrai, pārvadātāji jaudas sadalītājam iesniedz jaudas pieprasījuma iesniegumu.

8.Jaudas pieprasījuma iesniegumu nākamajam jaudas piešķiršanas periodam pārvadātāji iesniedz līdz 15.oktobrim.

9. Pārvadātājs jaudas pieprasījuma iesniegumam pievieno:

9.1. dzelzceļa pārvadātāja licences kopiju;

9.2. dzelzceļa pārvadātāja drošības sertifikāta kopiju;

9.3.iepriekšējā gada jaudas pieprasījuma iesnieguma izpildes analīzi atbilstoši tajā norādītajiem datiem;

9.4. informāciju par infrastruktūras izmantošanas maksājumiem iepriekšē­jā jaudas piešķiršanas periodā un garantijas, ja līdzšinējās saistības par infrastruktūras izmantošanu nav izpildītas;

9.5. informāciju par valsts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumu, ja pārvadātājs vēlas priekšrocības saskaņā ar šo noteikumu 13.punkta nosacīju­miem.

10. Ja jaudas pieprasījuma iesniegumā nepieciešami labojumi vai papildinājumi, jaudas sadalītājs par to rakstiski paziņo pārvadātājam. Pēc paziņojuma saņemšanas pārvadātājs jaudas pieprasījuma iesniegumā veic nepieciešamos labojumus vai papildinājumus un septiņu darbdienu laikā iesniedz tos jaudas sadalītājam.

11.Pārvadātāji jaudas pieprasījuma iesniegumam pievieno jaudas pieprasījuma pamatojumu. Ja pārvadātājam nav drošības sertifikāta darbībai pieprasītajos infrastruktūras iecirkņos, tas var pretendēt tikai uz nesadalīto jaudas daļu.

III. Jaudas sadales kritēriji

12. Izskatot pārvadātāju jaudas pieprasījuma iesniegumus, jaudas sadalē piemēro Dzelzceļa likuma 27.panta otrās daļas nosacījumus.

13. Sadalot jaudu, prioritāti vilcieniem nosaka saskaņā ar Dzelzceļa likuma 27.panta trešo daļu vai atbilstoši noslēgtajiem starptautiskajiem līgumiem.

14. Sadalot jaudu, ievēro arī šādus kritērijus:

14.1. pārvadātāja un pārvaldītāja sadarbības pieredze;

14.2.plānotā infrastruktūras izmantošanas regularitāte, intensitāte un ilgums;

14.3.vilcienu tehnisko parametru atbilstība infrastruktūras efektīvas izmantošanas nodrošināšanai.

IV. Jaudas piešķiršana

15. Ja iespējams, pārvadātājam piešķir visu jaudas pieprasījuma iesniegumā pieprasīto jaudu.

16. Ja pieprasītā jauda ir lielāka, nekā to iespējams piešķirt, pārvadātājam piedāvā:

16.1.izvēlēties citu laiku pieprasītajam vilciena maršrutam (ja jaudas pieprasījuma iesniegumā minēts laiks);

16.2. izvēlēties citu maršrutu, nekā norādīts iesniegumā;

16.3. samazināt pasažieru vilcienu braukšanas ilgumu, samazinot pieturu skaitu vai citādi;

16.4.samazināt pasažieru vilciena kopējo masu vai izmantot vilces vienību ar labākiem vilces parametriem;

16.5. palielināt kravas vilciena kopējo masu vai izmantot vilces vienību ar labākiem vilces parametriem;

16.6. atteikties no kādas pieprasītās jaudas.

17.Ja pārvadātājs piekrīt grozīt jaudas pieprasījuma iesniegumu saskaņā ar šo noteikumu 16.punktu, pārvadātājam tiek piešķirta saskaņotā jauda.

18.Ja pārvadātājs nepiekrīt grozīt jaudas pieprasījuma iesniegumu, divu nedēļu laikā pēc tam, kad pārvadātājam paziņots, ka nav iespējams piešķirt visu jaudas pieprasījuma iesniegumā pieprasīto jaudu, jaudas sadalītājs piedāvā pārvadātājam vienoties ar citiem pārvadātājiem, kas pretendē uz jaudu tajā pašā iecirknī. Ja pārvadātāji vienojas, tie iesniedz jaudas sadalītājam vienošanās dokumentu.

19.Ja pārvadātāji mēneša laikā nespēj vienoties, jaudas sadalītājs jaudu sadala atbilstoši šo noteikumu III nodaļā noteiktajai kārtībai.

20.Ja pēc šo noteikumu 19.punktā minētajā kārtībā veiktās jaudas sadales pāri paliek jaudas daļa, ko nav iespējams atbilstoši sadalīt, tiek rīkota izsole, piemērojot attiecīgās infrastruktūras izmantošanas maksas vairāksolīšanas principu. Ja jaudas sadalītājs rīko izsoli, tā notiek saskaņā ar jaudas sadalītāja noteikto kārtību. Izsolē jauda tiek piešķirta pārvadātājam, kura solītā maksa par attiecīgā infrastruktūras iecirkņa izmantošanu ir visaugstākā.

21. Jaudas sadalītājs pieņem lēmumu par jaudas sadalīšanu un apstiprina jaudas sadales plānu ne vēlāk kā 15.decembrī. Ja jaudas sadalītājs ir Valsts dzelzceļa administrācija, tā pieņem lēmumu par jaudas sadalīšanu un apstiprina jaudas sadales plānu pēc iepazīšanās ar pārvaldītāja un ieinteresēto pārvadātāju iesniegtajiem priekšlikumiem par jaudas sadali starp pārvadātājiem. Minētos priekšlikumus par jaudas sadali Valsts dzelzceļa administrācijā iesniedz līdz 8.decembrim.

22. Nepieprasītā un nesadalītā jauda paliek pārvaldītāja rīcībā. Pārvaldītājs to sadala, pamatojoties uz pārvadātāju iesniegumiem un ievērojot šajos noteikumos noteikto kārtību un principus.

V. Vilcienu kustības gada grafiks

23. Pārvaldītājs sastāda vilcienu kustības gada grafiku (turpmāk – gada grafiks) atbilstoši jaudas sadales plānam.

24.Gada grafiks ir tehnoloģiskais dokuments, kas nosaka vilcienu kustības kārtību.

25. Sastādot gada grafiku, pārvaldītājam jāievēro šādas vilcienu kategoriju prioritātes (tās sarindotas no svarīgākās uz mazāk svarīgo):

25.1. starptautiskie pasažieru vilcieni;

25.2. paātrinātie (starptautiskie) kravas vilcieni;

25.3. iekšzemes pasažieru vilcieni;

25.4. kravas vilcieni pārvadāšanai slēgtos maršrutos;

25.5. savācamie vilcieni un izvedvilcieni;

25.6. pārējie vilcieni.

26. Pārvaldītājs izstrādā un paziņo pārvadātājiem gada grafiku ne vēlāk kā mēnesi pirms tā stāšanās spēkā.

VI. Grozījumi gada grafikā

27.Pārvaldītājs ir tiesīgs grozīt gada grafiku saskaņā ar plānotajiem remontdarbiem vai pēc pārvadātāju rakstiska iesnieguma saņemšanas, ja tas neietekmē apstiprināto jaudas sadales plānu.

28. Ja grozījumi gada grafikā ietekmē apstiprināto jaudas sadales plānu, grozījumus gada grafikā drīkst izdarīt tikai pēc tam, kad jaudas sadalītājs izdarījis nepieciešamos grozījumus jaudas sadales plānā.

29.Pārvadātājam ir tiesības iesniegt rakstisku iesniegumu par grozījumiem jaudas pieprasījuma iesniegumā (piemēram, citu maršrutu izmantošana vai esošā maršruta paplašināšana, vietas un apstāšanās laika maiņa), ja tas attiecas uz vilcieniem, kas ir jau iekļauti akceptētajā gada grafikā.

30.Priekšlikumi gada grafika grozījumiem tiek iesniegti, ievērojot šādus termiņus:

30.1.starptautiskie pasažieru vilcieni – vismaz 60 diennaktis pirms plānotā brauciena;

30.2. iekšzemes pasažieru vilcieni – vismaz 25 diennaktis pirms plānotā brauciena;

30.3. kravas vilcieni – vismaz 25 diennaktis pirms plānotā brauciena.

31. Pārvaldītājs var akceptēt ierosinātos grozījumus, ja tie neskar citu pārvadātāju intereses.

32. Ja kāda pārvadātāja piedāvātie grozījumi gada grafikā skar citu pārvadātāju intereses, pārvadātāji vienojas sarunu ceļā un iesniedz pārvaldītājam panākto vienošanos, ievērojot šo noteikumu 30.punktā minētos termiņus. Ja šajos termiņos vienošanās netiek panākta, grozījumus nepieņem.

33. Ja pārvadātājs neizmanto piešķirto gada grafika vilcienu gaitas līniju, pārvaldītājam ir tiesības piešķirt šo gaitas līniju citam pārvadātājam.

34. Jautājumi par gada grafika vilcienu gaitas līniju neizmantošanu tiek atrunāti līgumā par infrastruktūras izmantošanu, ja tas nav noteikts šajos noteikumos.

VII. Pārvaldītāja rīcība, ja infrastruktūra ir pārslogota

35.Ja infrastruktūra ir pārslogota, pārvaldītājs veic infrastruktūras izmantošanas analīzi, lai noteiktu jaudas ierobežojumus un piedāvātu risinājumus vai pasākumus to novēršanai.

36. Pārvaldītājs var piedāvāt pārvadātājiem piedalīties pasākumos, kas palielinās jaudu konkrētajā infrastruktūras posmā.

37. Ja infrastruktūra ir pārslogota, jaudas sadalītājs ir tiesīgs samazināt vai nepiešķirt jaudu tiem pārvadātājiem, kuru vilcienu tehniskie parametri nenodrošina infrastruktūras efektīvu izmantošanu.

38. Strīdi par jaudas sadali, kas rodas starp pārvadātāju un jaudas sadalītāju, tiek izskatīti saskaņā ar Dzelzceļa likuma 31.panta pirmās daļas 8.punktu. Valsts dzelzceļa administrācijas lēmumus var pārsūdzēt tiesā.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Satiksmes ministrs K.Peters

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 13.jūliju.

Pielikums

Ministru kabineta

2006.gada 27.jūnija noteikumiem Nr.539

Jaudas pieprasījuma iesniegums

Latvijas publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalīšanai

Nr. p.k.

Iecirkņa nosaukums

Plānotais vilcienu skaits

Braukšanas periodiskums pasažieru satiksmē

Vilces līdzekļa veids

Vilcienu svars un garums

Vilces līdzekļa ātrums

Vilces līdzekļa dislokācijas vieta

Papildus nepieciešamās sagatavošanās operācijas

Vilcienu tehniskās apkalpošanas vietas

Īpašie vilcienu caurlaides noteikumi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Paskaidrojumi.

1.2.ailē norāda iecirkņa nosaukumu atbilstoši Publiskās infrastruktūras reģistrā noteiktajai kārtībai. Pārvadātāji, kuriem viena iecirkņa robežās mainās vilcienu skaits, pieteikumā šo iecirkni sadala posmos pa iecirkņa stacijām, kurās mainās vilcienu skaits.

2.3.ailē vilcienu skaitu norāda vidēji diennaktī.

3.4.ailē norāda vilcienu kustības nosacījumus sezonai, mēnešiem vai nedēļas dienām, kā arī pievieno vēlamā vilcienu kustības saraksta laiku starp iecirkņa galastacijām, ja pārvadātājam tas ir būtiski. Norāda arī precīzu pieturpunktu katram vilcienam.

4.5.ailē norāda vilces līdzekļa sērijas.

5. 6.ailē norāda vilciena svaru, ko var pavilkt attiecīgais vilces līdzeklis. Lai noteiktu garumu, pasažieru vilcieniem norāda vagonu skaitu.

6. 7.ailē norāda vilces līdzekļa faktiski iespējamo kustības ātrumu iecirknī (ievērojot visus ierobežojumus).

7.8.ailē norāda pamatdepo un iecirknī esošo vilces līdzekļu apgrozības punktu.

8. 9.ailē norāda to operāciju ilgumu, kuras nepieciešamas, lai vilces līdzekli sagatavotu kustībai. Pievieno laika atšifrējumu pa operāciju veidiem.

9.10.ailē norāda iecirknī esošos vagonu tehniskās apskates punktus (VTAP).

10.11.ailē norāda īpašus pārvadātāja nosacījumus, kas ietekmē kustības laiku un apstākļus (ja tādi ir), pievienojot sīkāku skaidrojumu.

Satiksmes ministrs K.Peters

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!